loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 208 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 322 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 287 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 315 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 249 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 301 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 238 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 294 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 243 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 247 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 246 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 148 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

تلنا:واقعیت اینه که هر شرکت تولید کننده لپ تاپ در دنیا ، چند نمونه لپ تاپ خوب و مناسب با کانفیگ امروزی داره تا در رقابت با دیگر شرکت ها عقب نمونه با این احتساب از نظر سخت افزاری خیلی از لپ تاپ ها با هم فرق چندانی نمی کنند .

 
تلنا:واقعیت اینه که هر شرکت تولید کننده لپ تاپ در دنیا ، چند نمونه لپ تاپ خوب و مناسب با کانفیگ امروزی داره تا در رقابت با دیگر شرکت ها عقب نمونه با این احتساب از نظر سخت افزاری خیلی از لپ تاپ ها با هم فرق چندانی نمی کنند .
به گزارش تلنا،آیا شما هم در انتخاب بهترین مارک لپ تاپ دچار تردید شدید ؟ نگران نباشید . تعداد شرکت هایی که به تولید لپ تاپ های با کیفیت مشهور هستند زیاد نیستند . اگر همین الان دارید به شرکت های تولید کننده لپ تاپ فکر می کنید احتمالا این برندها به ذهنتون می رسه : Dell , Apple , Toshiba , HP , ASUS,Sony و یا Acer . در مورد این برندها نمی توان شک کرد چون همه این مارک ها جزء بهترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا هستند و شما تقریبا چاره ای جز خرید این برند ها ندارید .
حقیقت امر اینه که تو سال ۲۰۱۳ دیگه برند و مارک برای لپ تاپ خیلی مسئله مهمی نیست ، وقتی همه شرکت ها قطعات مورد نیاز برای تشکیل یک وسیله الکترونیکی رو مجبورند که از چند تا شرکت تولید کننده مثل اینتل و سامسونگ بخرند و مونتاژ این قطعات رو به شرکت های چینی بسپارند پس خیلی نمی تونه تکنولوژی ساخت این لپ تاپ ها با هم فرق بکنه . با نگاهی به برخی ویژگی ها در لپ تاپ ها می تونیم نتیجه معقولی بگیریم .
نرم افزار لپ تاپ :
در حال حاضر تمام لپ تاپ های دنیا به غیر از لپ تاپ های شرکت اپل یعنی مک بوک پرو و مک بوک ایر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند ، اپل هم سیستم عامل مک رو برای لپ تاپ های خودش طراحی کرده که به درد برخی افراد خاص می خوره و از اونجایی که پایه نرم افزاری در کامپیوتر ها ، ویندوز بوده ، کمتر کسی می تونه با سیستم عامل های دیگه مثل لینوکس و یا مک کار کنه . پس تا اینجا غیر از لپ تاپ های اپل ، تمام لپ تاپ ها از ویندوز استفاده می کنند . ضمنا الان اگه لپ تاپ بخرین ، البته مدل های جدید رو ، می بینید که به طور پیش فرض یا سیستم عامل اوبانتو نصبه یا ویندوز سون ۶۴ بیتی . این یعنی اینکه لپ تاپ های جدید از سیستم عامل های ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند و می تونند سرعت بیشتری رو در اختیار کاربر قرار بدهند .
سخت افزار لپ تاپ :
