همه بازی، کوالکام هم بازی. امروز روز Galaxy Gear سامسونگ بود و به نظر می رسد کوالکام هم هوایی شده تا یک ساعت برای خودش بسازد. این ساعت هوشمند که با نام Toq معرفی شده، یک دستگاه لمسی مبتنی بر اندروید است و از فناوری نمایشگرهای کم مصرف کوالکام بهره می برد.
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قارهی سیاه | 0 | 354 | poria |
زوج های مقوی | 0 | 207 | poria |
اگر عمر دوباره داشتم | 0 | 225 | poria |
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ | 0 | 254 | zemeston |
شاتر و دیافراگم | 0 | 321 | zemeston |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند | 0 | 302 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار | 0 | 286 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ | 0 | 315 | poria |
فقط دخترا | 0 | 278 | zemeston |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی | 0 | 249 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی | 0 | 301 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی | 0 | 237 | poria |
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال | 0 | 280 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه | 0 | 293 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا | 0 | 270 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر | 0 | 252 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند | 0 | 243 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا | 0 | 270 | poria |
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک | 0 | 247 | poria |
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE | 0 | 246 | poria |
ساخت برنامه های چند رسانه ای و اتوران نویسی یکی از مباحث روز دنیا کامپیوتر می باشد که افراد،شرکت ها و ارگان های زیادی در سرتاسر جهان از آن بهره می برند.این برنامه ها می تواند آموزشی،تجاری،مذهبی،تبلیغاتی و … باشد.
در کتاب حاضر به بررسی و ساخت اتوران به صورت حرفه ای توسط نرم افزار Autoplay Media Studio 8 پرداخته است.
کسانی که در ۲۰ سال اخیر با کامپیوتر کار کرده باشند، حتما موس را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کنترل و ورود اطلاعات تجربه کرده اند. ابزاری که به استاندارد اصلی همراه تمام کامپیوترها تبدیل شده و همچنان جایگاه خود را بعد از سال ها حفظ نموده است. به گونه ای که تصور کار با ویندوز، سرگرمی با گیم ها یا هرگونه تعاملی با کامپیوتر بدون استفاده از آن سخت و ترسناک است.
ناسا در حال کار بر روی یک سیستم پرینت 3 بعدی است که به کمک آن بتوان اقدام به تولید غذا کرد. این سازمان برای این پروژه 125 هزار دلار در اختیار یک مهندس مکانیک قرار داده، تا نمونه اولیه این دستگاه را تولید نماید.
ناسا امیدوار است که این اختراع بتواند مشکل تامین غذای فضانوردارن را در طی سفر های طولانی بر طرف نماید. البته مهندس پروژه دیدگاهی دیگر دارد و امیدوار است با این اختراع، علاوه بر خواسته های ناسا بتواند معضل کمبود غذا در کشور های بحران زده را نیز حل نماید.
ایده این قضیه بدین ترتیب است که بتوان با استفاده از کارتریج های پودری، بلوک های تشکیل دهنده غذا را ایجاد کرد. با ترکیب بلوک های مختلف، طعم های متفاوت و دامنه گسترده ای از غذاها را می توان ساخت. این کارتریج ها عمری 30 ساله دارند و برای یک سفر فضایی طولانی، کاملا مناسب هستند. نرم افزار این پرینتر اوپن سورس است، و سخت افزار آن نیز بر اساس پرینتر سه بعدی RepRap Mendel طراحی خواهد شد.
ابداع کننده این پروژه، در ابتدا توانست نظر ناسا را با پرینت سه بعدی یک تکه شکلات جلب نماید، و هم اکنون پس از جذب بودجه لازم، می خواهد تولید پیتزا را در دستور کار خود قرار دهد. ظاهرا پرینتر ابتدا خمیر را پرینت می گیرد و تا زمانی که این لایه پخته شود، به تولید سس گوجه فرنگی می پردازد. جالب است بدانید که بر روی این پیتزا خبری از سوسیس و کالباس نخواهد بود و تنها لایه ای از پروتئین روی آن نقش می بندد. پس حداقل در فاز های اولیه این پروژه، فکر پیتزای پپرونی را بهتر است از ذهن خود بیرون کنید.
كلمه ای كه شاید بارها آن را دیده یا شنیده باشید. همان طور كه می دانید رایانه تنها با عدد و رقم سر و كار دارد و تمامی اطلاعات نهایتاً به صورت اعداد و ارقام ذخیره و پردازش می شوند. به همین جهت برای اینكه اطلاعات را برای رایانه قابل فهم سازیم ناچاریم تا به هر حرف از حروف الفبا یك كد اختصاص دهیم.
از این رو صدها نوع سیستم كدگذاری به وجود آمد، و برای زبانهای مختلف نیز سیستم های متنوعی ارائه شد.در نتیجه در ایران نیز برای زبان فارسی این مورد صادق است و هر شركت نرم افزاری سیستم كدگذاری مخصوص خود را ارائه می دهد، و این موضوع در كل جهان استاندارد خاصی ندارد. بعد از معرفی شدن Unicode كه نه فونت است و نه یك برنامه خاص ،بلكه یك استاندارد كدگذاری برای حروف الفبا، این مشكل حل شد. Unicode به همه حروف اعداد یكتایی مستقل از محیط سیستم عامل و برنامه و زبان اختصاص می دهد. این سیستم تمامی حروف زبانهای مختلف زنده دنیا را در خود جای می دهد. بكارگیری Unicode در وب سایت ها و برنامه های Clint-Server بسیار مفید است. اگر رایانه كاربر از سیستم Unicode پشتیبانی كند، دیگر نگرانی وجود ندارد. امروز اكثراً ویندوزها و سیستم عامل های دیگر از این سیستم حمایت می كند و اكثر مرورگرها و برنامه ها مانند: Office,VisualStudio.net و Frontpage با این سیستم كار می كند.
برای بسیاری از ما پیش آمده است که اتصال اینترنتیمان بسیار کند شده و در عین حال میخواهیم به هر زحمتی شده، صفحهای را باز کنیم و لااقل اگر نمیتوانیم عکسهایش را ببینیم، متنش را بخوانیم. اما هر چقدر تلاش میکنیم و صبر پیشه میکنیم، فایدهای ندارد و صفحه اصلا خیال باز شدن ندارد.
کسانی که هم اینترنت موبایلشان را فعال کردهاند، حتما بارها به این مشکل برخوردهاند و اصلا بسیاری از اوقات از خیر باز کردن سایت مورد نظر گذشتهاند.
خوب، چه کار میشود انجام داد؟
مشترک شدن فید یا تنظیم کردن مرورگر برای باز نکردن عکسهای سایت مورد نظر یک راه چاره است.
نحوه استفاده از فید را در مقالههای "فید چیست؟ "و"نحوه خواندن فید" بخوانید.
اما راه سوم استفاده از سایتهایی است که آدرس سایت یا صفحه مورد نظر را از شما میگیرند و نسخه ساده، سبک و با حداقل گرافیک را به شما تحویل میدهند. در واقع آنها، سایتها را تهی از همه عکسها، فلشها و cssها و فریمها میکنند و فقط متن را نگاه میدارند.
BareSite
IYHY
بد نیست، این سایتها را در مرورگر کامپیوتر یا موبایلتان بوکمارک کنید، تا در هنگام ضرورت از آنها استفاده کنید.
تبدیل متن به گفتار بدون نیاز به نرم افزار
حتما تا حالا نرم افزار های زیادی رو دیدین که متن های انگلیسی رو به گفتار تبدیل می کنند.
در این قسمت روشی رو آموزش می دم که بتونید بدون نیاز به نرم افزار جانبی این کار رو انجام بدین.....
در حال حاضر در کشور ما با وجود پایین بودن سرعت اینترنت اصلی ( دایال آپ ) دیگر شرکت ها و سازمان ها نمی توانند با این سرعت به روز باشند . به همین دلیل شاهد افزایش شرکت های خدماتی اینترنت پرسرعت هستیم .
برای افزایش سرعت بیشتر و راحتی استفاده از اینترنت ، به کاربران خانگی نیز اینترنت پرسرعت ارائه خواهد شد ...
مانند شاخه های دیگر ، وب سایت نیز در فرمهای شاحه ای و مرتبه ای بنا شده است . این شاخه ها قالب اطلاعاتی که مرورگرها برای پیدا کردن (URL) به آنها نیاز دارند ایجاد می کند . نام فایل نقش مهمی را در قسمت آدرس وب بازی می کند . نام فایل بهمراه URL به کمک یکدیگر، برای درک بهتر کاربر از ساختار وب سایت کمک می کنند ....
