loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 207 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 321 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 286 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 315 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 249 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 301 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 237 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 293 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 243 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 247 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 246 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 138 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

لبخند بزنید! گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!


اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.

در هر حال لبخند زدم و انگار نوری فاصله بین دلهای ما را پر کرد می‌دانستم که او به هیچ ‌وجه چنین چیزی را نمی‌خواهد. ولی گرمای لبخند من از میله‌ها گذشت و به او رسید و روی لبهای او هم لبخند شکفت. نگهبان سیگارم را روشن کرد ولی نرفت و همانجا ایستاد مستقیم در چشمهایم نگاه کرد و لبخند زد من حالا با علم به اینکه او نه یک نگهبان زندان، که یک انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. پرسید: «بچه داری؟» با دست‌های لرزان کیف پولم را بیرون آوردم و عکس اعضای خانواده‌ام را به او نشان دادم و گفتم: «آره ایناهاش» او هم عکس بچه‌هایش را به من نشان داد و درباره نقشه‌ها و آرزوهایی که برای آنها داشت برایم صحبت کرد. اشک به چشمهایم هجوم آورد. گفتم که می‌‌ترسم دیگر هرگز خانواده‌ام را نبینم.. دیگر نبینم که بچه‌هایم چطور بزرگ می‌‌شوند. چشم‌های او هم پر از اشک شدند. ناگهان بی‌آنکه که حرفی بزند. قفل در سلول مرا باز کرد و مرا بیرون برد. بعد هم مرا بیرون زندان و جاده پشتی آن که به شهر منتهی می‌‌شد هدایت کرد نزدیک شهر که رسیدیم تنهایم گذاشت و برگشت بی آنکه کلمه‌ای حرف بزند. یک لبخند زندگی مرا نجات داد بله لبخند بدون برنامه‌ریزی، بدون حسابگری، لبخندی طبیعی، زیباترین پل ارتباطی آدم‌هاست ما لایه‌هایی را برای حفاظت از خود می‌‌سازیم.

لایه مدارج علمی‌‌ و مدارک دانشگاهی، لایه موقعیت شغلی و این‌که دوست داریم ما را آن گونه ببینند که نیستیم. زیر همه این لایه‌ها منِ حقیقی وی ارزشمند نهفته است. من ترسی ندارم از این‌که آن را روح بنامم من ایمان دارم که روح‌های انسان‌ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌‌کنند و این روح‌ها با یکدیگر هیچ خصومتی ندارد. متاسفانه روح ما در زیر لایه‌هایی ساخته و پرداخته خود ما که در ساخته شدنشان دقت هولناکی هم به خرج می‌‌دهیم ما را از یکدیگر جدا می‌‌سازند و بین ما فاصله‌هایی را پدید می‌‌آورند و سبب تنهایی و انزوای ما می‌‌شوند. شاید بتوان گفت داستان اگزوپری داستان لحظه جادویی پیوند دو روح است. آدمی‌‌ به هنگام عاشق شدن و نگاه کردن به یک نوزاد این پیوند روحانی را احساس می‌‌کند. وقتی کودکی را می‌‌بینیم چرا لبخند می‌‌زنیم؟ چون انسانی را پیش روی خود می‌‌بینیم که هیچ یک ازلایه‌هایی را که نام بردیم روی منِ طبیعی خود نکشیده است و با همه وجود خود و بی‌هیچ شائبه‌ای به ما لبخند می‌‌زند و آن روح کودکانه درون ماست که در واقع به لبخند او پاسخ می‌دهد. داستان که به این جا رسید، به یاد آوردم که لبخند، همین لبخند به ظاهر ساده، گاهی قدرت بیشتری نسبت به قدرت ثروت و پول، مقام و حتی علم پیدا می‌‌کند.

گاهی می‌‌تواند مسائل را به سادگی حل کند و کارهایی را با ساعت‌ها فکر کردن و برنامه‌ریزی کردن انجام می‌‌شود، به انجام برساند. شگفت‌انگیز است، اما قدرت لبخند از بزرگترین قدرت‌هاست.

مزایای لبخند زدن
در مقالات قبلی هم درباره‌ی قدرت و مزایای لبخند، مطالبی گفته بودیم. این‌که لبخند چهره‌ها را جذاب‌تر می‌‌کند، لبخند زدن به ما آرامش می‌‌دهد، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌‌کند، استرس و فشار‌های روانی را کم می‌‌کند، با آزاد کردن آندروفین، سروتونین و مسکن‌های طبیعی بدن، روحیه را بهتر می‌‌کند، ما را فرد موفق و کامیابی نشان می‌‌دهد، چهره‌مان را جوان‌تر نشان می‌‌دهد، به مثبت اندیشی ما کمک می‌‌کند، به سادگی به دیگران سرایت می‌‌کند و بسیاری مزایای دیگر. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که آیا می‌‌توان در همه‌ی شرایط، لبخند زد؟

چگونه لبخند بزنیم؟
همه بلدند لبخند بزنند حتی نوزادان نیز در شکم مادر و بعد از تولد لبخند می‌‌زنند. کودکان هم به سادگی لبخند می‌‌زنند. اما چه می‌‌شود که ما بزرگسالان در لبخند زدن این اندازه خساست به خرج می‌‌دهیم؟ حتما می‌‌گویید مشکلات زندگی باعث شده که دیگر نتوانید لبخند بزنید. البته مشکلات زندگی تمام نشدنی‌اند. هر روز مشکل یا مسئله‌ی فکر برانگیز جدیدی رخ می‌‌دهد. با وجود همه‌ی اینها چگونه لبخند بزنیم؟

مشکلات، درس‌هایی برای رشد ما
اگر نگاه خود را درباره مشکلات تغییر بدهیم و مسائل و مشکلات را درس‌هایی برای رشد خود بدانیم، مشکلات هم اجازه پیدا نمی‌‌کنند که مثل کوه سر راه ما بایستند و ما را آزار دهند. در واقع در این صورت هر مشکلی را تبدیل به یک مسئله می‌‌کنیم. مسئله‌ای که بالاخره در این دنیا جواب و پاسخ شایسته‌ای برایش وجود دارد و ما مانند یک مبارز، بالاخره روش و سلاح موثر برای از میان برداشتن آن را پیدا می‌‌کنیم. با این نگاه، می‌‌بینید که حتی مشکلات هم برای قوی کردن ما و در راه خدمت به ما فعالیت می‌‌کنند. بنابراین می‌‌توانیم به این هدیه‌های به ظاهر ناخوشایند هم لبخند بزنیم.

عادت به لبخند زدن
خود را به لبخند زدن عادت دهید. خوشبختانه لبخند زدن مسری است و اگر شما لبخند بزنید اطرافیانتان هم لبخند می‌‌زنند و لبخند آنها هم به نوبه‌ی خود بر شما تاثیر مثبت می‌‌گذارد. سعی کنید در شرایط سخت هم لبخند بزنید و این را تمرین کنید. تاریخ نشان می‌‌دهد که بزرگان ما، مانند پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار، با همه‌ی سختی‌ها، تحریم‌ها و محرومیت‌ها، کارشکنی‌های مردم و سران زمان خود، همواره لبخند می‌‌زدند. حتی در جنگ، در گرسنگی و گرما، در میان جهالت اطرافیان و در سختی‌های دیگر. وقتی لبخند زدن را تمرین می‌‌کنید خودتان از انجام آن بیش از سایرین لذت خواهید برد. این تمرین را هر چه زودتر شروع کنید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 106 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

دوران آشنایی یکی از ضروریات برای شروع زندگی مشترک است در این دوران زن و مرد نسبت به خصوصیات اخلاقی تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و فکری یکدیگر شناخت بیشتری کسب می‌‌کنند متاسفانه برخی خانواده‌ها زمان محدودی را درنظر می‌‌گیرند. جهت بدست آوردن اطلاعات صحیح زن و مرد باید دقت نظر بیشتری به خرج دهند این دوران برای جوانان بسیار با ارزش بوده و آنان می‌‌توانند بر خصوصیات اخلاقی، تفاوت‌ها فرهنگی، اجتماعی و فکری یکدیگر آشنایی پیدا کنند. در این برهه دختران و پسران در تکاپوی شناخت بیشتر یکدیگر خواهند بود برخی معتقدند دوران نامزدی از شیرین‌ترین دوران‌های زندگی زن و مرد می‌‌باشد البته باید حساسیت آن را مد نظر قرار داد و توجه نمود در صورتی که هدف تشکیل زندگی مشترک باشد بیشتر تمرکز بر روی شناخت ابعاد وجودی طرفین خواهد بود .


رسیدن به یک نتیجه قاطع و انتخاب همسر تصمیمی مشکل و آینده‌ساز است و جوانان در این مسیر نیاز به حمایت خانواده و مشاوران متبحر دارند با توجه به این مسئله که هیچ انسانی کامل نیست همه زنان و مردان در کنار جذابیت‌ها و ابعاد وجودی مثبت شان دارای نقاط ضعفی نیز هستند که باید در مراحل اولیه زوجین نسبت به آن‌ها آگاهی یابند. برخی از این ضعف‌ها قابل حل و برخی دیگر طبیعی به نظر می‌‌رسد ولی نباید فراموش کرد خصوصیات، اعتقادات و باورهای نیز وجود دارند که ممکن است سبب آزار و اذیت شریک زندگی شده و در نهایت منجر به ایجاد تنش در زندگی آینده زن و مرد شود. روانشناسان معتقدند در زمان آشنایی باید مواردی را که ممکن است در زندگی آینده مشکل‌ساز شود را جستجو و در صورت حل آن اقدام کنند و چنانچه موضوع لاینحل باشد هر چه سریع‌تر به رابطه عاطفی پایان داد. آنچه مسلم است نامزدی به معنای وابستگی عاطفی و فقط سپری کردن روزهای خوش نیست بلکه هدف تنها شناخت بیشتر است. نکات مهمی که روانشناسان بر آن تاکید و بیان می‌‌دارند در صورت مشاهده هر کدام از این موارد باید بر رابطه تجدید نظر کرد عبارتند از:

عزت‌نفس پایین
شخصی که خود دارای عزت‌نفس پایین است مسلماً در روابط‌شان با شریک زندگی به مشکل بر خواهند خورد و این مسئله زمانی نمود بیشتری می‌‌یابد که شریک زندگی دارای عزت نفس بالایی باشد. داشتن عزت نفس و احترام به خود تاثیرات شگفت‌آوری در تعاملات با دیگران خواهد داشت. مسلماً هیچ‌کس نمی‌خواهد فردی ضعیف، فاقد اعتماد و عزت نفس را به همسری برگزیند. میزان عزت نفس تاثیر مستقیمی بر روابط، نقش‌های اجتماعی و شغلی فرد بر جای می‌‌گذارد .

عدم کنترل خشم
هیجانات بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی بشر است، هدایت و بروز هیجانات به روشی مناسب منجر به سازگاری فرد با دنیای اطراف و داشتن زندگی آرام می‌‌گردد. شخصی که نتواند هیجانات خود را کنترل و به صورت صحیح بروز دهد به راحتی کنترل خود را از دست داده و رفتارهای تکانشی منفی از خود بروز می‌‌دهد مسلماً هیچ کس نمی‌خواهد در کنار یک فرد مضطرب، نگران و تکانشی روزگار را سپری نماید این اشخاص انرژی‌های منفی خود را به اطرافیان‌شان منتقل می‌‌کنند، یکی از اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است فردی که هنوز به بلوغ عاطفی، هیجانی نرسیده است و نمی‌تواند هیجانات خود را شناسایی کند به سختی قادر خواهد بود با زندگی روزمره خود سازگاری ایجاد کند و مدام در جنگ و جدال با محیط بیرون از خود خواهد بود.

پیشینه خانوادگی منفی
اغلب این جمله شنیده می‌‌شود «می‌خواهی با خودش زندگی کنی نه خانواده‌اش» در واقعیت این‌گونه نیست پیوند دو جوان به واقع پیوند خانواده‌های‌شان است نمی‌توان شخصی را برگزید بدون در نظر گرفتن خانواده، بدیهی‌ست وی نیز در همان شرایط و محیط خانواده رشد یافته و بسیاری از خلق‌وخو، عادات، باورها، اعتقادات‌اش همانند اعضای خانواده می‌‌باشد. بررسی پیشینه خانوادگی طرف مقابل در تمامی حیطه‌ها، شناخت دقیق‌تری از خانواده و خود فرد ارائه می‌‌دهد. در انتخاب همسر پیشینه خانوادگی منفی باید مد‌نظر قرار گیرد گاهی نمی‌توان با برخی از امور منفی سازگاری ایجاد کرد برخی مسائل و پیشینه‌های خانوادگی منفی فرد تا پایان عمر همراهش بوده و بر زندگی آینده وی تاثیرگذار خواهد بود .

اختلالات رفتاری و جنسی
شاید همه انسان‌ها به نوعی دچار رفتارهای نابهنجار و عادات‌های ناخوشایند باشند اما زمانی این مسئله شدت می‌‌یابد که مداوم فرد رفتارهای ناسازگارانه از خود بروز دهد و در هماهنگ شدن با محیط اطراف دچار مشکل گردد. در کنار اختلالات رفتاری و ناسازگاری‌ها، اختلالاتzz جنسی نیز تاثیرات مخربی بر روابط می‌‌گذارد بهتر است از سلامت جنسی فرد کسب اطلاع نمود و زندگی جنسی‌اش را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. بررسی روابط عاطفی و جنسی گذشته فرد اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان می‌‌گذارد و می‌‌توان تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشت.

نابالغ بودن از نظر احساسی، سرد و غیر قابل دسترس بودن
هر دختر و پسری هدف‌اش از ازدواج بدست آوردن منبع عاطفی قوی می‌‌باشد اگر بنا بر هر دلیلی یکی از طرفین نتواند از نظر روحی، روانی و جسمی شریک زندگی را پشتیبانی نماید آن رابطه به مرور زمان از بین خواهد رفت. در ابتدا باید مطمئن شد وی قابلیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه را دارا هست یا خیر؟ رفتارهای حمایتی دوران نامزدی به دو طرف نشان خواهد داد آیا این همان رابطه‌ای که می‌‌خواستند هست یا خیر؟ در صورتی که افراد خود واقعی شان را به یکدیگر نشان دهند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 103 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

 

بهترین راهنمای تحقیق قبل از ازدواج

تحقیق سنتی پیش از ازدواج به شکل یک رسم درآمده. رسمی که دیگر نه درست انجام می‌شود نه روش جایگزین برای آن پیدا می‌شود. معمولا پدر دختر با قرار قبلی به محل کار داماد سر می‌زنند و می‌پرسند او چطور آدمی است و طبیعی است که جوابی نمی‌شنود جز آنکه «خوب است»...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 88 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

چراغ قرمزهای همسرداری

حتماً شنیده‌اید که بسیاری از کتب و مقالات به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنند که همسرشان را دست کم نگیرند، او را نادان تصور نکنند و گمان نکنند می‌‌توانند همسرشان را گول بزنند و از انجام برخی رفتارها و گفتن بعضی حرف‌‌ها جلوی او خودداری کنند! اما چرا؟ آیا واقعا خانم‌‌ها گاهی باید صمیمیت و یکرنگی را با همسر خود کنار بگذارند و خود را طور دیگری به همسرشان...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 90 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

مواد مغذی موثر بر باروری مردان

ناباروری تقریبا ۱۵درصد از تمام زوج‌های جوان را درگیر کرده است که تقریبا نیمی از دلایل ناباروری‌ها مربوط به اختلالاتی در سیستم تولید مثلی مردان است. ژنتیک و محیط در بروز این اختلالات تاثیرگذار می‌‌باشند. استرس، نوع تغذیه فرد و رفتار انسان از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد باروری و سیستم تولید مثلی انسان می‌‌باشند. شرایط استرسی می‌‌تواند منجر به کاهش تعداد، توانایی تحرک و بلوغ اسپرم‌ها شده و نیز بر ساختار اسپرم‌ها اثر گذاشته و ناهنجاری‌های عمده‌ای را در باروری...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 158 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

قوانیـن دعـوا،جر و بحث

هر ورزشی، از بسکتبال گرفته تا گلف، قواعد و قوانینی دارد که بازی را تعریف می‌کنند. قوانین هدف، امنیت، ساختار، و آینده هر بازی را مشخص می‌کنند. این قوانین این امکان را برای همه فراهم می‌کند که بازی را به درستی درک کنند و بتوانند راهکاری برای موفقیت پیدا کنند. لزوم وجود قواعد و قوانین در ورزش کاملا آشکار و محسوس است اما متاسفانه گاه این لزوم در زندگی عادی و در روابط بین اعضای خانواده حس نمی‌شود. شاید به همین دلیل...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 129 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

مواقعی پیش میاد که ما نسبت به همسرمان دچار شک و تردید می‌‌شویم اما هر چه فکر می‌‌کنیم هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای شک پیدا نمی‌‌کنیم شاید این حالت و طرز فکر را ساعتها، روزها، و یا هفته‌ها تجربه کنیم. زنجیره‌ای از افکاری که زاییده فکرمان است تشکیل می‌‌شود که هیچ مبنای منطقی در این تفکرات دیده نمی‌‌شود آیا تا به حال در مورد علت آن از خودتان سوال کرده‌اید؟ پرسیده‌اید که چرا اینگونه می‌‌شوید آیا آنقدر دقیق شده‌‌اید که بدانید در چه مواقعی..