امروزه تقریبا تمام لپ تاپ ها با یک کانفیگ سخت افزاری استاندارد و مشخص طراحی می شوند . چرا ؟ چون باید قابلیت اجرای نرم افزارهای سنگین و تخصصی رو داشته باشند . پردازنده سری core اینتل ، رم ۴ گیگ به بالا ، هارد ۵۰۰ گیگا بایت به بالا ، گرافیک ۲ گیگ به بالا ، عمر باتری ۵ ساعت به بالا و … اینها همه مشخصات لپ تاپی است که از سال ۲۰۱۱ به بعد طراحی شده و می شود .
اما با همه این حرف ها که بیشتر به سمت عدم تفاوت لپ تاپ ها با یکدیگر گرایش داشت ، لپ تاپ هایی هستند که با اضافه کردن یک قابلیت سخت افزاری می تونند از بقیه لپ تاپ ها بهتر باشند . برای مثال لپ تاپ های اپل با وجود هارد های SSD که تکنولوژی مبتنی بر فلش رو دارند ، می تونند سرعت بیشتری رو در نقل و انتقال اطلاعات ارائه بدهند . ضمن اینکه سر و صدای کمتر رو هم بوجود میارن و احتمال خرابی اونها نسبت به هاردهای HDD کمتره . چون قسمت مکانیکی در هارد های SSD وجود ندارد .
اما تفاوت اصلی بین مارک ها و ریشه این که بعضی ها می گن این مارک خوبه و اون مارک بده در چیه ؟
این قضیه بستگی به یه سری موارد داره . مثلا یه شخصی لپ تاپ دل داره و از این لپ تاپ فقط برای اینترنت یا نگاه کردن فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده میکنه . بعد از ۵ سال با همین رویه احتمال اینکه اتفاق بدی برای لپ تاپ بیفته خب خیلی کمه . یکی دیگه همون لپ تاپ دل رو داره و باهاش صبح تا شب بازی می کنه و کارهای گرافیکی سنگین انجام میده و با این رویه احتمال خرابی کارت گرافیک کم نیست . پس به نظر من نحوه استفاده از لپ تاپی که دست شماست ، در ایجاد ذهنیت منفی و مثبت نسبت به اون مارک در ذهن شما نقش زیادی رو ایفا می کنه .
ضمن اینکه یه مسئله دیگه هم وجود داره : اگر خرابی لپ تاپ dell زیاده ، دلیلش اینه که دست مردم دل زیاده . شاید اگر همین تعداد لپ تاپ سونی دست مردم بود ، شاهد خرابی های بیشتری از این مدل لپ تاپ هم بودیم .
مسئله بعدی اینکه شرکت سونی از ابتدا در ایران سابقه خوبی داشته و داره ، همیشه برند خوبی برای لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی بوده . شرکت اپل هم که چند وقتی است به این شکل به ایران نفوذ کرده و تا همین ۲ / ۳ سال پیش هم خیلی ها نمی دونستن مک بوک چیه .
مسئله مهم تر، نحوه تبلیغات شرکت هاست برخی مارک ها چون در ایران جا نیفتاده حالا به هر دلیلی ، شاید لپ تاپ های خوبی باشند اما مردم روی خوشی به آنها نشان نمی دهند . مثل لپ تاپ های Acer و توشیبا و Lenovo . در هر صورت در این زمینه حرف زیاد میشه زد اما من به یه جمع بندی اکتفا می کنم چون در پست حقایق مهم تر از مارک لپ تاپ بیشتر وارد بحث شدم .
بنابراین همه مارک های موجود در بازار لپ تاپ خوب و بد دارند . در واقع شرکت ها برای در اختیار گرفتن تمام سلایق و بودجه ها ، مدل های متنوعی رو تولید کردند . شما باید به جیب خودتون و همچنین سلیقه و نوع کاربری تون از لپ تاپ نگاه کنید . باید ببینید از جون یه لپ تاپ چه می خواهید . برای مثال ، ایسوس یه لپ تاپ داره که الان مفتش هم گرونه اما سری zenbook هم داره که با آدم حرف میزنه . اما با همه این حرفها ،‌ شرکت های دل ، اپل ، سونی ، ایسوس و hp ، مدل های خوبی رو تولید می کنند و تمرکز خوبی هم روی لپ تاپ دارن . شما می تونید از بین این برندها یکی رو که دوست دارید و به وضعیت مالی شما آسیب نمی زنه روانتخاب کنید و دیگر نگران و پشیمون نشوید . تفاوت ها بیشتر در ظاهر لپ تاپ و امکانات جانبیه !
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 108 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