Nero را میتوان سلطان بی چون و چرای نرم افزارهای رایت بر روی CD و DVD دانست. به خصوص در نسخه های جدید تر Nero که قابلیت های متعدد دیگری نیز به این بسته نرم افزاری افزوده شده است. یکی از برنامه های کاربردی Nero جهت رایت اطلاعات و گرفتن Image، برنامه Nero Burning Rom است که در کلیه نسخه های قدیمی و جدید Nero وجود دارد. هم اکنون...
حدود دو ماه پیش سونی در مراسمی ویژه از پلی استیشن ۴ پرده برداری کرد . اگر به خاطر داشته باشید، در آن مراسم خود کنسول را ندیدیم و هنوز هم طراحی کنسول جدید لو نرفته است. اما در آن مراسم دسته جدید کنسول نسل چهارم سونی هم معرفی شد که DualShock 4 نام دارد.
در ادامه سونی اطلاعات بیشتری در مورد دسته جدید پلی استیشن ۴ در اختیار رسانه ها قرار داده و حالا می دانیم که پشت آن طراحی زیبا چه چیزهایی نهفته است.
اولین تغییر مهم در مورد دکمه های روی دسته بازی رخ داده است. در دسته جدید دکمه ها دیجیتالی شده اند و دیگر از دکمه های آنالوگ استفاده نمی شود. بنابراین حساسیت نسبت به میزان ضربه وجود نخواهد داشت.
در جلوی دسته یک تاچ پد می بینید که به صورت همزمان قادر به تشخیص دو نقطه لمس است و از حرکات مختلف شبیه به نمایشگرهای لمسی پشتیبانی می کند.
توسعه دهندگان بازی ها می توانند از این تاچ پد استفاده کنند تا حرکات مختلفی به کنترل بازی اضافه کنند. این تاچ پد می تواند به عنوان کنترل نشانگر موس هم استفاده شود. درون دسته DualShock 4 دو سنسور شتابسنج و ژیروسکوپ هم قرار دارد.
بالای دسته یک چراغ LED می بینید که سونی می گوید همیشه روشن است و رنگ آن بر اساس بازیکن متفاوت می شود و این رنگ توسط PlayStation 4 eye قابل شناسایی است و در واقع برای تشخیص بازیکنان هنگام بازی به کار می رود. البته این چراغ کاربردهای دیگری هم دارد برای مثال می تواند برای نمایش میزان امتیاز یا انرژی باقی مانده بازیکن به کار رود.
PlayStation 4 eye هم در واقع یک دوربین شبیه به کینکت است که حرکات بازیکنان را در موقعیت سه بعدی تشخیص می دهد.
البته سونی گفته طرح دسته و PlayStation 4 eye هنوز نهایی نشده و ممکن است در نسخه آخر تغییراتی بکند.
نظر شما در مورد دسته جدید بازی پلی استیشن 4 چیست؟
به گزارش سیتنا به نقل از جهان، LED و LCD دو نوع صفحه های نمایش می باشند که دارای تفاوت هایی در کیفیت تصویر و مصرف انرژی می باشند.
۱- LED و LCD
ال ای دی و ال سی دی،دو نوع صفحه نمایش می باشند.نمایشگر های LED از دیود های ساطع کننده نور تشکیل شده اند.این دیودها می توانند در ساخت فلاش دوربین ها نیز به کار گرفته شود.این نمایشگرها دارای مصرف کم و عمر متوسط یکصد هزار ساعت هستند.اما نمایشگرهای LCD که از کریستال مایع برای نمایش تصاویر استفاده می کنند قطر باریکی دارند و روی اکثر لوازم الکترونیکی قدیمی مانند لپ تاپ ها و تلویزیون ها و تلفن های همراه استفاده شده اند.شفافیت و درخشندگی نمایشگرهای LED بسیار بالاتر از نمایشگرهای LCD می باشد.
۲- Modem
مودم وسیله ای برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال بوده و توسط آن می توان بین دو یا چند کامپیوتر و توسط اینترنت از طریق خطوط تلفن اطلاعات را جابجا کرد.مودم های قدیمی که از طریق خطوط تلفن می توانستند امکان اتصال به اینترنت را فراهم آورند در حال منسوخ شدن می باشند.حداکثر سرعت انتقال اطلاعات با مودم ها ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه می باشد.
۳- RAID
کلمه ی RAID کوتاه شده ی Redundant Array of Independent Disks بوده و یک تکنولوژی برای چیدن اطلاعات روی حافظه ها می باشد.این تکنولوژی باعث یکپارچه شدن دیسک شده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را روی آن بالا می برد.و با کاهش عملیات پردازش سرعت کل سیستم را بالا می برد.
۴- LAN
LAN کوتاه شده ی عبارت Local Area Network می باشد.این کلمه به شبکه های رایانه ای کوچک اطلاق می شود.توسط شبکه های LAN می توان تعداد کمی رایانه را به یکدیگر متصل کرد.این نوع شبکه ها در شرکت ها،مدارس و ادارات دولتی دیده می شود.
۵- Resolution
این کلمه مشخص می کند که صفحه ی نمایش از چه تعداد پیکسل تشکیل شده است.برای مثال رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ بیانگر آن است که در طول صفحه ۶۴۰ و در عرض آن ۴۸۰ یکسل وجود دارد که با ضرب این عدد در هم پیکسل های کل صفجه محاسبه می شود.
تقریبا همه ما این جمله را از پدر و مادر خود شنیده ایم که بهتر است بند و بساط بازی خود را جمع کرده و به پای درس و مشقمان برویم. در جایگاه مهم تحصیلات و اهمیت بالای آن شکی وجود ندارد. اما از سوی دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند که بازی های کامپیوتری می توانند، سود های بسیاری را همراه خود داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به مهمترین فواید بازی های کامپیوتری، نگاهی بندازیم.
خلاقیت بیشتر
طی تحقیقاتی که در دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، انجام شده است، نتایج این طور نشان می دهند کودکانی که به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، از خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. بازی های تعاملی که فرآیند ساخت و ساز را در خود جای می دهند، بی شک نقشی کلیدی در گسترش خلاقیت کاربران خود دارند.
تصحیح بینایی
محققین در دانشگاه ناتینگهام دریافته اند که بازی های کامپیوتری می توانند در درمان برخی مشکلات بینایی مؤثر باشند. تاثیری که این بازی ها در یک ساعت می گذراند، برابر با ۴۰۰ ساعت عملکرد یک چشم بند برای تصحیح بینایی است.
تصمیم گیری بهتر
در زندگی مشکل تصمیم گیری دارید؟ نمی دانید کدام گزینه برای شما بهتر است؟ بهتر است تا بازی های کامپیوتری را امتحان کنید. بازی های اکشن با داستان سریع خود نیاز به تصمیم گیری بسیار سریع دارند. این تمرین لذت بخش، به مرور نقش خود را در زندگی روزمره شما نشان می دهد و ذهن شما را برای شرایط هر چه دشوار تر آماده می کند.
افزایش تمرکز
تحقیقات خبر از این موضوع می دهد که بازی های کامپیوتری می توانند به افزایش تمرکز شما کمک کنند. این موضوع ساده در موارد مختلفی همچون رانندگی می تواند تاثیر گذار باشد. شما همچنین قابلیت انجام چند کار مختلف و یا Multi Tasking را نیز در خود بهبود یافته می بینید. که شاید روزی، باعث نجات جان شما در پشت فرمان شود.
تقویت حافظه
محققان به این نتیجه رسیده اند که بازی های کامپیوتری در تقویت حافظه و جلوگیری از فرسودگی ذهن در اثر کهولت سن، می تواند بسیار مؤثر باشد. پس اگر دفعه بعد پدرتان فراموش کرد کلید های خود را کجا گذاشته، وقت این است که از او به صرف یک دست PS3 دعوت به عمل آورید.
هماهنگی چشم و دست
البته قطعا راه های دیگری نیز برای تقویت این هماهنگی وجود دارد، اما قبول کنید که هیچ کدام از آن ها به اندازه بازی کردن، سرگرم کننده نیست.
یادگیری مطالب آموزشی
شاید مکالمات دو شخصیت کارتونی در یک بازی کامپیوتری، به اندازه ساعت ها کلاس زبان مفید و تاثیر گذار باشد. پس بهتر است به جای اینکه به طور کلی دور بازی های کامپیوتری خط بکشیم، سعی کنیم گزینه مناسب را انتخاب کنیم.
تسکین درد
این دوستی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مورد انجام یک بررسی قرار گرفت. دکترها مدتی وی را با بازی های مسابقات اتومبیل رانی سرگرم کردند. دستگاه ها سنجش میزان درد وی را در زمان بازی، بسیار کمتر از زمان بیکاری نشان دادند. به راستی که مغز انسان عملکرد پیچیده ای دارد.