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان مردان همیشه از انتظاراتی که از زنان دارند سخن می‌گویند و برخی از زنان هم می‌گویند توقع و انتظار دو طرفه است و نباید فقط زن از شوهر یا شوهر از زن توقع داشته باشد.  برخی از  انتظارات که مردان از زنان دارند بجا و برخی کمی غیر واقع بینانه است. همچنین برخی از این توقعات تا حدودی وابسته به جنسیت مردانه و بعضی هم وابسته به فرهنگ است.  از بین همه‌ توقعاتی که تقریبا مردان همه‌ کشورها از زنان دارند برخی را که به نظر خودم و از دیدگاه دانش روانشناسی‌، موجه‌تر و منطقی‌ترند انتخاب کرده‌ام تا در این مقاله نظرتان را به آنها جلب کنم. ای کاش مجله‌ای هم برای مردان بود تا توقعات زنان از آنها را برایشان بنویسم.به هر صورت‌، به این انتظارات توجه کنید:

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!!
با آن که زنان گمان می‌کنند درگوش کردن به حرفها و احساس دیگران مهارت دارند اما یکی از بزرگترین شکایت‌های مردها این است که زنان شنونده خوبی برایشان نیستند. احتمالا زنان به دلیل شناخت بیشتری که روی همجنسان خود دارند گوش شنواتری نسبت به شکایات یا درد دل‌های زن‌ها دارند ولی در مورد مردان‌، هنوز لازم است نکاتی را در نظر بگیرند‌. باید به گوش‌هایشان بگویند مانند یک طلبکار که به در خانه‌ کسی می‌رود تا پولش را بگیرد ، با مردان در ارتباط باشند.

بنابراین در زمان گوش دادن به حرف‌های همسرتان به این نکات دقت کنید:
هنگامیکه مرد مشغول ابراز افکار و احساسات خود است صحبت‌هایش را قطع نکنید. البته نشستن و حرف نزدن برای زن‌ها در این مورد سخت است چون آن‌ها هم دوست دارند احساسات خود را نشان دهند ولی اینکار به دلایل زیر مردها را ناراحت می‌کند:
مردها باید هنگام صحبت تمرکز کنند. خصوصا زمانی که دارند از احساسشان حرف می‌زنند. چون اینکار برایشان خیلی هم سخت است. قطع کردن صحبت مرد باعث می‌شود تمرکزش از بین برود.  مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساسشان را نظم دهند. اگر در این میان زن صحبت طولانی کند، مرد تمرکزش را از دست می‌دهد.  مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زنها دایره وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مساله حرف بزنند. اما اینکار مردها را گیج می‌کند.  مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آن‌ها گفته اید: باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم.
راه حل این است که بدون آنکه صحبت مرد را قطع کنید، فقط گوش دهید و مطمئن باشید که حرف‌هایش را تمام کرده. مثلا می‌شود پرسید: آیا مورد دیگری هم هست که بخواهی بگویی؟ بدین ترتیب تا آخر مطلب گوش شما همچنان طلبکار باقی می‌ماند.

گوشتان را طلبکار کنید!
هر زنی لازم است هنگامی که همسرش  می‌خواهد با احساسات خود  ارتباط برقرار کند‌، صبور باشد، عجله نکند و به او زمان لازم را برای این کار بدهد. توجه داشته باشید که معمولا وقتی مساله‌ ناخوشایندی پیش  می‌آید، احساسات انسان شش مرحله زیر را (به ترتیب) در مقابل این مساله طی می‌کند:
۱٫ خشم، سرزنش و انزجار ۲٫ رنجش، غم و یاس ۳٫ ترس، نگرانی و ناامنی ۴٫ تاسف، درک و پذیرش مسئولیت ۵٫ هدف، راه حل ۶٫  عشق، تحسین و بخشش

وقتی انسان از چیزی ناراحت می‌شود

با اولین سطح یعنی خشم و رنجش روبرو می‌شود ولی به‌تدریج این مراحل را طی می‌کند تا به پایین‌ترین نقطه برسد. درست مانند این که سوار آسانسور شده است. نکته مهم در این جا این است که زنان باید حواسشان باشد که آسانسور مردان در این مورد از زنها کندتر حرکت می‌کند. مردان اغلب مدت زیادی در هر کدام از این لایه‌ها می‌مانند و ابتدایی‌ترین لایه هم برایشان، خشمگین و معذب بودن است. این توقف طولانی در هر کدام از این سطوح زن‌ها را ناراحت می‌کند.

اما اگر زنی شناخت کافی روی مرد‌ها داشته باشد این احساس ناراحتی را با صبوری تحمل می‌کند تا همسرش هم بتواند عبور موفقی از بحران یا ناراحتی پیش آمده، داشته باشد. بنابراین اگر همسرتان به سختی در مورد احساسش صحبت می‌کند به او بیشتر زمان بدهید. چون اینکار برای او مثل صحبت کردن به زبان دوم است! اما بالاخره موفق خواهد شد. همچنین الگوی پیمودن طبقاتی احساسات را برای همسرتان  توضیح دهید. زن می‌تواند با سوال‌هایی مثل: چه چیزی تو را ناراحت کرده؟ یا از چه نگران هستی؟ و… او را به لایه‌های بعدی احساس راهنمایی کند. اما این کار طبیعتا باید با صبر و استقامت کافی انجام شود.

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!! 1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان
مردها انتظار دارند زن‌ها بدانند که هر مردی از اشتباه کردن متنفر است! و بعید است اشتباه کند!
وقتی زنی با سادگی  و خیرخواهی به همسرش پیشنهادی می‌دهد یا اطلاعاتی به او می‌دهد، آن مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او می‌گوید «تو بدی، تواشتباه می‌کنی، تو بی‌کفایتی». مثلا اگر راه را گم کنند و زن بگوید
«از کسی آدرس را سوال کن» مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او گفته «تو نادانی  و نمی‌توانم به تو اعتماد کنم» یا مثلا اگر زن بگوید «عزیزم  کمی آرامتر عمل کن» مرد اینطور می‌شنود که «تو بلد نیستی چکار کنی» !
این برداشت‌ها باعث می‌شود که زنها از مردها بترسند و سعی کنند دائم مراقب گفتارشان باشند تا سوء‌تعبیر نشود.
روانشناسان می‌گویند در مورد اینکه چرا مردها فکر می‌کنند که باید همیشه حق با آنها باشد باید به کودکی آنها رجوع شود. اکثر مردها آموزش دیده‌اند که دنیای بیرون خود را کنترل کنند، چون متاسفانه  از کودکی به آنها گفته شده ارزش آنها معادل موفقیت‌هایی است که به دست می‌آورند. مثلا اغلب به پسر بچه‌ها گفته شده «چون باغچه را خوب بیل زدی و آشغال‌ها را جمع کرده‌ای این پول مال تو».
به همین دلیل، بسیاری از مردها اعتماد به نفس و موفقیت‌هایشان را با هم یکسان می‌گیرند. آنها فکر می‌کنند خودشان  باید بدانند که کار درست کدام است بنابراین در اغلب موارد ، نصیحت‌های یک زن را به عنوان نشانه‌ای از بی اعتمادی او نسبت به خود می‌بینند.

برای حل این موضوع به این توصیه‌ها توجه کنید:
از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در مرد می‌شود خودداری کنید. مثلا اگر راه را گم کرد نگویید تو همیشه حواس‌پرتی و… بلکه مثلاً بگوییم این خیابان‌ها گیج کننده هستند و اگه از کسی بپرسیم بهتر راه را پیدا می‌کنیم. در واقع در مورد شخصیت و توانایی‌های یک مرد  نظر ندهیم و تنها احساس خود را بیان کنیم. مثلا نگوییم تو به خاطر این کار مرد بدی هستی فقط بگوییم که این کار تو مرا ناراحت می‌کند یا می‌رنجم یا… ضمنا باید حتما به او بگویید که به او اعتماد دارید. البته منظور این نیست که هرگز به او بازخورد  منفی ندهید. اگر او با شما بدرفتاری کرده و شما را رنجانده، نباید نگران این باشید که بازخورد  شما را چگونه معنا می‌کند بلکه باید بطور سالمی ابراز وجود کنید و شرایط و وضعیت خود را برایش توضیح دهید.  اگر رفتاری حاکی از بی اعتمادی به او نشان دادید که باعث ناراحتی همسرتان شد، حتما با او  صحبت کنید و نظرش را بخواهید. برایش توضیح دهید که نمی‌خواهید تقصیرها را به گردنش بیاندازید بلکه می‌خواهید با او همکاری کنید. هر وقت امکانش را دارید همسرتان را تایید کنید و از قابلیت‌هایش تعریف کنید. حتی اگر برای کارهای ساده روزمره مثل خرید کردن یا رفتن سر کار باشد. اما دروغ نگویید و او را به خاطر قابلیت‌هایی که واقعا حائز آنهاست تایید کنید. برای موفقیت بیشتر در روابط همسرانه لازم است هر دو طرف همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسند و تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را که با همدیگر دارند کشف کنند. وگرنه زندگی برایشان شیرین نخواهد بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 104 سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

Hamsar با این تست همسر بهتری انتخاب می کنید!

با انجام این تست می‌توانید به برونگرا یا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پی ببرید. شما خودتان جزو کدام گروه هستید؟ از آن برونگراهای دوآتیشه که اصلا و ابدا با تنهایی کنار نمی‌آیند یا از آن درونگراهایی که فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ یا شاید هم میانه‌رو باشید. اما به‌طور معمول اکثر انسان‌ها به سمت یکی از این ۲ قطب تمایل بیشتری دارند... 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 82 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از افرادی که به فشارخون مبتلا هستند از وجود آن بی‌اطلاع‌اند. فشارخون بالا هیچ علامت یا نشانه‌ای ندارد ولی تاثیر زیادی بر عملکرد جنسی افراد می‌گذارد. از نظر علمی اگر فشارخون فردی بالاتر از 140 روی 90 میلی‌متر جیوه باشد مبتلا به فشارخون است...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 108 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

زنان و شوهران شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است، احساسات مشابهی را گزارش كرده اند. احساس تنهایی احساسی كه تقریباً درهمه موارد مشترك است. این احساس كه او نمیتواند شخص راحتی باشد و در مورد خود واقعی اش صحبت كند نیز یكی از احساسات است. احساس ناامیدی از این مسئله كه شما نمی توانید كاری برای آنها انجام دهید.
● چه تفاوتی بین شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است با فردی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است وجود دارد.

▪ در طول سالها در هر برنامه تلویزیونی و یا رادیویی كه حضور داشتم این سئوال را شنیده ام. شخصی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است با داشتن رابطه جنسی راضی میشود. در واقع این رابطه برای او جایگزین چیز دیگری نیست. زمانی كه همسر او به او میگوید" نه " برای آنها به این مفهوم نیست كه كاملاً از طرف همسرشان رد شده اند. و باعث نمی شود كه آنها خانه را ترك گفته و دست به اعمال دیگری بزنند. اگر شما چنین رفتارهایی از خود نشان میدهید، ممكن است از لحاظ جنسی معتاد باشید.

● آیا ممكن است شخصی به خود ارضایی یا استمنا معتاد شود؟
▪ بله، این یكی از عمده ترین شكلهای اعتیاد جنسی است كه من با آن برخورد كرده ام. این اعتیاد تقریباً اولین رفتار جنسی ما بوده است كه به طور مرتب تكرار می شده. و از جایی شروع میشود، كه شخص به سن بلوغ رسیده از لحاظ جنسی در فشار قرار میگیرد و بر خلاف بقیه ویژگیهای اكتسابی تا مدت زیادی فعال میماند.

● هرزه نگاری ( پورنوگرافی) چه نقشی در اعتیاد جنسی بازی میكند؟
▪ برای اغلب معتادین جنسی تركیبی از پورنوگرافی و خود ارضایی اساس اعتیاد آنها را تشكیل میدهد. بسیاری از معتادین برای آزادی از این تركیب با مشكلات بزرگی مواجه میشوند. پورنوگرافی به همراه تخیلات دنیایی غیر واقعی برای شخص معتاد به وجود میآورد كه در سرتاسر دوران نوجوانی و بقیه مراحل رشد همراه او میماند. و برای آنها یك رابطه جنسی غیر واقعی بوجود میآورد كه باعث میشود تا از لحاظ جنسی و احساسی به استقلال برسند و قبل از اینكه به طور واقعی با یك شخص واقعی ارتباط جنسی داشته باشند، صدها بار این رابطه را به صورت غیر واقعی برقرار كرده اند.

● آیا ممكن است شخصی از لحاظ جنسی معتاد باشد ولی با زوج یا زوجه خود رابطه جنسی نداشته باشد؟
▪ بله این مرحله بعدی اعتیاد جنسی است و ما آن را آنوركسیای جنسی یا بی میلی جنسی مینامیم. در این مرحله شخص معتاد ترجیح میدهد به جای رابطه جنسی صحیح با همسرش، به دنیای تخیلات خود و ارتباط جنسی در تخیلات خود بپردازد. شخص معتاد/بی میل از داشتن رابطه جنسی با همسر خود امتناع میكند و در نتیجه این زوج به صورت نامرتب رابطه جنسی خواهند داشت و آن هم به اصرار زوج سالم و نه شخص معتاد.

● از دید یك زوج یا زوجه، زندگی با شخص معتاد چگونه است؟
▪ زنان و شوهران شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است، احساسات مشابهی را گزارش كرده اند. احساس تنهایی احساسی كه تقریباً درهمه موارد مشترك است. این احساس كه او نمیتواند شخص راحتی باشد و در مورد خود واقعی اش صحبت كند نیز یكی از احساسات است. احساس ناامیدی از این مسئله كه شما نمی توانید كاری برای آنها انجام دهید. و احساس خشم از برآورده نشدن بسیاری از احساسات . چیزی است كه در بسیاری از افراد مخصوصاً زنان اشخاص معتاد دیده شده است.

● آیا زوج یا زوجه شخص معتاد جنسی می تواند به او كمك كند؟ حتی اگر او این كمك را رد كند؟
▪ بله، حتی اگر شخص معتاد این مسئله را نپذیرد و یا آن را انكار نماید، همسر او میتواند برای خود كمك و حمایت دریافت كند. احساس خشم، باختن، تنهایی و بسیاری احساسات دیگر در طول سالها زندگی با اعتیاد بر روی زندگی شخص تاثیر میگذارد. این احساسات باید درمان شوند، چه همسر شخص معتاد با او بماند یا نه. این اعتیاد به شما به عنوان همسر هیچ ارتباطی ندارد. اعتیاد جنسی شخص معتاد بسیار قبل از اینكه او شما را ملاقات كند شروع شده بود. این اعتیاد جنسی رشد خواهد كرد و هر كسی را كه با شخص معتاد ارتباط دارد تحت تأثیر قرار خواهد داد.

