loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 207 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 321 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 286 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 315 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 249 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 301 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 237 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 293 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 243 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 247 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 246 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 85 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)
 

هوش، باهوش بودن و رمز و راز آن، همیشه از موضوعات مورد توجه انسانها بوده است. حالا گروهی از محققین دانشگاه روچستر ادعا می کنند که حداقل یکی از کلیدهای اصلی باهوش بودن را پیدا کرده اند. آنها می گویند هوش، بیش از آنچه به توانایی ها و سرعت پردازش مغز مرتبط باشد به چیزهایی مربوط است که مغز انجام نمی دهد و آنها را نادید می گیرد. به عبارت دیگر هوش یعنی اینکه مغز انتخاب کند چیزهای بی اهمیت را اصلا به حساب نیاورد.

آنها نتایج پژوهشی را در نشریه Current Biology منتشر کرده اند که راههای جدیدی را برای سنجش هوش افراد معرفی می کند. در این پژوهش ۶۷ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند: همگی این افراد ابتدا یک تست هوش متداول را گذراندند و بعد در تست طراحی شده توسط دانشمندان مغز وعلوم شناختی شرکت کردند.

در این تست تصاویر اشیاء بزرگ و کوچک بسیاری به آرامی روی صفحه حرکت می کردند و شرکت کنندگان باید جهت حرکت آنها را تشخیص می دادند. تست نامربوطی به نظر می رسد، اما همین تست نتایج جالبی را نشان داد.

دانشمندان می دانستند که تشخیص حرکت اشیاء بزرگ سخت تر است، چرا که مغز روی حرکت چیزهای کوچکتر تمرکز بیشتری دارد و معمولا حرکات اجسام بزرگ را نادیده می گیرد. مثلا اگر شما در جنگلی قدم می زنید، حرکت درختان در اثر وزش باد اهمیتی ندارد اما حرکتی ناگهانی یک حیوان که ممکن است از لابلای شاخه ها به روی شما بپرد برای مغز مهم تلقی می شود.

مطالعه نشان داد افرادی که در تشخیص حرکت اجسام بزرگ ناتوان هستند و می توانند حرکت چیزهای کوچک را بهتر رصد کنند، در نتایج تست هوش قبل از مطالعه هم نتایج بهتری به دست آورده اند. پروفسور تادین سرپرست تحقیقات، تفاوت تشخیص اجسام کوچک به تشخیص اجسام بزرگ را "ضریب سرکوب" نامیده و می گوید هرچه تمرکز افراد روی تشخیص حرکات چیزهای کوچک بیشتر بوده و حرکت اشیاء بزرگ را نادیده بگیرند، از هوش بالاتری هم برخوردار هستند.

این نخستین پژوهشی است که نشان می دهد، توانایی نادیده گرفتن مسائل غیرضروری، نقش مهمی در افزایش کارآیی مغز دارد. این تحقیق همچنین می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد اوتیستی (مبتلایان به اوتیسم یا در خودماندگی) استعدادهای هوشی فوق العاده ای در بعضی زمینه ها از خود نشان می دهند.

طبیعی است که انتظار داشته باشیم ضریب سرکوب با قوی بودن جنبه های بصری و تجسم فضایی ارتباط مستقیمی داشته باشد. اما جالب است بدانید که ضریب سرکوب بهتر با هوش کلامی و مهارتهای سخنوری بالاتر هم ارتباط قوی دارد.

هنوز راه زیادی مانده تا بتوانیم تعیین ضریب سرکوب را جایگزین مطمئنی برای تستهای هوش رایج بدانیم. اما حداقل دیگر برای ما مسجل شده که تمرکز بیشتر روی موضوعات مهم و پرهیز از مشغله های فکری نابجا، باعث بالا بردن توان مغزی و استعدادهای هوشی می شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 91 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

ما اغلب در مورد دانه‌های سرسیاه صحبت می‌کنیم و می‌دانیم که آنها روی زیبایی تأثیر می‌گذارند، ولی متأسفانه اطلاعاتمان در مورد چگونگی شکل‌گیری این دانه‌ها و راه‌های مقابله با آنها بسیار کم است و فقط تصور می‌کنیم که با فشاردادن آنها می‌‌توانیم از شر آنها خلاص شویم.