 

این لامپ که با نام Smart LED Desk Lamp توسط شرکت Satechi ساخته و معرفی شده یک محصول خوش ساخت و کارا برای افرادی است که ساعت ها پشت میز مطالعه یا کار می کنند و گاه مطالعه، استراحت و حتی صرف نوشیدنی یا غذا را هم در همین وضع انجام می دهند. اما بپردازیم به ویژگی های این لامپ.

لامپ هوشمند ساتچی، تنظیمات متفاوتی را بر حسب استفاده های مختلف ارائه می کند و ضمناً با استفاده از نور افشان های LED مصرف انرژی پایینی را هم در مقایسه با لامپ های رومیزی معمولی دارد و برای همین، انتخابی عالی برای استفاده بر روی میز کار و میز مطالعه است.

صاحب این لامپ -که از 27 نور افشان LED برخوردار است- می تواند نور آن را در 4 وضعیت مختلف تنظیم کند که این با کمک تغییر در دمای رنگ این LED ها امکان پذیر است. با تغییر دمای رنگ، نور LED ها از یک سر طیف یعنی "سفید روشن" که مشابه "روشنی روز" است تا سر دیگر طیف که "نور زرد" یعنی مشابه "لامپ های خانگی" است تغییر می کند و 2 وضعیت دیگر هم قابل استفاده است.

در کل این لامپ 4 وضعیت را در اختیار کاربر قرار می دهد: «درس خواندن یا کار، مطالعه، استراحت، خواب.» یعنی به عنوان چراغ شب هم می توان از آن استفاده کرد. در وضعیت درس خواندن یا کار دمای نور بین 6,000K تا 7,000K  است و به طور خاص برای هوشیار نگه داشتن فرد طراحی شده. در وضعیت مطالعه دمای نور بین 4,300K تا 5,300K است که آرامش مناسبی را برای چشم ها فراهم می کند. وضعیت استراحت و خواب هم به ترتیب شدت و دمای نور را کاهش می دهند تا مناسب شرایط ذکر شده باشد.

کنترل وضعیت نور رسانی از طریق کلید های لمسی روی پایه دستگاه ممکن است و علاوه بر تنظیم در 4 وضعیت فوق می توان تایمر 1 ساعته را هم فعال کرد تا لامپ به طور خودکار خاموش شود. در پشت پایه و کنار ورودی برق هم یک پورت USB تعبیه شده که می توان دستگاه های موبایل مثل تلفن هوشمند را از طریق آن شارژ کرد.

هر یک از LED های این لامپ طول عمری برابر با 40,000 ساعت دارند و در عین حال برقی معادل 12.5% از برق لامپ های سنتی و 50% از برق لامپ های فلورسنت را مصرف می کنند. طراحی منعطف لامپ نیز این امکان را می دهد که کاربر به سادگی وضعیت فیزیکی آن را تغییر دهد. اما می رسیم به بخش هزینه. قیمت این لامپ 149 دلار است که البته هم اکنون با کاهش ویژه در سایت ساتچی به 99 دلار فروخته می شود.


led_desk_lamp_black_open.jpg

led_desk_lamp_folded_up_black_web.jpg

led2.jpg

led3.jpg

led4.jpg

led5.jpg

led_desk_lamp_combo_measurements_1.jpg

led6.jpg

led_desk_charging_iphone_web_1.jpg

led_desk_lamp_mode_collage_1.jpg

led_desk_lamp_fix_web_1.jpg

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 94 پنجشنبه 09 آذر 1391 نظرات (0)

 

اواخر سال گذشته میلادی بود که لنوو با معرفی IdeaCentre Q180 نام خود را به عنوان سازنده کوچک ترین کامپیوتر شخصی دسک تاپ دنیا ثبت کرد. و اکنون با عرضه مدل جایگزین باز هم کوچک تر، جایگاه خود را به درستی تثبیت کرده است. IdeaCentre Q190 پردازنده ای ۸۰ درصد سریع تر از مدل سال گذشته داشته و دو برابر رم را در کنار هارد دیسک ۱ ترابایتی در اختیارتان می گذارد.

Q190 با ابعاد ۱۵۵ در ۱۹۲ در ۲۲ میلیمتر، تکنولوژی قدرتمندی را در قالب جعبه ای زیبا و شکیل به رخ می کشد. این کامپیوتر با دو مدل پردازنده عرضه شده است: اینتل دو هسته ای Celeron 887 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و نسل دوم اینتل Core i3-2365M با سرعت 1.4 گیگاهرتز که به صورت مجتمع با گرافیک HD اینتل است. این کامپیوتر جمع و جور می تواند تا ۸ گیگابایت رم DDR3 با باس 1333 مگاهرتز را درون خود جای دهد.

کاربران این مدل از دسک تاپ های لنوو می توانند در کنار هارد دیسک دستگاه خود از درایو SSD هم بهره مند شوند. البته لنوو برای جلوگیری از افزایش قیمت زیاد، حجم SSD را از ۱۲۸ گیگابایت در مدل Q180 به ۲۴ گیگابایت در Q190 کاهش داده است.