● آیا درمانی برای اعتیاد جنسی وجود دارد؟
▪ بله ، برای اعتیاد جنسی نیز درمان وجود دارد. این درمان زمان و كار زیادی میبرد، مخصوصاً در سال اول درمان. اما با كمك هدفمندانه شخص معتاد جنسی میتواند آزادی را تجربه كرده، در احساسات، روابط، موضوعات جنسی، مسائل مالی و حتی اوضاع روحانی ترمیم و خوشی را تجربه كند. من ازدواجهایی را دیده ام كه پس از بهبودی شخص معتاد، ترمیم شده اند. اشخاص معتاد پس از درمان زندگی بسیار شادی را تجربه خواهند كرد، بیشتر از چیزی كه تصورش را بكنند. من در طول ۱۱ سال تجربه بسیاری درمانهای موفق را دیده ام. و من مطمئنم برای آنانی كه میخواهند روی این مسئله كار كنند و شفا یابند امكان معالجه وجود دارد.

● آیا در زمینه اعتیاد جنسی تحقیقاتی نیز در دسترس است؟
▪ بله تحقیقاتی در زمینه اعتیاد جنسی انجام می شود.
● آیا امكان دارد زنان نیز از لحاظ جنسی معتاد باشند؟
▪ بله، تعداد زنانی كه برای معالجه اعتیاد جنسی شان اقدام میكنند روز به روز در حال افزایش است. عملكردها همان است. و شامل خود ارضائی، پورنوگرافی، اینترنت، و روابط نامشروع می باشد. .
● آیا راهی وجود دارد تا به فرزندانمان در این زمنیه كمك كنیم؟
▪ بله با وجود اینكه، بسیاری از افرادی كه به من برای معالجه مراجعه كرده اند، اذعان نموده اند كه پدرانشان نیز با اعتیاد جنسی درگیر بوده اند. و درگیر مشكلاتی نظیر پورنوگرافی، عادتهای جنسی و هرزگی بوده اند. آنها همچنین از نداشتن اطلاعات كافی در رابطه با امور جنسی رنج می بردند.



دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 117 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

با سلام و خسته نباشيد سوالي داشتم که ممنون ميشم جوابشو بگيريم. چند ماهي است كه عقد كرده‌ايم. اجازه ارتباط جنسي كامل را نداريم. مي‌توانيم آميزش از عقب داشته باشيم؟آيا بعد از نزديکي ( مثلا همان روز) خانومم مشکلي در راه رفتن، درد شکم يا ... نخواهد داشت؟ لطفا کامل توضيح دهيد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 116 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

نتایج تحقیق صورت گرفته در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نشان می دهد، رابطه جنسی "پیش از ازدواج " در ایران در حال افزایش است، در حالی که سیاست غالب نادیده گرفتن آن است. یافته های این پژوهش نشان می دهد، که مواردی چون احساس نیاز، حس کنجکاوی و کسب تجربه، شبکه روابط اجتماعی و گروه دوستی سوژه، بیکاری و شرایط اقتصادی، افزایش سن ازدواج از جمله مهم ترین عوامل پیدایش و گسترش این روابط هستند.
البته این روند تنها مربوط به ایران نمی شود و در کشور های دیگر به مراتب زودتر از کشور ایران صورت گرفته است. به طوریکه مطالعات جامعه شناسی خانواده حکایت از تغییرات گسترده ای در این حوزه در طی نیم قرن اخیر درسراسر جهان دارد. به طوریکه گسترش رابطه جنسی پیش از ازدواج محصول انقلاب جسنی در اواخر دهه 1960 میلادی در جوامع غربی است.

 

در جدول زیر وضعیت اشتغال افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

وضعیت اشتغال فراوانی درصد 
غیر شاغل 14 41
شغل پاره وقت 9 26
شاغل تمام وقت 11 33
جمع 34 100


در این پژوهش که از سوی اساتید علوم اجتماعی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران صورت گرفته است، از میان مردانی که مورد مصاحبه قرار گرفته اند، جوان ترین آنها 21 ساله و مسن ترین آنها 33 ساله بوده است. همچنین ماینگین سن افراد مصاحبه شونده در حدود 27 سال بوده است. در مورد وضعیت تحصیلی مصاحبه شوندگان 53 درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دیپلم و پایین تر و 47 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهای بودند که از این میان ، بیشترین میزان فراوانی مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم با 35 درصد و بعد از آن ، مردان با مدرک لیسانس با 23 درصد از کل پاسخگویان است.

 

در جدول زیر میزان تحصیلات افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

 تحصیلات فراوانی درصد فراوانی
زیر دیپلم 6 18
دیپلم 12 35
فوق دیپلم 3 9
لیسانس 8 23
فوق لیسانس و بالاتر 6 15
جمع 43 100

همچنین نزدیک به 70 درصد از پاسخگویان غیر شاغل و دارای مشاغل پاره بودند که در نتیجه آن، از درآمد بالایی برخوردار نبودند و تنها حدود 30 درصد پاسخگویان دارای شغل تمام وقت و درآمد مشخص فردی بودند. از سوی دیگر از بین پاسخگویان غیر شاغل 23 درصد آنها را دانشجویان تشکیل می دادند.

 

"تیپ شناسی" روابط جنسی قبل از ازدواج
همچنین در این پژوهش سوژه ها بر حسب نوع رابطه شان در سه دسته کلی روابط صیقه ای، روابط آزاد و روابط شبه هم بالینی می توان طبقه بندی شده است که به شرح زیر است: روابط صیغه ای: این گونه روابط در سوژه هایی مشاهده می شود که پایبندی مذهبی بالاتری داشته اند. این افراد معتقد بودند که ازنظر شرغی مجاز هستند و میتوانند تحت هر شرایط خاصی با زنان غیر شوهر دار رابطه بر قرار کنند. روابط آزاد : این سوژه ها برخلاف دسته اول اعتقادی به جنبه های دینی محدودیت های آن در برقراری رابطه هایشان نداشتنه اند.آنها غیر از پارک هاو خیابان و معرفی دوستان و شبکه های اجتماعی از امکاناتی همچون تلفن، چت و اینترنت برای پیدا کردن افراد مورد نظرشان بهره می گیرند. روابط شبه هم بالینی: این افراد مانند دسته دوم اعتقادی به جنبه های دینی و محدودیت های آن ندارند و ولی در عین حال برخلا دسته قبلی با هر دختر ویا زنی رابطه بر قرار نمی کنند. آنها بیشتر به دنبال دخترانی هم سن و سال خود یا روحیات مشابه بودند تا بتوانند علاوه بر رابطه جنسی رابطه عاطفی نیز برقرار می کنند.

 

در نمودار زیر علل پیدایش روابط جنسی پیش از ازدواج را ببینید؛

 

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 87 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارد لبخند بر لب دارد.


1-نوک پستانها سفت میشود نفس نفس زدن های تند ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان حتما ارضاء شده است.

2-احساساتی میشود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساست در او بوجود می آورد که شروع به گریه میکند.

3- به خواب میروند البته بیشتر مردم تصور میکنند این حالت درمردان بیشتر نمایان میشود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن میباشد.

4-نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ازگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس حوبی به آنها دست میدهد و به عنوان خاتمه کار مفید میباشد.

5-نمیتواند راه برود: بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمیباشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید.

6-نمیتواند در موردش حرف نزند : اگر خانمتان پس از اتمام کار نتوانست در مورد رابطه جنسی با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین رابطه جنسی را تکرار میکند این نشانه خوبیست.
7-لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 653 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

 سینه های بسیار بزرگ ممکن است سبب مشکلات بهداشتی و احساسی برای بعضی از بانوان شود . علاوه بر مسائل مربوط به خودانگاره ( تصور ذهنی فرد از خودش ) ، فرد ممکن است دچار درد و ناراحتی فیزیکی نیز گردد . سنگینی بافت اضافی سینه ، ممکن است توانائی شما در زندگی فعال را مختل نماید .

ناراحتی روحی و مشکل خودآگاهی همراه با سینه های بزرگ ، آویزان ، برای بعضی از زنان درست به اندازه ی درد فیزیکی مهم است . این عمل جراحی که ماموپلاستی کاهنده نیز نامیده می شود ، با برداشتن چربی ، بافت غددی ، و پوست از سینه ، سبب ایجاد سایز سینه متناسب با بدن شما ، و کاهش ناراحتی همراه با سینه های بزرگ شود .

مراحل عمل کوچک کردن سینه :
کوچک کردن سینه معمولا با ایجاد برش هایی روی سینه و خارج ساختن چربی اضافی و بافت غددی و پوست انجام می پذیرد . در بعضی از موارد ممکن است چربی اضافی علاوه بر تکنیک های شرح داده شده در ذیل با لیوساکشن تخلیه گردد.اگر مشکل اصلی بزرگی سینه مربوط به زیادی چربی است و پوست اضافه نیست ، می توان از لیپوساکشن به تنهائی برای کوچک کردن سینه استفاده نمود.روش مورد استفاده برای کوچک کردن اندازه ی سینه شما ، براساس شرایط فردی ، ترکیب سینه ، میزان برداشت موردنیاز ، تمایل شما ، و توصیه جراح تعیین می گردد .

- بی هوشی : برای حفظ آسایش شما طی عمل جراحی ، داروهائی تجویز خواهد شد . گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.

برش جراحی که خود شامل موارد زیر است:
- الگوی گرد به دور هاله ی سینه
- الگوی سوراخ کلید یا راکت شکل با برش اطراف هاله و خط عمودی تا حد شیار زیر سینه
- الگوی T معکوس یا لنگر شکل

خطوط برش جوشگاه های دائمی و مرئی هستند ، اگرچه معمولا در زیر سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند.

- برداشتن بافت ها و تغییر موقعیت آنها : پس از ایجاد برش جراحی ، نوک سینه که به خونرسانی و عصب دهی اصلی خود چسبیده می ماند ، تغیر محل داده می شود ، در صورت نیاز اندازه ی هاله با برداشتن پوست از حاشیه آن کاسته می شود . بافت سینه ی باقیمانده کوچک شده بالا آورده شده و شکل داده می شود . گاهی اوقات برای سینه های بسیار بزرگ و آویزان ، لازم است نوک سینه و هاله ی آن برداشته شده و به موقعیت بالاتری روی سینه منتقل گردند ( گرافت نیپل آزاد )

- بستن برش ها : برای شکل دادن به سینه ی کوچک جدید ، برش ها به یکدیگر رسانده می شوند در داخل عمق سینه ، بخیه هایی برای حمایت و شکل دادن به سینه تازه ساخته شده زده شده و سپس پوست با بخیه ، چسب پوستی یا نوار چسب جراحی بسته می شود . خطوط برش دائمی هستند ولیکن غالبا کمرنگ شده و با گذشت زمان بطور چشمگیری بهبود می یابند.

- ملاحظه ی نتایج : نتایج عمل کوچک کردن سینه بلافاصله قابل رویت است . با گذشت زمان ورم پس از عمل برطرف شده و خطوط برش کمرنگ می شوند . با بهبودی تدریجی ، رضایت شما از شکل جدید افزایش خواهد یافت.

دوره بهبودی :
پس از پایان عمل جراحی ، پانسمان یا بانداژ بر روی محل برش ها گذاشته خواهد شد . ممکن است بانداژ الاستییک یا سوتین حمایت کننده برای کاهش ورم یا حمایت از سینه های در حال التیام پوشانده شود . ممکن است یک لوله ی کوچک و باریک موقتا در زیر پوست گذارده شود تا خون اضافی یا مایع تجمع یافته را تخلیه نماید.

نتایج طولانی مدت خواهند بود :
نتایج جراحی کوچک کردن سینه ، طولانی مدت خواهند بود . اندازه ی جدید سینه کمک می کند که شما از درد و محدودیت فیزیکی قبل از عمل رهائی یابید . شکل متناسب تر شما احتمالا سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصور ذهنی شما از خودتان خواهد شد . اگرچه ممکن است با گذشت زمان در اثر پیری ، تغییرات وزن ، عوامل هورمونی و جاذبه شکل سینه ها تغییر یابد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 108 شنبه 28 بهمن 1391 نظرات (0)

بیش فعالی جنسی یک بیماری بسیار آزار دهنده برای خود فرد و فامیل وی و جامعه محسوب می شود. این بیماران اگرچه وارد رابطه جنسی متعدد می شوند ولی رضایت جنسی پیدا نمی کنند و ممکن است لذت جنسی هم نداشته باشند. از خصوصیات این بیماران این است که تمایلات جنسی آنها محدود به یک فرد نیست بلکه معطوف به هر فردی می تواند باشد.

بیش فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه جنسی می باشد، طوریکه این بیماران مثلا تا 20-15 بار رابطه جنسی در روز ارضاء جنسی پیدا نمی کنند. این حالت را که یک بیماری است نباید با میل جنسی زیاد اشتباه کرد. ممکن است یک مرد در روز 3 بار رابطه زناشویی داشته باشد که با آن نیازهایش برطرف می شود و این حالت مرضی نیست. آمار دقیقی در مورد میزان شیوع این بیماری وجود ندارد. در یک بررسی میزان شیوع این بیماری را 3 درصد مردان گزارش کرده اند که اگر درست باشد رقم قابل ملاحظه ای است. روانشناسان و روانپرشکان این بیماری را یک اختلال رفتاری محسوب می کنند.
بیش فعالی جنسی یک بیماری بسیار آزار دهنده برای خود فرد و فامیل وی و جامعه محسوب می شود و اگر به درستی با آن برخورد و درمان نشود سبب مشکلات عدیده می گردد. در علم روانپزشکی، یک بیماری بالقوه خطرناک محسوب می شود. یک مرد مبتلا به بیش فعالی جنسی ممکن است فقط وارد رابطه جنسی باشد که از نظر عرف طبیعی محسوب می شود و ممکن است وارد روابط و رفتارهای جنسی شود که غیر طبیعی محسوب می شوند.

مشخصات مردانی که دارای بیش فعالی جنسی هستند:

• این بیماران دارای احساس فوریت جنسی هستند. با احساس نیاز جنسی باید بلافاصله آنرا برطرف کنند و احساس آنها قابل کنترل نیست.
• این بیماران اگرچه وارد رابطه جنسی متعدد می شوند ولی رضایت جنسی پیدا نمی کنند و ممکن است لذت جنسی هم نداشته باشند.
• نیاز جنسی مداوم و پایدار و کنترل نشده
• رفتار نامناسب در مواجهه با دیگران
• احساس نیاز اجباری به خودارضایی
• رفتار و صحبت هرزه گونه
• دوست داشتن به لاس زنی
• در آوردن لباس خود و یا دیگران
از خصوصیات این بیماران این است که تمایلات جنسی آنها محدود به یک فرد نیست بلکه معطوف به هر فردی می تواند باشد. یکی از مواردیکه در آن بیش فعالی جنسی زیاد دیده می شود، خانه سالمندان است. حدود 50 درصد ساکنان خانه سالمندان دچار بیماری آلزایمر هستند حدود 4 درصد این بیماران دارای بیش فعالی جنسی و یا رفتار جنسی تهاجمی هستند که سبب ایجاد آزار و اذیت برای خود، فامیل و کارکنان می شوند.