تبدیل شدن به یک کارمند بهتر
بله، درست است. دانشکده تجارت دانشگاه کلرادوی دنور دریافته است که استفاده از بازی های کامپیوتری در دوره های آموزشی شغلی می تواند کارمندانی تربیت کند که کارشان را بهتر انجام می دهند. این افراد نسبت به کارمندانی که کمتر از شیوه های تعاملی در آموزش استفاده کرده و بیشتر بر پایه شیوه های انفعالی و مطیع بودن آموزش می بینند، اطلاعات را برای مدت طولانی تری به خاطر می سپارند.
تقویت روابط خانوادگی
وقتی که پدر، خسته از سر کار می آید، و یا وقتی که مادر پس از ساعت ها آشپزی کلافه است، هیچ چیز نمی تواند مانند یک بازی Wii لذت با هم بودن در کنار کودکان را به آن ها بچشاند. دانشگاه Brigham در تحقیقات خود دریافت دخترانی که با والدین خود به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، روابط بسیار محکم تری با پدر و مادر خود برقرار می کنند و در بیان کردن مشکلات خود با آن ها، بسیار راحت تر هستند.
در نهایت توجه داشته باشید که این تحقیقات بر روی انسان هایی که شبانه روز خود را پای بازی های کامپیوتری می گذرانند، انجام نشده است. برای هر موضوعی، مرز مشخصی وجود دارد. و اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از لحظات اصلی زندگی خود می زنید تا دقایق بیشتری با کنسول و یا کامپیوتر خود سر کنید، پس بهتر است در راهی که انتخاب کرده اید، تجدید نظر کنید. به هر ترتیب چیزی که مشخص است، یک یا دو ساعت بازی در روز، می تواند ضمن اینکه دقایق لذت بخشی را برای شما رقم بزند، فواید بسیاری را نیز به همراه خود، بیاورد.
سالگرد عمیق ترین سفر اقیانوسی: جیمز کامرون زیردریایی شخصی اش را به یک گروه تحقیقات دریایی اهدا می کن
به سالگرد سفر جیمز کامرون به عمیق ترین شکاف موجود در عمیق ترین نقطه زمین، یعنی دراز گودال ماریانا می رسیم و حالا این مرد کاوشگر آب های عمیق و این کارگردان/اقیانوس شناس ماجراجو، سالگرد ماجراجویی علمی اش را با یک عمل زیبا و سخاوتمندانه جشن می گیرد.
آقای کامرون امروز اعلام کرد که زیردریایی شخصی اش Deepsea Challenger که به طور خصوصی کار توسعه و ساخت آن صورت گرفته و 10 میلیون دلار ارزش دارد را به انستیتو اقیانوس شناسی وودز هول در ماساچوست اهدا می کند.
جیمز کامرون در اعلامیه خود نوشته: «زیردریایی ما یک شاهد مثال علمی است و همکاری مان با انستیتو اقیانوس شناسی وودز هول راهی است برای اینکه تکنولوژی توسعه یافته توسط ما در خدمت جامعه اقیانوس شناسی قرار گیرد.» او که از حامیان قدیمی تحقیقات دریایی است از این پس به عنوان مشاور نیز به این انستیتو خواهد پیوست.
زیردریایی Deepsea Challenger که توسعه و تکمیل آن 7 سال زمان برد دارای 7.3 متر ارتفاع و 11.8 تن وزن و نوآوری های متعدد است از جمله طراحی خاص و عمودی اش به همراه یک دوربین برجسته بین با قابلیت نقشه برداری 3 بعدی در تحت شدیدترین فشارها.
سال گذشته سفر تحقیقاتی آقای کامرون به عمق اقیانوس به شکستن رکورد 8.2 کیلومتری انجامید. سپس او و تیمش این رکورد را به 10.78 کیلومتر رساندند -عمقی بلندتر از ارتفاع قله اورست.
جیمز کامرون را بیشتر به خاطر فیلم های پر فروش سینمایی اش می شناسیم ولی علاقه او به اقیانوس در هر دو فیلم تایتانیک و ژرفا مشخص است که دومی را جاه طلبانه ترین فیلم زیر آبی تاریخ صنعت سینما می خوانند. شاید روزی برسد که کارنامه علمی کارگردان دو قسمت اول نابودگر از کارنامه سینمایی او پیشی بگیرد. او هم اکنون در حال برنامه ریزی برای سفر عمیق بعدی خود نیز هست.
آقای کامرون از هنر-صنعت سینما به ثروت سرشاری دست یافته ولی جالب است که بر خلاف بسیاری از ستارگان دنیای هنر، این ثروت او را به ژرفاهای علمی سوق داده نه به یک زندگی کم سطح و پوچ ناشی از غرق شدن در ثروت.
آمازون را بیشتر به خاطر کتابخوان ها، تبلت های کیندل و فروشگاه عظیمش که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را دارد می شناسیم. اما شاید کمتر کسی بداند که بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا در گاراژ جف بزوس تاسیس شده! یا شاید از 10 دانستنی جالبی که در اینجا به آنها اشاره می کنیم، مطلع نباشید:
1. آمازون در اصل داشت می رفت تا کادابرا نامگذاری شود. این مخففی بود برای کلمه آبراکادابرا که در فرهنگ قدیم یک کلمه جادویی به شمار می رفته و آن را دارای قدرت شفادهندگی می دانسته اند. اما ایده این نامگذاری ناکام ماند چون وکیل جف بزوس، به اشتباه این کلمه را cadaver (جسد، لاشه) شنید؛ بلا به دور!
2. جف بزوس نام آمازون را به دو دلیل برگزید. اولین اینکه بزرگی فروشگاه را برساند (آمازون با جمله معروف "بزرگترین کتاب فروشی دنیا" افتتاح شد) و دوم اینکه در آن موقع، سایت ها اغلب بر اساس حروف الفبا مرتب می شدند.
3. مساحت انبارهای کالای شرکت آمازون در مجموع بیش از 700 برابر مساحت مدیسن اسکوئر گاردن و 10,000 برابر مساحت استخرهای شنای هر المپیک است.
4. اولین کتابی که آمازون فروخت، از گاراژ جف بزوس در جولای 1995 ارسال شد. نام آن مفاهیم سیال و قیاس های خلاقانه بود و موضوع اش، مدل های کامپیوتری برای مکانیسم های بنیادین تفکر.
5. لوگوی فعلی آمازون طوری طراحی که شده که لبخندی از a تا z را به ذهن متبادر کند و مفهوم اش این است که شرکت قادر است هر چیزی (از a تا z) را به دست هر کسی در هر نقطه ای از دنیا برساند.
6. تمام کارمندان آمازون، هر دو سال یک بار 2 روز را به کار در پشت میزهای خدمات به مشتریان می گذرانند، حتی مدیر عامل شرکت. این تمرینی است برای کمک به تمام افراد تا فرآیند خدمت رسانی به مشتریان را درک کنند.
7. آمازون صاحب 10 درصد تجارت الکترونیک در امریکای شمالی است. شرکت های Office Depot، اپل، Staples، دل، وال مارت، Sears و Liberty هم روی هم رفته 10 درصد دیگر را صاحب هستند که با سهم آمازون برابری می کند. باقی سهم یعنی 80 درصد بازار برای بیش از 1,000 خرده فروشی دیگری رها است.
8. سال گذشته، وقتی سایت آمازون برای 49 دقیقه از دسترس خارج شد زیانی معادل 5.7 میلیون دلار به این شرکت وارد شد.
9. هر یک از مشتریان آمازون، ارزشی 5 برابر مشتریان eBay دارد. یعنی هر خریدار -به طور میانگین- درآمد 189 دلار را برای این شرکت به ارمغان می آورد ولی این رقم برای eBay فقط 39 دلار است.
10. در سال 2009 آمازون خرده فروشی آنلاین کفش با نام Zappos را که محبوب ترین در نوع خود میان مردم امریکا بود، با رقم 1.2 میلیارد دلار خرید. پیش از آن آمازون با تاسیس سایت Endless سعی کرده بود با Zappos رقابت کند. اما Zappos با تکیه بر کادر خدمت رسانی فوق العاده اش همچنان عالی و متمایز باقی ماند تا اینکه سر انجام جف بزوس را وسوسه کرد تا دست به جیب شود. جالب است بدانید یکی از تماس های مشتریان با Zappos، دقیقا 5 ساعت و 25 دقیقه و 31 ثانیه طول کشیده. 5 ساعت و نیم مشاوره و گوش کردن به حرف دل مشتری، فقط برای فروش یک جفت کفش!
Fuel، این شارژر بند انگشتی که البته تولید آن نیازمند کسب سرمایه اولیه لازم است، با این هدف طراحی شده که در مواقع اضطراری 20-30 دقیقه زمان اضافه برای مکالمه یا چند ساعت زمان بیشتر برای آماده به کار بودن تلفن تان را فراهم کند.