 

pictures-002-narenji-ir.jpg

این کامپیوتر که با ویندوز 8 مدیریت می شود، از پورت های ورودی و خروجی نسبتا کاملی بهره می برد. پورت S/PDIF خروجی صدای 5.1 کانال سوراند را برای تان فراهم می آورد و البته از طریق پورت HDMI علاوه بر تصویر عالی، صدای 7.1 فراگیر را هم در اختیار دارید. برای ارتباط با ابزارهای جانبی هم ۴ پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 بر روی Q190 لنوو تعبیه شده. برای استفاده از کارت های حافظه جانبی هم شما یک کارت خوان ۱-۶ با پشتیبانی از حافظه های SDXC را در اختیار دارید. اینترنت را هم می توانید از طریق پورت LAN گیگابیتی یا وای فای 802.11b/g/n به خدمت بگیرید.

 

q190-3-004-narenji-ir.jpg

اگر چه شما همراه این کامپیوتر کوچک یک صفحه کلید با نور پس زمینه و یک موس خوش دست هم در اختیار دارید، اما درایو نوری کاملا حذف شده است. هرچند که در صورت نیاز می توانید از رایترهای اکسترنال دی وی دی یا بلوری لنوو بهره ببرید. علاوه بر این شما یک کنترل از راه دور نوری برای کارکردهای رسانه ای کامپیوتر دریافت می کنید.

این کامپیوتر کوچک از ژانویه ۲۰۱۳ با حداقل قیمت ۳۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 104 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)
نبض بازار

نوسنات قیمت همیشگی بازار باعث می شود مصرف کنندگان برای اطلاع از قیمت اجناس مورد نظر خود، با مشکلاتی مواجه شوند. شاید به روزترین رسانه برای اطلاع از قیمت کالاهای مختلف، اینترنت باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ها و منابع اینترنتی مختلف، از آخرین قیمت کالاها و گجت های مختلف آگاه شوید و برای خرید خود تصمیم گیری کنید. اما چه گزینه ای می‌تواند از کامپیوتر و لپ تاپ، برای چک کردن قیمت ها در دسترس تر باشد؟

«نبض بازار» یک اپلیکیشن موبایل است که به شما اجازه می‌دهد تا هرگاه اراده کنید، با اتصال به اینترنت، از آخرین قیمت های بازار آگاه شوید. این برنامه با یک ایده ساده، اما کاربردی، کلیه منابع اینترنتی فارسی را یک جا گردآوری کرده و قیمت محصول مورد نظر شما را از آن ها جمع آوری می کند. در صفحه اول این اپلیکیشن شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در حال حاضر این برنامه قیمت محصولاتی مانند موبایل، دوربین، لپ تاپ، تبلت و خودرو را ارائه می‌کند.

پس از انتخاب شاخه مورد نظر، باید شرکت سازنده آن محصول را نیز انتخاب نمایید. در مرحله بعدی کلیه محصولات آن شرکت به همراه قیمت آن‌ها به نمایش در خواهند آمد. «نبض بازار» همچنین این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از بین منابع موجود، هر یک را که مد نظر داشتند، برای استعلام قیمت انتخاب نمایند.

خوشبختانه این اپلیکیشن از رابط کاربری مناسبی بهره می‌برد که کار کردن با آن را برای مخاطبانش لذت بخش می‌کند. یکی از قسمت های دوست داشتنی این برنامه، امکان به اشتراک گذاری قیمت ها از طریق پیامک است. شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و مدل آن را به همراه قیمتش، برای دوستان خود پیامک کنید. نمایش آفلاین اطلاعات نیز یکی دیگر از موارد مثبتی است که در این اپلیکیشن دیده می‌شود. از ایراداتی که می‌توان به این برنامه وارد دانست، کمبود فیلترهایی است که برای گلچین کردن کالاها، می‌توانستند مفید واقع شوند. همچنین نبود قسمت جستجو در این اپلیکیشن نیز تا حدی آزار دهنده است.

شما می‌توانید این برنامه رایگان را برای سیستم عامل اندروید از کافه بازار دانلود نمایید و همیشه نبض بازار را در دستان خود داشته باشید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 131 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)
مسیر اتوبوس

یکی از دغدغه همیشگی ساکنین کلان شهر ها ، نحوه حمل و نقل و جا به جایی آن ها در شهرشان است. شهروندان تهرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و مشکلات تردد در ترافیک شهر را با پوست و استخوان خود احساس می‌کنند. در این بین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز مهارت های خاص خود را میطلبد. قطعا دوست ندارید تا به خاطر چند دقیقه تأخیر، اتوبوس خود را از دست دهید و مجبور شوید تا ساعت ها قرار های خود را جا به جا کنید. در گذشته دو اپلیکیشن مربوط به متروی تهران را برای دو سیستم عامل iOS و اندروید معرفی کرده بودیم. اما امروز قصد داریم تا با دو اپلیکیشن جدید در رابطه با حمل و نقل در تهران آشنا شویم.