علل بیش فعالی جنسی

دانشمندان بر این عقیده هستند که علت این بیماری عدم تعادل در مواد بیوشیمیایی مغز است. در مغز یک عده موادی بنام رابطه های عصبی هستند که از جمله می توان از سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین نام برد. این مواد بیوشیمیایی خلق و رفتارهای جنسی را کنترل می کنند. این بیماری یک عده علل شناخته شده ای دارد که در زیر توضیح داده می شوند ولی در تعدادی از موارد نیز علی رغم بررسیهای وسیع علتی برای آن یافت نمی شود:
• بیماری آلزایمر: یکی از علل مهم بیش فعالی جنسی بیماری آلزایمر است.
• بیماری پارکینسون: یکی از علل مهم بیماری بیش فعالی جنسی است. علت آن داروهایی است که این بیماران مصرف می کنند.
• بعضی انواع صرع (تشنج، غش): لوب گیجگاهی و لوب پیشانی مغز میل جنسی را کنترل می کنند هر نوع بیماری در این مناطق ممکن است سبب برداشته شده مهار جنسی شده و منجر به بیش فعالی جنسی شود.
• اعمال جراحی بر نواحی بخصوصی از مغز
• سکته مغزی که نواحی بخصوصی از مغز را گرفتار کند مثل لوب گیجگاهی مغز
• بیماری ام اس
• بیماری روانی دو قطبی
• گاهی بیش فعالی جنسی یکی راهی برای فرار از تنهایی، افسردگی، استرس و اضطراب است.
• مصرف بعضی از داروها

این بیماری معمولا شروع تدریجی دارد. اگر فرد احساس کند که تمایل غیر قابل کنترل و اجباری به رابطه جنسی دارد، باید بلافاصله با متخصص مربوطه مشورت کند چون با گذشت زمان بیماری تشدید می یابد. برای راهنمایی بیماران یک تعداد سئوال در زیر مطرح می شوند، اگر پاسخ فرد به هرکدام از آنها مثبت باشد حتما باید با متخصص مربوطه مشورت نماید:
• آیا شما می توانید تحریکات جنسی را کنترل کنید؟
• ایا رفتار جنسی شما سبب آسیب به رابطه با همسر، شغل و موقعیت اجتماعی شما شده است؟
• آیا رابطه جنسی همیشه در فکر شما است حتی اگر نخواهید به آن فکر کنید؟

در صورت وجود هر یک از موارد زیر بلافاصله به متخصص مربوطه مراجعه نمایید:

• شما فکر می کنید که با رفتارهای جنسی کنترل نشده سبب آسیب و زیان شوید.
• اگر شما مبتلا به بیماری دو قطبی بوده و فکر می کنید که رفتارهای حنسی شما قابل کنترل نیستند.
• دارای افکار خودکشی هستید.

یک عده عواملی هستند که فرد را مستعد ابتلا به بیش فعالی جنسی می کنند که به آنها عوامل خطر ساز می گویند. مهمترین آنها عبارتند از:

• سوء مصرف مواد و الکل
• داشتن یک بیماری روانی مثل اختلال خلق
• سابقه سوء استفاده جنسی
• سابقه سوء استفاده فیزیکی

یک تعداد فعالیتهای جنسی هستند که جزو علایم هشدار دهنده برای بیش فعالی جنسی می باشند:

• داشتن شرکای جنسی متعدد
• رابطه جنسی خارج از خانواده
• داشتن رابطه جنسی با افراد ناشناس و زنان بدکاره
• نداشتن رابطه عاطفی در رابطه جنسی
• استفاده از انواع مختلف رابطه جنسی تجاری مثل تلفن
• خود ارضایی بیش از حد
• استفاده بیش از حد از مواد پورنوگرافی
• دوست داشتن به آزار دادن و آزار دیدن در رابطه جنسی

عوارض بیش فعالی جنسی:

بیش فعالی جنسی دارای عوارض خطرناک و گاه جبران ناپذیر می باشد:
• از هم پاشیدن خانواده
• از دست دادن شغل
• دستگیری و زندان
• اعتیاد به مواد مخدر و الکل
• ابتلا به بیمارهای آمیزشی مثل ایدز و هپاتیت و انتقال آن به همسر و جامعه
• ابتلا به بیماریهای روانی مثل افسردگی
• از دست دادن پس انداز مالی و مشکلات مالی

درمان بیش فعالی جنسی:
درمان بیش فعالی جنسی شامل روان درمانی، رفتار درمانی و دارو درمانی است. بستگی به شرایط، باید در مورد نوع درمان بیمار تصمیم گرفت. در روان درمانی و رفتار درمانی طول می کشد تا اثرات درمان مشخص شوند. اگر بیمار کاندید این دو نوع درمان است بهتر است توام با دارودرمانی باشد، چون دارودرمانی اثراتش زود ظاهر شده و تا حدودی بیمار را از مشکلات رهایی می دهد و می تواند درمان خود را دنبال کند. گاهی لازم است این بیماران بستری و درمان شوند تا از خطرات این بیماری کاسته و بیمار تحت کنترل باشد. برای دارو درمانی انواع داروهای زیاد و موثر وجود دارند که می توان برای بیمار تجویز کرد.
دکتر محمدرضا صفری نژاد، جراح بیماریهای کلیه و مجاری ادراری، استاد دانشگاه

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 106 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
آسیب به اندام های آمیزشی زن و مرد حین نزدیکی


قاعدتاً در نزدیکی، اگر به ملایمت و با حوصله انجام گیرد (جز در مورد نخستین نزدیکی که با پاره شدن بکارت همراه است) هیچگونه خدشه و گزندی بر اندام های آمیزشی طرفین وارد نمی آید زیرا مهبل معمولاً آنچنان قابلیت اتساع و ارتجاع دارد که آلت را در قدر هم که بزرگ باشد، در خود جا می دهد یا لااقل اگر وضعیت مناسبی برای آمیزش انتخاب شود، عدم تناسب نسبی آلت و مهبل تا حدود بسیاری جبران می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی سلام دکتر آشکار ،است که اگر نزدیکی با بی باکی و بدون آمادگی صورت گیرد، به سبب اتساع ناگهانی مهبل و نیز به سبب مرطوب نبودن اندام آمیزشی زن، امکان پیدایش ضایعات مختلف در اندام های آمیزشی طرفین زیاد است و این امکان در موارد عدم تناسب اندام آمیزشی زن و مرد (ازدواج دختران تازه بالغ و کوچک جثه با مردان بزرگ جثه درشت آلت) به مراتب بیشتر است.

یکی از ساده ترین عوارض نزدیکی با شتاب و سریع و پرضرب و زور، آماس و ورم لب های فرج در زن و ساییدگی مختصر پوست آلت در مرد است. پارگی مهبل و امتداد پارگی به میناد و راه کمیاب نیست لیکن پاره شدن دیواره روده راست (رکتوم) به ندرت اتفاق می افت. هرگاه اندام آمیزشی زن آزردگی قبلی داشته باشد (سرطان، زخم های گوناگون، تنگی مادرزادی مهبل و جز آن) امکان پیدایش ضایعات گوناگون بیشتر و خونروی حاصل از آن نیز فراوانتر است.
هرگز نباید پنداشت که این گونه حادثه ها در زنان مسن و چندزا رخ نمی دهد بلکه در ایشان به سبب تغییرات عروقی (تصلب شرایین) این رویدادها امکان پذیر است منتهی اگر از نظر بالینی چندان فراوان نیست به سبب آن است که نزدیکی سالمندان با طمانینه و آرامش انجام می شود.

پارگی و ترکیدن آلت مرد حین نزدیکی:

پارگی و ترکیدن آلت مرد یکی از نادرترین عوارض نزدیکی است و بیشتر در سالمندان (به سبب تصلب شرائین) دیده می شود. اما هرگاه در عمل نزدیکی خشونت بسیار به خرج رود و از وضعیت های آکروباتیک غیر معمول استفاده شود، امکان پارگی و ترکیدن آلت برای جوانان نیز وجود خواهد داشت. این حالت نیازمند دخالت فوری جراح است و وضع آینده فرد گرفتار شده به این عارضه را نمی توان پیش بینی کرد.


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 95 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

اسپرمها معمولا ده تا دوازده هفته برای تکامل، زمان احتیاج دارند به همین دلیل توصیه می شود از ۱۲ هفته قبل از عمل لقاح، مقدار کافی روی، منیزیوم، ویتامین C و A برای تولید اسپرمهای سالم مصرف کنید.

ه نقل از مجله پزشکی دکتر سلام مواد غذایی که بسیار در تامین املاح و ویتامین های لازم به بدن کمک می کنند و شما باید طی این ۱۲ هفته مصرف کنید که عبارتند از: غلات، حبوبات، پنیر فراوری شده، میوه های مغز دار (پسته ، فندق ، گردو)، تخمه، جگر، بادام زمینی و …

این مواد غذایی سرشار از روی هستند. گندم سبوس دار چهار برابر بیشتر از آرد سفید روی دارد. حبوبات، غلات، بنشن، پسته، فندق، گردو، لوبیا، گیاهان پهن برگ سبز، لبنیات و غذاهای دریایی سرشار از منیزیوم هستند.

مواد غذایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید:

از خوردن عذاهایی که حاوی فلزهای سنگین مثل: سرب، مس، جیوه و آلومینیوم هستند، به دلیل اثر منفی آنها بر بیضه، می بایست اجتناب نمود .
خلاصه می توان گفت رژیم غذایی باید کم چربی، کم نمک، کم شکر، حاوی میوه و سبزیجات فراوان باشد. لازم به ذکر است طی این ۱۲ ماه نزدیکی هیچ موردی ندارد و این تغذیه یک روند پیوسته است و با رژیم غذایی مناسب روزانه مواد لازم دریافت می شوند. امیدواریم پاسخ سوالتان را بصورت کامل و جامع داده باشیم. 



دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 132 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
تاثیر لباس در سلامتی دستگاه تناسلی مردان


بررسیهای اخیر نشان می دهند که کیفیت منی در مردان (تعداد اسپرم، حرکت اسپرم و اسپرمهای با شکل طبیعی) نسبت به 30 سال گذشته به مقدار زیادی آسیب دیده است. این میزان در بررسیهای مختلف 50-30 درصد گزارش شده است. زندگی مدرن امروزی اثرات زیانبار بسیاری می تواند بر روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته باشد. در این مبحث ما فقط به موضوع مردان خواهیم پرداخت.

نقل از وبسایت دکتر محمدرضا صفری نژاد حیات هر عضوی در بدن وابسته به گردش خون مناسب و اکسیژن رسانی مناسب می باشد. همینکه جریان خون قلب مختل می شود، دچار سکته قلبی می شویم. استفادة نامناسب از لباسها و نشستن طولانی مدت بخصوص در وضعیتهای خاص، جریان خون جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی را مختل و گاهاً به مقدار زیادی کاهش می دهد. علاوه از آن، تحت فشار قرار گرفتن اعصاب ناحیة دستگاه تناسلی مزید بر علت شده و آسیبهای وارده را دو چندان می کند. در مباحث زیر بطور خلاصه به اهم موضوعات در این باب اشاره می شود:

لباس پوشیدن نامناسب

از نظر سلامت جسم، در طراحی لباس باید آناتومی و فیزیولوژی قسمتی از بدن که لباس برای آن طراحی می شود، در نظر گرفته شود. این کار معمولاً در کارخانجاتی که لباس استاندارد تهیه می کنند صورت می گیرد. ولی قسمت اعظم تولید کنندگان پوشاک، فقط به سود خود می اندیشند و سلامت و بهداشت جسم مصرف کننده برای آنها اهمیتی ندارد. شلوارها بسیار تنگ و از مواد سفت ساخته می شوند، مصرف پارچه در این شلوارها حدود یک سوم کمتر است، و چون از جنس نا مرغوب تهیه می شوند،

زود اصطحلاک پیدا کرده و مصرف کننده اقدام به تهیة شلوار جدید می نماید. اینگونه شلوارهای تنگ و فاق کوتاه جریان خون دستگاه تناسلی را بشدت مختل می کنند و در حالت نشسته این وضعیت بدتر می شود.

 ما هرگاه به فرض 15 دقیقه بر روی یک پای خود روی زمین بنشینیم موقع برخواستن از زمین یک حالتی به ما دست می دهد که اصطلاحاً به آن "خواب رفتگی" می گوئیم، ولی آن چیزی نیست جز قطع جریان خون عضو. متأسفانه پوشیدن لباس نامناسب در ناحیة دستگاه تناسلی سبب علائم خاصی نمی شود که فرد متوجه آن شود و در دراز مدت سبب آسیبهای می گردد که ممکن است غیر قابل برگشت باشند. علت اینکه بیضه ها خارج از بدن قرار دارند این است که برای عملکرد طبیعی، درجه حرارت آنها باید نیم درجة سانتی گراد از درجه حرارت بدن کمتر باشد.

هر عاملی که باعث افزایش درجه حرارت بیضه ها گردد، سبب آسیب به فرایند تولید نطفة مردانه (اسپرم) توسط بیضه ها می شود. به عنوان مثال یک بیماری شایع بنام واریکوسل وجود دارد که در آن وریدهای اطراف بیضه متسع می شوند، همین اتساع وریدها سبب افزایش درجه حرارت بیضه ها و آسیب به تولید اسپرم و ناباروری مرد می شود. لباس زیر و شلوارهای تنگ فاق کوتاه و از جنس پارچة سفت با سه مکانیسم سبب آسیب به بیضه ها می گردند: سبب مختل شدن جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی می شوند، تهویة ناحیة دستگاه تناسلی را مختل کرده و درجه حرات بیضه ها را بالا می برند و با نزدیک کردن و چسباندن بیضه ها به بدن، درجه حرات بیضه ها معادل درجه حرارت بدن می گردد و در دراز مدت سبب آسیب به تولید اسپرم توسط بیضه ها می شوند.

درجه حرارت ایده آل برای تولید اسپرم طبیعی، تقریباً 33 درجه سانتی گراد است. در ناحیة دستگاه تناسلی ما یک قسمتی داریم که به آن در اصطلاح "میاندوراه" یا به اصطلاح پزشکی آن "پِرینه" گفته می شود. مابین مقعد و قاعدة کیسه های بیضه را میاندوراه می گویند.

 اعصاب مهم ناحیة دستگاه تناسلی از میاندوراه عبور می کنند. هر عاملی که سبب ضربه و یا اختلال در این قسمت شود، اعصاب ناحیة دستگاه تناسلی را مختل می کند که این موضوع سبب اختلال در نعوظ می گردد. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه دارای یک درز دوخت سفت در خط وسط هستند که این درز دوخت ناحیة میاندوراه را بشدت تحت فشار قرار می دهد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهم. یک مرد برای اینکه بتواند یک رابطة زناشوئی موفق داشته باشد، باید جریان خون و عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی وی طبیعی باشد. بعضی بیماریها هستند که از طریق مختل کردن جریان خون و جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی منجر به ناتوانی جنسی و یا همان اختلال در نعوظ می شوند، مثل بیماری قند، فشارخون، چربی بالا، آسیب به نخاع به هر علتی و غیره.

حالا اگر فردی بنا به دلایلی دارای جریان خون نامناسب و یا عصب گیری مختل ناحیة دستگاه تناسلی است، ولی این اختلالات آنقدر شدید نیستند که سبب تظاهر ناتوانی جنسی شوند (معمولاً مردان نسبتاً جوان)، حال اگر اتفاقی بیفتد و در آن جریان خون و عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی بیشتر آسیب ببیند، ناتوانی جنسی خود را نشان خواهد داد. حدود 15 در صد افرادیکه دوچرخه سواری حرفه ای می کنند، دچار ناتوانی جنسی می شوند، علت آن فشار مداوم به ناحیة میاندوراه است که سبب اختلال در عصب گیری و اختلال در خونرسانی ناحیة دستگاه تناسلی می شود، همان کاری که شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در دراز مدت می کنند.

گاهاً بعضی افراد به شوخی و یا عمداً با کفشهای نوک تیز به ناحیة میاندوراه فرد دیگری ضربة محکم وارد می کنند، اینکار علاوه از اینکه ممکن است سبب آسیب به مجرای ادراری مرد شود، بعلت آسیب به اعصاب ناحیه ممکن است سبب اختلال نعوظ در فرد نیز گردد.

نشستن طولانی مدت و نامناسب

اگر طرز نشستن و یا طرز لباس پوشیدن ما طوری باشد که در حالتی که نشسته هستیم ناحیة دستگاه تناسلی تحت فشار قرار گیرد، جریان خون و عصب گیری ناحیه مختل خواهد شد. صندلی هم که ما بر روی آن می نشینیم دارای اهمیت زیادی است. نشستن طولانی مدت حتی با لباس راحت بر روی صندلیهای زینی جریان خون و جریان عصب گیری ناحیة دستگاه تناسلی را بشدت مختل می کند. برای درک بهتر موضوع، لطفاً به اشکال ضمیمه که با اسکن گرفته شده‌اند توجه کنید.

 در شکل شماره یک، فردی با لباس مناسب روی صندلی مناسب نشسته است. این شکل سطح تحتانی کشالة هر دو ران را نشان می دهد، همانطور که در شکل با رنگ قرمز دیده می شود، میزان جریان خون مناسب است. در شکل شماره دو، همان فرد اینبار با شلوار تنگ بر روی همان صندلی نشسته است. همانطور که در شکل دیده می شود، جریان خون شریانی بشدت کاهش پیدا کرده است. علامت فلش در این شکل نشاندهندة مقطع استخوانی است که فرد بر روی آن نشسته است.

