loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 208 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 322 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 287 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 315 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 249 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 301 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 238 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 293 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 243 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 247 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 246 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 135 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

جای شکی نیست که هر فصلی عوارض خودش را بر موها دارد. برای مثال، اگر تابستان با آن آفتاب بیش از حد گرم و درخشانش، کلر موجود در استخرها و رطوبت و شرجی‌اش باعث آسیب دیدن موها می‌شود، پاییز و زمستان هم به علت تغییرات ایجادشده محیطی‌ در آن برای موها آسیب‌رسان است. کم شدن رطوبت و سرما هم عوامل مهم تخریبی در این فصول به شمار می‌آیند. شما با استفاده از یک‌سری محصولات مناسب آرایشی- بهداشتی و کمی مراقبت بیشتر می‌توانید موهایتان را در بهترین حالت نگه دارید. در اینجا به مشکلات رایج موها در سرما اشاره می‌کنیم و چگونگی کنار آمدن با آنها و رفع کردن‌شان را هم توضیح می‌دهیم.

کم‌رنگ شدن موها
این مشکل زنانه در مورد موهای رنگ‌شده است. اگر شما آسیب‌های ناشی از یووی و کلر که در تابستان موهای‌تان را آزرده است رفع نکنید، در گذار از گرما به سرمای فصلی پاییز و زمستان، رنگ موهای‌تان کدر و مات می‌شود. برای درخشان نگه داشتن رنگ موها و جلوگیری از نمایان شدن تارهای سفید بر اثر این کم‌رنگ شدن بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:‌
اسپری محافظ: می‌توانید از اسپری‌های موی حاوی محافظ یووی استفاده کنید که نه‌تنها روی موها را پوشش ‌دهد و از آسیب‌ یووی خورشید جلوگیری ‌کند؛ بلکه آسیب‌های وارد را هم ترمیم کند.
پوشاندن موها: اگر به استخر می‌روید، یادتان باشد وجود کلر در آب بر رنگ موها تأثیر تخریبی دارد و کاهش دمای هوا و رطوبت هم این مشکل را تشدید می‌کند بنابراین از کلاه شنا استفاده کنید.
تحکیم رنگ: با تغییر فصل و دما میزان رطوبت موها هم کم می‌شود و موها به سمت خشک شدن می‌روند. استفاده از شامپوها و مرطوب‌کننده‌های مناسب فصل به شما کمک می‌کند تا موها رطوبت طبیعی‌شان را حفظ کنند و ضمن این کار، لایه رنگ‌شده روی موها هم تثبیت شود؛ زیرا کاهش آب تارهای مو، آنها را از حالت درخشان‌شان دور می‌کند.
پوسته‌ریزی
کف سر و پوست آن همیشه در مراقبت‌های روزانه از موها فراموش می‌شوند و کمتر سراغ رسیدگی به آنها می‌رویم. در فصول سرد سال این قسمت از پوست بر اثر کاهش رطوبت و سرمای زیاد دچار حالت پوسته‌ریزی می‌شود که شوره را به دنبال دارد. برای رفع آن روش‌های زیر را امتحان کنید:‌
شوینده مناسب: از شامپوهایی برای شست‌وشوی موها استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضدشوره باشند و با آنها کف سر را خوب با نوک انگشتان ماساژ بدهید و کاملاً آبکشی کنید.
روغن‌های گیاهی: پوست سر را روزانه با کمی روغن بادام، نارگیل یا زیتون ماساژ دهید. این چربی وارد پوست سر می‌شود و منافذ آن را تغذیه می‌کند. در نتیجه، خشکی پوست سر رفع می‌شود و کف سر پوسته‌ریزی نمی‌کند.
کاندیشنرهای درمانی: استفاده از کاندیشنرهای درمانی عمقی که شرایطی چون عارضه‌های شوره، درماتیت و حتی اگزمای پوست سر را بهبود می‌بخشد هم کمک‌کننده است.
حفظ رطوبت: با سرد شدن هوا استفاده از وسایل گرمایش در خانه و محل کار رایج می‌شود که باعث خشکی و کاهش رطوبت هوای محیط می‌شوند. بهتر است از یک کتری آب‌جوش یا دستگاه‌های بخور استفاده کنید تا رطوبت هوا حفظ شود و موها و سطح سر خشک نشوند.
سوختن موها
این سوختن آن‌قدر بارز نیست که شما به راحتی متوجه آن بشوید. تابش شدید خورشید سطح موها را به شدت داغ می‌کند و کوتیکول‌های مو در این مواجهه دچار تخریب می‌شوند و از بین می‌روند. این آسیب تا مدت‌ها با موهای شما می‌ماند. شما باید با استفاده از ترفندهایی لطافت موهایتان را برگردانید و مانع از این بشوید که این سوختگی باعث آسیب رساندن سرما به موها شود. برای این کار، راه‌های زیر کمک‌کننده هستند:‌
تغذیه با کاندیشنر مناسب: برای آن که موهای‌‌تان در پاییز و زمستان هم حالت لطیف خود را حفظ کنند و البته آسیب‌های قبلی هم رفع بشود، هفته‌ای یک بار از کاندیشنرهای مناسب عمقی استفاده کنید. ماسک‌های مویی که حاوی مرطوب‌کننده قوی هم هستند، مفیدند و قدرت و ضخامت تارهای مو را حفظ می‌کنند.
موهایی را که بر اثر گرما آسیب دیده‌اند، نباید در معرض داغ‌کننده‌های آرایشی گذاشت. برای مثال، استفاده از باد داغ سشوار، این موها را شکننده می‌کند و از بین می‌برد. وسایلی چون اتوی مو و بابلیس هم اثرات مشابهی در تخریب موها دارند. این وسایل رطوبت موها را نیز کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند موها در سرما بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند.
کوتاه و مرتب کردن: متخصصان آرایشی و مو توصیه می‌کنند برای کاهش آثار شکنندگی موهای آسیب‌دیده بهترین راه کوتاه کردن آنها در فاصله هر سه ماه است. اگر در این فواصل مقداری از موها را کوتاه کنید، رشد آنها از ریشه به شکل بهتری ادامه می‌یابد و موهای جایگزین‌شده سلامت بیشتر و ظاهر بهتری دارند و قسمت‌های انتهایی آسیب‌دیده کم‌کم از بین می‌روند.
درمان‌های آبرسان: هر از گاهی در فصول سرد موها را با استفاده از سرم‌های مناسب هیدراته کنید تا از شکنندگی آنها جلوگیری کنید و کوتیکول‌های آسیب‌دیده بر اثر گرما ترمیم بشوند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 131 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
اغلب عروس‌های امروزی از سه، چهار ماه مانده به روز عروسی‌شان دست به دامن انواع و اقسام رژیم‌های کاهش وزن می شوند تا از شر چند کیلو چربی اضافه در اطراف شکم، باسن و بازو و... راحت شوند و با خیال آسوده دنبال خرید لباس عروسی و... بروند.
غذای روز عروسی

این برنامه‌ها ممکن است خودسرانه یا زیر نظر کارشناسان تغذیه تا آخرین روزهای باقیمانده به عروسی دنبال شود، اما همیشه یک سوال مهم ذهن عروس‌ها را حتی اگر از قبل مشکل اضافه وزن نداشته باشند، به خود درگیر می‌کند و آن هم این است که در روز عروسی با آن همه کار و استرس چه خوراکی‌هایی بخورند و از خوردن کدام مواد غذایی خودداری کنند تا نه دچار نفخ شوند و نه وسط روز انرژی کم بیاورند.

 

نخوردنی های روز قبل از عروسی

کافئین: اولین چیزی که باید یادتان باشد این است که کافئین روی بدن تأثیر می‌گذارد. دقیق تر بگوییم کافئین برخی افراد را عصبی می‌کند. حتماً شما هم دوست ندارید روز عروسی‌تان بی‌تاب و عصبی باشید برای همین هم یادتان باشد قهوه و یا نوشیدنی‌های کافئین دار ننوشید. اگر یکی از آن افرادی هستید که به مصرف قهوه عادت دارید سعی کنید از چند هفته قبل از جشن عروسی‌تان مصرف آن را کم کنید و شب مراسمتان از مصرف آن بپرهیزید.

اگر بخواهید به یک باره مصرف قهوه را قطع کنید بدون شک دچار سردرد و خستگی خواهید شد. بهترین نوشیدنی در روزهای قبل از عروسی آب است. نوشیدن آب باعث می‌شود که بدنتان به میزان کافی آب داشته باشد به خاطر اینکه حتی دهیدراته شدن بدن(یعنی کمبود آب بدن) هم باعث می‌شود که کم انرژی باشید و احساس خستگی بکنید.

مواد غذایی چرب: زمانی که مواد غذایی چرب مانند لبنیات پرچرب، گوشت، مواد غذایی سرخ کردنی و پنیر میل کنید هضم غذا به کندی انجام می‌شود و برای همین هم احساس سنگینی خواهید کرد. پس لازم است به هیچ‌وجه دوروبر مواد غذایی چرب نروید. توصیه می‌کنیم مواد غذایی کم چرب اما سرشار از پروتئین مانند توفو یا ماهی میل کنید.

 

روز عروسی:

در روز عروسی برای اینکه هم وقتتان تلف نشود و هم با انرژی و قبراق باشید از مواد غذایی انرژی‌زا استفاده کنید. به عنوان مثال برای صبحانه غلات کامل و میوه میل کنید. نان سبوس‌دار با پنیر کم چرب و گردو و همچنین یک عدد موز برای صبحانه خوب است. برای ناهار یک بشقاب سالاد سبزیجات با یک غذای پروتئینی مانند ماهی میل کنید. قبل از شام با تمام کارهایی که انجام داده‌اید به یک میان‌وعده نیاز دارید. یک تکه نان با کره‌ی بادام‌زمینی فوق‌العاده است.

ما یک رژیم غذایی سبک که البته به دقت برنامه‌ریزی شده و مواد مغذی کافی را به بدن شما می رساند به شما پیشنهاد می کنیم تا در روز عروسی رعایت کنید.

زمانی که مواد غذایی چرب مانند لبنیات پرچرب، گوشت، مواد غذایی سرخ کردنی و پنیر میل کنید هضم غذا به کندی انجام می‌شود و برای همین هم احساس سنگینی خواهید کرد

 

صبحانه: یک عدد تخم‌مرغ کامل + دو عدد سفیده تخم مرغ

تخم‌مرغ جزو بهترین منابع پروتئین محسوب می‌شود و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

میان وعده صبح: نصف یا یک عدد آووکادو

این میوه گرمسیری سرشار از پتاسیم بوده و باعث جذب آب در بدن می‌شود. علاوه بر این از نفخ هم جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود در لباس سفید و درخشانتان احساس راحتی کنید.

ناهار:‌ به اندازه دو کف دست ماهی کبابی

ماهی غذای سبکی است که به راحتی هضم و مانع از بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

میان وعده عصر: یک عدد موز متوسط

موز هم مانند آووکادو سرشار از پتاسیم بوده و مانع از دفع آب بدن و نفخ شکم می‌شود. از طرف دیگر قند موز شما را سرحال می‌آورد و انرژی از دست‌رفته‌تان را جبران خواهد کرد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 139 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

لبخند بزنید! گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!


اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.

در هر حال لبخند زدم و انگار نوری فاصله بین دلهای ما را پر کرد می‌دانستم که او به هیچ ‌وجه چنین چیزی را نمی‌خواهد. ولی گرمای لبخند من از میله‌ها گذشت و به او رسید و روی لبهای او هم لبخند شکفت. نگهبان سیگارم را روشن کرد ولی نرفت و همانجا ایستاد مستقیم در چشمهایم نگاه کرد و لبخند زد من حالا با علم به اینکه او نه یک نگهبان زندان، که یک انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. پرسید: «بچه داری؟» با دست‌های لرزان کیف پولم را بیرون آوردم و عکس اعضای خانواده‌ام را به او نشان دادم و گفتم: «آره ایناهاش» او هم عکس بچه‌هایش را به من نشان داد و درباره نقشه‌ها و آرزوهایی که برای آنها داشت برایم صحبت کرد. اشک به چشمهایم هجوم آورد. گفتم که می‌‌ترسم دیگر هرگز خانواده‌ام را نبینم.. دیگر نبینم که بچه‌هایم چطور بزرگ می‌‌شوند. چشم‌های او هم پر از اشک شدند. ناگهان بی‌آنکه که حرفی بزند. قفل در سلول مرا باز کرد و مرا بیرون برد. بعد هم مرا بیرون زندان و جاده پشتی آن که به شهر منتهی می‌‌شد هدایت کرد نزدیک شهر که رسیدیم تنهایم گذاشت و برگشت بی آنکه کلمه‌ای حرف بزند. یک لبخند زندگی مرا نجات داد بله لبخند بدون برنامه‌ریزی، بدون حسابگری، لبخندی طبیعی، زیباترین پل ارتباطی آدم‌هاست ما لایه‌هایی را برای حفاظت از خود می‌‌سازیم.

لایه مدارج علمی‌‌ و مدارک دانشگاهی، لایه موقعیت شغلی و این‌که دوست داریم ما را آن گونه ببینند که نیستیم. زیر همه این لایه‌ها منِ حقیقی وی ارزشمند نهفته است. من ترسی ندارم از این‌که آن را روح بنامم من ایمان دارم که روح‌های انسان‌ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌‌کنند و این روح‌ها با یکدیگر هیچ خصومتی ندارد. متاسفانه روح ما در زیر لایه‌هایی ساخته و پرداخته خود ما که در ساخته شدنشان دقت هولناکی هم به خرج می‌‌دهیم ما را از یکدیگر جدا می‌‌سازند و بین ما فاصله‌هایی را پدید می‌‌آورند و سبب تنهایی و انزوای ما می‌‌شوند. شاید بتوان گفت داستان اگزوپری داستان لحظه جادویی پیوند دو روح است. آدمی‌‌ به هنگام عاشق شدن و نگاه کردن به یک نوزاد این پیوند روحانی را احساس می‌‌کند. وقتی کودکی را می‌‌بینیم چرا لبخند می‌‌زنیم؟ چون انسانی را پیش روی خود می‌‌بینیم که هیچ یک ازلایه‌هایی را که نام بردیم روی منِ طبیعی خود نکشیده است و با همه وجود خود و بی‌هیچ شائبه‌ای به ما لبخند می‌‌زند و آن روح کودکانه درون ماست که در واقع به لبخند او پاسخ می‌دهد. داستان که به این جا رسید، به یاد آوردم که لبخند، همین لبخند به ظاهر ساده، گاهی قدرت بیشتری نسبت به قدرت ثروت و پول، مقام و حتی علم پیدا می‌‌کند.

گاهی می‌‌تواند مسائل را به سادگی حل کند و کارهایی را با ساعت‌ها فکر کردن و برنامه‌ریزی کردن انجام می‌‌شود، به انجام برساند. شگفت‌انگیز است، اما قدرت لبخند از بزرگترین قدرت‌هاست.