دانه‌های سرسیاه چه هستند؟
دانه‌های سرسیاه و یا  کومدون‌های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح  پوست می‌باشند. هنگامی که سلول‌های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو در نزدیک به سطح پوست تجمع می‌کنند، دانه‌های سرسیاه تشکیل و به تدریج  بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می‌شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:  تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست  ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها)  استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست  رطوبت و آلاینده‌های زیست‌محیطی  استرس  آلرژی

 درمان‌ خانگی
برای حذف این دانه‌ها از روی پوست، نوارهای دارویی در برخی داروخانه‌ها فروخته می‌شوند که با چسباندن و سپس کندن آنها از روی پوست تا حدی از شر این دانه‌ها خلاص می‌شوید، ولی در صورت تمایل به استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی شیوه‌های متفاوتی نیز وجود دارند. میزان اثربخشی این روش‌ها در افراد مختلف متفاوت بوده و برای افرادی‌که پوست حساس و آسیب‌پذیر دارند توصیه نمی‌گردد.

مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

 روش‌های پیشگیری
قبل از اشاره به روش‌های پیشگیری ، باید گفت که علت اصلی ایجاد این لکه‌ها تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست ،مسدود شدن روزنه‌ها، همراه بازیادی تولید چربی در پوست است. بنابراین تمیز کردن صحیح پوست در پیشگیری از ایجاد آنها موثر است. هیچ‌گاه شب با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد پوست (بیشتر از روزی دوبار) نیز موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید دانه‌های سرسیاه می‌شود.

استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم نیز بسیار مهم است؛ به خصوص در افراد مستعد آکنه، زیرا موجب حذف سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود. همیشه آب زیادی بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای چرب و استفاده از کرم‌ها با پایه چرب را به‌طور کلی فراموش کنید. دوش آب گرم و بخار موجب شل شدن چربی محل و باز شدن روزنه‌های مسدود پوست می‌شود.

لایه‌برداری نیز روش خوبی برای کاهش تشکیل سلول‌های مرده پوست است. فقط توجه داشته باشید که لایه‌برداری باید ملایم باشد و حتماً زیرنظر افراد حرفه‌ای انجام شود و پس از انجام آن نیز به مراقبت‌های خاص پوستی نیاز خواهید داشت. دانه‌های سرسیاه و همچنین سرسفید پایه اصلی تشکیل آکنه و جوش هستند؛ بنابراین با خلاص شدن از آنها می‌توان از ابتلا به آکنه و جوش پیشگیری کرد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 106 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
آسیب به اندام های آمیزشی زن و مرد حین نزدیکی


قاعدتاً در نزدیکی، اگر به ملایمت و با حوصله انجام گیرد (جز در مورد نخستین نزدیکی که با پاره شدن بکارت همراه است) هیچگونه خدشه و گزندی بر اندام های آمیزشی طرفین وارد نمی آید زیرا مهبل معمولاً آنچنان قابلیت اتساع و ارتجاع دارد که آلت را در قدر هم که بزرگ باشد، در خود جا می دهد یا لااقل اگر وضعیت مناسبی برای آمیزش انتخاب شود، عدم تناسب نسبی آلت و مهبل تا حدود بسیاری جبران می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی سلام دکتر آشکار ،است که اگر نزدیکی با بی باکی و بدون آمادگی صورت گیرد، به سبب اتساع ناگهانی مهبل و نیز به سبب مرطوب نبودن اندام آمیزشی زن، امکان پیدایش ضایعات مختلف در اندام های آمیزشی طرفین زیاد است و این امکان در موارد عدم تناسب اندام آمیزشی زن و مرد (ازدواج دختران تازه بالغ و کوچک جثه با مردان بزرگ جثه درشت آلت) به مراتب بیشتر است.