در شکل شماره سه باز همان فرد با شلوار تنگ، این بار بر روی صندلی زینی شکل نشسته است. همانطور که در شکل دیده می شود، جریان خون تقریباً قطع شده و استخوانی هم که فرد روی آن نشسته است، بعلت قطع شدن جریان خون دیده نمی شود.

استشمام بوی بد

عرق انسان بخودی خود فاقد بو می باشد. سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه مناسبی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، عرق در سطح پوست تجمع پیدا کرده و سبب شکسته شدن باکتریها می شود. با شکستن باکتریها، مواد شیمیائی آزاد و سبب ایجاد بوی آزار دهندة تعریق می گردد. دو نقطه از بدن هستند که بوی تعریق آنها خیلی آزار دهنده است، این دو ناحیه عبارتند از زیر بغلها و ناحیة دستگاه تناسلی.

علت آن تولید پروتیئن و مواد چربی توسط غدد عرق این نواحی می باشد که باکتریها از آنها تغذیه می کنند. عرق سایر نقاط بدن چون حاوی مقادیر زیادی نمک می باشد، باکتریها به آسانی نمی توانند از محتویات عرق استفاده نمایند. اگر تهویة ناحیه تناسلی بخوبی برقرار نباشد (بعلت پوشیدن لباسهای تنگ) هم بوی تعریق فرد دیگران را آزرده می کند، هم کم کم ناحیة تناسلی یک بوی خاص آزار دهنده بخود می گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی رود، و هم اینکه چون محیط همیشه بعلت وجود عرق مرطوب می باشد، احتمال عفونتهای قارچی بالا می رود.

 افرادیکه در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می کنند، اگر به کشاله های ران خود بدقت نگاه کنند، ممکن است لکه های قهوه ای رنگ را ببینند که همان قارچ پوستی است. حال شما یک راننده ای را تصور نمائید که در فصل تابستان با شلوار نامناسب در حالت نشسته روزی ده ساعت مسافر کشی می کند.

حدس بزنید که این فرد بعلت گرمای بیش از حد ناحیة دستگاه تناسلی، مختل شدن جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی، مختل شدن جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی و تعریق بیش از حد که امکان تبخیر مناسب آن وجود ندارد، در دراز مدت دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

بطور خلاصه لباسی که در ناحیة دستگاه تناسلی از آن استفاده می کنیم باید دارای خصوصیات زیر باشد:

1. اجازة برقرای تهویة مناسب هوا را بدهد.

2. جریان خون ناحیة دستگاه تناسلی را مختل نکند.

3. جریان عصبی ناحیة دستگاه تناسلی را مختل نکند.

4. سبب تجمع عرق بر روی سطح پوست بدن نشود.

5. از الیاف مناسب مانند کتان درست شده باشد و براحتی و بدون ایجاد فشار بتواند در شرایط متفاوت مثل نشستن کِش بیاید.


دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 137 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

یک رابطه زناشویی سالم و قوی می‌تواند بزرگترین عامل موفقیت در زندگی شما باشد. روابط خوب می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیرگذار باشد و سلامت جسمی‌و روانی شما را تضمین کرده و رابطه شما را با دیگران نیز بهبود بخشد. در عین حال یک رابطه زناشویی بد می‌تواند تاثیر منفی جبران ناپذیری بر زندگی شما بگذارد. رابطه‌ها نوعی سرمایه گذاری هستند. هر چه بیشتر سرمایه به آنها اختصاص دهید، بیشتر برداشت خواهید کرد. با استفاده از راهکارهایی که به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید یک رابطه سالم بین خود و همسرتان بسازید یا اگر رابطه بین شما آسیب دیده است، آن را بازسازی کرده و دوباره بهبود بخشید.

چگونه رابطه عاطفی بین خود و همسرتان را تقویت کنید
نوع رابطه زناشویی هر زوجی منحصر به فرد است. افراد با سابقه‌های مختلف به دلایل گوناگونی به یکدیگر جذب می‌شوند. اما اموری در روابط موفق هستند که بین همه زوج‌ها مشترک‌اند. دانستن اصول اولیه یک رابطه سالم باعث می‌شود آن رابطه برای هر دو طرف پرمعنا، عمیق و هیجان انگیز باشد.

مبانی یک رابطه عاشقانه سالم چیست؟
هر دو طرف باید به امور یکدیگر اهمیت دهند. گاه دیده می‌شود دو نفر در کنار یکدیگر یک زندگی آرام و به دور از حاشیه دارند. ممکن است در نگاه اول بسیار خوشبخت به نظر برسند اما این رابطه را نمی‌توان یک رابطه سالم دانست. دو طرف یک رابطه باید به مشکلات و امور یکدیگر اهمیت دهند و از کنار مسائل مربوط به طرف مقابل به راحتی نگذرند. ارتباط کم با طرف مقابل در یک رابطه فاصله‌ها را بیشتر می‌کند. به همین دلیل زمانیکه مجبور می‌شوید با طرف مقابلتان در مورد یک امر مهم صحبت کنید، او حرف شما را درک نکرده و به مشکل شما اهمیتی نخواهد داد. با اختلافات کنار بیایید. برخی زوج‌ها اختلافات‌شان را به آرامی ‌و با خونسردی حل می‌کنند در حالیکه برخی دیگر صدایشان را بالا برده و عصبی می‌شوند. مهم‌ترین نکته برای داشتن یک رابطه موفق این است که از اختلافات نهراسید. شما باید بتوانید اموری که نسبت به آنها رضایت ندارید را با همسرتان در میان بگذارید. همچنین باید توانایی حل اختلافات بدون عصبانیت، تمسخر طرف مقابل، تعصب، لجاجت و اصرار بی مورد بر حرف خود داشته باشید. روابط و سرگرمی‌های بیرون از خانه داشته باشید. هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای ما را برآورده کند. داشتن انتظارات بیش از حد از طرف مقابل فقط فشارها را بر او افزایش می‌دهد. داشتن دوست‌هایی در محیط خارج از خانه نه تنها روابط اجتماعی شما را تقویت می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود روابط شما با همسرتان نیز کمک کند.
گفتگو: یک گفتگوی صادقانه و شفاف یکی از قسمت‌های کلیدی یک ارتباط سالم است. وقتی هر دو طرف رابطه برای ابراز نیازها، ترس‌ها و نقطه نظراتشان احساس امنیت خاطر کنند، اعتماد و آرامش هر دو طرف نسبت به یکدیگر افزایش می‌یابد. گاه این ارتباط از طرق غیر کلامی‌برقرار می‌شود، مانند ارتباط چشمی، حالت بدن یا حتی ایجاد ارتباط فیزیکی.

صمیمیت فیزیکی را زنده نگه دارید
تماس فیزیکی یکی از قسمت‌های بنیادین حیات انسان‌هاست. تحقیقات بر نوزادان ثابت کرده است که تماس فیزیکی والدین آنها می‌تواند در رشد مغز آنها بسیار موثر باشد. این فواید فقط منحصر به دوران کودکی نیست. افرادی که با انسان دیگری تماس فیزیکی ندارند، در زندگی تنها و منزوی خواهند بود. تحقیقات نشان می‌دهند که تماس فیزیکی عاطفی باعث ترشح هورمونی به اسم اکسیتوسین می‌شود. این هورمون باعث تقویت روابط عاطفی می‌شود. منظور از روابط عاطفی فقط روابط جنسی نیست. بلکه تماس‌های فیزیکی معمولی، مانند گرفتن دست یکدیگر، در آغوش گرفتن و بوسیدن، نیز می‌تواند در بهبود روابط بسیار تاثیر گذار باشد. سعی کنید بفهمید همسرتان از چه نوع تماس فیزیکی بیشتر خوشش می‌آید. برخی انواع تماس فیزیکی ممکن است برای فرد مقابل غیر منتظره باشد و تاثیری
نا‌مطلوب بر رابطه شما بگذارد.

ساعاتی از روز را که سرحال هستید با یکدیگر سپری کنید
شاید شما از هم از آن دسته افرادی باشید که دوران نامزدی به نظرشان بسیار شیرین و بهتر از بعد از ازدواج می‌آید. گویی در آن زمان همه چیز به نظر جدید و هیجان انگیز می‌آمد. شما ساعت‌ها با نامزدتان صحبت می‌کردید و هیچ گاه از این صحبت‌ها خسته نمی‌شدید. اما با گذشت زمان، فرزندان، امور شغلی و بسیاری مسائل دیگر برای شما زمانی برای گذراندن وقت با همسرتان باقی نمی‌گذارد. اما شما باید به هر طریقی که می‌توانید بخشی از زمان خود را به گذراندن با همسرتان اختصاص دهید. این کار برای داشتن رابطه ای سالم و پایدار بسیار مهم است. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، ارتباط و درک مقابل شما دچار مشکل خواهد شد. معمولا در اوایل یک رابطه، طرفین از روحیه و نشاطی بیشتری برخوردار هستند. اما با گذشت زمان این روحیه و شادابی کاهش پیدا می‌کند و استرس‌های روزانه افراد را فرسوده می‌کند. کمی‌شوخ طبعی و نشاط می‌تواند در جلوگیری از این مسئله بسیار موثر باشد.
کاری کنید که با همسرتان اوقات خوشی را بگذرانید: به دنبال راه‌هایی برای غافلگیر کردن همسرتان باشید. مثلا می‌توانید بدون مقدمه برای همسرتان گل بخرید یا یک فیلم مورد علاقه همسرتان را برای او تهیه کنید. سعی کنید روحیه کودکانه خود را تقویت کنید. بازی کردن با کودکان می‌تواند به شما کمک کند کودک درونتان فعال شود. برخورداری از نشاط کودکانه می‌تواند در بسیاری از موارد برخورد با مشکلات را برای شما راحت‌تر کند. از هر فرصتی برای خندیدن با هم استفاده کنید. اگر کمی‌شوخ طبعی داشته باشید،اکثر موقعیت‌ها آنقدرها هم که به نظر می‌آیند تلخ و وحشتناک نیستند.

هیچ‌گاه ارتباط خود را با همسرتان قطع نکنید
ارتباط خوب پایه و اساس یک رابطه خوب است. وقتی افراد با یکدیگر خوب ارتباط برقرار نمی‌کنند، در واقع با اینکارشان به عوامل بیرونی اجازه می‌دهند به راحتی بر روابط آنها تاثیر بگذارند. تا زمانیکه طرفین یک رابطه بتوانند با یکدیگر خوب ارتباط برقرار کنند، می‌توانند مشکلات و موانع پیش رو را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارند.
حالات عاطفی طرف مقابلتان را بشناسید: هر یک از ما در برقراری ارتباط شیوه منحصر به فرد خود را داریم. ممکن است واکنش‌های همسر شما با شما متفاوت باشد. سعی کنید حالات گوناگون همسرتان را خوب بشناسید و در عین حال حالات خود را نیز به او بشناسانید. برای مثال ممکن است فردی بعد از یک روز سخت کاری با شنیدن یک جمله محبت آمیز از طرف همسرش سرحال شود در حالیکه دیگری دوست داشته باشد یک فنجان چای نوشیده و با همسرش در رابطه با آن روز صحبت کند. بخش اعظمی‌از برقراری ارتباط از راه‌های غیر کلامی‌صورت می‌گیرد. راه‌های غیر کلامی‌شامل ارتباط از طریق نگاه، حالات گوناگون بدن … است. در یک رابطه، طرفین باید این حالات خود را به خوبی بشناسند و همچنین به حالات خود نیز توجه داشته باشند. گاه ممکن است حالت بدن و چهره ما با آن چیزی که به زبان می‌آوریم متفاوت باشد. این تعارض از چشم طرف مقابل دور نمی‌ماند.
افکار و انتظارات خود را برای همسرتان توضیح دهید: ممکن است شما تصور کنید که از آنجاییکه شما و همسرتان چندین سال است که با یکدیگر زندگی می‌کنید، همسر شما افکار و انتظارات شما را به خوبی می‌شناسد و تشخیص می‌دهد. اما همسر شما قرار نیست ذهن شما را بخواند. شاید او متوجه برخی انتظارات شما بشود، اما بهترین و سالم ترین راه این است که شما خودتان افکارتان را برای او توضیح دهید. به هر حال افراد در طول زمان تغییر می‌کنند. ممکن است انتظارات حال شما با انتظارات پنج سال پیش متفاوت باشد. شفاف بودن در این رابطه می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.

روابط سالم بر پایه درک متقابل و گذشت استوارند
اگر شما انتظار دارید که همیشه آنچه شما می‌خواهید عملی شود، باید منتظر ناکامی‌باشید. روابط سالم بر پایه درک متقابل و گذشت استوارند. البته باید سعی کنید این گذشت در حد تعادل باشد.
آنچه نزد همسرتان مهم است را بشناسید: سعی کنید بفهمید چه چیزی برای همسر شما بسیار مهم است. در آن امور از خود گذشت بیشتری نشان دهید. در عین حال شما نیز باید به گونه‌ای خط قرمزهای خود را به همسرتان بشناسانید. اینکه شما بخواهید مدام گذشت کنید و خواسته‌های خود را نادیده بگیرید، به تدریج منجر به ایجاد خشم و عقده در شما می‌شود.
هدفتان نباید پیروزی باشد: اگر شما رفتارتان با همسرتان به گونه ایست که انتظار دارید همیشه «حرف حرف شما باشد»، تقریبا می‌توان گفت هیچ گاه به تفاهم نخواهید رسید. گاه ریشه این رفتار در این است که در دوران کودکی فرد نمی‌توانسته به خواسته‌هایش برسد یا دچار ناکامی‌هایی شده است. تاکید کردن بر برخی امور اشکالی ندارد اما باید به همسرتان نیز اجازه اظهار نظر بدهید. اگر به نظرات همسرتان احترام بگذارید، راحت‌تر می‌توانید در سایه تفاهم به خواسته‌های خود برسید.
راه‌های حل و فصل محترمانه اختلاف را یاد بگیرید: اختلاف جز جدایی ناپذیر هر رابطه ایست. اما برای اینکه یک رابطه پایدار بماند، هر دو طرف باید بتوانند اظهارنظر کنند. هدف هیچ یک از طرفین نباید پیروزی باشد. بلکه هدف باید حل اختلاف با احترام و محبت باشد. سعی کنید هنگام مشاجره مدام از کلمه «من» در مقابل «تو» استفاده نکنیدو همچنین موضوعات اختلافات پیشین را وارد موضوع بحثتان نکنید. هنگام مشاجره، هیچ گاه به طرف مقابلتان بی احترامی‌نکنید.

در کنار خوشی‌ها، انتظار سختی‌ها را نیز داشته باشید
در هر رابطه‌ای، بالا و پایین‌های زیادی وجود دارد. رابطه شما همیشه به یک شکل نخواهد بود. گاه یکی از طرفین ممکن است دچار مشکلی باشد که برای او ناراحتی واسترس زیادی ایجاد می‌کند، مانند از دست دادن یکی از اعضای خانواده، مشکلات شغلی و سلامتی.
این مشکلات می‌تواند بر هر دو طرف رابطه به گونه ای تاثیر بگذارد و ایجاد ارتباط با یکدیگر را برای آنها مشکل کند. افراد برای حل مشکلاتشان از راه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. این مسئله نباید باعث سؤ تفاهم شده و خشم و کینه طرفین را نسبت به هم زیاد کند. به منظور کاهش این‌گونه تنش‌ها، سعی کنید تا می‌توانید مشکلات بیرون از خانه را به همسرتان منتقل نکنید. اغلب افراد فکر می‌کنند که اگر مشکل‌شان را به همسرشان بگویند سبک می‌شوند و فشار ناشی از آن مشکل بر آنها کاهش می‌یابد. اما واقعیت این است که اینکار به مرور بر رابطه شما با همسرتان تاثیر منفی می‌گذارد و محیط خانه را برای شما غیر قابل تحمل می‌کند. همچنین سعی کنید در مقابل تغییرات انعطاف پذیر باشید. تغییر یکی از اجزا تفکیک ناپذیر زندگی است.تغییر در بسیاری از موارد باعث رشد هر دو طرف رابطه شده و در عین حال بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. در تعطیلات، رسم هدیه دادن، ما را در وضعیت و شرایط بدی قرار می‌دهد. خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد. هر چقدر آداب و رسوم را ساده‌تر برگزار کنیم، اضطراب و استرس در این دوران کمتر می‌شود.