مزایای لبخند زدن
در مقالات قبلی هم درباره‌ی قدرت و مزایای لبخند، مطالبی گفته بودیم. این‌که لبخند چهره‌ها را جذاب‌تر می‌‌کند، لبخند زدن به ما آرامش می‌‌دهد، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌‌کند، استرس و فشار‌های روانی را کم می‌‌کند، با آزاد کردن آندروفین، سروتونین و مسکن‌های طبیعی بدن، روحیه را بهتر می‌‌کند، ما را فرد موفق و کامیابی نشان می‌‌دهد، چهره‌مان را جوان‌تر نشان می‌‌دهد، به مثبت اندیشی ما کمک می‌‌کند، به سادگی به دیگران سرایت می‌‌کند و بسیاری مزایای دیگر. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که آیا می‌‌توان در همه‌ی شرایط، لبخند زد؟

چگونه لبخند بزنیم؟
همه بلدند لبخند بزنند حتی نوزادان نیز در شکم مادر و بعد از تولد لبخند می‌‌زنند. کودکان هم به سادگی لبخند می‌‌زنند. اما چه می‌‌شود که ما بزرگسالان در لبخند زدن این اندازه خساست به خرج می‌‌دهیم؟ حتما می‌‌گویید مشکلات زندگی باعث شده که دیگر نتوانید لبخند بزنید. البته مشکلات زندگی تمام نشدنی‌اند. هر روز مشکل یا مسئله‌ی فکر برانگیز جدیدی رخ می‌‌دهد. با وجود همه‌ی اینها چگونه لبخند بزنیم؟

مشکلات، درس‌هایی برای رشد ما
اگر نگاه خود را درباره مشکلات تغییر بدهیم و مسائل و مشکلات را درس‌هایی برای رشد خود بدانیم، مشکلات هم اجازه پیدا نمی‌‌کنند که مثل کوه سر راه ما بایستند و ما را آزار دهند. در واقع در این صورت هر مشکلی را تبدیل به یک مسئله می‌‌کنیم. مسئله‌ای که بالاخره در این دنیا جواب و پاسخ شایسته‌ای برایش وجود دارد و ما مانند یک مبارز، بالاخره روش و سلاح موثر برای از میان برداشتن آن را پیدا می‌‌کنیم. با این نگاه، می‌‌بینید که حتی مشکلات هم برای قوی کردن ما و در راه خدمت به ما فعالیت می‌‌کنند. بنابراین می‌‌توانیم به این هدیه‌های به ظاهر ناخوشایند هم لبخند بزنیم.

عادت به لبخند زدن
خود را به لبخند زدن عادت دهید. خوشبختانه لبخند زدن مسری است و اگر شما لبخند بزنید اطرافیانتان هم لبخند می‌‌زنند و لبخند آنها هم به نوبه‌ی خود بر شما تاثیر مثبت می‌‌گذارد. سعی کنید در شرایط سخت هم لبخند بزنید و این را تمرین کنید. تاریخ نشان می‌‌دهد که بزرگان ما، مانند پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار، با همه‌ی سختی‌ها، تحریم‌ها و محرومیت‌ها، کارشکنی‌های مردم و سران زمان خود، همواره لبخند می‌‌زدند. حتی در جنگ، در گرسنگی و گرما، در میان جهالت اطرافیان و در سختی‌های دیگر. وقتی لبخند زدن را تمرین می‌‌کنید خودتان از انجام آن بیش از سایرین لذت خواهید برد. این تمرین را هر چه زودتر شروع کنید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 145 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

در ميان تمام معايبي که از ژل هاي تزريقي مي شنويم گاهي اين پر کننده ها با تقويت کلاژن پوست به هرچه جوان تر شدن پوست کمک مي کند.
امير هوشنگ احساني، متخصص پوست، مو و زيبايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ژل يک ماده خارجي است و انواع مختلف آن در بازار وجود دارد که ژل ها به 3 گروه تقسيم مي شوند.

وي افزود: ژل ها به سه گروه موقت، نيمه دائمي و دائمي تقسيم مي شوند.

وي در ادامه گفت: امروزه ژل دائمي که تمام استانداردهاي دارويي را داشته باشد و هيچگونه عارضه اي نداشته باشد، ساخته نشده است.

وي خاطرنشان کرد: ژل هاي موقت از متداول ترين انواع ژل ها هستند، که اين ژل ها از (هيالورنيک) اسيد ساخته شده اند که علاوه بر جبران حجم از دست رفته، سنتز کلاژن را نيز تحريک مي کنند که به اين ترتيب پوست قوام بيشتري پيدا مي کند.

وي اذعان داشت: هيالورنيک اسيد، ماده اي است به صورت طبيعي که در پوست وجود دارد ولي با افزايش سن، ميزان آن در پوست به شدت کاهش مي يابد.

وي اظهار داشت: با تزريق ژل، اين ماده را وارد پوست مي کنند تا بتوانند عمق چين به وجود آمده روي پوست را کاهش دهد.

وي افزود: ژل ها 6 تا 51 ماه بعد، تجزيه و جذب پوست ميشوند و از بين مي روند.

وي در خاتمه گفت: براي از بين بردن کبودي که ناشي از تزريق ژل است بهتر است از آناناس، قرص هاي ويتامين c کمپرس سرد در اوايل و بعد کمپرس گرم استفاده شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

شاید شما هم شنیده اید که می گویند «از مچ تا آرنجش طلا بود، اما نگاه به دندوناش می‌کردی، حالت بد می‌شد.» دندان یکی از مهمترین اجزاء صورت است که اگرچه شاید در نگاه اول خیلی به چشم نیاید اما یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های صورت در زیبایی چهره شماست. علاوه بر زیبایی داشتن دندان‌های سالم و تمیز تاثیر زیادی بر حفظ سلامتی ارگان‌های مختلف بدن دارد.

در این مقاله دارچین می‌خواهیم بر اساس نتایج تازه‌ترین پژوهش‌های علمی جهان با شش ماده غذایی که بر سفیدی دندان‌ها تاثیر سوء دارند، آشنا شویم.

۱- چای

چای به عنوان یک نوشیدنی سالم در سراسر جهان شناخته شده است اما این شهرت چای را به بهترین انتخاب برای داشتن دندان هایی سفید و زیبا تبدیل نمی‌کند. دندان‌پزشکان بر این باورند که چای [به خصوص انواع سیاه آن که بسیار رایج است] نسبت به قهوه تاثیر شدیدتری در از بین بردن سفیدی و لک شدن مینای دندان دارد.

مطالعات تازه ثابت کرده است که چای‌های معطر گیاهی و حتی چای سفید هم دارای پتانسیل بالایی برای فرسایش مینای دندان و لک شدن آن دارند.

24 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۲- سس‌ها

این دسته از مواد غذایی بسیار رایج و پرطرفدار و البته بسیارخوش طعم هستند اما سس‌هایی که رنگ تندی دارند، مانند سس گوچه فرنگی، سس سویا و سس کاری اثر مخرب شدیدتری در از بین بردن سفیدی مینای دندان دارند.

به جای این نوع از سس‌ها می‌توانید از انواعی که دارای رنگ روشن‌تر و طعم ملایم‌تری هستند، استفاده کنید. همچنین به منظور به حداقل رساندن احتمال لک شدن دندان‌ها پس از مصرف انواع سس‌ها، دهان خود را با آب بشویید و در اولین فرصت آن‌ها را مسواک کنید.

81 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۳- نوشیدنی‌های انرژی‌زا

همه خوراکی‌های اسیدی می‌توانند باعث از بین رفتن شفافیت طبیعی رنگ‌ها شوند. تحقیقات به تازگی نشان داده است که نوشیدنی‌هایی که خاصیت اسیدی بالایی دارند [مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا]می‌توانند باعث تحلیل رفتن مینای دندان شوند.
بنابراین در هنگام ورزش کردن بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی‌های انرژی‌زا کنید چرا که آب انتخاب سالم‌تر و مناسب‌تری برای سلامت دندان‌ها است.

71 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۴- میوه‌ها

میوه‌هایی مانند انار، زغال‌اخته و انواع مختلف توت‌ها مانند شاه‌توت، توت‌فرنگی، تمشک، توت‌آبی و … از خانواده میوه‌های اسیدی هستند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد همه خوراکی‌های با خاصیت اسیدی بالا می‌توانند باعث از بین رفتن تدریجی سفیدی مینای دندان شوند.

وجود خاصیت اسیدی به انواع تازه این میوه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه آبمیوه‌ها و انواع مختلف شیرینی‌هایی که از این دسته از میوه‌ها تهیه می‌شوند هم باعث تحلیل رفتن سفیدی دندان می‌شوند. توجه کنید که میوه‌های اسیدی که شدت رنگ پایین‌تری دارند [مانند انگور سفید] اثر مخرب کمتری بر سلامت مینای دندان دارند.

ولی به خاطر داشته باشید که همه انواع خوراکی‌های اسیدی در صورت باقی ماندن روی دندان‌ها می‌توانند باعت از بین رفتن سفیدی طبیعی آن‌ها بشوند. پس بعد از مصرف این مواد خوراکی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید.

53 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۵- نوشیدنی‌های گازدار

وجود مقادیر بالای اسید (دلیل اصلی تند و تیز بودن نوشیدنی‌های گازدار) و همچنین انواع رنگ‌های مصنوعی به کار رفته در این نوشیدنی‌ها می‌تواند آسیب جدی به مینای دندان بزند. حتی انواع بی‌رنگ نوشیدنی‌های گازدار هم دارای مقادیر بالای اسید است که برای به جا گذاشتن اثر مخرب بر مینای دندان کافی است.

خاصیت اسیدی برخی از این نوشیدنی‌ها با اسید باتری برابری می‌کند و وجود انواع افزودنی‌ها هم باعث افزایش هرچه بیشتر خاصیت فرسایشی این نوشیدنی‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید تا مصرف نوشیدنی‌های گازدار را به حداقل برسانید.

32 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۶- رنگ‌های مصنوعی

آبنبات، آدامس‌ها و بستنی‌های میوه‌ای از خوراکی‌های رایج و مورد علاقه همه هستند. توجه کنید در صورتی‌که رنگ‌های به کار رفته در این مواد بر روی زبان باقی بماند، احتمال مخرب بودن آن‌ها از انواع دیگر بیشتر است. خوشبختانه اثرگذاری این خوراکی‌ها تنها در صورت استفاده طولانی و در دراز مدت آشکار می‌شود. بنابراین اگر دائما از این خوراکی‌ها استفاده نمی‌کنید، نگران نشوید. در هر صورت مسواک زدن را فراموش نکنید.

10 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

به خاطر داشته باشید:

- حذف همه این خوراکی‌ها از رژیم غذایی تنها به دلیل پتانسیل آن‌ها در تخریب مینای دندان، تنها راه حل موجود نیست. بسیاری از این خوراکی‌ها مانند میوه‌های اسیدی از منابع مهم آنتی اکسیدان برای بدن به شمار میروند. برای حفظ سلامت دندان‌ها فقط میزان مصرف این خوراکی‌ها را در حد متعادل نگه دارید و یا از جایگزین‌های آن‌ها مانند انگور، گریپ‌فروت، سیب یا هندوانه استفاده کنید.

- برای نوشیدن نوشینی‌هایی که می‌توانند باعث تخریب مینای دندان و از بین رفتن رنگ آن‌ها شوند، از نی استفاده کنید تا تماس آن‌ها با دندان‌های جلویی که نسبت به دیگر دندان‌ها آشکارتر هستند، به حداقل برسد. توجه داشته باشید خوراکی‌های اسیدی را به مدت طولانی در دهان‌تان نگه ندارید و از همه مهم‌تر مسواک کردن را فراموش نکنید !

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 107 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

دوران آشنایی یکی از ضروریات برای شروع زندگی مشترک است در این دوران زن و مرد نسبت به خصوصیات اخلاقی تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و فکری یکدیگر شناخت بیشتری کسب می‌‌کنند متاسفانه برخی خانواده‌ها زمان محدودی را درنظر می‌‌گیرند. جهت بدست آوردن اطلاعات صحیح زن و مرد باید دقت نظر بیشتری به خرج دهند این دوران برای جوانان بسیار با ارزش بوده و آنان می‌‌توانند بر خصوصیات اخلاقی، تفاوت‌ها فرهنگی، اجتماعی و فکری یکدیگر آشنایی پیدا کنند. در این برهه دختران و پسران در تکاپوی شناخت بیشتر یکدیگر خواهند بود برخی معتقدند دوران نامزدی از شیرین‌ترین دوران‌های زندگی زن و مرد می‌‌باشد البته باید حساسیت آن را مد نظر قرار داد و توجه نمود در صورتی که هدف تشکیل زندگی مشترک باشد بیشتر تمرکز بر روی شناخت ابعاد وجودی طرفین خواهد بود .


رسیدن به یک نتیجه قاطع و انتخاب همسر تصمیمی مشکل و آینده‌ساز است و جوانان در این مسیر نیاز به حمایت خانواده و مشاوران متبحر دارند با توجه به این مسئله که هیچ انسانی کامل نیست همه زنان و مردان در کنار جذابیت‌ها و ابعاد وجودی مثبت شان دارای نقاط ضعفی نیز هستند که باید در مراحل اولیه زوجین نسبت به آن‌ها آگاهی یابند. برخی از این ضعف‌ها قابل حل و برخی دیگر طبیعی به نظر می‌‌رسد ولی نباید فراموش کرد خصوصیات، اعتقادات و باورهای نیز وجود دارند که ممکن است سبب آزار و اذیت شریک زندگی شده و در نهایت منجر به ایجاد تنش در زندگی آینده زن و مرد شود. روانشناسان معتقدند در زمان آشنایی باید مواردی را که ممکن است در زندگی آینده مشکل‌ساز شود را جستجو و در صورت حل آن اقدام کنند و چنانچه موضوع لاینحل باشد هر چه سریع‌تر به رابطه عاطفی پایان داد. آنچه مسلم است نامزدی به معنای وابستگی عاطفی و فقط سپری کردن روزهای خوش نیست بلکه هدف تنها شناخت بیشتر است. نکات مهمی که روانشناسان بر آن تاکید و بیان می‌‌دارند در صورت مشاهده هر کدام از این موارد باید بر رابطه تجدید نظر کرد عبارتند از:

عزت‌نفس پایین
شخصی که خود دارای عزت‌نفس پایین است مسلماً در روابط‌شان با شریک زندگی به مشکل بر خواهند خورد و این مسئله زمانی نمود بیشتری می‌‌یابد که شریک زندگی دارای عزت نفس بالایی باشد. داشتن عزت نفس و احترام به خود تاثیرات شگفت‌آوری در تعاملات با دیگران خواهد داشت. مسلماً هیچ‌کس نمی‌خواهد فردی ضعیف، فاقد اعتماد و عزت نفس را به همسری برگزیند. میزان عزت نفس تاثیر مستقیمی بر روابط، نقش‌های اجتماعی و شغلی فرد بر جای می‌‌گذارد .

عدم کنترل خشم
هیجانات بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی بشر است، هدایت و بروز هیجانات به روشی مناسب منجر به سازگاری فرد با دنیای اطراف و داشتن زندگی آرام می‌‌گردد. شخصی که نتواند هیجانات خود را کنترل و به صورت صحیح بروز دهد به راحتی کنترل خود را از دست داده و رفتارهای تکانشی منفی از خود بروز می‌‌دهد مسلماً هیچ کس نمی‌خواهد در کنار یک فرد مضطرب، نگران و تکانشی روزگار را سپری نماید این اشخاص انرژی‌های منفی خود را به اطرافیان‌شان منتقل می‌‌کنند، یکی از اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است فردی که هنوز به بلوغ عاطفی، هیجانی نرسیده است و نمی‌تواند هیجانات خود را شناسایی کند به سختی قادر خواهد بود با زندگی روزمره خود سازگاری ایجاد کند و مدام در جنگ و جدال با محیط بیرون از خود خواهد بود.