یکی از ساده ترین عوارض نزدیکی با شتاب و سریع و پرضرب و زور، آماس و ورم لب های فرج در زن و ساییدگی مختصر پوست آلت در مرد است. پارگی مهبل و امتداد پارگی به میناد و راه کمیاب نیست لیکن پاره شدن دیواره روده راست (رکتوم) به ندرت اتفاق می افت. هرگاه اندام آمیزشی زن آزردگی قبلی داشته باشد (سرطان، زخم های گوناگون، تنگی مادرزادی مهبل و جز آن) امکان پیدایش ضایعات گوناگون بیشتر و خونروی حاصل از آن نیز فراوانتر است.
هرگز نباید پنداشت که این گونه حادثه ها در زنان مسن و چندزا رخ نمی دهد بلکه در ایشان به سبب تغییرات عروقی (تصلب شرایین) این رویدادها امکان پذیر است منتهی اگر از نظر بالینی چندان فراوان نیست به سبب آن است که نزدیکی سالمندان با طمانینه و آرامش انجام می شود.

پارگی و ترکیدن آلت مرد حین نزدیکی:

پارگی و ترکیدن آلت مرد یکی از نادرترین عوارض نزدیکی است و بیشتر در سالمندان (به سبب تصلب شرائین) دیده می شود. اما هرگاه در عمل نزدیکی خشونت بسیار به خرج رود و از وضعیت های آکروباتیک غیر معمول استفاده شود، امکان پارگی و ترکیدن آلت برای جوانان نیز وجود خواهد داشت. این حالت نیازمند دخالت فوری جراح است و وضع آینده فرد گرفتار شده به این عارضه را نمی توان پیش بینی کرد.


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 106 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)
هنوز چند ماه بيشتر از ازدواجش نگذشته، اما شكمش نسبت به روزهاي قبل از ازدواج چند برابر بزرگ‌تر شده است، جالب آن‌كه دوستان و اقوامش هم مي‌گويند اين اتفاق بعد از ازدواج طبيعي است و همه مردان ايراني بعد از ازدواج، شكمشان بزرگ‌تر مي‌شود.

اما آيا واقعا اين اتفاق طبيعي است و همه مردان محكوم هستند كه بعد از ازدواج با چاقي شكمشان بسازند؟

دكتر كورش جعفريان، متخصص تغذيه و رژيم‌هاي غذايي در همين رابطه به «جام‌جم» مي‌گويد: مساله چاقي شكم بعد از ازدواج بيشتر در كشورهاي آسيايي و بخصوص در ايران ديده مي‌شود، اما مي‌توان با رعايت برخي نكات تغذيه‌اي، از اين اتفاق جلوگيري كرد، چرا كه تغيير الگوي تغذيه‌اي پس از ازدواج، مهم‌ترين دليل بزرگ‌شدن شكم آقايان است.

به طور طبيعي بين الگوي زندگي افراد مجرد و متاهل تفاوت‌هايي وجود دارد و كمتر فردي را مي‌توان پيدا كرد كه پس از ازدواج، همان رفتارهاي دوران مجردي را داشته باشد.

دكتر جعفريان بر اين باور است كه همين تفاوت الگوي زندگي بين افراد مجرد و متاهل باعث مي‌شود مردان پس از ازدواج، حتي الگوي تغذيه‌اي‌شان هم عوض شود.

وي توضيح مي‌دهد: دو نفري كه با هم زندگي مشترك دارند، از لحاظ الگوي غذايي روي همديگر تاثير مي‌گذارند و مثلا شايد برخي زوج‌ها در زندگي مجردي‌شان از غذاهاي چرب يا شيرين كمتر استفاده كرده باشند، اما حالا با مشترك شدن غذاها، احتمال اين‌كه يكي از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوي غذايي همسرش تمايل پيدا كند، بسيار زياد است، بخصوص اگر آن الگوي غذايي موجب چاقي شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به كمتر‌ شدن نقش ورزش در زندگي متاهلي مردان ايراني مي‌گويد: اغلب مردان ايراني پس از ازدواج تلاش مي‌كنند درآمد بيشتري كسب كنند و زمان بيشتري را در محل كار بگذرانند كه همين موضوع موجب مي‌شود زمان كمتري را به ورزش اختصاص دهند و در نتيجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه‌وزن مي‌شوند.