برای استفاده از آن کافی است دکمه power را بفشارید و سپس به تلفن وصلش کنید. ابعاد آن 3.3 در 2.3 در 1.27 سانتیمتر است و به راحتی می شود آن را در جیب های کوچک (!) گذاشت یا به دسته کلید آویخت. البته که قرار نیست Fuel یک شارژر همه کاره باشد، بلکه نجات دهنده 220 میلی آمپری شما در مواقع ضروری خواهد بود.
این شارژر به خوبی می تواند شارژ صورت گرفته را تا 1 ماه بدون افت در خود نگه دارد، البته سازندگانش این زمان را تا 3 ماه محاسبه کرده اند ولی برای اطمینان، 1 ماه را همه جا ذکر می کنند. بنابراین نیازی نیست نگران از دست رفتن شارژ به مرور زمان باشید.
فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کندتر از سرعت نور است.
حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوتهمپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.
نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.
البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.
محققان دانشگاه ایلینویز در حال توسعه نوعی بافت الکترونیک تاتو مانند هستند که به پوست متصل شده و می تواند به اندازه گیری آمار حیاتی و ارسال بیسیم گزارش ها بپردازد. این ابزار نازک شامل الکترودها، سنسورها، منبع تغذیه و سیستم ارتباطی بیسیم است که ظاهری شبیه یک نوار چسب زخم بندی دارد.
سنسورها می توانند میزان آب و دمای پوست زیر خود را اندازه گرفته و همچنین هرگونه فشار و تنش را ثبت نمایند. این بافت توسط یک ماده چسب مانند در جای خود محکم شده و می تواند با دقت کافی برای مانیتور و کنترل بیمار پس از عمل جراحی یا در دوران نقاهت مورد استفاده قرار گیرد.
محققان قبلا این ابزار را در ضخامت بیشتر آماده کرده بودند که نیازمند بخش چسبنده قوی تری در پشت خود بود. اما محصول فعلی ضخامتی یک سیزدهم نمونه های قبلی دارد. همچنین تا دو هفته می تواند به کار خود ادامه دهد و پس از آن به صورت طبیعی جدا شده و می افتد.
این محصول بر خلاف ظاهر سست و کم دوام خود، به خوبی در جای خود محکم شده و از دوام بالایی هم برخوردار است. نصب آن هم کاملا ساده است. تنها کافی است که روی پوست قرار گرفته و بر روی آن کمی اسپری مخصوص برای محافظت پاشیده شود.
سونی امروز صبح در کنفرانس اختصاصی خود که در نیویورک برگزار شد از نسل جدید کنسول بازی پلی استیشن رونمایی کرد. سونی باور دارد که پلی استیشن ۴ جهشی بزرگ از آنچه ما به عنوان یک جعبه یا کنسول در ذهن داشتیم، است. این کمپانی ژاپنی در کنفرانس خود اعلام کرد که پلی استیشن بهترین مکان برای بازی است. پلی استیشن ۴ قرار است در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۳ روانه بازار شود و هنوز قیمت آن مشخص نشده است، اما جزئیات بیشتر در مورد آن را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد...
قطعات الکترونیکی منعطف همچنان دسته ای متعلق به آینده تکنولوژی به حساب می آیند و به مرز کاربردی شدن نرسیده اند. کار بر روی تولید مدارها و نمایشگرهای منعطف همچنان ادامه دارد ولی بیایید فرض کنیم هر دوی آنها تولید شده اند و آماده استفاده در دستگاه های مختلف اند، باز هم یک مشکل پا بر جا باقی است: انرژی رسانی به آنها چطور انجام شود؟ همان طور که می دانید باتری ها بخشی از فناوری های امروزی به حساب می آیند که سرعت پیشرفت شان کند بوده و مهمتر اینکه هنوز به لحاظ فیزیکی حالت سخت دارند و نه حالت منعطف که برای استفاده در دستگاه های منعطف مورد نیاز است.
اما دانشگاه ایلینوی هم اکنون مشغول پیشرفت در حوزه فناوری ساخت باتری های منعطف است. تیمی از پژوهشگران این مرکز که پروفسور جان راجرز ریاست آن را بر عهده دارد قادر به تولید نوعی باتری شده که نه تنها منعطف است، بلکه می تواند تا 3 برابر اندازه اولیه اش ارتجاع پیدا کند و به طور بی سیم نیز شارژ شود.
کلید ساخت چنین باتری جالب و کشسانی در استفاده از جزیره های کوچک ذخیره انرژی در جای جای یک بستر پلیمری منعطف است که با بهره گیری از اتصال های سیمی فوق باریک، به یکدیگر متصل شده اند. در اصل، این پلیمر است که کش می آید و جزایر کوچک ذخیره انرژی در جای خود باقی می مانند. سیم ها نیز که به شکل S (مارپیچ وار) بین جزیره های انرژی جاسازی شده اند، با کش آمدن پلیمر باز می شوند و امکان انعطاف کامل باتری را فراهم می کنند.
قراردادن سیم ها به شکل مارپیچ یک روش هوشمندانه است که به باتری امکان کش آمدن 3 برابری را می دهد، آن هم بدون اینکه خطر شکستن یا خرابی در میان باشد. وقتی که پلیمر به حالت اولیه اش برگردد، سیم ها هم به شکل مارپیچی خود باز می گردند و البته که همیشه آماده کش آمدن دوباره هستند. پلیمری که اجزا باتری را در بر گرفته نه فقط به آن اجازه می دهد به روش القایی شارژ شود بلکه آن را در برابر مایعات هم محافظت می کند.
نمونه اولیه باتری نیازمند توسعه به مراتب بیشتر است تا آماده استفاده در دستگاه های مصرفی شود و در حال حاضر تنها 20 چرخه شارژ را دوام می آورد. در صورت به نتیجه رسیدن این طرح، نه تنها می توان گجت های همراه را با ضخامت کم و نمایشگر و بدنه منعطف تولید کرد، بلکه حتی می توان از این باتری در گجت های پوشیدنی مثل لباس های هوشمند هم استفاده نمود.
مجموعه بازی های تام کلنسی (Tom Clancy) همیشه جزو بازی های برتر شرکت بزرگ یوبی سافت بوده است. بازی هایی همچون: اسپلینتر سل و وگاس که همیشه جزو بازی های موفق بوده اند. اگر اشتباه نکنم سال پیش بود که این شرکت بازی متفاوت را در ژانر هواپیمایی منتشر کرد که نام این بازی HAWX که در روز های ابتدایی توانست هم فروش خوبی بکند و هم نظر بازی کننده ها را به خود جلب کند. حال پس از 1 سال یوبی سافت نسخه دوم این بازی را در شهریور امسال منتشر کرد.
داستان بازی از جایی شروع میشود که شما در نقش یک خلبان امریکایی به ماموریت فرستاده میشوید و پس از 4 ماموریت کوچک و البته کمی سخت هنگامی که میخواهید در فرودگاه پایگاهتان فرود آیید دشمن با چند موشک هم فرودگاه را مورد حمله قرار میدهد و هم جنگنده شما را پس از این برخورد دوربین به داخل جنگنده میرود و از چشم خلبان ادامه بازی را روایت میکند و نشان میدهد که شما با سرعت به زمین برخورد میکنید و اگر اشتباه نکنم شما در این مرحله که مرحله اول میباشد میمیرید. داستان بازی باز هم ادامه میابد و در یکی از مرحله ها شاهد هستیم که دوربین نقشه ایران را نشان میدهد و باز هم این یوبی سافت همانند بازی POP: TFS میخواهد به ایران توهین کند و البته در این کار تا حدی موفق بوده است. در همین مرحله ما باید با دوربین ماهواره ای به جاسوسی کشورمان بپردازیم و باید نقاطی که خود بازی مشخص کرده است را اسکن کنیم تا از تمامی اطلاعات منطقه با خبر شویم. در کل داستان بازی خیلی گیرا و جذاب نیست....
در این پست نرم افزار فارسی ویراستیار Virastyar 1.3.1 را برای شما عزیزان آماده نموده ایم . نرمافزار «ویراستیار» افزونهای برای مایکروسافت وُرد است که برای استفادهٔ کاربران فارسیزبان طراحی شده است. از قابلیتهای ویراستیار میتوان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانهگذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد.
یقینا تا کنون فیلم ها و پویانمایی های گوناگونی را در سینمای هالیوود و حتی اخیرا سینمای خودمان دیده اید که از جلوه های ویژه جذاب و بسیار زیبا استفاده می کنند. این جلوه های ویژه کاملا شبیه دنیای واقعی هستند و حرکات کاراکترها شبیه به حرکات آن ها در دنیای واقعی است.
از این گونه فیلم ها می توان به فیلم های آواتار و انیمیشن های بیوولف، ماجراهای تن تن و حتی بسیاری از بازی های ویدئویی همچون سرزمین ناشناخته اشاره کرد.