برنامه اول «راهنمای خطوط اتوبوسرانی تهران» نام دارد. شما در این برنامه باید کد ایستگاهی که در آن قرار دارید را وارد کنید؛ در مرحله بعدی زمان باقی مانده تا ورود اتوبوس های خطوط مختلف به ایستگاه، نمایش داده می‌شود. هرچند نقد های بسیاری را می‌توان به آن وارد دانست. برای مثال تیم طراح و توسعه دهنده می‌توانست با قرار دادن نقشه خطوط اتوبوس در تهران و مشخص کردن ایستگاه ها، کاربران را در انتخاب مسیرشان یاری نماید. نحوه یافتن ایستگاه ها نیز یکی دیگر از مواردیست که تا به حال اعتراض های مختلفی را از جانب کاربران این برنامه در بر داشته است. همانطور که اشاره کردیم جهت یافتن اطلاعات ایستگاه مورد نظر خود، باید کد آن را داخل دستگاه وارد کنید، و این بدین معناست که برای استفاده از این اپلیکیشن یا باید حتما در ایستگاه حضور داشته باشید تا از کد مربوط به آن مطلع شوید، یا باید کد تمامی ایستگاه های اتوبوس در شهر تهران را حفظ باشید!

masir yab.jpg

برنامه دیگری که می‌خواهیم به آن بپردازیم، «مسیریاب» نام دارد. این برنامه، که کاری دیگر از تیم توسعه دهنده اپلیکیشن قبلی است، قرار است تا بهترین مسیر را برای جا به جایی شما، پیشنهاد دهد. شما باید مبدأ و مقصد خود را داخل این برنامه وارد نمایید و از بین مترو، اتوبوس عادی و اتوبوس BRT گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی پیغامی بر روی صفحه ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید کجا باید سوار شوید، چقدر در راه هستید، چند متر را طی خواهید کرد و در نهایت کجا باید پیاده شوید. علیرقم انتظاری که از برنامه های مسیریاب می‌رود، این اپلیکیشن از هیچگونه نقشه ای بهره نمی‌برد. کاربر باید نام مبدأ و مقصد خود را از داخل پایگاه داده این برنامه پیدا کند. این در حالیست که اطلاعات برنامه چندان کامل نیست، و تنها معابر اصلی در آن گنجانده شده است. راهنمای مسیر نیز به صورت Pop Up ظاهر می‌شود و متن آن بسیار فشرده و بدون فاصله است که این مورد کار با اپلیکیشن را تا حدودی دشوار می‌کند.

اپلیکیشن های معرفی شده هر دو رایگان هستند. شما می‌توانید «راهنمای خطوط اتوبوسرانی تهران » را برای اندروید از کافه بازار و برای آی‌او‌اس از اپ استور دانلود نمایید. برنامه « مسیریاب » نیز تنها برای اندروید عرضه شده است که از کافه بازار قابل دریافت است.

گسترش اپلیکیشن های کاربردی برای زندگی روزمره، می‌تواند امری فرخنده باشد که قطعا جامعه فارسی زبان به آن احتیاج دارد. همانطور که توسعه دهندگان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا محصولی بی نقص را ارائه دهند، کاربران نیز باید با حوصله، ضعف‌ها و پیشنهادات خود را با سازندگان در میان بگذارند تا در نهایت برنامه ای قدرتمند در اختیار همگان قرار گیرد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)
سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.

با این روش باتری های مرده لپ تاپ را دوباره زنده کرده و نیازی به خرید مجدد آنها نخواهید داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت 1 تا 2 سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.

باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط 10 تا 15 دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما بهتر است قبل از آن روشی را که دریچه به شما پیشنهاد می دهد امتحان کنید.

باتری لپ تاپ خود را به مدت 15 ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.

اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.

البته برای متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -273 درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نیست و علت عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.