پیشینه خانوادگی منفی
اغلب این جمله شنیده می‌‌شود «می‌خواهی با خودش زندگی کنی نه خانواده‌اش» در واقعیت این‌گونه نیست پیوند دو جوان به واقع پیوند خانواده‌های‌شان است نمی‌توان شخصی را برگزید بدون در نظر گرفتن خانواده، بدیهی‌ست وی نیز در همان شرایط و محیط خانواده رشد یافته و بسیاری از خلق‌وخو، عادات، باورها، اعتقادات‌اش همانند اعضای خانواده می‌‌باشد. بررسی پیشینه خانوادگی طرف مقابل در تمامی حیطه‌ها، شناخت دقیق‌تری از خانواده و خود فرد ارائه می‌‌دهد. در انتخاب همسر پیشینه خانوادگی منفی باید مد‌نظر قرار گیرد گاهی نمی‌توان با برخی از امور منفی سازگاری ایجاد کرد برخی مسائل و پیشینه‌های خانوادگی منفی فرد تا پایان عمر همراهش بوده و بر زندگی آینده وی تاثیرگذار خواهد بود .

اختلالات رفتاری و جنسی
شاید همه انسان‌ها به نوعی دچار رفتارهای نابهنجار و عادات‌های ناخوشایند باشند اما زمانی این مسئله شدت می‌‌یابد که مداوم فرد رفتارهای ناسازگارانه از خود بروز دهد و در هماهنگ شدن با محیط اطراف دچار مشکل گردد. در کنار اختلالات رفتاری و ناسازگاری‌ها، اختلالاتzz جنسی نیز تاثیرات مخربی بر روابط می‌‌گذارد بهتر است از سلامت جنسی فرد کسب اطلاع نمود و زندگی جنسی‌اش را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. بررسی روابط عاطفی و جنسی گذشته فرد اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان می‌‌گذارد و می‌‌توان تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشت.

نابالغ بودن از نظر احساسی، سرد و غیر قابل دسترس بودن
هر دختر و پسری هدف‌اش از ازدواج بدست آوردن منبع عاطفی قوی می‌‌باشد اگر بنا بر هر دلیلی یکی از طرفین نتواند از نظر روحی، روانی و جسمی شریک زندگی را پشتیبانی نماید آن رابطه به مرور زمان از بین خواهد رفت. در ابتدا باید مطمئن شد وی قابلیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه را دارا هست یا خیر؟ رفتارهای حمایتی دوران نامزدی به دو طرف نشان خواهد داد آیا این همان رابطه‌ای که می‌‌خواستند هست یا خیر؟ در صورتی که افراد خود واقعی شان را به یکدیگر نشان دهند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 103 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

 

بهترین راهنمای تحقیق قبل از ازدواج

تحقیق سنتی پیش از ازدواج به شکل یک رسم درآمده. رسمی که دیگر نه درست انجام می‌شود نه روش جایگزین برای آن پیدا می‌شود. معمولا پدر دختر با قرار قبلی به محل کار داماد سر می‌زنند و می‌پرسند او چطور آدمی است و طبیعی است که جوابی نمی‌شنود جز آنکه «خوب است»...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 88 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

چراغ قرمزهای همسرداری

حتماً شنیده‌اید که بسیاری از کتب و مقالات به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنند که همسرشان را دست کم نگیرند، او را نادان تصور نکنند و گمان نکنند می‌‌توانند همسرشان را گول بزنند و از انجام برخی رفتارها و گفتن بعضی حرف‌‌ها جلوی او خودداری کنند! اما چرا؟ آیا واقعا خانم‌‌ها گاهی باید صمیمیت و یکرنگی را با همسر خود کنار بگذارند و خود را طور دیگری به همسرشان...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 90 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

مواد مغذی موثر بر باروری مردان

ناباروری تقریبا ۱۵درصد از تمام زوج‌های جوان را درگیر کرده است که تقریبا نیمی از دلایل ناباروری‌ها مربوط به اختلالاتی در سیستم تولید مثلی مردان است. ژنتیک و محیط در بروز این اختلالات تاثیرگذار می‌‌باشند. استرس، نوع تغذیه فرد و رفتار انسان از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد باروری و سیستم تولید مثلی انسان می‌‌باشند. شرایط استرسی می‌‌تواند منجر به کاهش تعداد، توانایی تحرک و بلوغ اسپرم‌ها شده و نیز بر ساختار اسپرم‌ها اثر گذاشته و ناهنجاری‌های عمده‌ای را در باروری...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 158 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

قوانیـن دعـوا،جر و بحث

هر ورزشی، از بسکتبال گرفته تا گلف، قواعد و قوانینی دارد که بازی را تعریف می‌کنند. قوانین هدف، امنیت، ساختار، و آینده هر بازی را مشخص می‌کنند. این قوانین این امکان را برای همه فراهم می‌کند که بازی را به درستی درک کنند و بتوانند راهکاری برای موفقیت پیدا کنند. لزوم وجود قواعد و قوانین در ورزش کاملا آشکار و محسوس است اما متاسفانه گاه این لزوم در زندگی عادی و در روابط بین اعضای خانواده حس نمی‌شود. شاید به همین دلیل...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 128 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

با خاطرات بد چه کنیم؟!

چند روز پیش مطلبی علمی، تحت این عنوان خواندم که بزودی قرصی به بازار خواهد آمد که خاطرات بد را پاک می‌کند! موضوع از این قرار بود که دانشمندان در آمریکا موفق شده‌اند به طور انتخابی بخش‌هایی از حافظه ناآرام و ناخوشایند موش های آزمایشگاهی را پاک کنند. با توجه به این دستاورد جدید دانشمندان امیدوارند روزی بتوانند قرصی تولید..

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 103 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

ماه رمضان امسال هم با فصل گرما مصادف است. اجرای یک الگوی صحیح تغذیه می‌‌تواند راهگشای ما در بهره‌گیری از برکات معنوی روزه‌داری بدون استرس یا ناراحتی‌های جسمی مثل ریزش مو، خشکی پوست و یا پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها باشد.

خشکی پوست
خشکی لب و خشکی پوست از شکایات پوستی نسبتاً شایع روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است. در صورتی که محتوای آب پوست طبیعی باشد، پوست نرم، صاف، قابل ارتجاع و درخشان است. در حالت طبیعی یک حرکت مداوم آب از لایه‌های عمقی پوست به طرف لایه‌های سطحی وجود دارد و در نهایت این آب از سطح پوست تبخیر می‌شود. هنگامی که پوست به عللی، اعم از عوامل داخلی یا خارجی نتواند این میزان آب را حفظ کند، خشک می‌شود. از عوامل خارجی می‌توان مواجهه با آب و هوا یا باد گرم را نام برد. از طرف دیگر شستن بیش از حد پوست سبب از بین رفتن لایه‌های چربی محافظ پوست شده و پوست را خشک می‌کند. قرار گرفتن پوست در معرض بعضی مواد نیز از جمله عوامل خارجی به شمار می‌آید. شاید بسیاری از افرادی که مبتلا به خشکی پوست و اگزما هستند، گمان کنند با روزه گرفتن به دلیل مصرف کم آب دچار تشدید خشکی پوست خواهند شد اگرچه کم‌آبی بدن جزء علل شایع خشکی پوست است، اما این مسأله در مورد روزه‌داران صدق نمی‌کند؛ زیرا در فاصله بین افطار و سحر، فرد روزه‌دار به میزان کافی آب و مایعات استفاده می‌کند و لذا به‌طور معمول، روزه‌داری تأثیر چندانی در تشدید خشکی پوست ندارد. از طرفی استفاده از مرطوب‌کننده‌‌ها می‌‌تواند نقش بسزایی در کاهش اتلاف آب پوست داشته و در حفظ شادابی آن مؤثر باشد.

استفاده از نرم کننده‌ها
کار عمده مرطوب‌کننده‌‌ها حفاظت از رطوبت پوست و دفاع در برابر آسیب‌های محیطی است. معمولاً هم افراد نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده ندارند وافرادی که پوست‌شان چرب است، به مصرف مرطوب کننده احتیاجی پیدا نمی‌‌کنند. هرچند این افراد هم در مواجهه با هوای گرم و خشک، باد یا هوای سرد ممکن است نیاز به استفاده از مرطوب کننده‌‌ها داشته باشند. از طرفی بعضی‌ها طی ماه مبارک رمضان به مصرف فراوان مواد قندی مثل خرما، زولبیا و بامیه و سایر شیرینی‌جات روی می‌آورند و این الگوی غذایی در مبتلایان به آکنه می‌‌تواند منجر به تشدید آکنه شود. در این موارد بهتر است بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده شود.

شایع‌ترین بیماری پوستی
مطرح‌ترین بیماری پوستی که روزه‌داری برای آن منع طبی دارد، بیماری پمفیگوس است. این بیماری خودایمنی موجب بروز تاول‌های متعددی روی پوست و مخاط دهان می‌شود و در صورت عدم درمان مناسب می‌تواند تهدیدکننده حیات باشد. متأسفانه بسیار شاهدیم که در ماه مبارک رمضان یا مدت کوتاهی پس از آن، برخی بیماران مبتلا به پمفیگوس که از این منع طبی بی‌اطلاع‌اند، با عود ضایعات مراجعه می‌کنند.

عود این بیماری مشکلات دیگری از جمله مصرف داروهای کورتیکواسترویید و عوارض آنهامثل: افزایش خطر پوکی استخوان، افزایش وزن، افزایش قندخون، افزایش فشارخون و مشکلات دیگر را به دنبال دارد. مشکل دیگر روزه‌داران خشکی لب‌هاست؛ به‌خصوص در افرادی که به جای بینی از دهان تنفس می‌کنند. علاوه بر کاهش مصرف آب، علل متعددی برای خشکی شدید لب‌ها وجود دارد؛ مثلاً مصرف برخی داروها (مثل ایزوترتینوئین یا آکوتان) که بهتر است در ماه رمضان با نظر پزشک دوز دارو کمی کاهش یابد. به‌علاوه، چرب کردن مکرر لب‌ها را نیز باید مدنظر قرار داد. برای این منظور می‌توان از وازلین، اوسرین و کرم‌های مختلف چرب‌کننده لب استفاده کرد.

توصیه‌های مهم

برای به حداقل رساندن ناراحتی‌‌های جسمی و احتمالی در ماه مبارک رمضان، رعایت نکات زیر توصیه می‌‌شود:
نوشیدن مایعات
برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده‌‌های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات، مخصوصاً آب، بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر (مانند چای غلیظ) که باعث از دست رفتن آب بدن‌ می‌شوند، به شدت پرهیز کنید.
ویتامین و مواد معدنی
به علت محدودیت غذایی و اینکه نظم و حجم غذای دریافتی‌ در ماه رمضان تغییر می‌‌کند، باید به منظور جلوگیری از کاهش آهن، روی و سایر ویتامین‌‌ها و موادمعدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن‌ها می‌‌شوند، در وعده‌‌های غذایی سحر و افطار غذایی کامل که همه گروه‌‌های غذایی را در خود داشته باشد، مصرف کنید. مثلاً غذاهای پرکالری‌‌تر و کربوهیدرات‌‌ها و پروتئین‌‌ها و سبزیجات را در وعده سحر و غذاهای سبک‌‌تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالاد را در وعده افطار خود بگنجانید. در ضمن جای میوه هم باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.
استفاده از مکمل‌ها
چون خانم‌‌ها بیشتر با مشکل کمبود روی، آهن و… دست به گریبانند، به آنها توصیه می‌‌کنیم که با نظر پزشک متخصص از همین روزها خوردن مکمل‌‌های گروه B یا سایر مکمل‌‌های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن ها نشوند.
تغییر ساعت خوردن دارو
نکته آخر اینکه اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، توصیه ما به شما این است که برای تغییر ساعات خوردن داروها، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف داروی‌تان را تغییر ندهید، زیرا ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای پوست و مو به همراه داشته باشد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 129 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

مواقعی پیش میاد که ما نسبت به همسرمان دچار شک و تردید می‌‌شویم اما هر چه فکر می‌‌کنیم هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای شک پیدا نمی‌‌کنیم شاید این حالت و طرز فکر را ساعتها، روزها، و یا هفته‌ها تجربه کنیم. زنجیره‌ای از افکاری که زاییده فکرمان است تشکیل می‌‌شود که هیچ مبنای منطقی در این تفکرات دیده نمی‌‌شود آیا تا به حال در مورد علت آن از خودتان سوال کرده‌اید؟ پرسیده‌اید که چرا اینگونه می‌‌شوید آیا آنقدر دقیق شده‌‌اید که بدانید در چه مواقعی..

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان مردان همیشه از انتظاراتی که از زنان دارند سخن می‌گویند و برخی از زنان هم می‌گویند توقع و انتظار دو طرفه است و نباید فقط زن از شوهر یا شوهر از زن توقع داشته باشد.  برخی از  انتظارات که مردان از زنان دارند بجا و برخی کمی غیر واقع بینانه است. همچنین برخی از این توقعات تا حدودی وابسته به جنسیت مردانه و بعضی هم وابسته به فرهنگ است.  از بین همه‌ توقعاتی که تقریبا مردان همه‌ کشورها از زنان دارند برخی را که به نظر خودم و از دیدگاه دانش روانشناسی‌، موجه‌تر و منطقی‌ترند انتخاب کرده‌ام تا در این مقاله نظرتان را به آنها جلب کنم. ای کاش مجله‌ای هم برای مردان بود تا توقعات زنان از آنها را برایشان بنویسم.به هر صورت‌، به این انتظارات توجه کنید:

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!!
با آن که زنان گمان می‌کنند درگوش کردن به حرفها و احساس دیگران مهارت دارند اما یکی از بزرگترین شکایت‌های مردها این است که زنان شنونده خوبی برایشان نیستند. احتمالا زنان به دلیل شناخت بیشتری که روی همجنسان خود دارند گوش شنواتری نسبت به شکایات یا درد دل‌های زن‌ها دارند ولی در مورد مردان‌، هنوز لازم است نکاتی را در نظر بگیرند‌. باید به گوش‌هایشان بگویند مانند یک طلبکار که به در خانه‌ کسی می‌رود تا پولش را بگیرد ، با مردان در ارتباط باشند.

بنابراین در زمان گوش دادن به حرف‌های همسرتان به این نکات دقت کنید:
هنگامیکه مرد مشغول ابراز افکار و احساسات خود است صحبت‌هایش را قطع نکنید. البته نشستن و حرف نزدن برای زن‌ها در این مورد سخت است چون آن‌ها هم دوست دارند احساسات خود را نشان دهند ولی اینکار به دلایل زیر مردها را ناراحت می‌کند:
مردها باید هنگام صحبت تمرکز کنند. خصوصا زمانی که دارند از احساسشان حرف می‌زنند. چون اینکار برایشان خیلی هم سخت است. قطع کردن صحبت مرد باعث می‌شود تمرکزش از بین برود.  مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساسشان را نظم دهند. اگر در این میان زن صحبت طولانی کند، مرد تمرکزش را از دست می‌دهد.  مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زنها دایره وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مساله حرف بزنند. اما اینکار مردها را گیج می‌کند.  مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آن‌ها گفته اید: باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم.
راه حل این است که بدون آنکه صحبت مرد را قطع کنید، فقط گوش دهید و مطمئن باشید که حرف‌هایش را تمام کرده. مثلا می‌شود پرسید: آیا مورد دیگری هم هست که بخواهی بگویی؟ بدین ترتیب تا آخر مطلب گوش شما همچنان طلبکار باقی می‌ماند.