همانطور که می دانید بعد از ابداع فناوری ضبط سه بعدی حرکات و انتقال آن به رایانه، فیلم، بازی های رایانه ای و خصوصا انیمیشن ها پا به دنیای جدیدتری گذاشتند. در واقع این فناوری، کارگردانان را توانا می ساخت که بتوانند سکانس هایی با حداکثر کیفیت و شبیه بودن به حرکات افراد در دنیای واقعی بسازند و بیننده کاملا احساس می کند حرکات این کاراکترها کاملا مشابه حرکات افراد در دنیای واقعی است.
اما اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از موکپ داشته باشیم می توان گفت، موشن کپچر به مجموعه تکنیک های اطلاق می شود که اجازه می دهد حرکات یک عنصر واقعی (که لزوما انسان نیست) ضبط، و به یک محیط سه بعدی در رایانه منتقل کرد.
انواع موکپ
موشن کپچر به چند صورت مختلف بسته به نیاز و محیط انجام می شود، اما از انواع می توان به ۱- نوری ۲- مکانیکی۳- الکترومغناطیسی اشاره کرد. معمولا در صنعت سینما و ساخت انیمشن ضبط تصاویر به صورت نوری بیشترین کاربرد را نسبت به سایر فناوری ها دارد اما در بعضی مواقع نمی توان به صورت اپتیک یا نوری تصاویر را منتقل کرد که در ادامه گفته مشود.
موشن کپچر چگونه عمل می کند؟
شاید در بعضی از پشت صحنه های ساخت انیمشن یا فیلم ها دیده باشید که شخصیت های آن بر روی بدن خود توپ های سفید رنگی را چسبانده اند، در واقع این توپ ها سنسورهای منعکس کننده نوری هستند که حرکات ان ها توسط دوربین های مخصوص که نسبت به حرکات آن ها حساس هستند، ضبط شده و به محیط سه بعدی انتقال پیدا می کند.
واضح است که معمولا این توپ ها در مفاصل و دست های شخص جایگزین می کنند تا حرکات به طور کامل و طبیعی به رایانه منتقل شود.
اما پس از اینکه حرکات فرد توسط دوربین ها به رایانه منتقل شد نوبت به آن می رسود این حرکات بر روی کاراکتر مورد نظر در دنیای مجازی تطبیق داده شود. در واقع مفاصل فرد بازیگر برو روی کاراکتر ساخته شده برده شود و سرعت حرکات تنظیم شود.
موشن کپچر مکانیکی و الکترومغناطیسی
در حالت مکانیکی فرد یک سری سنسورهای حرکتی را برو روی بدن خود همانند یک لباس نصب می کند و در این حالت دیگر نیازی به دوربین های ثبت حرکات نیست زیرا حرکت خود همین سنسورها به رایانه منتقل می شود و به دلیل کم هزینه بودن کاربرد زیادی را مواقعی که سازنده می خواهد هزینه کمی را انجام دهد دارد.
اما در سیستم ضبط حرکت الکترومغناطیسی بر روی لباس مخصوصی که فرد می پوشد فرستنده های الکترونیکی متصل می کنند که امواج آن توسط گیرنده های آن دریافت و پس از یک پروسه خاص به رایانه منتقل می شود. همه این روش های که بیان شد بسته به نیاز کارگردان و نوع صحنه ها انتخاب می شود. برای مثال در فیلم ارباب حلقه ها بیشتر صحنه های فیلم با استفاده از سنسورهای الکترومغناطیسی ساخته شد.
دیگر کاربردها
کاربرد این فناوری فقط به عرصه سینما و انیمشن منتهی نمی شود بلکه امروزه کاربردهای زیادی در عرصه های مختلف دارد. علاوه بر اینکه امروزه بیشتر بازی های رایانه ای از این فناوری برای ساخت بازی ها جذاب تر و مهیج تر استفاده می کنند در عرصه پزشکی و توانبخشی نیز کاربردی خاص دارد. برای مثال کودکی که مشکل حرکتی دارد پزشکان معمولا در نهایت با ضبط حرکات مفاصل آن به این شیوه، فرد را درمان می کنند
حتی در عرصه ورزشی نیز در درجات حرفه ای از حرکات فرد ورزشکار موشن کپچر تهیه می شود و و مربیان به این وسیله حرکات اشتباه ورزشکاران خود و ضعف عضلانی آنان پی می بردند.
“پیکسل به درد نمی خورد! شاید این مربع های کوچک برای نشان دادن عکس ها مناسب باشند، اما چیزی که ما پیدا کردیم خیلی بهتر است.”
این جمله یکی از افراد یک تیم تحقیقاتی است که به تازگی شیوه ی جدیدی را برای نمایش عکس و ویدیو یا به طور کلی هر چیزی که امروزه با پیکسل نشان داده می شود پیدا کرده است. روش جدید آنها بر مبنای تصاویر برداری است، این روش تصاویر را به صورت خطوطی در می آورد که رنگ ها لا به لای آنها ریخته شده اند.
کار به همین جا ختم نمی شود! اعضای این گروه به مشکلی بر خورده اند! رنگ ها کاملا فضای مابین خطوط را پر نمی کنند. یکی دیگر از اعضای گروه می گوید: ” جای نگرانی نیست، ما این مشکل را حل کرده ایم.”
چیزی که به آن رسیده اند تصاویری مستقل از چیزی است که به آن رزولوشن می گویند اما کیفیت همان کیفیت عکس های پیکسلی است.
آنها امیدوارند تا این فناوری تا ۵ سال دیگر جای پیکسل را بکیرد.
منبع: Popular Science
اولین همایش تخصصی نرم افزارهای موبایل و موبایل وب ایران در اسفندماه
ابزارهای موبایل و اسمارت فون ها کم کم به یکی از بخش های جدایی ناپذیر زندگی امروز بشریت تبدیل شده اند و در حال سبقت از تمام جلوه های تکنولوژی هستند. چندی است که در دنیای وب هم ابزارهای موبایل در حال تبدیل به گزینه اول و اصلی هستند و رویکرد «اول موبایل» یا mobile first روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.
از سویی هم علائم و نشانه های درستی این دیدگاه و رویکرد کاربران به سوی آن هر روزه از گوشه و کنار وب به چشم می خورد. به گونه ای که فیسبوک در گزارش مالی سال ۲۰۱۲ خود اعلام کرد که برای اولین بار تعداد کاربران موبایلی این شبکه اجتماعی از تعداد کاربران کامپیوترهای دسک تاپ و لپ تاپ آن سبقت گرفته است. و مدیرعامل فیسبوک شرکت متبوعش را یک کمپانی موبایلی خواند.
حال به نظر می رسد که ابزارهای موبایل و اپلیکیشن های مرتبط با آنها در ایران هم مخاطبان خاص خود را یافته اند و جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. از همین رو گروهی از دست اندرکاران و فعالان عرص وب و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل و موبایل وب ایران بر آن شده اند که در ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ فستیوالی را تحت نام «اولین همایش تخصصی نرم افزارهای موبایل و موبایل وب ایران» برگزار کنند.
در این همایش قرار است سخنرانان مختلف در مباحثی چون طراحی رابط کاربری نرم افزارها، کسب و کارهای الکترونیک، موبایل وب، طراحی نرم افزارهای موبایل و... به صحبت بپردازند و همچنین در حاشیه آن برخی اپلیکیشن های ایرانی نیز معرفی گردند.
این همایش قرار است از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۱۷ اسفند در مرکز همایش های معلم تهران برگزار گردد. برای ثبت نام از هم اکنون می توانید به سایت همایش مراجعه نمایید .
دانشمندان و ریاضی دانها همیشه به دنبال راه هایی هستند تا تئوری ها را اثبات یا رد کنند و یا دامنه تازه ای از علم را معلوم نمایند که تا کنون در تاریکی قرار داشته است. آن گونه که به نظر می آید، تحقیق هیچ گاه پایانی نخواهد داشت و همیشه کشفیات جدید در راه هستند.
محققان Curtis Cooper از دانشگاه مرکزی میسوری به تازگی بزرگترین عدد اول جهان را کشف کرده اند. این عدد اول که محققان توانسته اند آن را محاسبه کنند، از ۱۷،۴۲۵،۱۷۰ رقم تشکیل شده است.
آنها این کشف را با استفاده از برنامه Great Internet Mersenne Prime Search یا GIMPS انجام داده اند. این پروژه یک شبکه از کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا است که به صورت اختصاصی برای تحقیقات در خصوص اعداد اول مورد استفاده قرار می گیرد. عدد کشف شده توسط تیم کوپر، 2 به توان 57,885,161 منهای 1 است.
اهمیت چنین کشفی این است که عدد مورد نظر، اولین عدد اول کشف شده طی چهار سال گذشته است. یافتن یک عدد اول جدید بسیار به ندرت اتفاق می افتد و ریاضی دان ها پیدا کردن آن را به یافتن الماس تشبیه می کنند. برای اینکه تصوری از این عدد داشته باشید، بهتر است بدانید فایل متنی حاوی آن ۲۲ مگابایت حجم دارد. در حالی که این فایل تنها حاوی توالی اعداد پشت سر هم است.