وي اظهار مي‌كند: فشارهاي مالي دوران متاهلي، استرس‌هاي پس از شروع زندگي مشترك و حتي عوامل ژنتيكي و وراثتي نيز در چاق‌شدن شكم تازه‌دامادها بي‌تاثير نيست.

تاثير سن

گرچه ازدواج كردن تنها به بلوغ جسمي زوج‌ها ارتباط ندارد و بلوغ فكري نيز نقش موثري در يك ازدواج موفق دارد، اما به طور طبيعي، ازدواج در مرحله‌اي اتفاق مي‌افتد كه زوج‌ها مرحله بلوغ جسمي را گذرانده باشند.

كاظميان با تاكيد بر اين كه گذر از بلوغ جسمي، يكي از عوامل چاقي شكمي در مردان است، يادآور مي‌شود: مرداني كه تازه ازدواج مي‌كنند، معمولا به همان اندازه دوران نوجواني‌شان غذا مي‌خورند، ولي به همان اندازه دوران نوجواني تحرك ندارند.

وي عنوان مي‌كند: بايد در نظر داشته باشيم كه غذاخوردن بيشتر در دوران نوجواني و افزايش دريافت انرژي در اين سن مي‌تواند خود را به صورت افزايش قد نشان دهد، اما در مردان تازه ازدواج كرده كه مرحله بلوغ و افزايش قد را از سر گذرانده‌اند، اين انرژي اضافه، خود را به صورت چاقي ناحيه شكمي نشان مي‌دهد.

چرا تازه عروس‌ها شكم نمي‌آورند؟

اگر بپذيريم كه عوامل رواني، ژنتيكي، گذشتن از سن بلوغ، كم تحركي و تغيير الگوي تغذيه در چاقي شكمي مردان متاهل تاثيرگذار است، سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه زنان تازه ازدواج كرده هم دقيقا در همين شرايط قرار دارند، اما اغلب آنها با مساله چاقي شكم روبه‌رو نيستند.

دكتر كاظمي در پاسخ به اين سوال مي‌گويد: زنان تازه ازدواج كرده هم دچار تغيير الگوي زندگي مي‌شوند، اما از جهت علمي، تغييرات الگوي غذايي در خانم‌ها موجب تغيير در هورمون استروژن در آنها مي‌شود و اين عامل موجب مي‌شود كه تجمع چربي در تازه‌عروس‌ها در پايين تنه آنها اتفاق بيفتد، اما در مردان چون اين هورمون نقشي ندارد، افزايش چربي به بزرگ‌تر شدن شكم مردان منجر مي‌شود.

اين متخصص تغذيه توضيح مي‌دهد: ما در الگوهاي علمي تغذيه مي‌گوييم كه شكل چاقي در مردان به صورت سيب و در زنان به صورت گلابي است و به همين دليل است كه معمولا زنان تازه ازدواج كرده با مشكل چاقي شكم روبه‌رو نيستند.

و اما راه‌حل قطعي

اگر شما هم تازه‌دامادي هستيد كه پس از گذشت چندماه يا حتي گذشت چند سال از ازدواج، به اين مشكل فراگير دچار شده‌ايد و شكل ظاهري شكمتان شما را آزار مي‌دهد، احتمال دارد كه بخواهيد براي رهايي از اين وضع، دست به دامان لاغري‌هاي موضعي بشويد.

اما دكتر جعفريان تصريح مي‌كند: لاغري موضعي واقعا معنا ندارد و حتي اگر با دستگاه‌هاي ماساژدهنده، اندازه شكم شما كمي كوچك‌تر شود، در دراز مدت باز هم شكمتان به شكل سابق برمي‌گردد؛ حتي روش ليپوساكشن (خارج‌كردن چربي از يك قسمت بدن با كمك دستگاه‌هاي مكش) نيز راه درمان بزرگي شكم مردان نيست و اين روش تنها در يك بازه كوتاه‌مدت، نتيجه‌اش باقي مي‌ماند.