گوشتان را طلبکار کنید!
هر زنی لازم است هنگامی که همسرش  می‌خواهد با احساسات خود  ارتباط برقرار کند‌، صبور باشد، عجله نکند و به او زمان لازم را برای این کار بدهد. توجه داشته باشید که معمولا وقتی مساله‌ ناخوشایندی پیش  می‌آید، احساسات انسان شش مرحله زیر را (به ترتیب) در مقابل این مساله طی می‌کند:
۱٫ خشم، سرزنش و انزجار ۲٫ رنجش، غم و یاس ۳٫ ترس، نگرانی و ناامنی ۴٫ تاسف، درک و پذیرش مسئولیت ۵٫ هدف، راه حل ۶٫  عشق، تحسین و بخشش

وقتی انسان از چیزی ناراحت می‌شود

با اولین سطح یعنی خشم و رنجش روبرو می‌شود ولی به‌تدریج این مراحل را طی می‌کند تا به پایین‌ترین نقطه برسد. درست مانند این که سوار آسانسور شده است. نکته مهم در این جا این است که زنان باید حواسشان باشد که آسانسور مردان در این مورد از زنها کندتر حرکت می‌کند. مردان اغلب مدت زیادی در هر کدام از این لایه‌ها می‌مانند و ابتدایی‌ترین لایه هم برایشان، خشمگین و معذب بودن است. این توقف طولانی در هر کدام از این سطوح زن‌ها را ناراحت می‌کند.

اما اگر زنی شناخت کافی روی مرد‌ها داشته باشد این احساس ناراحتی را با صبوری تحمل می‌کند تا همسرش هم بتواند عبور موفقی از بحران یا ناراحتی پیش آمده، داشته باشد. بنابراین اگر همسرتان به سختی در مورد احساسش صحبت می‌کند به او بیشتر زمان بدهید. چون اینکار برای او مثل صحبت کردن به زبان دوم است! اما بالاخره موفق خواهد شد. همچنین الگوی پیمودن طبقاتی احساسات را برای همسرتان  توضیح دهید. زن می‌تواند با سوال‌هایی مثل: چه چیزی تو را ناراحت کرده؟ یا از چه نگران هستی؟ و… او را به لایه‌های بعدی احساس راهنمایی کند. اما این کار طبیعتا باید با صبر و استقامت کافی انجام شود.

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!! 1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان
مردها انتظار دارند زن‌ها بدانند که هر مردی از اشتباه کردن متنفر است! و بعید است اشتباه کند!
وقتی زنی با سادگی  و خیرخواهی به همسرش پیشنهادی می‌دهد یا اطلاعاتی به او می‌دهد، آن مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او می‌گوید «تو بدی، تواشتباه می‌کنی، تو بی‌کفایتی». مثلا اگر راه را گم کنند و زن بگوید
«از کسی آدرس را سوال کن» مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او گفته «تو نادانی  و نمی‌توانم به تو اعتماد کنم» یا مثلا اگر زن بگوید «عزیزم  کمی آرامتر عمل کن» مرد اینطور می‌شنود که «تو بلد نیستی چکار کنی» !
این برداشت‌ها باعث می‌شود که زنها از مردها بترسند و سعی کنند دائم مراقب گفتارشان باشند تا سوء‌تعبیر نشود.
روانشناسان می‌گویند در مورد اینکه چرا مردها فکر می‌کنند که باید همیشه حق با آنها باشد باید به کودکی آنها رجوع شود. اکثر مردها آموزش دیده‌اند که دنیای بیرون خود را کنترل کنند، چون متاسفانه  از کودکی به آنها گفته شده ارزش آنها معادل موفقیت‌هایی است که به دست می‌آورند. مثلا اغلب به پسر بچه‌ها گفته شده «چون باغچه را خوب بیل زدی و آشغال‌ها را جمع کرده‌ای این پول مال تو».
به همین دلیل، بسیاری از مردها اعتماد به نفس و موفقیت‌هایشان را با هم یکسان می‌گیرند. آنها فکر می‌کنند خودشان  باید بدانند که کار درست کدام است بنابراین در اغلب موارد ، نصیحت‌های یک زن را به عنوان نشانه‌ای از بی اعتمادی او نسبت به خود می‌بینند.

برای حل این موضوع به این توصیه‌ها توجه کنید:
از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در مرد می‌شود خودداری کنید. مثلا اگر راه را گم کرد نگویید تو همیشه حواس‌پرتی و… بلکه مثلاً بگوییم این خیابان‌ها گیج کننده هستند و اگه از کسی بپرسیم بهتر راه را پیدا می‌کنیم. در واقع در مورد شخصیت و توانایی‌های یک مرد  نظر ندهیم و تنها احساس خود را بیان کنیم. مثلا نگوییم تو به خاطر این کار مرد بدی هستی فقط بگوییم که این کار تو مرا ناراحت می‌کند یا می‌رنجم یا… ضمنا باید حتما به او بگویید که به او اعتماد دارید. البته منظور این نیست که هرگز به او بازخورد  منفی ندهید. اگر او با شما بدرفتاری کرده و شما را رنجانده، نباید نگران این باشید که بازخورد  شما را چگونه معنا می‌کند بلکه باید بطور سالمی ابراز وجود کنید و شرایط و وضعیت خود را برایش توضیح دهید.  اگر رفتاری حاکی از بی اعتمادی به او نشان دادید که باعث ناراحتی همسرتان شد، حتما با او  صحبت کنید و نظرش را بخواهید. برایش توضیح دهید که نمی‌خواهید تقصیرها را به گردنش بیاندازید بلکه می‌خواهید با او همکاری کنید. هر وقت امکانش را دارید همسرتان را تایید کنید و از قابلیت‌هایش تعریف کنید. حتی اگر برای کارهای ساده روزمره مثل خرید کردن یا رفتن سر کار باشد. اما دروغ نگویید و او را به خاطر قابلیت‌هایی که واقعا حائز آنهاست تایید کنید. برای موفقیت بیشتر در روابط همسرانه لازم است هر دو طرف همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسند و تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را که با همدیگر دارند کشف کنند. وگرنه زندگی برایشان شیرین نخواهد بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 117 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

مصطفی لعل شاطری: شاید شما هم در اطراف خود افراد زیادی را دیده اید که از صبح تا شب مشغول کار و کسب درآمد هستند (که اگر این درآمد حلال باشد احسنت بر آن ها ولی اگر چنانچه شبهه ناک و حرام باشد باید از آن پرهیز نمود!)، و با اینکه درآمدی چند میلیونی دارند اکثراً نیز از وضع خود نالان هستند، ولی دلیل این امر را خود آن ها نیز نمی دانند.

شاید باورتان نشود ولی چنانچه اندکی مال حرام وارد زندگی فردی گردد تأثیرات بسیار سویی بجا می گذارد به نحوی که مرحوم آیت الله بهجت همواره در سلسله جلسات درس خود بر این امر تاکید کرده می فرمودند: دلیل عقب ماندگی افراد در زندگی این است که اموال شبهه ناک مصرف می کنند، و مال شبهه ناک، ایجاد تردید و شبهه می کند، و به قدر ضرورت به نان خالی اکتفا نمی کنند. این هاست که در کسب ایمان و یقین و توفیق در بدست آوردن برکات اثر دارد، لذا بعضی از علما خودشان در خانه نان تهیه می کردند، تا از جهت طهارت و حلیت آن مطمئن باشند. این را بدانید تصرف در مالی که صاحب آن راضی نیست و مصرف کردن آن، در علمیات و عملیات ما اثر می گذارد!

ناصرالدین شاه به مرحوم کنی (عالم بزرگ، ملاعلی تهرانی کنی 1220- 1306) خیلی احترام می گذاشت، لذا او را از پرداخت مالیات معاف کرده بود. ولی مرحوم کنی به او گفت: خواهش می کنم دستور دهید از املاک ما هم مالیات بگیرند! و مقصودش این بود که از هر جا کم کنند، به دیگران می افزایند، و از ما که مالیات نمی گیرند، به جای آن از دیگران بیشتر می گیرند.

آیت الله بهجت همچنین می فرمودند: علمای ما، در مصرف قناعت می کردند و به دیگران رسیدگی می کردند. اما ما راهی را می رفتیم و می رویم که نه به خودمان پرداختیم، و نه به دیگران رسیدگی کردیم؛ بلکه در اثر قناعت نکردن و غَور در مادیات و تجملات زندگی همیشه مقروض هستیم. قرض در حقیقت مغلول کردن (در زنجیر و بند کردن خود) است، خدا می داند که انسان چه قدر باید تلاش کند و از کجا بیاورد، تا قرضش را ادا نماید!

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

ما امروزه خانه های بزرگتر اما خانواده های کوچکتر داريم؛ راحتی بيشتر
اما زمان کمتر
مدارک تحصيلی بالاتر اما درک عمومی پايين تر ؛ آگاهی بيشتر اما قدرت
تشخيص کمتر داريم

متخصصان بيشتر اما مشکلات نيز بيشتر؛ داروهای بيشتر اما سلامتی کمتر

بدون ملاحظه ايام را می گذرانيم، خيلی کم می خنديم، خيلی تند رانندگی می
کنيم، خيلی زود

عصبانی می شويم، تا ديروقت بيدار می مانيم، خيلی خسته از خواب برمی خيزيم، خيلی کم

مطالعه می کنيم، اغلب اوقات تلويزيون نگاه می کنيم و خيلی بندرت دعا می کنيم

چندين برابر مايملک داريم اما ارزشهايمان کمتر شده است. خيلی زياد صحبت
مي کنيم، به اندازه

کافی دوست نمي داريم و خيلی زياد دروغ می گوييم
زندگی ساختن را ياد گرفته ايم اما نه زندگی کردن را ؛ تنها به زندگی
سالهای عمر را افزوده ايم

و نه زندگی را به سالهای عمرمان

ما ساختمانهای بلندتر داريم اما طبع کوتاه تر، بزرگراه های پهن تر اما
ديدگاه های باريکتر
بيشتر خرج می کنيم اما کمتر داريم، بيشتر می خريم اما کمتر لذت می بريم

ما تا ماه رفته و برگشته ايم اما قادر نيستيم برای ملاقات همسايه جديدمان
از يک سوی خيابان به

آن سو برويم
فضا بيرون را فتح کرده ايم اما نه فضا درون را، ما اتم را شکافته ايم اما
نه تعصب خود را
بيشتر مي نويسيم اما کمتر ياد مي گيريم، بيشتر برنامه مي ريزيم اما کمتر
به انجام مي رسانيم

عجله کردن را آموخته ايم و نه صبر کردن، درآمدهای بالاتری داريم اما اصول
اخلاقی پايين تر


کامپيوترهای بيشتری مي سازيم تا اطلاعات بيشتری نگهداری کنيم، تا رونوشت های بيشتری

توليد کنيم، اما ارتباطات کمتری داريم. ما کميت بيشتر اما کيفيت کمتری داريم

اکنون زمان غذاهای آماده اما دير هضم است، مردان بلند قامت اما شخصيت های
پست، سودهای

کلان اما روابط سطحی

فرصت بيشتر اما تفريح کمتر، تنوع غذای بيشتر اما تغذيه ناسالم تر؛ درآمد
بيشتر اما طلاق

بيشتر؛ منازل رويايی اما خانواده های از هم پاشيده

بدين دليل است که پيشنهاد مي کنم از امروز شما هيچ چيز را برای موقعيتهای
خاص نگذاريد،

زيرا هر روز زندگی يک موقعيت خاص است

در جستجو دانش باشيد، بيشتر بخوانيد، در ايوان بنشينيد و منظره را تحسين
کنيد بدون آنکه

توجهی به نيازهايتان داشته باشيد

زمان بيشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانيد، غذای مورد علاقه تان را
بخوريد و جاهايی را

که دوست داريد ببينيد

زندگی فقط حفظ بقاء نيست، بلکه زنجيره ای ازلحظه های لذتبخش است

از جام کريستال خود استفاده کنيد، بهترين عطرتان را برای روز مبادا نگه
نداريد و هر لحظه که

دوست داريد از آن استفاده کنيد

عباراتی مانند "يکی از اين روزها" و "روزی" را از فرهنگ لغت خود خارج
کنيد. بياييد نامه

ای را که قصد داشتيم "يکی از اين روزها" بنويسيم همين امروز بنويسيم

بياييد به خانواده و دوستانمان بگوييم که چقدر آنها را دوست داريم. هيچ
چيزی را که مي تواند

به خنده و شادی شما بيفزايد به تاُخير نيندازيد

هر روز، هر ساعت و هر دقيقه خاص است و شما نميدانيد که شايد آن مي تواند آخرين لحظه

باشد


اگر شما آنقدر گرفتاريد که وقت نداريد اين پيغام را برای کسانيکه دوست
داريد بفرستيد، و به

خودتان مي گوييد که "يکی از اين روزها" آنرا خواهم فرستاد، اگر تا ابد هم
زنده باشيد هرگز نخواهيد فرستاد!

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 


فرشته ها میتوانند مرد هم باشند
 
 
به سلامتی اون پدری که هنگام تراشیدن موی کودک مبتلا به سرطانیش گریه ی فرزندش رو دید
ماشین رو داد به دستش در حالی که چشمانش پر از گریه بود گفت : حالا تو موهای منو بتراش !

به سلامتی پدری که نمی توانم را در چشمانش زیاد دیدیم ولی از زبانش هرگز نشنیدم ...!!!
 به سلامتی پدری که طعم پدر داشتن رو نچشید ،اما واسه خیلی ها پدری کرد
به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش ،
اما بچه اش خجالت میکشه به دوستاش بگه این پدرمه !
سلامتی اون پدری که شادی شو با زن و بچش تقسیم میکنه اما غصه شو با سیگار و دود سیگارش . . .
به سلامتی پدری که کفِ تموم شهرو جارو میزنه که زن و بچش کف خونه کسی رو جارو نزنن..
همیشه مادر را به مداد تشبیه میکردم ، که با هر بار تراشیده شدن، کوچک و کوچک تر میشود…
ولی پدر ...
یک خودکار شکیل و زیباست که در ظاهر ابهتش را همیشه حفظ میکند
خم به ابرو نمیاورد و خیلی سخت تر از این حرفهاست
فقط هیچ کس نمیبیند و نمیداند که چقدر دیگر میتواند بنویسد …
پدرم هر وقت میگفت "درست میشود" ... تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت...!
وقتی پشت سر پدرت از پله ها میای پایین و میبینی چقدر آهسته میره ، میفهمی پیر شده !
وقتی داره صورتش رو اصلاح میکنه و دستش میلرزه ، میفهمی پیر شده !
وقتی بعد غذا یه مشت دارو میخوره ، میفهمی چقدر درد داره اما هیچ چی نمیگه...
و وقتی میفهمی نصف موهای سفیدش به خاطر غصه های تو هستش ، دلت میخواد بمیری
پدرم ،تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته هاهم میتوانند مرد باشند ! به سلامتی هرچی پدره
خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گرددبه سلامتی هرچی پدره
-----------------
بیاییم با هم عهد بندیم از این پس:
هر فرد زحمتکشی میبینیم
اون رو به عنوان فرشته ای
که
پشتوانه محکم فرزندانش است,
احترام کنیم: این فرشته شاید:
 یک کارگر ساده باشد
یک کارگر شهرداری باشد
یک دستفروش باشد
یک پرستار باشد
و هر چه که هست
یک فرشته هست



ارزش این متن به انتشار آن است



 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 104 سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

Hamsar با این تست همسر بهتری انتخاب می کنید!

با انجام این تست می‌توانید به برونگرا یا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پی ببرید. شما خودتان جزو کدام گروه هستید؟ از آن برونگراهای دوآتیشه که اصلا و ابدا با تنهایی کنار نمی‌آیند یا از آن درونگراهایی که فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ یا شاید هم میانه‌رو باشید. اما به‌طور معمول اکثر انسان‌ها به سمت یکی از این ۲ قطب تمایل بیشتری دارند... 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 82 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از افرادی که به فشارخون مبتلا هستند از وجود آن بی‌اطلاع‌اند. فشارخون بالا هیچ علامت یا نشانه‌ای ندارد ولی تاثیر زیادی بر عملکرد جنسی افراد می‌گذارد. از نظر علمی اگر فشارخون فردی بالاتر از 140 روی 90 میلی‌متر جیوه باشد مبتلا به فشارخون است...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 94 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

“حرف، باد هواست”، “هر چه دلت می خواهد بگو”، “حالا یه چیزی گفتیم”، “آ‌دم عاقل که حرف رو جدی نمی گیره”، “بیا حرف بزنیم دلمون خالی بشه!…” و…

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 93 جمعه 30 فروردین 1392 نظرات (1)

 

1x1.trans افزایش تمرکز فقط با ده دقیقه

آخرین باری که ده دقیقه هیچ کاری نکردید کی بوده؟ نه پیامکی، نه صحبت کردنی و نه حتی فکر کردنی؟ اندی پادیکامب، کارشناس تمرکز قدرت دگرگون کننده‌ی این عمل را توضیح میده: روزی ده دقیقه حال و هوای ذهن‌تون رو به سادگی با تمرکز...