اگر ریاضیات دوران مدرسه را به خاطر داشته باشید، می دانید که اعداد اول تنها بر خودشان و بر عدد یک قابل تقسیم هستند. دیگر نکته جالب داستان اینجا است که ۱۴عدد اول بزرگی را که فعلا می شناسیم، همگی توسط پروژه GIMPS کشف شده اند.
ما حصل پروژه Google Glass قرار است یک محصول کامل باشد و به این منظور گوگل می خواهد از تکنولوژی القای استخوانی برای انتقال صدا به گوش داخلی کاربر استفاده کند. اسناد به ثبت رسیده نشان می دهد که گوگل برای ماه های آینده سال میلادی، قصد معرفی سخت افزاری را دارد که از "القای استخوانی" برای رساندن صدا به گوش استفاده می کند و نه یک بلندگوی رایج.
این تکنولوژی ارتعاشات را از طریق استخوان جمجمه به گوش داخلی می فرستد و البته چیز جدیدی نیست و به دفعات در سایر دستگاه ها به کار رفته. اخیراً در نمایشگاه CES پاناسونیک هدفونی با قابلیت القای استخوانی را معرفی کرد.
اما القای استخوانی مورد نظر گوگل چطور کار می کند؟ قرار است یک المنت در داخل گوگل گلس، فریم عینک را به لرزه در آورد. این لرزش از طریق فریم به استخوان جمجمه کاربر منتقل می شود که رابط مناسبی برای رساندن صدا به گوش داخلی است.
می پرسید چرا گوگل آن را "القای غیر مستقیم" ذکر کرده؟ زیرا در اینجا با یک انتقال دهنده که به طور مستقیم روی استخوان جمجمه لرزش کند (مشابه هدفون پاناسونیک) روبرو نیستیم. بلکه لرزاننده فریم عینک را به ارتعاش در می آورد و از آنجایی که فریم به هر حال در تماس با استخوان جمجمه و بینی قرار می گیرد، وظیفه انتقال لرزه را هم بر عهده دارد. بنابراین لرزه ها در نقاط مختلفی مثل پشت گوش، بالای بینی، نزدیک شقیقه یا نزدیک ابرو قابل دریافت هستند. البته معلوم نیست گوگل از یکی استفاده می کند یا همه.
اما شاید بپرسید که لزوم استفاده از این فناوری در گوگل گلس چیست؟ واقعیت این است که القای استخوانی برای گجتی که می خواهد تمام طول روز همراه کاربر باشد، ضروری تر از آن چیزی است که فکر می کنید. قرار نیست گوگل گلس همیشه در گوش شما صدا پخش کند، پس بهتر است راه گوش را مسدود نکند. مثلاً تصور کنید در خیابانی شلوغ هستید، با باز بودن دریچه گوش تان، از سر و صداهای پیرامون آگاه خواهید بود و خطر تصادف به خاطر نشنیدن صداها شما را تهدید نمی کند.
گویا گوگل پتنت مرتبط با القای استخوانی را در سال 2011 به ثبت رسانده و کمیسیون تجارت فدرال امریکا نیز اخیراً سند تأیید آن را منتشر کرده. چند روز قبل سرگی برین که توسعه این محصول را شخصاً هدایت می کند نیز با گوگل گلس خود در حال مترو سواری مشاهده شده بود که نشان از پیشرفت خوب پروژه است.
گوگل گلس علاوه بر سیستم صدای غیر معمول، از وای-فای و بلوتوث، نمایشگری کوچک در جلوی چشم کاربر و یک کامپیوتر کوچک که پلتفرم را اجرا می کند و دستورات صوتی را تشخیص می دهند نیز برخوردار است و گوگل آن را جایگزین -یا لااقل رقیب جدی- تلفن های هوشمند در آینده نزدیک می داند. قرار است اولین نمونه تکمیل شده آن در سال جاری با قیمت 1500 دلار به دست توسعه دهندگان برسد و گوگل امیدوار به عرضه تجاری آن در سال 2014 است.
یادگیری یک زبان جدید می تواند کاری بسیار مشکل و وقت گیر باشد. اما سه طراح خوش ذوق شیوه ای را ابداع کرده اند که ترجمه را درست در نوک انگشتان شما قرار دهد.
Ivy Guide ابزاری است که بر روی مداد یا خودکار شما سوار شده و همزمان با حرکت در زیر کلمات، آنها را اسکن می کند و بلافاصله ترجمه شان را در بالای کلمه مورد نظر بر روی کاغذ به نمایش می گذارد.
این اسکنر با یک اسفنج منعطف به راحتی روی هر ابزار نوشتنی قابل نصب است. برای ترجمه یک کلمه، تنها کافی است دکمه ترجمه روی دستگاه را فشرده و زیر کلمه مورد نظر خط بکشیم. آنگاه Ivy Guide بلافاصله معنی کلمه در زبان انتخاب شده را در بالای آن به نمایش می گذارد.
برای شارژ این اسکنر هم می توانید آن را به راحتی به یو اس بی لپ تاپ تان وصل کنید. این دستگاه فعلا در مراحل اولیه طراحی است و تنها کلمات انگلیسی را به چینی ترجمه می کند.
از محصولات قابل توجهی که در نمایشگاه فناوری لاسوگاس (CES 2013) معرفی شد، میتوان به ساعت مچی هوشمند شرکت توشیبا اشاره کرد که دارای صفحه نمایش با کیفیت بالای OLED است و با استفاده از حسگر ECG که بر روی پشت دستگاه سوار شده قادر به شناسایی ضربان قلب منحصر به فرد صاحب اصلی خود است و اگر شخص دیگری از آن استفاده نماید، ساعت به طور خودکار خاموش میشود!
این ساعت همچنین میتواند به انواع و اقسام گوشیهای اندرویدی یا اپلی (سیستم عامل iOS) متصل شده و اعلانات آنها را به کاربر خود اطلاع دهد. از این گذشته ساعت مچی توشیبا قادر است تا اطلاع رسانیهای مربوط به نامههای پست الکتورنیکی جدید، قرارهای ملاقات، وضعیت آب و هوا و سایر مواردی از این دست را به کاربر اطلاع دهد.
جالب اینجاست که نمایشگر OLED این ساعت مچی هوشمند میتواند با توجه به شدت نور محیط، میزان نور دهی خود را تنظیم نماید تا در همه حال تصویر با کیفیت مطلوبی نمایش داده شود. البته تنها نمونهی اولیهای از این ساعت ساخته شده است ولی در آیندهای نزدیک میتوان شاهد وفور ساعتهای هوشمند در محصولات اکثر تولیدکنندگان بود.
اگر به خاطر داشته باشید قبل از این هم از پروژه های چهارپای دارپا، همچون Little Dog و چیتای آهنین با شما صحبت کرده ایم. اما به نظر می رسد که دارپا تا تولید یک جنگاور رباتیک چهارپا، ول کن معامله نیست. چند روز پیش این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که محققان آن در حال ادامه کار بر روی ربات چهارپای ساخته شده توسط Boston Dynamics هستند تا قابلیت ها و عملکردهای جدیدی را به آن بیفزایند.
دارپا هفته گذشته ویدیوی تازه ای را منتشر کرد که نشان دهنده تجهیز ربات نیمه خودکار LS3 یا چهارپای باربر پشتیبان سربازان (Legged Squad Support System) به برخی توانایی ها و مهارت های تازه است. از این مهارت ها می توان به پیروی و دنبال کردن رهبر تیم با استفاده از دید کامپیوتری و جی پی اس اشاره کرد. در ویدیوی چهار دقیقه ای ادامه مطلب می توانید ببینید که این ربات شبه سگ، آموزگار خود را در یک منطقه تمرین نظامی دنبال می کند.
البته فعال سازی این قابلیت در LS3 چندان کار زیادی نبرده است و تنها امکان پیروی از دستورات صوتی در این ربات گنجانده شده است. ولی نکته جالب اینجا است که آموزگار LS3 می تواند با استفاده از دستورات صوتی با ارتباط بیسیم، این ربات را فعال یا غیر فعال کرده و به حرکت وادارد.
از دیگر مهارت های جدید این سگ-ربات می توان به بهبود حرکات چرخشی، قابلیت مانور در اماکن شهری و راه رفتن دقیق و صحیح در نواحی و زمین های صعب العبور اشاره کرد. این چهارپای رباتی می توانند تا ۱۸۰ کیلو بار را به راحتی از میان دره ها و نهرها و دیگر نواحی پر مخاطره با خود حمل کند.
دنیای فناوری در سالی که گذشت تحولات جالبی را به خود دید؛ چیزهای مختلفی آموختیم و افق های جدیدی به روی مان باز شد. کمپانی ها هم محصولات متعددی را به بازار روانه کردند و رقابت داغی را به راه انداختند.