اين متخصص رژيم‌هاي غذايي با اشاره به خطرات جاني برخي از اين روش‌هاي كوچك‌كردن شكم مي‌گويد: استفاده از ليزر براي از بين بردن چربي‌هاي شكم نيز نه تنها اثري كوتاه‌مدت داشته و شكم را كوچك نمي‌كند، حتي اين روش خطرناك ممكن است موجب شود چربي از شكم به ساير نقاط حساس بدن مثل قلب برسد و تهديد جاني براي فرد استفاده كننده از ليزر به وجود بياورد.

وي تصريح مي‌كند: راهكار دائم و مطمئن براي رها‌شدن از شكم‌هاي بزرگ پس از ازدواج، تغيير رفتار تغذيه‌اي و تغيير سبك زندگي است، به گونه‌اي كه تلاش كنيم تا مي‌توانيم ورزش كنيم، از غذاهاي آماده، چرب، شيرين و حجيم كمتر استفاده كنيم و از همه مهم‌تر اين‌كه دانش تغذيه‌اي‌مان را درباره تاثير مواد غذايي مختلف بر سلامت بدن، بالاتر ببريم.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 شنبه 06 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

بسیاری از بیماری‏های ناحیه مقعد، به راحتی قابل درمان هستند. در صورتی که بیماری مقعد شما، با سایر اختلالات پزشکی همراه است، بهتر است در صورت تداوم علائم، با پزشک مراجعه کنید.

۱- بواسیر

بواسیر شایع ترین بیماری مقعد است. در حقیت، احتمالاً نیمی از افراد تا سن ۵۰ سال، بواسیر را تجربه می‏کنند. بواسیر وریدهایی در ناحیه مقعدی است. به هر علتی فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این وریدها متورم می‏شوند.

این فشار زیاد می‏تواند به علت زور ‏زدن برای دفع مدفوع، اکثرا در اثر اسهال مزمن و کمتر به علت یبوست، حاملگی، پیری یا علل دیگر باشد.

بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم یا و توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر می‏شوند و بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‏شوند.

نشانه ها

شایع ترین علایم بواسیر شامل خارش و خونریزی، بیرون زدگی و درد می‏باشند. خونریزی اغلب به دنبال دفع مدفوع اتفاق می‏افتد. بواسیر ممکن است افتادگی پیدا کند (به بیرون بلغزد) و از طریق مقعد بیرون بزند.

درد در طی حرکات روده یا بعد از تحریک بواسیرها اتفاق می‏افتد. در خیلی از موارد، علایم در عرض چند روز فروکش می‏کند. اگر علایم تداوم داشته باشند بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

راه های زیادی برای پیشگیری و درمان بواسیر وجود دارد. پزشک به شما کمک خواهد کرد تا مناسب‏ترین درمان را بر پایه شدت علایم انتخاب کنید.

تغییرات عادات غذایی و نحوه زندگی

به طور منظم بیرون روی را افزایش دهید و با خوردن آب فراوان و خوردن میوه‏ها، سبزیجات، سبوس و حبوبات قوام مدفوع را نرم نگه دارید. تداوم نظم حرکات روده می‏تواند باعث بهبود یا جلوگیری از یبوست و زور ‏زدن شود.
شایع ترین علت خارش معقد، بهداشت بد و نامناسب و یا افراط در بهداشت است

درمان در خانه

اگر تحریک ایجاد شده است، نشستن در داخل تشت آب گرم روزانه چند بار، کمک به کاهش ورم خواهد کرد و منطقه گرفتار را تسکین می دهد. این کار بایستی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد و در صورتی که به دنبال دفع مدفوع (بیرون روی) باشد، بیشترین اثر را خواهد داشت.

درمان موضعی

بسته به شدت شکایت شما، پزشک ممکن است کرم هیدروکورتیزون یا کف آن را برای خلاصی از التهاب و درد توصیه کند. بسیاری از داروهای مربوط به بواسیر، بدون نسخه قابل تهیه هستند، یا پزشک ممکن است داروی قوی‏تری تجویز کند.