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 259 جمعه 30 فروردین 1392 نظرات (0)

 

روغن طبیعی گل یاس دارای خواص زیادی است. به گزارش «MSN» خاصیت دارویی این روغن عملکرد ضدافسردگی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد و از بدن در برابر بیماری های متعدد محافظت می کند. این روغن حاوی بنزیل و میتل است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است...


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 117 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

با سلام و خسته نباشيد سوالي داشتم که ممنون ميشم جوابشو بگيريم. چند ماهي است كه عقد كرده‌ايم. اجازه ارتباط جنسي كامل را نداريم. مي‌توانيم آميزش از عقب داشته باشيم؟آيا بعد از نزديکي ( مثلا همان روز) خانومم مشکلي در راه رفتن، درد شکم يا ... نخواهد داشت؟ لطفا کامل توضيح دهيد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 93 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

picture

 

 

 

بیایید خانه تکانی عید نوروز را با خانه تکانی ذهنمان همراه و گرد و غباری راکه روی تفکرمان نشسته با دستمال مهارت‌ها پاک کنیم و عادت‌های همیشگی زندگی‌مان را به مهارت زندگی تبدیل نماییم. اگر به فکر خرید مبلمان جدید و مد روز هستیم، اشکالی ندارد؛ اما از این نکته مهم غافل نباشیم که برای روانمان، فکرمان، وجودمان و زندگیمان افکار نو، همزمان با پیشرفت علم به وجود آوریم. راهکارها و راه‌حل‌های جدید وارد ذهنمان کنیم و با فکری شاداب و پویا به استقبال عید نوروز برویم....

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 83 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

به منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‌های سرسیاه و سرسفید)، جوش‌ها و ضایعات عمیق‌تر (کیست‌ها یا ندول‌ها) که در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‌ها و حتی بازوها بروز می‌کنند، اصطلاحاً آکنه گفته می‌شود. کم و بیش اکثر نوجوانان به آکنه مبتلا می‌شوند. با این حال، این بیماری تنها به گروه سنی خاصی محدود نمی‌شود و بزرگسالان حتی تا ۴۰ سالگی....

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 116 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

نتایج تحقیق صورت گرفته در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نشان می دهد، رابطه جنسی "پیش از ازدواج " در ایران در حال افزایش است، در حالی که سیاست غالب نادیده گرفتن آن است. یافته های این پژوهش نشان می دهد، که مواردی چون احساس نیاز، حس کنجکاوی و کسب تجربه، شبکه روابط اجتماعی و گروه دوستی سوژه، بیکاری و شرایط اقتصادی، افزایش سن ازدواج از جمله مهم ترین عوامل پیدایش و گسترش این روابط هستند.
البته این روند تنها مربوط به ایران نمی شود و در کشور های دیگر به مراتب زودتر از کشور ایران صورت گرفته است. به طوریکه مطالعات جامعه شناسی خانواده حکایت از تغییرات گسترده ای در این حوزه در طی نیم قرن اخیر درسراسر جهان دارد. به طوریکه گسترش رابطه جنسی پیش از ازدواج محصول انقلاب جسنی در اواخر دهه 1960 میلادی در جوامع غربی است.

 

در جدول زیر وضعیت اشتغال افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

وضعیت اشتغال فراوانی درصد 
غیر شاغل 14 41
شغل پاره وقت 9 26
شاغل تمام وقت 11 33
جمع 34 100


در این پژوهش که از سوی اساتید علوم اجتماعی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران صورت گرفته است، از میان مردانی که مورد مصاحبه قرار گرفته اند، جوان ترین آنها 21 ساله و مسن ترین آنها 33 ساله بوده است. همچنین ماینگین سن افراد مصاحبه شونده در حدود 27 سال بوده است. در مورد وضعیت تحصیلی مصاحبه شوندگان 53 درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دیپلم و پایین تر و 47 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهای بودند که از این میان ، بیشترین میزان فراوانی مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم با 35 درصد و بعد از آن ، مردان با مدرک لیسانس با 23 درصد از کل پاسخگویان است.

 

در جدول زیر میزان تحصیلات افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

 تحصیلات فراوانی درصد فراوانی
زیر دیپلم 6 18
دیپلم 12 35
فوق دیپلم 3 9
لیسانس 8 23
فوق لیسانس و بالاتر 6 15
جمع 43 100

همچنین نزدیک به 70 درصد از پاسخگویان غیر شاغل و دارای مشاغل پاره بودند که در نتیجه آن، از درآمد بالایی برخوردار نبودند و تنها حدود 30 درصد پاسخگویان دارای شغل تمام وقت و درآمد مشخص فردی بودند. از سوی دیگر از بین پاسخگویان غیر شاغل 23 درصد آنها را دانشجویان تشکیل می دادند.

 

"تیپ شناسی" روابط جنسی قبل از ازدواج
همچنین در این پژوهش سوژه ها بر حسب نوع رابطه شان در سه دسته کلی روابط صیقه ای، روابط آزاد و روابط شبه هم بالینی می توان طبقه بندی شده است که به شرح زیر است: روابط صیغه ای: این گونه روابط در سوژه هایی مشاهده می شود که پایبندی مذهبی بالاتری داشته اند. این افراد معتقد بودند که ازنظر شرغی مجاز هستند و میتوانند تحت هر شرایط خاصی با زنان غیر شوهر دار رابطه بر قرار کنند. روابط آزاد : این سوژه ها برخلاف دسته اول اعتقادی به جنبه های دینی محدودیت های آن در برقراری رابطه هایشان نداشتنه اند.آنها غیر از پارک هاو خیابان و معرفی دوستان و شبکه های اجتماعی از امکاناتی همچون تلفن، چت و اینترنت برای پیدا کردن افراد مورد نظرشان بهره می گیرند. روابط شبه هم بالینی: این افراد مانند دسته دوم اعتقادی به جنبه های دینی و محدودیت های آن ندارند و ولی در عین حال برخلا دسته قبلی با هر دختر ویا زنی رابطه بر قرار نمی کنند. آنها بیشتر به دنبال دخترانی هم سن و سال خود یا روحیات مشابه بودند تا بتوانند علاوه بر رابطه جنسی رابطه عاطفی نیز برقرار می کنند.

 

در نمودار زیر علل پیدایش روابط جنسی پیش از ازدواج را ببینید؛

 

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 87 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارد لبخند بر لب دارد.


1-نوک پستانها سفت میشود نفس نفس زدن های تند ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان حتما ارضاء شده است.

2-احساساتی میشود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساست در او بوجود می آورد که شروع به گریه میکند.

3- به خواب میروند البته بیشتر مردم تصور میکنند این حالت درمردان بیشتر نمایان میشود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن میباشد.

4-نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ازگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس حوبی به آنها دست میدهد و به عنوان خاتمه کار مفید میباشد.

5-نمیتواند راه برود: بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمیباشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید.

6-نمیتواند در موردش حرف نزند : اگر خانمتان پس از اتمام کار نتوانست در مورد رابطه جنسی با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین رابطه جنسی را تکرار میکند این نشانه خوبیست.
7-لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 654 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

 سینه های بسیار بزرگ ممکن است سبب مشکلات بهداشتی و احساسی برای بعضی از بانوان شود . علاوه بر مسائل مربوط به خودانگاره ( تصور ذهنی فرد از خودش ) ، فرد ممکن است دچار درد و ناراحتی فیزیکی نیز گردد . سنگینی بافت اضافی سینه ، ممکن است توانائی شما در زندگی فعال را مختل نماید .

ناراحتی روحی و مشکل خودآگاهی همراه با سینه های بزرگ ، آویزان ، برای بعضی از زنان درست به اندازه ی درد فیزیکی مهم است . این عمل جراحی که ماموپلاستی کاهنده نیز نامیده می شود ، با برداشتن چربی ، بافت غددی ، و پوست از سینه ، سبب ایجاد سایز سینه متناسب با بدن شما ، و کاهش ناراحتی همراه با سینه های بزرگ شود .

مراحل عمل کوچک کردن سینه :
کوچک کردن سینه معمولا با ایجاد برش هایی روی سینه و خارج ساختن چربی اضافی و بافت غددی و پوست انجام می پذیرد . در بعضی از موارد ممکن است چربی اضافی علاوه بر تکنیک های شرح داده شده در ذیل با لیوساکشن تخلیه گردد.اگر مشکل اصلی بزرگی سینه مربوط به زیادی چربی است و پوست اضافه نیست ، می توان از لیپوساکشن به تنهائی برای کوچک کردن سینه استفاده نمود.روش مورد استفاده برای کوچک کردن اندازه ی سینه شما ، براساس شرایط فردی ، ترکیب سینه ، میزان برداشت موردنیاز ، تمایل شما ، و توصیه جراح تعیین می گردد .

- بی هوشی : برای حفظ آسایش شما طی عمل جراحی ، داروهائی تجویز خواهد شد . گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.

برش جراحی که خود شامل موارد زیر است:
- الگوی گرد به دور هاله ی سینه
- الگوی سوراخ کلید یا راکت شکل با برش اطراف هاله و خط عمودی تا حد شیار زیر سینه
- الگوی T معکوس یا لنگر شکل

خطوط برش جوشگاه های دائمی و مرئی هستند ، اگرچه معمولا در زیر سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند.

- برداشتن بافت ها و تغییر موقعیت آنها : پس از ایجاد برش جراحی ، نوک سینه که به خونرسانی و عصب دهی اصلی خود چسبیده می ماند ، تغیر محل داده می شود ، در صورت نیاز اندازه ی هاله با برداشتن پوست از حاشیه آن کاسته می شود . بافت سینه ی باقیمانده کوچک شده بالا آورده شده و شکل داده می شود . گاهی اوقات برای سینه های بسیار بزرگ و آویزان ، لازم است نوک سینه و هاله ی آن برداشته شده و به موقعیت بالاتری روی سینه منتقل گردند ( گرافت نیپل آزاد )

- بستن برش ها : برای شکل دادن به سینه ی کوچک جدید ، برش ها به یکدیگر رسانده می شوند در داخل عمق سینه ، بخیه هایی برای حمایت و شکل دادن به سینه تازه ساخته شده زده شده و سپس پوست با بخیه ، چسب پوستی یا نوار چسب جراحی بسته می شود . خطوط برش دائمی هستند ولیکن غالبا کمرنگ شده و با گذشت زمان بطور چشمگیری بهبود می یابند.

- ملاحظه ی نتایج : نتایج عمل کوچک کردن سینه بلافاصله قابل رویت است . با گذشت زمان ورم پس از عمل برطرف شده و خطوط برش کمرنگ می شوند . با بهبودی تدریجی ، رضایت شما از شکل جدید افزایش خواهد یافت.

دوره بهبودی :
پس از پایان عمل جراحی ، پانسمان یا بانداژ بر روی محل برش ها گذاشته خواهد شد . ممکن است بانداژ الاستییک یا سوتین حمایت کننده برای کاهش ورم یا حمایت از سینه های در حال التیام پوشانده شود . ممکن است یک لوله ی کوچک و باریک موقتا در زیر پوست گذارده شود تا خون اضافی یا مایع تجمع یافته را تخلیه نماید.

نتایج طولانی مدت خواهند بود :
نتایج جراحی کوچک کردن سینه ، طولانی مدت خواهند بود . اندازه ی جدید سینه کمک می کند که شما از درد و محدودیت فیزیکی قبل از عمل رهائی یابید . شکل متناسب تر شما احتمالا سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصور ذهنی شما از خودتان خواهد شد . اگرچه ممکن است با گذشت زمان در اثر پیری ، تغییرات وزن ، عوامل هورمونی و جاذبه شکل سینه ها تغییر یابد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 106 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
آسیب به اندام های آمیزشی زن و مرد حین نزدیکی


قاعدتاً در نزدیکی، اگر به ملایمت و با حوصله انجام گیرد (جز در مورد نخستین نزدیکی که با پاره شدن بکارت همراه است) هیچگونه خدشه و گزندی بر اندام های آمیزشی طرفین وارد نمی آید زیرا مهبل معمولاً آنچنان قابلیت اتساع و ارتجاع دارد که آلت را در قدر هم که بزرگ باشد، در خود جا می دهد یا لااقل اگر وضعیت مناسبی برای آمیزش انتخاب شود، عدم تناسب نسبی آلت و مهبل تا حدود بسیاری جبران می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی سلام دکتر آشکار ،است که اگر نزدیکی با بی باکی و بدون آمادگی صورت گیرد، به سبب اتساع ناگهانی مهبل و نیز به سبب مرطوب نبودن اندام آمیزشی زن، امکان پیدایش ضایعات مختلف در اندام های آمیزشی طرفین زیاد است و این امکان در موارد عدم تناسب اندام آمیزشی زن و مرد (ازدواج دختران تازه بالغ و کوچک جثه با مردان بزرگ جثه درشت آلت) به مراتب بیشتر است.

یکی از ساده ترین عوارض نزدیکی با شتاب و سریع و پرضرب و زور، آماس و ورم لب های فرج در زن و ساییدگی مختصر پوست آلت در مرد است. پارگی مهبل و امتداد پارگی به میناد و راه کمیاب نیست لیکن پاره شدن دیواره روده راست (رکتوم) به ندرت اتفاق می افت. هرگاه اندام آمیزشی زن آزردگی قبلی داشته باشد (سرطان، زخم های گوناگون، تنگی مادرزادی مهبل و جز آن) امکان پیدایش ضایعات گوناگون بیشتر و خونروی حاصل از آن نیز فراوانتر است.
هرگز نباید پنداشت که این گونه حادثه ها در زنان مسن و چندزا رخ نمی دهد بلکه در ایشان به سبب تغییرات عروقی (تصلب شرایین) این رویدادها امکان پذیر است منتهی اگر از نظر بالینی چندان فراوان نیست به سبب آن است که نزدیکی سالمندان با طمانینه و آرامش انجام می شود.

پارگی و ترکیدن آلت مرد حین نزدیکی:

پارگی و ترکیدن آلت مرد یکی از نادرترین عوارض نزدیکی است و بیشتر در سالمندان (به سبب تصلب شرائین) دیده می شود. اما هرگاه در عمل نزدیکی خشونت بسیار به خرج رود و از وضعیت های آکروباتیک غیر معمول استفاده شود، امکان پارگی و ترکیدن آلت برای جوانان نیز وجود خواهد داشت. این حالت نیازمند دخالت فوری جراح است و وضع آینده فرد گرفتار شده به این عارضه را نمی توان پیش بینی کرد.


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 95 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

اسپرمها معمولا ده تا دوازده هفته برای تکامل، زمان احتیاج دارند به همین دلیل توصیه می شود از ۱۲ هفته قبل از عمل لقاح، مقدار کافی روی، منیزیوم، ویتامین C و A برای تولید اسپرمهای سالم مصرف کنید.