در اینجا می خواهیم به 8 نکته درباره دنیای فناوری، کمپانی ها، تغییراتی که در راه هستند، گرایش های مردم به زندگی متکی به فناوری و عکس العمل های شان زمانی که از فناوری محروم می شوند بپردازیم. به نظر می رسد آینده بشر بدون فناوری، هیچ مفهومی نخواهد داشت.
در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.
1. مرگ استیو جابز تأثیر بدی روی اپل داشت
اپل در ماجرای اپلیکیشن نقشه دچار لغزش شد طوری که تندیس کمال گرایی کمپانی تحت تأثیر نواقص آن خدشه بر داشت. تصور کنید که حین رانندگی، مسیریاب نقشه شما را به پریدن از یک پل توصیه کند! این نقشه مایه خجالت فراوان برای اپل شد، چیزی که اگر استیو جابز هنوز زنده می بود احتمالاً هرگز رخ نمی داد. نتیجه این قصور این شد که یکی از سیب های سرخ کمپانی، یعنی اسکات فورستال از شاخه مدیریت کمپانی سقوط کرد.
هر چند استیو جابز هم گاهی به برخی محصولات مسئله دار (مثل پلتفرم ابری MobileMe) چراغ سبز نشان داد، ولی در عین حال یادمان نرود که او معروف بود به جلوگیری از عرضه محصولاتی که به طور کامل آماده نبودند و اصلاً هم نتایج منفی چنین تصمیم هایی برایش مهم نبود زیرا فقط به کیفیت محصول نهایی می اندیشید.
حالا سهام کمپانی در محاق فرو رفته که قطعاً بخشی از آن به خاطر بدبینی سرمایه گذاران به آینده کمپانی است که آن هم ناشی از مشکلات اخیر، درگیری های درون سازمانی و البته نبودن استو جابز است.
2. اتومبیل های الکتریکی به زودی ارزان تر و کاربردی تر می شوند
اتومبیل های برقی شتاب خوبی دارند و جلوی هزینه های بالای سوخت را می گیرند ولی هنوز قیمت آنها بالا است، حتی با اینکه برخی دولت ها مثل ایالات متحده تخفیف مالیاتی 7500 دلاری به آنها اختصاص می دهند. اما با این وجود، نشانه های ارزان شدن این خودرو ها را می توان در افق آینده دید.
نمونه های بارز اتومبیل های برقی ارزان را می توان سدان مدل S ساخت تسلا و شورولت اسپارک دانست که چند هزار دلار ارزان تر از سایر خودروهای برقی هستند. امسال سال ساخت و ساز، بررسی و نوآوری در صنعت خودروهای برقی بود. تا 2 سال دیگر، این وسایل نقلیه پر زور، ارزان تر و کاربردی تر از امروز خواهند شد و آینده از آن آنها است.
3. گرایش مردم به دستگاه های همراه بیشتر می شود
کم کم کامپیوترهای رومیزی دارند به عنوان ابزار دست متخصصین، بین مردم جا می افتند. حتی آنهایی که عاشق اولترابوک ها و مک بوک های سبک هستند هم نمی توانند منکر رشد انفجاری دستگاه های همراه، یعنی تلفن های هوشمند و تبلت ها شوند.
تلفن و تبلت در زمینه ترافیک وب هم بیشترین رشد را دارند و حتی در سال 2012، بیش از گذشته خودنمایی کرده اند. بخش بزرگی از این ترافیک وب، مدیون رشد خیره کننده خرید تلفن های هوشمند است که نسبت به سال گذشته، فروش آنها 50% بیشتر شده.
در حالی که فروش لپ تاپ ها و دسکتاپ ها دارد سقوط می کند، ولی نمی توان آنها را مرده تلقی کرد... هنوز نه. مردم دارند تبدیل به موجوداتی همه چیز خوار می شوند، یعنی دستگاه های متعددی را برای وب گردی مورد استفاده قرار می دهند تا اطلاعات و سرگرمی های مختلف را در زمانی که می خواهند، در جایی می خواهند و با وسیله ای که باب میلشان است دریافت کنند.
4. مایکروسافت آن چیزی که پیش تر بود نیست
مایکروسافت پیش تر عادت داشت تمام وزنش را روی پیکر تولیدکنندگان سخت افزاری بیندازد و از فروش لیسانس نرم افزار برای نصب بر روی لپتاپ ها و دسکتاپ های آنها، میلیاردها دلار پول پارو کند. حالا که مردم پول دادن بابت کامپیوترهای شخصی را کم کرده اند و بیشتر پست پی سی می خرند، مایکروسافت هم جادوی خودش را از دست داده.
بعد از این مورد، لغزش مایکروسافت در زمینه ویندوز 8 را داریم. برای آنهایی از بین ما که به ویندوز خو گرفته اند، ماجرای ویندوز 8 چنین است: دلمان می خواهد زمان به عقب برگردد و دکمه نازنین استارت مان را در آغوش بگیریم. کاربران جدید هم از مشاهده توأمان محیط دسکتاپ و محیط مترو (مدرن) در زیر یک سقف، گیج شده اند. شکی نیست که وقتی درپوش این ماشین جدید را بالا بزنیم، موتور قدرتمندی آن زیر خفته ولی ایده تجمیع رابط های کاربری موبایل و دسکتاپ، کار هوشمندانه ای نبود.
فروش ویندوز 8 و تبلت های سرفیس، تا اینجا ناامیدکننده بوده. بله، فروش لیسانس سیستم عامل خوب بوده، و شاید همین خوب بودن است که باعث ناخوش احوالی تولیدکنندگان سخت افزار شده چون فروش پی سی های جدید، پایین باقی مانده. در کوتاه مدت می توان گفت که امسال، سالی بود که مایکروسافت برای در امان ماندن از دندان کوسه هایی مثل اپل و گوگل در دریای پست پی سی، جهشی عجولانه و غیر قابل گریز را انجام داد و در ادامه نیز راه سختی برای رقم زدن آن روزهای درخشان گذشته در پیش رو دارد.
5. تلویزیون های سنتی دارند می میرند
تلویزیون های هوشمند تازه دارند به پا می خیزند. نسل بعدی تماشاگران خانگی، جستجوگران معبد کانال های تلویزیونی نخواهند بود. جالب است که مشاهده کانال های تلویزیونی و کابلی رو به کاهش گذاشته. آیا کسی روی کابل ها پارک کرده؟ بله، به نظر می رسد همین طور باشد. رمانی بود که امریکایی ها بیش از 7 ساعت در روز به تماشای تلویزیون می نشستند، ولی نسل جوان آنجا (و به گمانم همه جا) کارهای بهتری برای انجام دادن دارند و منابع ویدیویی متعددی هم برای به اشتراک گذاری یا دریافت ویدیو پدید آمده.
ویدیوی Gangnam Style که 1 میلیارد مشاهده را در یوتوب رد کرده شاهدی است بر این ادعا. از این نمونه ها (مثل یوتوب) زیاد هست و می توان آنها را رسانه های جمعی نامید. تقریباً هر آنچه که برای نسل های جوان مهم است را می توان به صورت آنلاین دریافت یا مشاهده کرد، حالا از این راه نه، از یک راه دیگر.
ابرهایی که از دور می آیند، طوفانی هستند و این دریای مواج پر از صخره های خطرناک برای شبکه های کابلی و ماهواره ای است. راستی آن اتومبیلی که روی کابل ها پارک کرده، پلاکش این است: yUoTUbe
6. داده های بزرگ می توانند به پیروزی در انتخابات کمک کنند
اگر تکنولوژی "رأی ها را جذب کن" آقای اوباما شکست می خورد، الآن میت رامنی رئیس جمهوری امریکا بود و شاید لقب بزرگترین دروغگوی سال 2012 را هم نمی گرفت، حتی شاید مسیر تحولات دنیا هم تغییر می کرد. جالب اینجا است که وابستگی جمهوری خواهان به داده های غلط نظر سنجی ها بود که باعث شکستشان شد زیرا آقای رامنی را به تلاش برای جمع آوری رأی ایالت های کلیدی ای واداشت که در اصل شانسی برای بردن آنها نداشت.
و جالب تر اینجا است که تحلیلگر برجسته داده ها، آقای «نیت سیلور» توانست تک تک ایالت هایی را که اوباما در آنها برنده شد، به درستی پیش بینی کند. این نشان می دهد که داده های بزرگ نه تنها می توانند در جریان انتخابات مفید واقع شوند بلکه حتی می توان با استناد بر آنها، برنده را هم از قبل مشخص کرد.