درمان جراحی

در بعضی از موارد، بواسیر به قدری شدید است که احتیاج به جراحی دارد. روش‏های جراحی متعددی وجود دارد. پزشک در صورت ضرورت می‏تواند اطلاعات زیادی در این مورد برای شما فراهم کند.

۲- مقعد خارش دار

اشاره به خارش داخل و اطراف مقعد دارد. حالتی است که هم بچه ها و هم بزرگسالان را درگیر می‏کند. به طور کلی علایم با رعایت بهداشت شخصی فروکش می‏کند. در موارد شدید ممکن است که بیمار از درمان دارویی سود ببرد.

علل

شایع ترین علت خارش معقد، بهداشت بد و نامناسب و یا افراط در بهداشت است.

سایر علل شامل بواسیر، انگل‏ها بویژه کرمک، عفونت‏های پوستی و واکنش‏های حساسیتی خاص می‏باشد (اما به آنها محدود نمی‏شود).

مصرف موادغذایی مانند قهوه، چای، نوشابه سیاه و مرکبات ممکن است با خارش ناحیه مقعد همراه شوند.

همچنین البسه تنگ و چسبان می‏توانند با خارش ناحیه مقعد همراه باشند.

درمان خانگی

بهداشت مناسب خیلی مهم است. با احتیاط تمیز کردن ناحیه گرفتار توسط آب تمیز و به دنبال آن مصرف پودر تالک عموماً مۆثر است.

پوشیدن لباس های گشاد (شل) ممکن است علایم را تسکین بخشد.

عدم مصرف بعضی از غذاها از قبیل مرکبات، قهوه و نوشابه سیاه ممکن است کمک کننده باشد.

درمان دارویی

برای درمان موارد مقاوم، خارش مقعدی ممکن است احتیاج به مصرف کرم‌های موضعی هیدروکورتیزون یا کف‏ها در ناحیه گرفتار داشته باشد. این محصولات می‏توانند در تسکین علایم بسیار مۆثر باشند. پزشک درمان مناسبی را توصیه خواهد کرد.

۳- شقاق مقعد

شقاق‏ها، پارگی‏های کوچک در کانال مقعدی هستند. این پارگی ها معمولاً در طی عبور مدفوع سفت یا بزرگ بر روی بافت مقعدی ایجاد می‏شوند.
شقاق های مقعدی شایع بوده و معمولاً بدون درمان خاصی ترمیم می‏یابند. در بعضی از بیماران، وقتی که شقاق‏ها ترمیم نیابند این حالت مزمن می‏شود

علایم

بیماران مبتلا، درد را در حین دفع مدفوع تجربه می‏کنند. درد ممکن است بعد از اتمام بیرون روی طول کشیده و تا بیرون روی بعدی فروکش نماید. سایر عوارض می‏توانند شامل خونریزی، خارش و ترشح باشند.

درمان

کار اصلی پزشک، حذف یا کاهش درد خواهد بود.

درمان خانگی

شل کننده‏های مدفوع کمک به کم کردن درد خواهند کرد و نشستن در وان آب گرم یا به کار بردن حوله‏های گرم در منطقه گرفتار، ناراحتی را آرام خواهند نمود.

درمان دارویی

کرم‏ها، کف‏ها، پمادها یا شیاف‏ها ممکن است در کاهش درد مفید باشند و منطقه گرفتار را لغزنده کنند. خیلی از این محصولات بدون نسخه قابل دسترس هستند، یا پزشکتان ممکن است داروی قوی‏تری تجویز کند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 110 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

 

تصور غلط – یک خانم تنها زمانی از نظر جنسی احساس رضایت میکند که به اوج لذت برسد

حقیقت – بسیاری از خانم ها بدون رسیدن به اوج لذت هم از نظر جنسی احساس رضایت پیدا می کنند. اگر چه توافق عام بر این اصل استوار است که بهتر است آنها در هر تجربه جنسی خود، ارگاسم را تجربه نمایند، اما بسیاری از خانم ها اغلب هم از نظر فیزیکی و هم از احساسی حتی زمانیکه به اوج لذت هم نرسیده باشند، باز هم از شریک خود رضایت خاطر دارند. منتهای مراتب مشکل زمانی ایجاد می شود که خانم برای مدت زمان طولانی در هیچ یک از هم آغوشی های خود به اوج لذت نرسد.