ه نقل از مجله پزشکی دکتر سلام مواد غذایی که بسیار در تامین املاح و ویتامین های لازم به بدن کمک می کنند و شما باید طی این ۱۲ هفته مصرف کنید که عبارتند از: غلات، حبوبات، پنیر فراوری شده، میوه های مغز دار (پسته ، فندق ، گردو)، تخمه، جگر، بادام زمینی و …

این مواد غذایی سرشار از روی هستند. گندم سبوس دار چهار برابر بیشتر از آرد سفید روی دارد. حبوبات، غلات، بنشن، پسته، فندق، گردو، لوبیا، گیاهان پهن برگ سبز، لبنیات و غذاهای دریایی سرشار از منیزیوم هستند.

مواد غذایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید:

از خوردن عذاهایی که حاوی فلزهای سنگین مثل: سرب، مس، جیوه و آلومینیوم هستند، به دلیل اثر منفی آنها بر بیضه، می بایست اجتناب نمود .
خلاصه می توان گفت رژیم غذایی باید کم چربی، کم نمک، کم شکر، حاوی میوه و سبزیجات فراوان باشد. لازم به ذکر است طی این ۱۲ ماه نزدیکی هیچ موردی ندارد و این تغذیه یک روند پیوسته است و با رژیم غذایی مناسب روزانه مواد لازم دریافت می شوند. امیدواریم پاسخ سوالتان را بصورت کامل و جامع داده باشیم. 



دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 86 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
girls say no

زن و مرد، دو موجودی هستند که مهمترین تقسیم بندی در میان آفریدگان محسوب می شوند. شاید به همین خاطر است که هر امری که به نوعی مربوط به تلاقی این دو باشد، موضوعی مهم و قابل توجه است.

انچه مسلم است اینکه تلاقی این دو جنس با امر ازدواج صورت می گیرد و تشکیل خانواده برای هر فردی با ازدواج، رخ می دهد. ازدواج همانطور که گفته شد امری مقدس و مهم است که در تمامی ادیان نسبت به آن توجه خاصی شده است. چرا که پایه تداوم نسل ها با ازدواج گذاشته شده است و تمایل به ازدواج به طور فطری و ذاتی در وجود تمامی انسانها قرار دارد.

با توجه به نکات مذکور می توان اینطور بیان کرد که ازدواج رفتاری فردی و اجتماعی است که در بعد فردی، در جهت تکمیل مادی و معنوی هر دو جنس مذکر و مونث، صورت می گیرد و در بعد اجتماعی در جهت حفظ سلامت روحی جامعه و بقاء نسل ها صورت می گیرد. از طرف دیگر اهمیت امر ازدواج به این خاطر است که می تواند مقدمه ای برای پرورش و تربیت نسلی باشد که آینده هر جامعه ای را رقم می زنند.

با توجه به وقوع تغییرات فرهنگی و اجتماعی که در هر جامعه ای ممکن است رخ دهند، شرایط ازدواج هم دستخوش تغییراتی می شود. چرا که رفتارها و هنجارهای اجتماعی در بطن جامعه و در ارتباط با تمامی نهادهای جامعه هستند و به همین خاطر، وقوع تغییر در برخی از نهادها منجر به تغییر در دیگر نهادها خواهد شد و این به خاطر پیوندی است که در میان نهادهای یک جامعه وجود دارد. از این رو وقتی در طی یک دوره زمانی در یک جامعه، تغییرات فرهنگی و اجتماعی مختلفی رخ می دهد، بر نحوه رفتار و مناسبات افراد ان جامعه تاثیر گذار است.

با توجه به نکات مذکور می توان به این مسئله اشاره کرد که ازدواج یک امر اجتماعی است که در پیوند با محیط زندگی و شرایط اجتماعی و فردی افراد، قرار دارد. آنچه مهم است این که بر اساس برخی از شواهد موجود در جامعه ما، سن ازدواج در میان جوانان جامعه بالا رفته است. این شواهد با استناد به برخی از تحقیقات میدانی و کتابخانه ای به دست آمده است و در قالب گزارش ها و مستندهای رسانه ای هم درآمده است. از آنجا که این موضوع از گستردگی زیادی برخوردار است و در این نوشتار، مجال پرداختن همه جانبه به این موضوع وجود ندارد، تنها به برخی از عوامل موثر بر افزایش سن ازدواج در میان دختران، اشاره می کنیم.

پرداختن به این موضوع از آن جهت مهم و ضروری است که افزایش سن ازدواج به طور کلی، موجب وقوع مشکلاتی در جوانان می شود.مشکلاتی همچون افسردگی و از بین رفتن نشاط در جوانان، مبتلا شدن به وسواس زیاد در انتخاب همسر، مشکل آفرینی فرزندان بزرگ و ازدواج نکرده در خانه، افزایش اضطراب و نگرانی خصوصاً در دختران، حالت بلاتکلیفی، از دست رفتن طراوت و زیبایی، ناامیدی و تصمیم به عدم ازدواج به خاطر کاهش میل به ازدواج، بی دقتی در انتخاب همسر خصوصاً در دختران، احتمال افزایش انحرافات، احساس سربار بودن در خانواده و ده ها مشکل از این قبیل که جوانان ما را که گران بها ترین ذخیره های کشورمان هستند، به چالش انداخته است.

در ارتباط با دلایل افزایش سن ازدواج، آمارها نشان می‏دهند که در ایران و بسیاری دیگر از کشورها فاصله سنی زوجین در حال ازدواج و همچنین پراکندگی یا انحراف معیار سن زنان در هنگام ازدواج در حال کاهش است. از سوی دیگر ازدواج زودرس در سال‏های اخیر سیری نزولی داشته است.

برخی از کارشناسان مسائل زنان با بیان اینکه نگاه مادی‌گرایانه دختران، سن ازدواج آنها را افزایش داده است، این موضوع را یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در دختران می دانند. این نگرش موجب ایجاد توقعات و انتظاراتی در دختران نسبت به همسر آینده شان می شود و عدم تطابق این معیارها با مردان و پسرانی که خواستگار انها هستند، موجب می شود تا از ازدواج سرباز زنند

برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، درصد زندگی مشترک خارج از ازدواج به هر دلیل در ایران بالا نیست. همچنین، میزان سقط جنین بسیار کم است و نرخ رشد جمعیت نیز در ایران مثبت بوده یعنی نیاز به اقداماتی برای افزایش جمعیت در ایران وجود ندارد. از سوی دیگر، نرخ تجرد قطعی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها چندان بالا نیست. اما، نگرانی‏هایی در حوزه مناسبات بین دو جنس وجود دارد.

در تحقیقات، ارزش‏ها و نگرش‏های ایرانیان در سال‏های ۸۰ و ۸۲، میانگین سن مناسب برای ازدواج مردان، از نظر پاسخگویان، ۲۵ سال و برای زنان ۲۰٫۹ سال شناخته شده است. همچنین، در بین حدود ۴۵۰۰ نفر از شهروندان ایرانی، حدود ۵۲ درصد با اولویت ازدواج فامیلی مخالف بوده‏اند. در مورد معاشرت پسر و دختر قبل از ازدواج، حدود ۳۸ درصد اعلام موافقت کرده و حدود ۲۹ درصد از افراد جامعه در مورد خواستگاری دختر از پسر برای ازدواج گزینه موافق را انتخاب کرده‏اند. حدود ۹۲ درصد نیز مخالف تعدد زوجات بوده‏اند.migna.ir این آمارها همچنین نشان می‏دهند که نگرش‏های مربوط به کار زنان در خارج از خانه نیز بسیار متحول شده است. به همین نسبت ۴۶ درصد افراد مساله طلاق و ۵۶ درصد روابط نامشروع را به عنوان مسایل جدی اجتماعی می‏شناسند.

ذکر این آمارها برای پی بردن به شرایط کلی ازدواج در جامعه می باشد و در ادامه این مطلب می توان به برخی از عوامل که افزایش سن ازدواج در دختران را موجب می شوند، اشاره کرد.

برخی از کارشناسان مسائل زنان با بیان اینکه نگاه مادی‌گرایانه دختران، سن ازدواج آنها را افزایش داده است، این موضوع را یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در دختران می دانند. این نگرش موجب ایجاد توقعات و انتظاراتی در دختران نسبت به همسر آینده شان می شود و عدم تطابق این معیارها با مردان و پسرانی که خواستگار آنها هستند، موجب می شود تا از ازدواج سرباز زنند.

عامل مهم دیگر ارتقای تحصیلی در میان دختران است. تحصیل در دانشگاه موجب آشنایی دختران با جنس مخالف می شود که این شناخت به همراه کسب مدارج تحصیلی می تواند از دیگر عوامل بالا رفتن سن ازدواج باشد.

عامل دیگر ارتقای شغلی دختران است. دخترانی که با داشتن مدارک تحصیلی موفق به کسب مشاغل نسبتا خوب با درآمد می شوند، به نوعی با احساس استقلال مواجه می شوند و کسب احساس خودکفایی می تواند به عنوان دلیلی برای سختگیری در ازدواج و به تاخیر انداختن آن باشد.

از طرفی در دنیای امروز رسانه ها به طور دائمی به نمایش تصویری از زنان می پردازند که این تصویر در بسیاری از موارد برای دختران جامعه ما، الگو بوده است. تصویری که در حال القای مبانی فکری خاصی به دختران می باشد مبنی بر این که، زن موجودی آزاد است و دلیلی ندارد با ازدواج خود را محدود کند و می تواند به طور آزاد و دلخواه با هر کسی زندگی کند.

مشکل دیگر در ارتباط با افزایش سن ازدواج دختران در جامعه را می توان به والدین نسبت داد. والدینی که با فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب و امکانات عاطفی و حمایت های بیش از حد خود، فرزندان و خصوصا دخترانی نازپروده و حساس تربیت کرده اند که تصور می کنند طاقت روبرو شدن با مشکلات زندگی زناشویی را ندارند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
couple_couch_white

در زندگی زناشویی عوامل زیادی تاثیر گذار است. تعدادی از این عوامل تسهیل کننده سازگاری و رضایت از ازدواج و برخی نیز زندگی زناشویی را دچار مشکلاتی می سازند. این عوامل بر حسب ویژگی های افراد و موقعیتها، مختلف است. وقتی عنوان می کنیم که این عوامل تحت تاثیر ویژگی های افراد و موقعیتهاست یعنی این که این مولفه ها جز اصول اساسی نیستند که حتما و ضرورتا در زندگی همه افراد تاثیر منفی بگذارد بلکه از موردی به مورد دیگرمتفاوت است و یا گاه از شدت و ضعف برخوردار است. یکی از این مصادیق مساله سن و اختلاف سنی در رابطه میان زوجین است.

چند سالی است که به نظر می رسد متقاضیان ازدواجهایی با اختلاف سنی معکوس(بزرگتر بودن دختر از پسر) افزایش یافته است و از طرف دیگر هستند دخترانی که به خاطر موقعیت مالی و کاری مردان، تمایل به ازدواج با مردانی دارند که اختلاف سنی شان از آنها بیشتر است مثلا اختلاف سنی در حدود یک دهه و یا حتی بیشتر و یا مردانی که تمایل دارند با دخترانی بسیار جوان تر از خود پیمان زناشویی ببندند.

در این مقاله صحبت ما بر سر این نیست که آیا ذاتا این ازدواجها درست است یا خیر بلکه روی سخن ما به سوی کسانی است که در هر حال این شکل ازدواج را برگزیده و حال مشغول تجربه زندگی زناشویی هستند؛ یعنی مردانی که در حال زندگی با زنان بزرگتر از خود هستند یا مردانی که همسرشان اختلاف سنی زیادی از آنها داشته و خیلی جوان تر است و یا دخترانی که همسرشان از آنها بیش از عرف جامعه بزرگتر است.

لذا برای این دست زوجین و برای به حداقل رساندن تنشها و مشکلات و به منظور بالاتر بردن کیفیت رابطه زن و وشوهری این پیشنهادات را داریم:

**با همسر خود تعامل داشته باشید زیرا یکی از مهمترین مشکلات در ارتباطات زوجین  با هم، فقدان تعامل است و مسلما داشتن اختلاف سنی زیاد می تواند نقص و کاستی در تعامل میان زوجین را غامض‌تر کند. لذا سعی کنید برای به حداقل رساندن این شکاف ارتباطی، در این زمینه که این تفاوت سنی چه تغییراتی در درک و احساسات شما به وجود آورده به راحتی حرف بزنید. به راحتی درباره موضوعاتی چون بچه‌ها و اهداف آتی‌تان صحبت کنید. آگاهی‌تان را به مشارکت بگذارید و درک و فهم‌تان از نقطه نظرات یکدیگر را تا حد امکان افزایش دهید، زیرا با این کار می‌توانید علاوه بر ایجاد و حفظ  تعامل مورد نیاز، به خواسته‌ها و نیاز‌های طرف مقابل تان نیز پی ببرید و شما را در رسیدن به یک ارتباط سالم و بادوام یاری می‌کند.

وقتی که یک رابطه بر اساس احترام و دوستی باشد اختلافات و تفاوت ها نمی تواند به اندازه یک دوستی دو طرفه نمایان‌گر شود و تاثیر چندانی بر ارتباط شما نخواهد داشت

**از انجام فعالیت‌هایی که مشترکا از آن لذت می‌برید در تقویت رابطه‌تان استفاده کنید. به فعالیت‌هایی که هردویتان به آنها علاقه دارید مانند سینما رفتن، تئاتر،ورزش کردن و … روی بیاورید. زیرا اشتغال به کارهایی که برای هردویتان جالب است، پیوندتان را محکمتر می‌کند و تمرکزتان را از روی مساله اختلاف سن بر هم می‌زند. هرچه بیشتر در علاقمندی‌ها و سرگرمی‌های هم غرق شوید از بودن با هم لذت بیشتری خواهید برد. همچنین سراغ فعالیت‌هایی بروید که سالها از آنها دور بوده‌اید و یا هیچ وقت فرصت پرداختن به آنها را نداشته اید شاید این موضوعات جدید برای طرف مقابل تان هم جالب باشد.

**اگر فکر می کنید که این شکل ازدواج شما هنوز هم از طرف اطرافیان و به خصوص خانواده تان آشکار یا پنهان، مورد نکوهش قرار می گیرد، سعی کنید درباره انتخاب و ازدواجتان، با خانواده خود صحبت کنید. اطلاع آنها از رابطه شما و اینکه چقدر به همسرتان علاقه دارید برای دوستان و خانواده مفید است. داشتن یک گفتگوی واضح وصحیح درباره اختلاف سنی‌تان با خانواده و دوستان نزدیک، باعث می‌شود که آنها پی به اعتماد شما به تصمیم تان برده و از اظهار نظر‌های منفی گرایانه و یا تصورات منفی که از اینگونه ازدواجها دارند دست بردارند.

همچنین، به آنها نشان می دهد که چقدر حمایت شان برای شما اهمیت دارد و نیز سبب می‌شود از این به بعد با احترام و تعامل درست‌تری در سایر مجالس با شما و همسرتان برخورد کنند.

**بهترین دوست همدیگر باشید. وقتی که یک رابطه بر اساس احترام و دوستی باشد اختلافات و تفاوت ها نمی تواند به اندازه یک دوستی دو طرفه نمایان‌گر شود و تاثیر چندانی بر ارتباط شما نخواهد داشت.