7. سیستم های سرگرمی-اطلاعاتی درون اتومبیل ها هنوز خوب نیستند
می دانیم که هیچ سیستم سرگرمی-اطلاع رسانی در زمان حاضر به خوبی اندروید و iOS نیست، ولی هنوز خودروسازها نتوانسته اند اپلیکیشن های مناسب و یکپارچه با این سیستم ها را برای محیط داخل اتومبیل درست کنند. یعنی چیزی که بشود با دستورات صوتی از طریق آن اطلاعات لازم را دریافت کرد، کارهایی مثل برقراری تماس تلفنی یا روشن کردن رادیو، به کار انداختن برف پاک کن و غیره را انجام داد. چیزهایی که بتوانند اتومبیل را تبدیل به یک گجت بزرگ کنند. فعلاً که سرعت رشد چنین اپلیکیشن هایی کند است. پس باید منتظر ماند و دید در آینده چه تحولاتی در این زمینه رخ خواهد داد.
8. وقتی ناگهان تکنولوژی از زندگی کنار برود، چه ها که نمی شود!
ما معمولاً به اینکه چقدر به تکنولوژی وابسته شده ایم فکر نمی کنیم تا آنکه در موقعیتی، بدون آن قرار بگیریم. مثلاً در جریان توفان سندی، مردم زیر بارش و وزش بادهای سهمگین، بیش از هر چیز به دنبال منبع انرژی برای شارژ موبایل های خود می گشتند. عکس بالا مربوط به یک اتاقک خودپرداز (ATM) است که مردم همراه با تجهیزات شخصی شان به آن پناه برده اند و نه فقط این، مردم حتی در زیر توفان هم به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن تجارب خود می گشتند. به عکس زیر نگاه کنید.
در اینجا مردمی را می بینید که بیرون یک کافه Starbucks هستند. حدس بزنید چرا؟ درست است که Starbucks تعطیل بوده ولی مسئولانش وای-فای را روشن گذاشته و مردم برای استفاده از آن، جلوی کافه جمع شده بودند. خب، بدون تلفن، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون، چراغ، یخچال و سایر چیز ها، آیا زندگی شبیه قرن 19 میلادی نمی شود؟
این از بدی های کنار رفتن تکنولوژی از زندگی امروزی بود ولی از خوبی هایش هم بنویسیم؛ مردم مجبور می شوند رو در رو با هم صحبت کنند و حتی برای کارهای ساده، به یکدیگر تکیه کنند. بله، مردم می توانند بدون تکنولوژی بیشتر به هم کمک کنند و این فوق العاده است، دلیلی برای اینکه به خاطر بسپاریم دستاوردهای تکنولوژی نباید ما را نسبت به اثرات جانبی اش بی تفاوت کند.
در سال 2011 اریک اشمیت پیش بینی کرد که گوگل تی وی ها در تابستان امسال، تبدیل به اکثریت تلویزیون های جدیدی به فروش رسیده خواهند شد. هر چند پیش بینی او امسال به واقعیت نپیوست، ولی 2013 می تواند سال شکوفایی و نزدیک شدن هر چه بیشتر گوگل به این هدف باشد.
کمپانی LG امروز گوگل تی وی های جدید خود برای سال 2013 را رونمایی کرد که شامل مدل هایی با پنل های 42، 47، 50، 55 و 60 اینچی است و بنابراین حالا مشتریان 3 انتخاب جدید علاوه بر اندازه های 47 و 55 اینچ که از قبل موجود بود نیز خواهند داشت.
همانطور که درعکس مشاهده می کنید گوگل تی وی 2013 ال جی، طراحی جدیدی را در قسمت پایه دارد و حاشیه دور پنل نیز سال به سال به سمت صفر میل می کند. بر روی این تلویزیون ها پلتفرم نرم افزاری Google TV 3.0 نصب است و قابلیت هایی مانند دستورات صوتی ساده و پیشنهاد خودکار محتواها، اپلیکیشن ها و بازی های کلود را به کاربر ارائه می کند.
قرار است این تلویزیون ها برای اولین بار در CES 2013 به نمایش عمومی در آیند و برای داشتن مشخصات بیشتر و البته قیمت آنها باید تا آن موقع صبر کنیم.
در کنار این مطلب بد نیست از مجیک ریموت 2013 ال جی نیز نام ببریم که چند روز پیش معرفی شد و کاربر با استفاده از آن می تواند انواع مختلف تلویزیون های هوشمند، ست-تاپ باکس های تلویزیونی، و نیز پخش کننده های صوتی و تصویری را کنترل کند.
اگر شما هم جزو گروهی هستید که دائما به دنبال وسایل ریز و درشت شان می گردند و همیشه دسته کلید، ریموت کنترل درب گاراژ و حتی حیوان خانگی شان را گم می کنند، این مطلب برای شما است.
برچسب مجهز به فرستنده بلوتوث کم مصرف StickNFind (بچسبان و بیاب) به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که ممکن است گم کنید یا از دست تان فرار کنند، به راحتی علامت گذاری کرده و به سرعت آنها را پیدا نمایید. (اگر شما هم مثل من برنامه کودک تلویزیون را دنبال کنید، حتما با «ردپای آقای آبی» آشنا هستید!)
این برچسب ها تقریبا به اندازه یک سکه بوده و کمتر از ۲۸ گرم وزن دارند. اکنون کافی است آنها را به هر چیز یا هرکسی که ممکن است گمش کنید، وصل کنید و آنگاه با اپلیکیشن ویژه ای که همراه با برچسب ها عرضه شده، در مواقع لازم به دنبال گمشده ها بگردید. البته هر یک از برچسب ها به صدا و نور هم مجهز هستند که می تواند از طریق اپلیکیشن فعال شده و جستجو را آسان تر گرداند.
اپلیکیشن StickNFind می تواند همانند یک رادار عمل کرده و اشیاء درون محدوده را لیست کند و یا اینکه به محض ورود یک شیئ یا حیوان خانگی علامت گذاری شده به محدوده برد برچسب ها، به شما اخطار دهد. و البته می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که هنگام خروج مورد علامت گذاری شده از برد رادار اپلیکیشن، به شما اخطار لازم را بدهد. از دیگر امکانات این اپلیکیشن می توان به تخمین فاصله شما تا هر یک از برچسب ها اشاره کرد. البته این کار از طریق میزان قدرت امواج دریافتی صورت می گیرد و قابلیت ردیابی جهت را ندارد. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل مهم اندروید و iOS در دسترس است.
یکی از کاربردهای جالب این برچسب، الصاق آن به بار و بنه تان در سفرهای هوایی است. اکنون برای تحویل بارتان دیگر لازم نیست کنار نوار نقاله حمل بار ایستاده و منتظر آمدن چمدان باشید. زیرا به محض ورود کیف تان به محدوده برد اپلیکیشن، شما با خبر شده و برای برداشتن آن به کنار نوار نقاله می روید. البته اگر هجوم جمعیت به شما اجازه نزدیک شدن را بدهد!
باتری هر یک از این برچسب ها به راحتی قابل تعویض بوده و البته عمر بالایی هم دارد. با نیم ساعت استفاده روزانه از یک برچسب، باتری آن تا یک سال شما را همراهی خواهد کرد. در صورتی که این پروژه به تولید نهایی محصول برسد، احتمالا قیمت بسته های دوتایی برچسب ۳۵ دلار و قیمت بسته های ۱۰ تایی آن ۱۵۰ دلار خواهد بود.
مطمئنا هریک از ما کاربران به این نکته توجه داریم که وقتی ویندوز برای اجرا شدن یا به اصطلاح بالا آمدن کمی کند عمل می کند حتما مشکلی پیش رو قرار داشته و نرم افزار یا فایلی در حال اجراست که وقتی ویندوز اجرا می شود آن فایل هم اجرا خواهد شد. Startup ویندوز شامل ابزارهایی است که به صورت فایل سیستمی و مربوط به ویندوز بارگزاری می شوند و نرم افزارهایی که کاربر می خواهد در هنگام اجرای ویندوز آن ها هم اجرا گردند. گاهی این کند بالا آمدن ویندوز دلایل دیگری دارد که تنها می توان با نرم افزارهای کاربردی همچون StartupSlowFix آن ها را حل کرد.
این ابزار ساده ۱٫۵ مگابایتی تنها کاری که انجام می دهد این است که مشکل اجرای کند ویندوز در هنگام بالا آمدن را حل خواهد کرد. این ابزار سیستم و Startup را اسکن کرده و نرم افزارهایی که به صورت مخفی اجرا می شوند و قابلیت چندانی هم ندارند را از این بخش خارج خواهد کرد تا ویندوز سریعتر از قبل صفحه Desktop را به صورت کامل به کاربر نشان دهد. StartupSlowFix می تواند نرم افزار فوق العاده مفید باشد پس به شما کاربران آسان دانلود پیشنهاد می دهیم این ابزار به ظاهر ساده را دریافت کرده و از افزایش سرعت بالاآمدن ویندوز خوب لذت ببرید.برای دانلود کلیک کنید
تعداد صفحات : 2