هدایای خود را ساده کنید:
حتی می‌توانید خودتان آنها را تهیه کنید. در نگاه اول این کار ممکن است بیش از خرید هدیه، استرس‌زا باشد، اما فقط کافی است همه‌چیز را آسان بگیرید. می‌توانید به همراه کودکان خود با سیب‌زمینی مُهر درست کنید و با صدها رنگ زیبا، مجموعه‌ای از کارت‌های هدیه را تهیه نمایید. این کار را می‌توان به سادگی و با یک چاپگر خانگی نیز انجام داد. از هرگونه مهارت مشابه دیگری نیز می‌توان برای تهیه هدیه استفاده کرد. اگر کودک دارید، این یکی از بهترین شیوه‌ها برای دور هم جمع شدن است.

couple

 

می‌توانید هدایا را خودتان بپزید:
نیاز نیست که حتماً انواع مختلفی از شیرینی‌های رنگارنگ و متنوع بپزید، فقط می‌توانید یک نوع کیک و یا شیرینی را که در پخت آن مهارت بیشتری دارید، انتخاب کنید.
برای خرید، برنامه‌ریزی کنید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید:
این احتمال وجود دارد که در نهایت مجبور باشید، بعضی کادوها را از بیرون تهیه کنید؛ به خصوص اگر کودکان شما مشتاق خرید آن‌ها باشند. روش مطمئن برای پیشگیری از کمبود بودجه و یا صرف هزینه‌های گزاف، برنامه‌ریزی است. مقداری هزینه را به این کار اختصاص داده و خرید خود را براساس بودجه در نظر گرفته شده انجام دهید. اگر پایان سال فصل مناسبی برای خرید نیست، می‌توانید خرید خود را در طول سال انجام دهید. شما می‌توانید در خانه خود یک کشو را به هدایا اختصاص داده‌ و در طول ۱۲ ماه سال، هر وقت پول اضافی در اختیارتان قرار می‌گیرد، با آن هدیه‌ای بخرید و در آن کشو بگذارید. با این کار فشار و استرس خرید را از بین می‌برید.

148905


از خانه خودتان خرید کنید:
همیشه در خانه ما وسایل نویی وجود دارند که از سال گذشته هنوز حتی یک‌بار هم آنها را استفاده نکرده‌ایم و فقط فضای کمدهای خانه را اشغال کرده‌اند. می‌توانید با هدیه دادن آنها به افرادی که گمان می‌کنید این هدایا برای آنها کارآمد باشد، علاوه بر صرفه‌جویی در پول و وقت، خانه خود را از وسایل اضافی و درهم و برهم پاک کنید.
می‌توانید تجربیات خود را هدیه بدهید:
مثلاً اگر به مرکزی رفته‌اید و یک ماساژ خوب ‌شده‌اید، بلیط آنجا را تهیه کنید و به همسرتان هدیه بدهید و یا به کودک‌تان، قبض ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی را هدیه بدهید. می‌توانید از احساسات خود به عنوان یک منبع الهام‌بخش استفاده کنید. اگر به فیلم‌برداری و یا عکاسی علاقه‌مندید، می‌توانید فیلم یا عکس‌هایی از تصاویر مورد علاقه خود تهیه کنید و آنها را به دوستان و آشنایان هدیه بدهید. می‌توانید به جای صرف هزینه و پول، تخصص خود را به دیگران هدیه بدهید.
خرید هدایا به صورت فله و کلی نیز اقتصادی خواهد بود:
مثلاً می‌توانید تعدادی زیادی شمع بخرید. در خرید کلی قیمت‌ها مناسبند. حتی می‌توانید مواد غذایی فاسد نشدنی را به طور مستقیم از تولیدکنندگان و کشاورزان خریداری و آنها را در جعبه‌های هدیه زیبا بسته‌بندی کنید.


انفاق کنید:
تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای آموزش به کودکان است. به آنها بیاموزید که سخاوتمندانه رفتارکنند و چیزی از وسایل خود را به خیریه‌ها ببخشند.
اگر هنوز هم یک لیست خرید دارید و مجبورید برای تهیه آن به فروشگاه بروید، آن را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کنید:
با همسر خود به خرید بروید و یا دوستان خود را خبر کنید و برای تفریح با آنان به خرید بروید. سعی کنید از فروشندگان محلی خود خرید کنید که خرید شما به لحاظ اقتصادی هدیه‌ای به آنان خواهد بود. در حین خرید برای خوردن غذا با دوستان‌تان به رستوران یا یک ماساژ بروید و یا بستنی بخورید. با کمی برنامه‌ریزی، تعطیلات می‌تواند هم برای هدیه گیرنده و هم هدیه دهنده به یک اندازه رضایت‌بخش باشد. همانطور که گفتیم، خرید فله برخی از اقلام موجب صرفه‌جویی در هزینه و وقت می‌شود و شما می‌توانید با سابقه شخصی خود، آنها را بسته‌بندی کنید.

چند پیشنهاد

چای گیاهی: می‌توانید مقدار زیادی برگ نعنا، بابونه و یا گیاهان دیگر را تهیه و آنها را به صورت مخلوط در کوزه‌های شیشه‌ای تزئینی بسته‌بندی کنید و اگر دوست دارید، روی شیشه برچسب‌های مورد علاقه خود را بچسبانید.شمع: برخلاف شمع‌های شیمیایی، موم شمع‌های طبیعی عطر ملایم و طبیعی دارند. خرید موم و قالب شمع علاوه بر ایجاد سرگرمی می‌تواند بسیار جالب نیز باشد. شمع‌ها را با سلیقه خودتان بسازید و تزئین کنید.


http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/Hoseinshishechi/6og1yx3.jpg

روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون را می‌توانید به صورت فله خریداری و آن را در بطری‌های کوچک و زیبا بسته‌بندی کنید. عطر آن بسیار طبیعی و سالم است. ارائه یک کمک مالی خیریه به نام کسی می‌تواند هدیه‌ای به مراتب جالب‌تر از یک هدیه مادی باشد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

1x1.trans ده نشانه حاملگی احتمالیآیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید.

اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید!توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱۰کم اهمیت ترین و شماره ۱مهمترین علامت هستند.

۱-تورم و حساسیت در پستانه:
یکی از نشانه های اولیه حاملگی، حساس و دردناک شدن پستانها به علت افزایش سطح هورمونها است. درد پستانها ممکن است شبیه به درد آنها در هنگام پریود، یا کمی شدیدتر باشد. این عارضه پس از سه ماهه اول حاملگی و با عادت کردن بدن به تغییرات هورمونی، تا حد زیادی از بین می رود.

۲-خستگی:
ناگهان احساس خستگی می کنید؟ یا نه، احساس کوفتگی و ضعف عمومی شدید دارید؟ هیچ کس به درستی نمی داند که علت بروز این خستگی های ناگهانی در اوائل حاملگی چیست، اما احتمالا افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون می تواند یکی از عوامل بروز خواب آلودگی باشد.

با ورود به سه ماهه دوم حاملگی احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژی بیشتری خواهید کرد، اما احساس ضعف و خستگی در اواخر دوران حاملگی دوباره باز خواهد گشت، زیرا در آن دوران وزن نسبتا زیادتری را باید حمل کرده و همچنین به علل مختلف ممکن است خواب کافی نداشته باشید.

۳-خونریزی ناشی از لانه گزینی:
برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از باردار شدن (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی مشاهده می کنند. این خونریزی ممکن است ناشی از ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم شما باشد، اما کسی دلیل قطعی آن را نمی داند.

حرکت تخم لقاح یافته به سمت رحم، ۶روز پس از بارور شدن آغاز می شود و هنگامی که می خواهد در دیواره رحم، محلی را برای استقرار خود برگزیند، مختصر خونریزی اتفاق می افتد.این خونریزی بسیار کم و اغلب به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز خواهد بود و تنها یک یا دو روز طول خواهد کشید.
در صورت مشاهده خونریزی یا لکه بینی، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک خود را در جریان بگذارید؛ زیرا این موارد ممکن است نشانه های حاملگی خارج رحمی باشند.

۴-تهوع یا استفراغ:
در اکثر خانمها، تهوع صبحگاهی تا حدودا یک ماه پس از باردار شدن رخ نمی دهد. حتی برخی از خانمها آنقدر خوش شانس هستند که هیچ گاه این عارضه را تجربه نمی کنند. اما احساس تهوع در تعدادی از خانمهای حامله، بسیار زودتر آغاز می شود؛ همچنین این تهوع ممکن است فقط در صبحگاه رخ ندهد. عارضه ویار بارداری ممکن است صبح، ظهر یا حتی شب هنگام بروز کند.

تقریبا نیمی از خانمهایی که به این عارضه دچار می شوند، با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، به کلی بهبود پیدا می کنند. شدت این عارضه در بقیه خانمها نیز غالبا در ماه چهارم یا پنجم حاملگی کاهش می یابد.

۵-افزایش حساسیت نسبت به بو:
اگر در اوائل دوران حاملگی به سر می برید، ممکن است احساس خوشایندی نسبت به برخی بوها، مثلا بوی ساندویچ یا حتی یک فنجان قهوه نداشته باشید؛ و حتی ممکن است برخی بوهای خاص موجب بروز حالت تهوع در شما شوند.

این امر ممکن است ناشی از افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد، اما این صرفا یک احتمال است و کسی از علت قطعی آن خبر ندارد. همچنین ممکن است مشاهده کنید برخی از غذاهایی که قبلا بسیار دوست داشته اید، اکنون حال شما را به هم می زنند؛ این هم کاملا طبیعی است!

۶- نفخ شکم:
تغییرات هورمونی در اوائل حاملگی ممکن است موجب بروز حالت نفخ در شما بشوند؛ که این حالت مشابه با همان وضعیتی است که برخی از خانمها پیش از آغاز پریود ماهانه خود تجربه می کنند. به همین دلیل، حتی در اوائل حاملگی که رحم شما هنوز هم بسیار کوچک است، ممکن است احساس کنید که اندازه دور کمر لباسها برای شما کوچک شده است!

۷-تکرر ادرار:
اندکی پس از باردار شدن، ممکن است احساس کنید که به طور مرتب نیاز به ادرار کردن دارید. چرا؟ علت عمده این مطلب آن است که در دوران حاملگی، حجم خون و مایعات در بدن شما افزایش پیدا می کند، که در نتیجه حجم بیشتری از مایعات به کلیه ها و در نتیجه مثانه شما وارد می شود.

این عارضه ممکن است از هفته ششم حاملگی آغاز شده و در طول دوران حاملگی ادامه پیدا کرده یا حتی وخیم تر شود، البته رحم در حال رشد شما نیز فشار بیشتری بر مثانه وارد خواهد کرد.

۸-تاخیر پریود:
اگر پریود شما معمولا منظم بوده اما این بار به موقع شروع نشده است، می توانید پیش از آنکه سایر نشانه های فوق را مشاهده کنید، از تست حاملگی استفاده نمایید. اما اگر قاعدگی شما منظم نبوده یا اینکه زمان پریودهای قبلی خود را یادداشت نکرده اید، تهوع، حساسیت پستانها یا افزایش دفعات استفاده از دستشویی می توانند نشانه های حاملگی باشند.

۹-دمای پایه بدن شما بالا مانده است:
اگر دمای پایه بدن خود را یادداشت می کرده اید و اکنون مشاهده می کنید که این دما به مدت ۱۸روز در مقدار بالاتر از معمول باقی مانده است، احتمالا حامله شده اید.

و نهایتا۱۰- تست حاملگی خانگی که نتیجه مثبت بدهد:
علی رغم تبلیغاتی که روی جعبه های این تستها دیده می شود، اکثر آنها تنها یک هفته پس از موعد پریود بعدی می توانند حاملگی را تشخیص دهند. پس اگر زودتر از این موعد از این تستها استفاده کرده و نتیجه منفی گرفتید، بهتر است چند روز بعد دوباره تست را تکرار نمایید. البته اگر هنوز پریود نشده باشید!

پس از اینکه یکی از این تستها نتیجه مثبت داد، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. هنوز هم قطعی ترین روش در ایران تست خون بتا اچ سی جی است که با دستور پزشک در آزمایشگاهها انجام میشود

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 131 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)
این بیماری هم زنان و هم مردان را در تمام گروهای سنی مبتلا می‌کند، البته شیوع آن در جوانان بیشتر است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالیانه 90 میلیون مورد جدید عفونت کلامیدیایی در جهان اتفاق می‌افتد.

شایع‌ترین بیماری مسری جنسی + توصیه

این بیماری هم زنان و هم مردان را در تمام گروهای سنی مبتلا می‌کند، البته شیوع آن در جوانان بیشتر است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالیانه 90 میلیون مورد جدید عفونت کلامیدیایی در جهان اتفاق می‌افتد.

عفونت‌های کلامیدیایی شایع‌ترین بیماری آمیزشی باکتریایی در دنیا و عامل آنها میکروبی به اسم «کلامیدیا تراکوماتیس» است. درگذشته، مهم‌ترین بیماری ناشی از کلامیدیا، «تراخم» بود که یک بیماری چشمی و از شایع‌ترین دلایل نابینایی است ولی درحال‌حاضر گونه‌ای از این باکتری بیشتر شایع شده که باعث عفونت دستگاه تناسلی می‌شود. كلامیدیاها انگل‌‌های داخل سلولی هستند و بسیاری از خصوصیات فیزیكی آنها مانند ویروس‌هاست. این میكروب‌ها باعث التهاب مجرای ادرار، واژن، گردن رحم، لوله‌های رحمی، مقعد و تخمدان‌ها می‌شوند. کلامیدیا یک عفونت داخل سلولی است، بنابراین تشخیص آن با روش‌های معمول آزمایشگاهی مشکل خواهد بود.

این بیماری ممکن است بدون علامت یا با علایم خفیف و زودگذر باشد، ولی با گذشت زمان، عوارض خود را به‌ویژه در زنان نشان می‌دهد. بیشتر افراد مبتلا به بیماری‌های آمیزشی کلامیدیایی به علت بی‌اطلاعی از آلودگی خود به این میکروب، دنبال آزمایش یا درمان نمی‌روند. اگر همسر نیز درمان نشود، فرد پس از درمان، دوباره مبتلا خواهد شد.
کلامیدیا با هر نوع رابطه زناشویی قابل‌انتقال است و می‌تواند هنگام زایمان طبیعی از مادر به نوزاد منتقل شود. از آنجا كه گردن رحم در خانم‌ها و دختران جوان هنوز به خوبی تکامل نیافته است، امکان ابتلای این افراد بیشتر است.

 

علایم عفونت کلامیدیایی
بیشتر بیماران مبتلا به کلامیدیا بدون علامت هستند، این بیماری را بیماری خاموش نیز می‌نامند. این بیماری، یک دوره نهفته دارد و كه عبارت از مدت زمانی است که طول می‌کشد تا علایم بیماری پس از آلوده شدن به میکروب یا ویروس ظاهر شوند. طول دوره نهفته در عفونت کلامیدیایی 14-3 روز است. در خانم‌ها عفونت، ابتدا گردن رحم و مجرای ادرار را گرفتار می‌كند. 75 درصد خانم‌های مبتلا بدون علامت هستند. در صورت وجود علایم، عبارت خواهند بود از ترشح غیرطبیعی واژن و سوزش هنگام ادرار. حتی اگر عفونت از گردن رحم به لوله‌‌های رحمی منتشر شود، باز هم امكان دارد بیمار بدون علایم و نشانه باشد.

در عده‌ای از خانم‌ها، درد در قسمت تحتانی شکم، درد در قسمت پایین کمر، درد هنگام برقراری روابط زناشویی، تهوع، تب و خونریزی در فواصل عادت ماهیانه‌ها رخ می‌دهد. گاهی عفونت کلامیدیایی گردن رحم به ناحیه مقعد نیز منتشر می‌شود. بیشتر مردان مبتلا نیز بدون علامت هستند ولی برخی از آنها ترشح سفید یا روشن از مجرای ادرار و سوزش هنگام ادرار دارند. مردها همچنین ممکن است دچار سوزش و خارش در نوک مجرای ادرار شوند.