و در نهایت اینکه فراموش نکنید که در هر ازدواجی (حتی ایده آل ترین انتخابها) مسلما اختلافات و ناهماهنگی هایی وجود دارد که کاملا طبیعی و قابل انتظار است لذا یاد بگیرید که واقعیات زندگی فعلی تان را بپذیرید یعنی آنچه قابل تغییر است را با تلاش و همکاری با یکدیگر، تغییر دهید و آنچه را که قابل تغییر نیست بپذیرید و با آن کنار بیایید. اختلاف سنی شما با همسرتان، قابل تغییر نیست اما مسلما تناسبات و هماهنگی هایی با همسرتان در گذشته احساس کرده اید که حال در کنار وی هستید و با وی پیمان زناشویی بسته اید پس تمرکز تان بر این تناسبها و تقارنها باشد و با تقویت این نقاط تفاهم، سعی در تضعیف ضعفهای ارتباطی تان داشته باشید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 132 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
تاثیر لباس در سلامتی دستگاه تناسلی مردان


بررسیهای اخیر نشان می دهند که کیفیت منی در مردان (تعداد اسپرم، حرکت اسپرم و اسپرمهای با شکل طبیعی) نسبت به 30 سال گذشته به مقدار زیادی آسیب دیده است. این میزان در بررسیهای مختلف 50-30 درصد گزارش شده است. زندگی مدرن امروزی اثرات زیانبار بسیاری می تواند بر روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته باشد. در این مبحث ما فقط به موضوع مردان خواهیم پرداخت.

نقل از وبسایت دکتر محمدرضا صفری نژاد حیات هر عضوی در بدن وابسته به گردش خون مناسب و اکسیژن رسانی مناسب می باشد. همینکه جریان خون قلب مختل می شود، دچار سکته قلبی می شویم. استفادة نامناسب از لباسها و نشستن طولانی مدت بخصوص در وضعیتهای خاص، جریان خون جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی را مختل و گاهاً به مقدار زیادی کاهش می دهد. علاوه از آن، تحت فشار قرار گرفتن اعصاب ناحیة دستگاه تناسلی مزید بر علت شده و آسیبهای وارده را دو چندان می کند. در مباحث زیر بطور خلاصه به اهم موضوعات در این باب اشاره می شود:

لباس پوشیدن نامناسب

از نظر سلامت جسم، در طراحی لباس باید آناتومی و فیزیولوژی قسمتی از بدن که لباس برای آن طراحی می شود، در نظر گرفته شود. این کار معمولاً در کارخانجاتی که لباس استاندارد تهیه می کنند صورت می گیرد. ولی قسمت اعظم تولید کنندگان پوشاک، فقط به سود خود می اندیشند و سلامت و بهداشت جسم مصرف کننده برای آنها اهمیتی ندارد. شلوارها بسیار تنگ و از مواد سفت ساخته می شوند، مصرف پارچه در این شلوارها حدود یک سوم کمتر است، و چون از جنس نا مرغوب تهیه می شوند،

زود اصطحلاک پیدا کرده و مصرف کننده اقدام به تهیة شلوار جدید می نماید. اینگونه شلوارهای تنگ و فاق کوتاه جریان خون دستگاه تناسلی را بشدت مختل می کنند و در حالت نشسته این وضعیت بدتر می شود.

 ما هرگاه به فرض 15 دقیقه بر روی یک پای خود روی زمین بنشینیم موقع برخواستن از زمین یک حالتی به ما دست می دهد که اصطلاحاً به آن "خواب رفتگی" می گوئیم، ولی آن چیزی نیست جز قطع جریان خون عضو. متأسفانه پوشیدن لباس نامناسب در ناحیة دستگاه تناسلی سبب علائم خاصی نمی شود که فرد متوجه آن شود و در دراز مدت سبب آسیبهای می گردد که ممکن است غیر قابل برگشت باشند. علت اینکه بیضه ها خارج از بدن قرار دارند این است که برای عملکرد طبیعی، درجه حرارت آنها باید نیم درجة سانتی گراد از درجه حرارت بدن کمتر باشد.

هر عاملی که باعث افزایش درجه حرارت بیضه ها گردد، سبب آسیب به فرایند تولید نطفة مردانه (اسپرم) توسط بیضه ها می شود. به عنوان مثال یک بیماری شایع بنام واریکوسل وجود دارد که در آن وریدهای اطراف بیضه متسع می شوند، همین اتساع وریدها سبب افزایش درجه حرارت بیضه ها و آسیب به تولید اسپرم و ناباروری مرد می شود. لباس زیر و شلوارهای تنگ فاق کوتاه و از جنس پارچة سفت با سه مکانیسم سبب آسیب به بیضه ها می گردند: سبب مختل شدن جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی می شوند، تهویة ناحیة دستگاه تناسلی را مختل کرده و درجه حرات بیضه ها را بالا می برند و با نزدیک کردن و چسباندن بیضه ها به بدن، درجه حرات بیضه ها معادل درجه حرارت بدن می گردد و در دراز مدت سبب آسیب به تولید اسپرم توسط بیضه ها می شوند.

درجه حرارت ایده آل برای تولید اسپرم طبیعی، تقریباً 33 درجه سانتی گراد است. در ناحیة دستگاه تناسلی ما یک قسمتی داریم که به آن در اصطلاح "میاندوراه" یا به اصطلاح پزشکی آن "پِرینه" گفته می شود. مابین مقعد و قاعدة کیسه های بیضه را میاندوراه می گویند.

 اعصاب مهم ناحیة دستگاه تناسلی از میاندوراه عبور می کنند. هر عاملی که سبب ضربه و یا اختلال در این قسمت شود، اعصاب ناحیة دستگاه تناسلی را مختل می کند که این موضوع سبب اختلال در نعوظ می گردد. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه دارای یک درز دوخت سفت در خط وسط هستند که این درز دوخت ناحیة میاندوراه را بشدت تحت فشار قرار می دهد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهم. یک مرد برای اینکه بتواند یک رابطة زناشوئی موفق داشته باشد، باید جریان خون و عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی وی طبیعی باشد. بعضی بیماریها هستند که از طریق مختل کردن جریان خون و جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی منجر به ناتوانی جنسی و یا همان اختلال در نعوظ می شوند، مثل بیماری قند، فشارخون، چربی بالا، آسیب به نخاع به هر علتی و غیره.

حالا اگر فردی بنا به دلایلی دارای جریان خون نامناسب و یا عصب گیری مختل ناحیة دستگاه تناسلی است، ولی این اختلالات آنقدر شدید نیستند که سبب تظاهر ناتوانی جنسی شوند (معمولاً مردان نسبتاً جوان)، حال اگر اتفاقی بیفتد و در آن جریان خون و عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی بیشتر آسیب ببیند، ناتوانی جنسی خود را نشان خواهد داد. حدود 15 در صد افرادیکه دوچرخه سواری حرفه ای می کنند، دچار ناتوانی جنسی می شوند، علت آن فشار مداوم به ناحیة میاندوراه است که سبب اختلال در عصب گیری و اختلال در خونرسانی ناحیة دستگاه تناسلی می شود، همان کاری که شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در دراز مدت می کنند.

گاهاً بعضی افراد به شوخی و یا عمداً با کفشهای نوک تیز به ناحیة میاندوراه فرد دیگری ضربة محکم وارد می کنند، اینکار علاوه از اینکه ممکن است سبب آسیب به مجرای ادراری مرد شود، بعلت آسیب به اعصاب ناحیه ممکن است سبب اختلال نعوظ در فرد نیز گردد.

نشستن طولانی مدت و نامناسب

اگر طرز نشستن و یا طرز لباس پوشیدن ما طوری باشد که در حالتی که نشسته هستیم ناحیة دستگاه تناسلی تحت فشار قرار گیرد، جریان خون و عصب گیری ناحیه مختل خواهد شد. صندلی هم که ما بر روی آن می نشینیم دارای اهمیت زیادی است. نشستن طولانی مدت حتی با لباس راحت بر روی صندلیهای زینی جریان خون و جریان عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی را بشدت مختل می کند. برای درک بهتر موضوع، لطفاً به اشکال ضمیمه که با اسکن گرفته شده‌اند توجه کنید.

 در شکل شماره یک، فردی با لباس مناسب روی صندلی مناسب نشسته است. این شکل سطح تحتانی کشالة هر دو ران را نشان می دهد، همانطور که در شکل با رنگ قرمز دیده می شود، میزان جریان خون مناسب است. در شکل شماره دو، همان فرد اینبار با شلوار تنگ بر روی همان صندلی نشسته است. همانطور که در شکل دیده می شود، جریان خون شریانی بشدت کاهش پیدا کرده است. علامت فلش در این شکل نشاندهندة مقطع استخوانی است که فرد بر روی آن نشسته است.

در شکل شماره سه باز همان فرد با شلوار تنگ، این بار بر روی صندلی زینی شکل نشسته است. همانطور که در شکل دیده می شود، جریان خون تقریباً قطع شده و استخوانی هم که فرد روی آن نشسته است، بعلت قطع شدن جریان خون دیده نمی شود.

استشمام بوی بد

عرق انسان بخودی خود فاقد بو می باشد. سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه مناسبی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، عرق در سطح پوست تجمع پیدا کرده و سبب شکسته شدن باکتریها می شود. با شکستن باکتریها، مواد شیمیائی آزاد و سبب ایجاد بوی آزار دهندة تعریق می گردد. دو نقطه از بدن هستند که بوی تعریق آنها خیلی آزار دهنده است، این دو ناحیه عبارتند از زیر بغلها و ناحیة دستگاه تناسلی.

علت آن تولید پروتیئن و مواد چربی توسط غدد عرق این نواحی می باشد که باکتریها از آنها تغذیه می کنند. عرق سایر نقاط بدن چون حاوی مقادیر زیادی نمک می باشد، باکتریها به آسانی نمی توانند از محتویات عرق استفاده نمایند. اگر تهویة ناحیه تناسلی بخوبی برقرار نباشد (بعلت پوشیدن لباسهای تنگ) هم بوی تعریق فرد دیگران را آزرده می کند، هم کم کم ناحیة تناسلی یک بوی خاص آزار دهنده بخود می گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی رود، و هم اینکه چون محیط همیشه بعلت وجود عرق مرطوب می باشد، احتمال عفونتهای قارچی بالا می رود.

 افرادیکه در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می کنند، اگر به کشاله های ران خود بدقت نگاه کنند، ممکن است لکه های قهوه ای رنگ را ببینند که همان قارچ پوستی است. حال شما یک راننده ای را تصور نمائید که در فصل تابستان با شلوار نامناسب در حالت نشسته روزی ده ساعت مسافر کشی می کند.

حدس بزنید که این فرد بعلت گرمای بیش از حد ناحیة دستگاه تناسلی، مختل شدن جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی، مختل شدن جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی و تعریق بیش از حد که امکان تبخیر مناسب آن وجود ندارد، در دراز مدت دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

بطور خلاصه لباسی که در ناحیة دستگاه تناسلی از آن استفاده می کنیم باید دارای خصوصیات زیر باشد:

1. اجازة برقرای تهویة مناسب هوا را بدهد.

2. جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی را مختل نکند.

3. جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی را مختل نکند.

4. سبب تجمع عرق بر روی سطح پوست بدن نشود.

5. از الیاف مناسب مانند کتان درست شده باشد و براحتی و بدون ایجاد فشار بتواند در شرایط متفاوت مثل نشستن کِش بیاید.


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 119 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
اس ام اس عاشقانه دی ماه 91 (3)

عاشق اسمم می شوم

وقتی

تو صدایم می کنی . . .

.

.

.

شاید برایت عجیب باشه این همه آرامشم

خودمانی میگویم ، به آخر که برسی فقط نگاه میکنی . . .

.

.

.

غمگینم مثل عکسی در اعلامیه ی ترحیم که خنده اش همه را می گریاند . . .

.

.

.

سرنوشتم چیز دیگر را روایت میکند / بی تعارف این دلم خیلی هوایت میکند

قلب من با هر صدا با هر تپش با هر سکوت / غرق در خون یکنفس دارد دعایت میکند . . .

.

.

.

آرامـــش یعنــــی :

هـر وقت قهـــر کــــردی

مطمئــــن بـــاشـی کـــه تـــا آشتـــی کنـــی هیـــچ کسی جـــات رو نمی گیــــــره

.

.

.

عاشقانه هایم همه رابه زانو زده !

توبه عشق چه کسی ایستاده ای . . .

.

.

.

دوست داشتن ساده است و باور کردنش سخت

تو ساده باور کن ، که سخت دوستت دارم . . .

.

.

.

دیگر پیام هایت نمیرسند

سیم بانان را خبرکن !

شاید کاجی افتاده باشد . . .

.

.

.

چقدر کم توقع شده ام

نه آغوشت را می خواهم نه یک بوسه نه دیگر بودنت را..

همین که بیایی و از کنارم رد شوی کافیست

مرا به آرامش می رساند....

حتی اصطحکاک سایه هایمان... کافیست

.

.

.

خدایا

بت بود ؛ "بت شکن" فرستادی

من پر از بغضم "بغض شکن" هم داری . . . ؟

.

.

.

عطر های گرون قیمت رو ول کن ، آدم باید بوی اعتماد بده . . .

.

.

.

جای خالیت را انقدر باچشمان آب خواهم داد

که بازکنارم سبزشوی . . .

.

.

.

 

اس ام اس عاشقانه

 

دوستی میوه ی درختانی است که در روح غنی عشق کاشته میشود

و با مراقبت محبت آمیز و درک متقابل پرورش می بایند . . .

.

.

.

کاش میشد در آسمان ها پر کشید / چون عقابی ابرها را هم درید

پر کشید و در حضورت جان سپرد / لحظه ی آخر دو چشمان تو دید . . .

.

.

.

 

پیامک عاشقانه

 

زمان است که وفاداری را ثابت میکند ، نه زبان . . .

.

.

.

ﻟﮑﻨﺖ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﯼ ﺧﻮﺑﯿﺴﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺰﻩ ﻣﺰﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﻤﺖ . . .

.

.

.

 

متن زیبای عاشقانه

 

عشــق

همین خنده های ساده ی توست

وقتی با تمام غصه هایت میخندی

تا از تمام غصه هایم

رها شوم . . .

.

.

.

یکی نوشت یکی خوند / بازم نوشت بازم خوند

اخرش اونی که نوشت مرد / اما اونیکه میخوند موند

حالامن مینویسم توبخون / من میمیرم توبمون

.

.

.

عمری فرشته هم که باشی

یک اشتباه ...

فقط کافی است یک اشتباه از تو ببینند

 

 

تا از تو ابلیس بسازند . . .

.

.

.

تا تو هستی که دستانم را بگیری

آرزو میکنم هر روز زمین بخورم

کاش تابستانها هم برفی بود . . .

.

.

.

 

جملات زیبای عاشقانه

 

مقصر خود ماییم

عشق را به کسانی ارزانی میکنیم که

از زندگی ، جز آب و علف روزانه، نه میفهمند , نه میخواهند . . .

.

.

.

آدمی را دیدم با سایه ی خود درد و دل میکرد

چه رنجی میکشد او وقتی هوا ابریست . . .

.

.

.

آدم ها برای هم سنگ تمام می گذارند ، اما نه وقتی که در کنارشان هستی ، نه

آنجا که در میان خاک خوابید ، سنگ را تمام می گذارند و می روند . . .

.

.

.

باید به بعضی ها گفت : ناراحت چی هستی؟

دنیا که به آخر نرسیده ، من نشد ، یکی دیگه ! تو که عادت داری . . .

.

.

.

درد دل کـه می کنــی

ضعـف هـایـت، دردهـایــت را می گـذاری تـوی سیـنی؛

و تعـارف می کـنی کـه هـر کـدامـش را کـه می خواهنــد بــردارنـد؛

تیــز کننــد ...

تیــغ کننــد ...

و بــزننـد بـه روحـت

.

.

.

 

متون کوتاه عاشقانه

 

آدم گاهی چه گرم می شود

به یک " هستـــــــــــــــــــــم " ؛

به یک " نتــــــــــــــــــــــــرس " ،

به یک " نـــــــــــــــــــــــوازش " !