تصور غلط – ارضای واژینال بهتر از انواع موضعی آن است

حقیقت – تمام خانم ها زمانیکه نوبت به نحوه برقراری ارتباط جنسی می رسد، دارای اولویت های متفاوتی هستند. برخی خانم ها به صورت موضعی و سایرین از طریق شدت ارتباط داخلی به اوج لذت می رسند. به عنوان نمونه می توان به این مطلب اشاره کرد که برخی از خانم ها تحریک خارجی واژن را آزار دهنده قلمداد می کنند. نمی توان گفت که تحریک یک نقطه خاص، بهتر از مناطق دیگر است، بلکه این امر صرفا به سلیقه شخصی افراد مربوط می شود.

تصور غلط – ختنه توانایی خانم ها برای رسیدن به ارگاسم را کاهش می دهد

حقیقت – در زمان ختنه، حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بافت سر آلت تناسلی مرد برداشته می شود. برخی از آقایون اظهار داشته اند که پس از ختنه حساسیت آلت تناسلی آنها در هنگام برقراری رابطه جنسی نسبت به گذشته کمتر شده است. البته تا کنون هیچ گونه مطالعه رسمی در مورد ارتباط ختنه و قابلیت ارگاسم در خانم ها به ثبت نرسیده است. در حقیقت تمام این موارد صرفا با خصوصیات فردی و علایق شخصی افراد بستگی دارد. تصور برخی از خانم ها اینچنین است؛ در صورتیکه بسیاری از خانم های دیگر هیچ تفاوتی میان این دو مقوله احساس نکرده اند.

تصور غلط – کاندوم توانایی ارضای خانم ها را کاهش می دهد

حقیقت – کاندوم یکی از روش های موثر و ضروری در جلوگیری از بارداری و سرایت سایر بیماری های جنسی به حساب می آید. برخی از آقایون شکایت می کنند که استفاده از کاندوم میزان حساسیت آنها در زمان برقراری رابطه جنسی را کاهش میدهد و همین دلیل سبب می شود که قدری دیرتر و سخت تر به اوج لذت جنسی دست پیدا کنند. برخی خانم ها نیز شکایت مشابهی را مطرح می کنند؛ اما اگرچه کاندوم دخالتی در ارضای جنسی خانم ها ندارد (به ویژه در ارضای خارج از واژن) اما اگر خانمی احساس کند که کاندوم در روند ارضای او خللی وارد می آورد، می تواند از همسر خود تقاضا کند که از انواع بخصوص آن که برای این امر تعبیه شده ،استفاده نماید. ( مثلا از کاندوم های راه دار )

تصور غلط – هر چه آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد، لذت جنس مخالف بیشتر میشود

حقیقت – از قدیم گفته اند که "سایز مهم نیست، بلکه نحوه استفاده از آن است که اهمیت دارد." اندازه آلت تناسلی مرد بر روی ارضای زن هیچ گونه تاثیر خاصی ندارد. هم آلت کوچک و هم آلت بزرگ می توانند به یک اندازه به خانم ها لذت برسانند. دلیل علمی این مطلب آن است که هر چه به سمت قسمت های انتهایی واژن پیش رویم، تعداد سلول های عصبی به تدریج کاهش پیدا می کنند و نتیجتا سایز آلت مرد هیچ نقش خاصی را در آن منطقه ایفا نمی کند. نقطه قابل تحریک اکثر خانم ها دو سانتی متر داخل واژن قرار گرفته که یک مرد با سایز معمولی هم می تواند به راحتی آن نقطه را تحریک کند .

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 321
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 18,314
  • بازدید کلی : 232,712