با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 139 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

قبل از این خبرهای مختلفی درباره خصوصیات فنی و جزئیات محصولات ویندوز 8 اچ پی منتشر شده بود. و بالاخره این شرکت امروز رسما زمان عرضه و قیمت گل های سرسبدش را اعلام کرد. این محصولات شامل مجموعه ای از نوت بوک ها، تبلت-لپ تاپ های هیبریدی، کامپیوترهای آل-این-وان و کامپیوترهای رومیزی هستند.

لپ تاپ هیبریدی 11.6 اینچی Envy x2 که از پردازنده Clover-Trail سری اتم اینتل بهره می برد، قرار است از چهاردهم نوامبر (۲۴ آبان) با قیمت ۸۵۰ دلار راهی بازار شود. قرار است این هیبرید را گروهی از محصولات دیگر همچون Envy touchSmart Ultrabook 4 و Phoenix h9 دسک تاپ و Pavilion dm1 همراهی کنند.

در خصوص قیمت تبلت بیزنس اسرار آمیز ElitePad 900 این شرکت هنوز جزئیات زیادی اعلام نشده است. اچ پی هم به این نکته در خصوص آن اکتفا کرد: کسانی که خواهان داشتن این تبلت هستند، می توانند از اوایل سال میلادی آینده آن را با اکانت رایگان ۵۰ گیگابایتی کلود Box خریداری کنند. در پایان هم به صورت خلاصه به مشخصات کلی و قیمت های خانواده ویندوز 8 اچ پی می پردازیم:

- HP Envy X2 hybrid یک تبلت ۱۱ اینچی با پردازنده اتم اینتل و رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است که با داک کیبرد از ۱۴ نوامبر و با قیمت ۸۵۰ دلار به بازار خواهد آمد.

- HP Envy TouchSmart Ultrabook 4 یک اولترابوک ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل که از پردازنده اینتل بهره مند بوده و با صفحه نمایش لمسی قیمت آن از ۹۰۰ دلار شروع می شود.

- HP Phoenix h9 یک کامپیوتر دستک تاپ با پردازنده ایوی بریج اینتل و کارت گرافیک انویدیا یا AMD است که از هم اکنون با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش می رسد.

- HP Pavilion dm1 یک اولترابوک کارآمد ویندوز 8 است که با سرویس دو ساله 4G تی‌موبایل، ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

- HP EliteBook Folio 9470m هم یک لپ تاپ ۱۴ اینچی با پردازنده ایوی بریج اینتل است که قرار است با قیمت ۱۰۵۰ دلار از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) وارد بازار شود.
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 108 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

سامسونگ امروز قیمت اولترابوک‌های 13 اینچی جدید خود از سری 5 را که لمسی نیز هستند اعلام کرد. ارزان‌ترین مدل آنها 809.99 دلار قیمت دارد و از پردازنده اینتل Core i3 بهره می‌برد که یک قیمت‌گذاری بسیاری معقول به شمار می‌رود. با صرف 50 دلار هزینه بیشتر می‌توان مدل بالاتر با پردازنده Core i5  را خریداری کرد.

هر دو مدل دارای نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل، 4 گیگابایت رم، 500 گیگابایت هارد دیسک و 24 گیگابایت کش پر سرعت از نوع SSD هستند. وزن دستگاه 1.73 گرم است که گرچه هیچ رکوردی را نمی‌شکند ولی برای اولترابوکی با هارد درایو، بسیار خوب است.

در حاشیه این قیمت‌گذاری، کمپانی فرصت را غنیمت شمرده و قیمت تبلت‌های ویندوز 8 (نه ویندوز RT) خود را نیز اعلام کرده.

SAMSUNG-ATIV-SMART-PC.jpg

دو مدل 500T و 700T از خانواده Ativ Smart PC به ترتیب 749.99 و 1199.99 دلار قیمت دارند. اختلاف قیمت 450 دلاری میان دو مدل به این موارد بر می‌گردد: مدل 500T دارای پردازنده  Atom Z2760 است ولی 700T از پردازنده اینتل Core i5 بهره می‌برد. با بالا رفتن مدل، رم نیز از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت و حافظه داخلی از 64 به 128 گیگابایت افزایش می‌یابد.

هنوز صحبتی از زمان عرضه این دستگاه‌ها به میان نیامده ولی به احتمال زیاد، از فردای 5 آبان (معرفی رسمی ویندوز 8) فروش آنها آغاز خواهد شد.

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 378
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 18,371
  • بازدید کلی : 232,769