 

افراد در معرض خطر
خطر ابتلا به کلامیدیا در یک رابطه‌ زناشویی حفاظت نشده در این افراد بیشتر است:
1. دختران و خانم‌های جوان

2. مبتلایان به دیابت یا همان بیماری قند

3. كسانی كه وضعیت سلامت عمومی آنها نامناسب است.

4. افرادی كه در هوای گرم حضور دارند یا به هر علت دیگری، رطوبت و گرمای ناحیه تناسلی‌شان ممكن است افزایش یابد.

5. خانم‌هایی كه از دوش واژینال استفاده می‌كنند.

 

عوارض عفونت کلامیدیایی
کلامیدیا برخلاف سوزاک که یک بیماری پر سر و صداست، معمولا هیچ علامتی ندارد، ولی عواقب آن خطیرتر از سوزاک است. «اپیدیدیم» یک از ضمایم بیضه در مردان است. عفونت آن باعث بزرگی و قرمزی کیسه بیضه به همراه درد شدید می‌شود.

عفونت اپیدیدیم را در اصطلاح پزشکی «اپیدیدیمیت» می‌گویند. شایع‌ترین علت اپیدیدیمیت، ابتلا به عفونت کلامیدیایی است. قطر اپیدیدیم در بعضی نقاط آن، کمتر از یک میلی‌متر است و عفونت ممکن است باعث بسته شدن آن شود. اسپرم از بیضه به‌وسیله اپیدیدیم خارج و از طریق لوله منی وارد منی می‌شود. اگر مردی در هر دو طرف به اپیدیدیمیت مبتلا شود، بسته شدن دو طرفه اپیدیدیم باعث ناباروری وی خواهد شد. در این مردان با اینکه اندازه بیضه کاملا طبیعی است ولی تعداد اسپرم در مایع منی صفر گزارش می‌شود. گاهی بعضی از مردان جوان از اینکه تعداد اسپرم در مایع منی‌شان صفر گزارش شده است، تعجب می‌کنند گاهی هم زوجی قبلا صاحب یک فرزند شده‌اند و زمانی‌ كه می‌خواهند صاحب فرزند دوم شوند، مرد متوجه می‌شود که نابارور شده است. یکی از دلایل هر دو مورد، عفونت دو طرفه اپیدیدیم و بسته شدن آن است.
حدود 75 درصد زنان مبتلا به عفونت کلامیدیایی بدون علامت و 40 درصد آنها به بیماری التهابی لگن مبتلا می‌شوند که از عوارض آن دردهای مزمن لگنی و ناباروری است. گاهی یک مرد مبتلا به عفونت کلامیدیایی كه کاملا بدون علامت است، عفونت را به همسر خود منتقل می‌کند و با ابتلای همسر، زوج نابارور می‌شوند. مخاط واژن خانم‌ها در مقابل ‌کلامیدیا نسبتا مقاوم ولی مخاط گردن رحم حساس است و زود گرفتار می‌شود. زنان مبتلا به عفونت کلامیدیایی ممکن است ترشح مخاطی چرکی از دهانه رحم داشته باشند. گرفتاری لوله‌های رحمی با کلامیدیا باعث ناباروری زن می‌شود. 10 تا 40 درصد خانم‌های مبتلا به عفونت کلامیدیا كه درمان نمی‌شوند، بعدها به بیماری التهابی لگنی مبتلا خواهند شد.

در بعضی نقاط دنیا 40-30 درصد علت آسیب لوله‌‌های رحمی به‌علت عفونت‌های کلامیدیایی اتفاق می‌افتد. خطر بارداری خارج رحمی در زنان مبتلا به بیماری التهابی لگنی 10-6 برابر افراد عادی است و 50-40 درصد علت بارداری‌های خارج رحمی، بیماری التهابی لگن است. خطر ابتلا به بیماری ایدز در افراد مبتلا به عفونت کلامیدیایی 5 برابر افراد غیر آلوده خواهد بود. از عوارض دیگر کلامیدیا، عفونت چشم‌هاست اگر دست آلوده به ترشحات حاوی کلامیدیا با چشم تماس پیدا كنند عفونت چشمی «التهاب ملتحمه» ایجاد می‌شود در صورت عدم درمان، منجر به نابینایی خواهد شد. عفونت کلامیدیایی درمان نشده در خانم‌ها می‌تواند باعث زایمان زودرس شود. عفونت کلامیدیایی گردن رحم خانم باردار، هنگام زایمان به نوزاد منتقل خواهد شد و چشم، دهان، حلق و دستگاه تنفس نوزاد می‌تواند گرفتار شود.

 

تشخیص
امروزه در بسیاری از کشورها برنامه‌ای برای غربالگری این عفونت در زنان وجود دارد. با دریافت شرح حال مناسب، می‌توان در خانمی ‌که احتمال عفونت دارد، برای غربالگری اقدام كرد. در سال 1382، 1052 زن 49-15 ساله که به 5 درمانگاه زنان- مامایی در شهر تهران مراجعه کرده‌بودند، از نظر وجود عفونت کلامیدیایی بررسی شدند. حدود 12 درصد این تعداد خانم، تست PCR مثبت برای کلامیدیا داشتند. در جامعه‌ای که بیش از 4 درصد خانم‌های آن به کلامیدیا مبتلا هستند، غربالگری خانم‌ها از نظر وجود عفونت کلامیدیایی، توصیه می‌شود. امروزه تست‌های بسیار حساسی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان بیماری را هم در ترشحات گردن رحم و هم از طریق ادرار تشخیص داد. در مردان، برای تشخیص، از نمونه‌‌هایی که از داخل مجرای ادرار گرفته شده‌اند، استفاده می‌‌شود. بهترین تست تشخیصی هم در مرد و هم در زن استفاده از PCR است. برای درمان عفونت‌های کلامیدیایی، داروهای بسیار موثری وجود دارند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 101 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
نمی‌توانید اوج لذت جنسی را با همسرتان تجربه کنید؟ یا شاید می‌خواهید آن را از قبل هم قوی‌تر تجربه کنید؟ در اینجا توصیه‌هایی از متخصصین امور جنسی برایتان گرد آورده‌ایم که کمکتان می‌کند ارگاسم بهتری داشته باشید.
 

مردمان: نمی‌توانید اوج لذت جنسی را با همسرتان تجربه کنید؟ یا شاید می‌خواهید آن را از قبل هم قوی‌تر تجربه کنید؟ در اینجا توصیه‌هایی از متخصصین امور جنسی برایتان گرد آورده‌ایم که کمکتان می‌کند ارگاسم بهتری داشته باشید.

 نقاط حساس را تحریک کنید


 شکل‌های مختلف قرارگیری حین رابطه‌ جنسی کمکتان می‌کند به ارگاسم برسید. مثلاً زن روی همسرش قرار گیرد تا بالای ناحیه کلیتوریس او بر روی استخوان ناحیه تناسلی مرد برخورد کند. یا زن به پشت خوابیده و بالشتی زیر باسن خود قرار دهد. دکتر لائورا برمن می‌گوید، حتی می‌توانید از ویبراتور هم در طول رابطه جنسی استفاده کنید.

حرف بزنید


دکتر برمن می‌گوید، «مردها واقعاً به فیدبک شما نیاز دارند. وقتی حرکتی را حین رابطه‌جنسی خوب انجام می‌دهد حتماً حس خوبتان را به صورت کلامی یا فریاد کشیدن نشان دهید.»

خودتان یاد بگیرید


وقتی ندانید که چه چیزی تحریکتان می‌کند نمی‌توانید احساستان را با طرف‌مقابل در میان بگذارید. برای اینکه بدنتان را به ارگاسم شدن عادت دهید، باید نقاط حساس بدن خود را بشناسید و از آناتومی جنسی اندامتان از طریق مراجعه به مقالات علمی اطلاع کسب کنید.

عضلات ارگاسم‌تان را تمرین دهید


تمرینات کیگل، تمرین سنتی برای زنانی است که می‌خواهند ارگاسم‌های ضعیف خود را تقویت کنند. باید بتوانید این عضلات را در کف لگن خاصره خود پیدا کرده و مانند حالت متوقف کردن ادرار این عضلات را سفت کنید. این تمرینات را هر روز چند مرتبه تکرار کنید و در زمان فشردن عضلات تنفس را فراموش نکنید.

کارهای جدید و هیجان انگیز انجام دهید


تحقیقات نشان می‌دهد که انجام رفتارهای هیجان انگیز زن و شوهر در کنار هم دوپامین موجود در مغز را تحریک کرده و همین مسئله شما را از نظر جنسی نیز تحریک می‌کند.

اوج لذت را به تاخیر بیاندازید


هرچه تحریک دیرتر اتفاق بیفتد، انفجار شدیدتر خواهد بود. خودتان را به ارگاسم نزدیک کرده و بعد کُند کنید. این کار را قبل از رسیدن به اوج چند مرتبه تکرار کنید.

روی تنفستان متمرکز شوید


رابطه جنسی تانتریک بسیار جدید و مدرن به نظر می‌رسد اما مهمترین امتیاز آن -- که بر تنفس متمرکز است--لذت جنسی شما را تقویت می‌کند. شما می‌توانید ار نفستان برای نقل‌وانتقال انرژی جنسی خود استفاده کنید. زوج‌هایی که تنفس منظم دارند، رسیدن به ارگاسم را دیرتر کرده و ارگاسم بهتر و قوی‌تری خواهند داشت.

در کنار هم فیلم‌های آموزشی تماشا کنید


فیلمهای علمی و تایید شده که روابط جنسی صحیح را آموزش می دهند و یادگیری تکنیکهای صحیح زناشویی میتواند شما را در رسیدن ارگاسم یاری دهند.

پیش‌نوازی‌های خلاقانه را امتحان کنید


اگر گرم کردن همسرتان زمان بیشتری می‌برد، با دادن ایمیل‌ها یا پیامک‌ها تحریک‌کننده به همدیگر شروع کنید.

داروهایتان را چک کنید


زنان بسیار بیشتر از مردان از داروهای ضدافسردگی که زندگی جنسی افراد را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند. اگر مشکل دارید، درمورد داروهای مصرفی‌تان با پزشک خود صحبت کنید.

زود کمک بگیرید

اگر برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، توصیه‌های متخصصین می‌تواند برایتان کارساز باشد. تخریب عصبی یا پایین بودن میزان تستوسترون می‌تواند علت مشکل باشد. پزشکتان می‌تواند معاینه پزشکی را انجام داده و عوامل ارتباطی شما را بررسی کند.

ریلکس کنید

در یک تحقیق جدید که بر روی بیشتر از ۵۰ زن انجام گرفت، بیش از ۷۰ درصد از آنها استرس‌های کاری را در زندگی جنسی خود تاثیر‌گذار دانستند. مشخص است که کم بودن میل جنسی احتمال رسیدن به ارگاسم را پایین می‌آورد. بنابراین بهتر است مشکلات زندگی را پشت در اتاق خوابتان جا بگذارید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 113 شنبه 06 آبان 1391 نظرات (0)
 
درمان رابطه ي جنسي كوتاه
 
 

انزال زودرس عبارتست از انزال مستمر و عود كننده با حداقل تحريك جنسي قبل، همزمان يا بلافاصله بعد از دخول و پيش از زمان دلخواه شخص.

ماسترز و جانسون(دو متخصص در درمان اختلالات جنسي) نيز رويكرد ديگري را براي تعريف انزال زودرس پيشنهاد كرده اند. قضاوت در اين مورد تا اندازه اي به توانايي فرد در به تاخير انداختن انزال ضمن آميزش بستگي دارد تا شريك جنسي به ارگاسم برسد.
البته بايد توجه داشت كه در تعريف انزال زودرس توقعات و انتظارات خود فرد نيز بسيار نقش دارد براي مثال در همايش مشكلات زناشويي كه در سالهاي اخير در يكي از كشورهاي اروپايي برگزار شد، گزارشها حاكي از اين است كه: مرداني كه دچار انزال زودرس هستند، ميانگين رابطه زناشويي شان حدود ۸/۱ دقيقه است.
- ولي ميانگين اين رابطه براي مردان عادي و نرمال حدود ۳/۷ دقيقه است.
اما در گزارشهاي زمينه يابي كه از مردان مختلف به دست آمده اين مساله مشخص شد كه حتي در برخي از مرداني كه طول مدت رابطه زناشويي شان۲۵ دقيقه است نيز باز از انزال زودرس شكايت كرده اند. اين نوع گزارشها به طور روشن نشان مي دهد كه افراد از لحاظ رضايت زناشويي، در طيف بسيار متنوعي قرار داشته و به اين ترتيب نمي توان يك تعريف واحد و روشني در مورد انزال زودرس ارايه داد.

در همين همايش پروفسور والدينگر(متخصص درمانهاي زناشويي) گزارش داد كه:
۵/۲ در صد از مردان نمي توانند رابطه زناشويي شان را بيش از ۹۰ ثانيه حفظ كنند و به سرعت دچار انزال مي شوند و به احتمال زياد مي توان اين افراد را مبتلا به اختلال انزال زودرس دانست.
در مطالعات زمينه يابي كه در اين زمينه صورت گرفته، گزارشات نشان مي دهد كه تقريبا ده درصد از مردان متاهل اغلب يا گاهي اوقات اين تجربه را پشت سر گذاشته اند. البته اين مطالعات نشان مي دهد كه مردان خيلي جوان بيشتر با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنند و هر چه سن شان بالاتر رفته و مسن تر مي شوند، كنترل شان بر اين فرآيند بيشتر مي گردد. هر چند كه افراد ميانسال بسياري هستند كه هنوز با اين مشكل دست به گريبانند اما خوشبختانه براي رفع اين مساله راههاي درماني مناسبي وجود دارد.
در بيشتر مواقع انزال زودرس در شرايط ناكامي و عدم احساس رضايت رخ مي دهد و حتي در موارد شديد انزال زودرس، اين مساله ميتواند ازدواج طرفين را مورد تهديد قرار دهد چرا كه زندگي جنسي طرفين به شدت تحت تاثير قرار مي گيرد.

چه اتفاقي مي افتد؟
در بيشتر مواقع انزال زودرس در شرايط ناكامي و عدم احساس رضايت رخ مي دهد و حتي در موارد شديد انزال زودرس، اين مساله ميتواند ازدواج طرفين را مورد تهديد قرار دهد چرا كه زندگي جنسي طرفين به شدت تحت تاثير قرار مي گيرد.
گاهي وقتها شرايط خيلي بدتر شده و مشكل آن قدر شديد مي شود كه حتي امكان برقراري يك ارتباط زناشويي موثر امكان پذير نبوده و اين مساله علاوه بر اينكه بر كيفيت زندگي زناشويي فرد تاثير منفي مي گذارد بلكه كارآمدي مرد را مورد آسيب قرار داده و از طرف ديگر باعث ناكامي و آزار همسر مي گردد.