به یک " آغـــــــــــــــــــــــوش" ...

.

.

.

جای من یک دل سیر ، چشم در آینه انداز و بگو ، بهترینم ! ای دوست ، یادگار دیروز ! دل من سیر برایت تنگ است .

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 137 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

یک رابطه زناشویی سالم و قوی می‌تواند بزرگترین عامل موفقیت در زندگی شما باشد. روابط خوب می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیرگذار باشد و سلامت جسمی‌و روانی شما را تضمین کرده و رابطه شما را با دیگران نیز بهبود بخشد. در عین حال یک رابطه زناشویی بد می‌تواند تاثیر منفی جبران ناپذیری بر زندگی شما بگذارد. رابطه‌ها نوعی سرمایه گذاری هستند. هر چه بیشتر سرمایه به آنها اختصاص دهید، بیشتر برداشت خواهید کرد. با استفاده از راهکارهایی که به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید یک رابطه سالم بین خود و همسرتان بسازید یا اگر رابطه بین شما آسیب دیده است، آن را بازسازی کرده و دوباره بهبود بخشید.

چگونه رابطه عاطفی بین خود و همسرتان را تقویت کنید
نوع رابطه زناشویی هر زوجی منحصر به فرد است. افراد با سابقه‌های مختلف به دلایل گوناگونی به یکدیگر جذب می‌شوند. اما اموری در روابط موفق هستند که بین همه زوج‌ها مشترک‌اند. دانستن اصول اولیه یک رابطه سالم باعث می‌شود آن رابطه برای هر دو طرف پرمعنا، عمیق و هیجان انگیز باشد.

مبانی یک رابطه عاشقانه سالم چیست؟
هر دو طرف باید به امور یکدیگر اهمیت دهند. گاه دیده می‌شود دو نفر در کنار یکدیگر یک زندگی آرام و به دور از حاشیه دارند. ممکن است در نگاه اول بسیار خوشبخت به نظر برسند اما این رابطه را نمی‌توان یک رابطه سالم دانست. دو طرف یک رابطه باید به مشکلات و امور یکدیگر اهمیت دهند و از کنار مسائل مربوط به طرف مقابل به راحتی نگذرند. ارتباط کم با طرف مقابل در یک رابطه فاصله‌ها را بیشتر می‌کند. به همین دلیل زمانیکه مجبور می‌شوید با طرف مقابلتان در مورد یک امر مهم صحبت کنید، او حرف شما را درک نکرده و به مشکل شما اهمیتی نخواهد داد. با اختلافات کنار بیایید. برخی زوج‌ها اختلافات‌شان را به آرامی ‌و با خونسردی حل می‌کنند در حالیکه برخی دیگر صدایشان را بالا برده و عصبی می‌شوند. مهم‌ترین نکته برای داشتن یک رابطه موفق این است که از اختلافات نهراسید. شما باید بتوانید اموری که نسبت به آنها رضایت ندارید را با همسرتان در میان بگذارید. همچنین باید توانایی حل اختلافات بدون عصبانیت، تمسخر طرف مقابل، تعصب، لجاجت و اصرار بی مورد بر حرف خود داشته باشید. روابط و سرگرمی‌های بیرون از خانه داشته باشید. هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای ما را برآورده کند. داشتن انتظارات بیش از حد از طرف مقابل فقط فشارها را بر او افزایش می‌دهد. داشتن دوست‌هایی در محیط خارج از خانه نه تنها روابط اجتماعی شما را تقویت می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود روابط شما با همسرتان نیز کمک کند.
گفتگو: یک گفتگوی صادقانه و شفاف یکی از قسمت‌های کلیدی یک ارتباط سالم است. وقتی هر دو طرف رابطه برای ابراز نیازها، ترس‌ها و نقطه نظراتشان احساس امنیت خاطر کنند، اعتماد و آرامش هر دو طرف نسبت به یکدیگر افزایش می‌یابد. گاه این ارتباط از طرق غیر کلامی‌برقرار می‌شود، مانند ارتباط چشمی، حالت بدن یا حتی ایجاد ارتباط فیزیکی.

صمیمیت فیزیکی را زنده نگه دارید
تماس فیزیکی یکی از قسمت‌های بنیادین حیات انسان‌هاست. تحقیقات بر نوزادان ثابت کرده است که تماس فیزیکی والدین آنها می‌تواند در رشد مغز آنها بسیار موثر باشد. این فواید فقط منحصر به دوران کودکی نیست. افرادی که با انسان دیگری تماس فیزیکی ندارند، در زندگی تنها و منزوی خواهند بود. تحقیقات نشان می‌دهند که تماس فیزیکی عاطفی باعث ترشح هورمونی به اسم اکسیتوسین می‌شود. این هورمون باعث تقویت روابط عاطفی می‌شود. منظور از روابط عاطفی فقط روابط جنسی نیست. بلکه تماس‌های فیزیکی معمولی، مانند گرفتن دست یکدیگر، در آغوش گرفتن و بوسیدن، نیز می‌تواند در بهبود روابط بسیار تاثیر گذار باشد. سعی کنید بفهمید همسرتان از چه نوع تماس فیزیکی بیشتر خوشش می‌آید. برخی انواع تماس فیزیکی ممکن است برای فرد مقابل غیر منتظره باشد و تاثیری
نا‌مطلوب بر رابطه شما بگذارد.

ساعاتی از روز را که سرحال هستید با یکدیگر سپری کنید
شاید شما از هم از آن دسته افرادی باشید که دوران نامزدی به نظرشان بسیار شیرین و بهتر از بعد از ازدواج می‌آید. گویی در آن زمان همه چیز به نظر جدید و هیجان انگیز می‌آمد. شما ساعت‌ها با نامزدتان صحبت می‌کردید و هیچ گاه از این صحبت‌ها خسته نمی‌شدید. اما با گذشت زمان، فرزندان، امور شغلی و بسیاری مسائل دیگر برای شما زمانی برای گذراندن وقت با همسرتان باقی نمی‌گذارد. اما شما باید به هر طریقی که می‌توانید بخشی از زمان خود را به گذراندن با همسرتان اختصاص دهید. این کار برای داشتن رابطه ای سالم و پایدار بسیار مهم است. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، ارتباط و درک مقابل شما دچار مشکل خواهد شد. معمولا در اوایل یک رابطه، طرفین از روحیه و نشاطی بیشتری برخوردار هستند. اما با گذشت زمان این روحیه و شادابی کاهش پیدا می‌کند و استرس‌های روزانه افراد را فرسوده می‌کند. کمی‌شوخ طبعی و نشاط می‌تواند در جلوگیری از این مسئله بسیار موثر باشد.
کاری کنید که با همسرتان اوقات خوشی را بگذرانید: به دنبال راه‌هایی برای غافلگیر کردن همسرتان باشید. مثلا می‌توانید بدون مقدمه برای همسرتان گل بخرید یا یک فیلم مورد علاقه همسرتان را برای او تهیه کنید. سعی کنید روحیه کودکانه خود را تقویت کنید. بازی کردن با کودکان می‌تواند به شما کمک کند کودک درونتان فعال شود. برخورداری از نشاط کودکانه می‌تواند در بسیاری از موارد برخورد با مشکلات را برای شما راحت‌تر کند. از هر فرصتی برای خندیدن با هم استفاده کنید. اگر کمی‌شوخ طبعی داشته باشید،اکثر موقعیت‌ها آنقدرها هم که به نظر می‌آیند تلخ و وحشتناک نیستند.

هیچ‌گاه ارتباط خود را با همسرتان قطع نکنید
ارتباط خوب پایه و اساس یک رابطه خوب است. وقتی افراد با یکدیگر خوب ارتباط برقرار نمی‌کنند، در واقع با اینکارشان به عوامل بیرونی اجازه می‌دهند به راحتی بر روابط آنها تاثیر بگذارند. تا زمانیکه طرفین یک رابطه بتوانند با یکدیگر خوب ارتباط برقرار کنند، می‌توانند مشکلات و موانع پیش رو را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارند.
حالات عاطفی طرف مقابلتان را بشناسید: هر یک از ما در برقراری ارتباط شیوه منحصر به فرد خود را داریم. ممکن است واکنش‌های همسر شما با شما متفاوت باشد. سعی کنید حالات گوناگون همسرتان را خوب بشناسید و در عین حال حالات خود را نیز به او بشناسانید. برای مثال ممکن است فردی بعد از یک روز سخت کاری با شنیدن یک جمله محبت آمیز از طرف همسرش سرحال شود در حالیکه دیگری دوست داشته باشد یک فنجان چای نوشیده و با همسرش در رابطه با آن روز صحبت کند. بخش اعظمی‌از برقراری ارتباط از راه‌های غیر کلامی‌صورت می‌گیرد. راه‌های غیر کلامی‌شامل ارتباط از طریق نگاه، حالات گوناگون بدن … است. در یک رابطه، طرفین باید این حالات خود را به خوبی بشناسند و همچنین به حالات خود نیز توجه داشته باشند. گاه ممکن است حالت بدن و چهره ما با آن چیزی که به زبان می‌آوریم متفاوت باشد. این تعارض از چشم طرف مقابل دور نمی‌ماند.
افکار و انتظارات خود را برای همسرتان توضیح دهید: ممکن است شما تصور کنید که از آنجاییکه شما و همسرتان چندین سال است که با یکدیگر زندگی می‌کنید، همسر شما افکار و انتظارات شما را به خوبی می‌شناسد و تشخیص می‌دهد. اما همسر شما قرار نیست ذهن شما را بخواند. شاید او متوجه برخی انتظارات شما بشود، اما بهترین و سالم ترین راه این است که شما خودتان افکارتان را برای او توضیح دهید. به هر حال افراد در طول زمان تغییر می‌کنند. ممکن است انتظارات حال شما با انتظارات پنج سال پیش متفاوت باشد. شفاف بودن در این رابطه می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.

روابط سالم بر پایه درک متقابل و گذشت استوارند
اگر شما انتظار دارید که همیشه آنچه شما می‌خواهید عملی شود، باید منتظر ناکامی‌باشید. روابط سالم بر پایه درک متقابل و گذشت استوارند. البته باید سعی کنید این گذشت در حد تعادل باشد.
آنچه نزد همسرتان مهم است را بشناسید: سعی کنید بفهمید چه چیزی برای همسر شما بسیار مهم است. در آن امور از خود گذشت بیشتری نشان دهید. در عین حال شما نیز باید به گونه‌ای خط قرمزهای خود را به همسرتان بشناسانید. اینکه شما بخواهید مدام گذشت کنید و خواسته‌های خود را نادیده بگیرید، به تدریج منجر به ایجاد خشم و عقده در شما می‌شود.
هدفتان نباید پیروزی باشد: اگر شما رفتارتان با همسرتان به گونه ایست که انتظار دارید همیشه «حرف حرف شما باشد»، تقریبا می‌توان گفت هیچ گاه به تفاهم نخواهید رسید. گاه ریشه این رفتار در این است که در دوران کودکی فرد نمی‌توانسته به خواسته‌هایش برسد یا دچار ناکامی‌هایی شده است. تاکید کردن بر برخی امور اشکالی ندارد اما باید به همسرتان نیز اجازه اظهار نظر بدهید. اگر به نظرات همسرتان احترام بگذارید، راحت‌تر می‌توانید در سایه تفاهم به خواسته‌های خود برسید.
راه‌های حل و فصل محترمانه اختلاف را یاد بگیرید: اختلاف جز جدایی ناپذیر هر رابطه ایست. اما برای اینکه یک رابطه پایدار بماند، هر دو طرف باید بتوانند اظهارنظر کنند. هدف هیچ یک از طرفین نباید پیروزی باشد. بلکه هدف باید حل اختلاف با احترام و محبت باشد. سعی کنید هنگام مشاجره مدام از کلمه «من» در مقابل «تو» استفاده نکنیدو همچنین موضوعات اختلافات پیشین را وارد موضوع بحثتان نکنید. هنگام مشاجره، هیچ گاه به طرف مقابلتان بی احترامی‌نکنید.

در کنار خوشی‌ها، انتظار سختی‌ها را نیز داشته باشید
در هر رابطه‌ای، بالا و پایین‌های زیادی وجود دارد. رابطه شما همیشه به یک شکل نخواهد بود. گاه یکی از طرفین ممکن است دچار مشکلی باشد که برای او ناراحتی واسترس زیادی ایجاد می‌کند، مانند از دست دادن یکی از اعضای خانواده، مشکلات شغلی و سلامتی.
این مشکلات می‌تواند بر هر دو طرف رابطه به گونه ای تاثیر بگذارد و ایجاد ارتباط با یکدیگر را برای آنها مشکل کند. افراد برای حل مشکلاتشان از راه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. این مسئله نباید باعث سؤ تفاهم شده و خشم و کینه طرفین را نسبت به هم زیاد کند. به منظور کاهش این‌گونه تنش‌ها، سعی کنید تا می‌توانید مشکلات بیرون از خانه را به همسرتان منتقل نکنید. اغلب افراد فکر می‌کنند که اگر مشکل‌شان را به همسرشان بگویند سبک می‌شوند و فشار ناشی از آن مشکل بر آنها کاهش می‌یابد. اما واقعیت این است که اینکار به مرور بر رابطه شما با همسرتان تاثیر منفی می‌گذارد و محیط خانه را برای شما غیر قابل تحمل می‌کند. همچنین سعی کنید در مقابل تغییرات انعطاف پذیر باشید. تغییر یکی از اجزا تفکیک ناپذیر زندگی است.تغییر در بسیاری از موارد باعث رشد هر دو طرف رابطه شده و در عین حال بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

poria بازدید : 99 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (0)

 

chaghi-laghari

بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. یکی از هدیه هایی که میتوانید در روزعشق برای دوستانتان یا عزیزانتان شیرینی های خوشمزه و زیبا و بسیار ساده بپزید که در زیر طرز تهیه اش آمده است.

مواد لازم:
۱۲۵ گرم آرد شیرینی
۸۰ گرم کره
یک هشتم قاشق چایخوری نمک
۵۰گرم پودر قند
۱ عدد زرده تخم مرغ
یک هشتم قاشق چایخوری وانیل
شکلات تخته ای به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱-کره را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود سپس با دور کند همزن ،بزنید.بعد پودر قند به آن اضافه کنید و دو تا سه دقیقه بزنید.کمی که سبک شد زرده تخم مرغ را همراه وانیل بیفزایید و حدود دو تا سه دقیقه بزنید.

۲-نمک را با آرد مخلوط کرده و یکی دوبار الک کنید سپس کم کم به مخلوط بیفزایید.حالا خوب با دست ورز دهید تا خمیری یکدست و لطیف به دست آید .خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

۳-خمیر را از داخل کیسه در بیاورید و بین دو لایه کیسه گذاشته و با وردنه باز کنید تا قطری به اندازه ی نیم سانتیمتر پیدا کند.حالا با قالب های مورد نظرتان خمیر را قالب بزنید .در فاصله زمانی قالب زدن فر را با درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

۴-سینی را چرب کرده و شیرینی های قالب زده شده را در سینی بچینید و مدت ۱۳ دقیقه حرارت دهید بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند ،آنها را داخل شکلات ذوب شده بزنید و کناری بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد.البته یادتان نرود روی سطح شکلات را هم با ترافل رنگی تزئین کنید.

**برای مایع کردن شکلات تخته ای به روش بن ماری کافی است کاسه حاوی شکلات را داخل کاسه دیگری حاوی مقداری آب که روی شعله اجاق گاز در حال جوش است قرار دهید و به طور غیر مستفیم شکلات را ذوب کنید.

* یک پیمانه آرد معــــــادل ۱۵۰ گرم می باشد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 125
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 375
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 18,368
  • بازدید کلی : 232,766