عشق
چرا اين مشكل براي برخي از مردان رخ مي دهد؟براي برشمردن علل انزال زودرس مي توان تمام اين احتمالات را در نظر گرفت:
- براي مدتهاي طولاني درمانگران معتقد بودند كه مهمترين علت انزال زودرس در مردان ، شرطي شدن آنهاست به اين معنا كه در نخستين روابط جنسي اگر مرد در اثر بي مهارتي در رابطه زناشويي دچار انزال زودرس شود، اين مساله براي وي اضطراب آور بوده و همين اضطراب در دفعات آتي رابطه زناشويي، بر عملكرد وي تاثير منفي گذاشته و باعث ايجاد اختلال در آن مي گردد.
- در برخي ديگر از مردان كه دچار اين مشكل هستند، بررسي ها نشان داده كه پدر آنها نيز دچار اين مشكل بوده است لذا اين نتيجه نشان مي دهد كه در برخي از مردان احتمال ارثي بودن انزال زودرس بسيار قوي تر از عوامل اكتسابي است. لذا در اين دسته از افراد عامل وراثت نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند.
- جاي هيچ شكي نيست كه عصبي بودن(شخصيت اضطرابي داشتن و يا استرس به دليل برخي از مشكلات) در بروز اين مشكل نقش مهمي را ايفا مي كند. براي مثال مرداني كه در دوران تجرد خود عادت به خودارضايي داشته اند، اين مساله همواره برايشان توام با احساس گناه بوده و همواره اين موضوع را در ذهن مرور كرده كه"آيا خودارضايي آنها، در زندگي زناشويي آينده شان تاثير خواهد گذاشت يا خير؟" بنابراين اين افكار منفي بعد از ازدواج نيز مي تواند بر رابطه زناشويي آنها تاثير منفي بگذارد.
- داشتن برخي از عادات نامناسب در سبك زندگي برخي از مردان مانند مصرف بيش از حد سيگار و ... مي تواند علت انزال زودرس گردد.
و در انتها بايد گفت كه درست است كه ابتلا به انزال زودرس براي مردان مبتلا، چيزي شبيه به كابوس است و حتي بسياري از آنها سالها با اين مشكل دست به گريبان بوده اند ولي به علت خجالت و يا غرور و .. اين مساله را هيچگاه ابراز نكرده و در صدد درمان نبوده اند.
عنوان كردن اين مساله لازم است كه هر چند اين مساله مي تواند باعث بروز مشكلات بسياري در زندگي زناشويي گردد اما خوشبختانه راههاي درماني مناسب و حتي ساده اي براي رفع اين مشكل وجود دارد كه در يادداشت بعدي انواع روشهاي درماني انزال زودرس را براي شما كاربران محترم ارايه خواهيم داد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 127 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

بیشتر مردان چه بخاطر بچه دارشدن و چه بخاطرلذت بردن از انزال،تمایل به افزایش مقدار اسپرم خود دارند.به نظر برخی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند نشان دهنده سلامت جسمی باشد.صرف نظر از صحت وسقم این گفته،بدون شک افزایش حجم منی میتواند لذت ارگاسم رابیشتر و مدت آنرا طولانی تر نماید.بعلاوه افزایش تولید اسپرم در بیضه میتواند میل جنسی شما را هم بیشتر سازد.

شما امروز در این مقاله نکات سودمندی در مورد افزایش مایع منی خواهید آموخت.

۱- ترک سیگار:سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد،مقدار اسپرم شما را کاهش میدهد.گاهی مقدار اسپرم افراد سیگاری حدود۲۲درصد کمتر از سایرین است.

۲- لباس زیر راحت و گشاد بپوشید:علت اینکه بیضه ها درون کیسه ای خارج از بدن قرار دارند این است که باید دمای آنها چند درجه خنک تر از دمای بدن باشد.بهمین خاطر پوشیدن لباس زیر و شورت تنگ که بیضه ها را به بدن شما میچسباند کار مناسبی نیست.اگر بتوانید بهتر است شبها لخت بخوابید.

۳- تغذیه مناسب داشته باشید:بدون شک بعضی از غذاها روی تولید مایع منی اثر دارند.غذاهایی که چربی کم و کربوئیدرات و پروتئین فراوان دارند بعلاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی میشوند.ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تضمین سلامتی شما میشود.

۴- پرهیز از خود ارضائی

۵- اجتناب از مصرف مشروبات الکلی:الکل به علت اثر روی کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن(هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و مقدار مایع منی را بدنبال دارد.

۶- تمرین حرکات ورزشی کجل:هرچند این تمرینات اثری روی مقداراسپرم ندارد،ولی به کمک آن میتوانید قدرت پرتاب منی خود را بیشتر کنید و لذت بیشتری از انزال ببرید.

۷- ویتامین ها و مکملهای غذایی:ماری ژوانا و بعضی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند.در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که تولید منی را بیشتر میکنند.مانند:

کارنیتین:در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.
فولیک اسید:
آرژینین:در آجیل،کنجد،تخم مرغ و گوشت وجود دارد و تقویت کننده منی است.
ویتامین ایی و سلنیوم:این دو ماده نیز باعث افزایش تولید منی میشوند.
مصرف داروی گیاهی آفرودیت نیز مفید میباشد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 120 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)
امروزه یکی از معیارهای قابل‌سنجش برای بررسی میزان خوشبختی زوجین، میزان رضایتمندی آنهااز روابط جنسی است. شماری از صاحب‌نظران مسایل خانواده معتقدند اگر زن و شوهر بتوانند از نظر جنسی همدیگر را ارضا کنند، قادرند بسیاری از تنش‌های زندگی را هم مدیریت کنند اما ....

تعاریف متعددی از خانواده براساس دیدگاه جامعه‌شناسان، روان‌شناسان و صاحب‌نظران علوم دیگر وجود دارد....
براساس برخی از این تعاریف، خانواده، نهاد مقدس و واحد سازنده جوامع بشری است که برای تامین نیازهای مختلف انسان از جمله نیاز جنسی و براساس پیمان زناشویی میان زن و مرد شکل می‌گیرد. براساس این تعریف، زن و شوهر برای ادامه حیات زندگی مشترک افزون بر تفاهم، تناسب و هم‌شأنی در مسایل فکری و دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظایر آن، باید به نیازهای جنسی یکدیگر هم توجه کنند.


امروزه یکی از معیارهای قابل‌سنجش برای بررسی میزان خوشبختی زوجین، میزان رضایتمندی آنهااز روابط جنسی است. شماری از صاحب‌نظران مسایل خانواده معتقدند اگر زن و شوهر بتوانند از نظر جنسی همدیگر را ارضا کنند، قادرند بسیاری از تنش‌های زندگی را هم مدیریت کنند اما اگر روابط جنسی خوبی با هم نداشته باشند گاهی حتی مشکلات کوچک زندگی هم تبدیل به بحران می‌شود. به عبارت ساده‌تر روابط جنسی خوب زن و شوهر کوهی از مشکلات زندگی را به کاه و روابط سست و کمرنگ جنسی، کاهی را به کوهی از مشکلات بدل می‌کند.

سائقه جنسی غریزه‌ای است همانند غریزه گرسنگی، تشنگی و خوابیدن که البته پس از بلوغ فعال می‌شود و بنابراین مرد و زن بالغ پس از ازدواج به‌طور معمول و به دور از بروز هرگونه مشکلات پیچیده‌ای می‌توانند با هم روابط جنسی رضایت‌بخشی داشته باشند. البته غریزه جنسی نیز مانند هر غریزه دیگری نیازمند تربیت و آموزش است. یعنی همان‌طور که کودک آداب خوردن و آشامیدن و غذا خوردن سر سفره را فرامی‌گیرد، زن و شوهر نیز باید در دوران عقد درباره مسایل جنسی از جمله تفاوت‌های جنسی زن و مرد اطلاعات درستی کسب کنند و مهارت‌هایی را بیاموزند تا زندگی زناشویی موفق‌تری را بر پایه باورها و اطلاعات درست با هم سپری کنند. در کنار بسیاری از زوج‌های جوان که با هم زندگی خوبی را آغاز می‌کنند و ادامه می‌دهند، شمار قابل‌توجهی هم هستند که با وجود علاقه‌مندی به هم و تفاهم و همفکری و سازگاری، از مشکلات جنسی رنج می‌برند و سایه سنگین این مشکلات، ادامه زندگی مشترک را برای آنها سخت و دشوار می‌کند.

مسایل و مشکلات جنسی در سال‌های نخست زندگی به ۳ دسته عمده تقسیم می شوند؛

۱-مشکلات جنسی ناشی از باورها و اطلاعات نادرست

۲- مشکلات جنسی ناشی از اختلافات و ناسازگاری‌های زناشویی

۳-مشکلات ناشی از اختلالات جنسی

مشکلات جنسی ناشی از باورها و اطلاعات نادرست :


بسیاری از مسایل و مشکلات جنسی زن و شوهر از اطلاعات و باورهایی ناشی می‌شود که هیچ اساس و پایه درستی ندارند و صرفا براساس عقاید شخصی یا شنیده‌ها و دیده‌ها از منابع غیرموثق شکل گرفته‌اند. از جمله این منابع گمراه‌کننده فیلم‌های مستهجن، تبلیغات تجاری و تجربیات شخصی دیگران است که عمل و پیروی از آنها نه تنها سودمند نیست بلکه گاهی آسیب‌زننده است. گفته‌ها، شنیده‌ها، دیده‌ها و باورهای نادرست موجب کاهش شدید اعتماد به نفس فرد در عملکرد جنسی خود یا بی‌انگیزگی به طرف مقابل می‌شود و به توقعات و انتظاراتی دامن می‌زند که واقع‌بینانه نیستند. برای نمونه اندازه اندام‌تناسلی هیچ نقشی در ارضای جنسی همسر ندارد و اندازه اندام‌تناسلی بیش از ۹۹ درصد مردانی که به علت نارضایتی همسر یا تبلیغاتی که در این‌باره صورت گرفته به کلینیک‌های تخصصی جنسی مراجعه می‌کنند، طبیعی است اما بسیاری از همین افراد برای درمان خود اصرار و پافشاری می‌کنند که گاهی عوارض وخیمی به دنبال دارد. نمونه دیگر کندی رسیدن به اوج لذت جنسی در زن نسبت به مرد است که جزیی از تفاوت‌های طبیعی میان مرد و زن محسوب می‌شود اما ناآگاهی از این موضوع باعث می‌شود تا برچسب سردمزاجی به همسر زده شود و پیامد آن مشکلات متعدد و زنجیره‌وار دیگری است که بروز می‌کند. درباره مشکلات جنسی که براساس مقایسه‌ها، باورها و اطلاعات نادرست شکل می‌گیرد، می‌توان موارد متعدد دیگری را نام برد: اینکه برای موفقیت در زندگی زناشویی فعلی، تجارب قبلی نیاز است، اینکه نیاز جنسی صرفا از حقوق مردان است، اینکه وصال باید حتما در شب زفاف صورت گیرد، اینکه زودارضایی زوج نشانه بی‌رغبتی وی به ادامه روابط جنسی با زوجه است، اینکه روابط جنسی یعنی فقط نزدیکی و موارد متعدد دیگری که می‌توان به این فهرست افزود که از حوصله این نوشتار خارج است. همان‌طور که پیش از این نوشتم بسیاری از این باورها و اطلاعات نادرست و مشکلات جنسی ناشی از آن را می‌توان با آموزش‌های مدون و پیوسته دوران عقد و پس از آن برطرف و به زوجین برای ادامه زندگی مشترک توأم با رضایتمندی کمک کرد.


مشکلات جنسی ناشی از اختلاف‌های زناشویی:


احتمال وقوع ناسازگاری و اختلاف‌های زناشویی در سال‌های نخست پس از ازدواج بالاست. آمارها هم نشان می‌دهد میزان ثبت طلاق در اوایل زندگی مشترک بیشتر از مواقع دیگر است. همچنین براساس تحقیقی که در دادگاه‌های خانواده صورت گرفته، مشکلات و نارضایتی جنسی در میان زوجینی که قصد دارند از هم طلاق بگیرند بسیار شایع است. آمارها حاکی است بیش از ۶۰ درصد زوجینی که به مجتمع‌های قضایی خانواده با هدف جدایی از یکدیگر مراجعه می‌کنند به نحوی از همسر خود در زمینه مسایل جنسی ناراضی‌اند. بدیهی است که هنگام بگو‌مگوی زناشویی و قهر و دلخوری، روابط همسران در همه سطوح زندگی مشترک از جمله روابط جنسی کاهش می‌یابد اما مشکلات جنسی در این‌گونه اختلافات وقتی بروز و ظهور پیدا می‌کند که زوج یا زوجه بخواهد از ترک روابط جنسی به عنوان حربه‌ای برای انتقام، تنبیه یا به سازش کشیدن طرف مقابل استفاده کند که متاسفانه استفاده از این شیوه نادرست گاهی به بروز مشکلات جنسی و تشدید اختلافات می‌انجامد. از سوی دیگر، تنش‌ها و فشارهای عصبی ناشی از مشاجرات دایم زندگی با افزایش هورمون‌های استرس از جمله اپی‌نفرین و نوراپی‌نفرین موجب اختلال در کارکرد جنسی افراد می‌شود و بروز چنین اختلالاتی هنگام اختلافات زناشویی حلقه معیوبی را تکمیل می‌کند که درنتیجه آن، اختلافات خارج بستر خواب زن و شوهر به تشدید مشکلات داخل بستر و برعکس آن می‌انجامد.

هنگامی که مشکلات جنسی بر اثر اختلافات و ناسازگاری‌های زن و شوهر بروز می‌کند بسیار مهم است که به درمان این‌گونه مشکلات در بستر حل سایر مشکلات فیمابین زن و شوهر توجه شود چرا که بسیاری از مشکلات جنسی ثانویه به مشکلات دیگر زندگی با حل یا کاهش تعارضات زناشویی خودبه‌خود بهبود می‌یابند. از این رو بی‌توجهی درمانگران به اختلافات زناشویی و صرفا درمان علامتی مشکلات جنسی آنها اولا موقتی است و ثانیا گاهی مشکلات ناخواسته دیگری را در روابط زناشویی ایجاد می‌کند که حتی به آتش اختلافات هم دامن می‌زند. توصیه پیشگیرانه به زوجین جوان هم هنگام بروز اختلاف در زندگی این است که دامنه این اختلاف را به جنبه‌های دیگر زندگی از جمله روابط جنسی نکشانند و بحران ناشی از اختلاف پیش آمده را به گونه‌ای مدیریت کنند که شعله آن به سایر قسمت‌های زندگی مشترک زبانه نکشد چرا که معمولا بر پایه همین نقاط مشترک باقیمانده است که می‌توان اختلافات پیش آمده را حل کرد.

مشکلات ناشی از اختلالات جنسی:


اختلالات جنسی نیز مانند اختلالات دیگر ممکن است در هر فردی و در هر سنی بروز کند. علل، علایم، راه‌های تشخیص و درمان هر یک از اختلالات جنسی بسیار مفصل است و می‌توان در جای خود به تفصیل شرح داد اما به صورت خیلی خلاصه منشأ اختلالات جنسی عمدتا جسمی یا روانی و البته در بیشتر مواقع ترکیبی از آنهاست. در سال‌های نخست پس از ازدواج انواع و اقسامی از اختلالات جنسی ممکن است در زوجین بروز کند اما به طور شایع زودانزالی در مردان و واژینیسموس و ارضانشدن در زنان شیوع بیشتری دارد. زودانزالی در مردان و واژینیسموس در زنان که بر اثر انقباضات غیرارادی عضلات قسمت تحتانی مهبل رخ می‌دهد از علل شایع به وصال نرسیدن نیز به شمار می‌رود. این اختلالات و اختلالات دیگر مانند ناتوانی جنسی یا در اصطلاح علمی ایمپوتنسی درمان‌پذیرند و زوجین باید در صورتی که این اختلالات در ماه‌های نخست پس از ازدواج رفع نشدند یا طی زندگی مشترک بروز کردند با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی درمان اختلالات جنسی برای تشخیص و درمان آن اقدام کنند.


نکته دیگری که در این خصوص آگاهی از آن ضروری است عوامل زمینه‌ساز بروز اختلالات جنسی است. باید بدانیم که بسیاری از داروها خطر بروز اختلالات جنسی را افزایش می‌دهند. از این رو زوجین باید توجه کنند که مصرف خودسرانه داروها به هیچ‌وجه جایز نیست.

به عنوان نمونه به کرات دیده شده که مرد یا زن هنگام اختلافات خانوادگی خودسرانه و بدون مراجعه به پزشک برای آرامش یا انتقال این پیام به همسر که من از تو به شدت عصبانی، دلخور و ناراحت هستم از قرص‌های آرام‌بخش استفاده می‌کند غافل از اینکه ممکن است به عوارض جانبی این‌گونه داروها از جمله کاهش میل جنسی دچار شود. استعمال سیگار، موادمخدر و ترکیبات محرک صناعی روانگردان از دیگر مواردی به شمار می‌روند که خطر بروز اختلالات جنسی را بیشتر می‌کنند و باید هرچه زودتر ترک شوند. همچنین ابتلا به برخی بیماری‌ها اعم از جسمی یا روانی همچون دیابت، تنگی‌عروق کرونر قلب، پرفشاری خون، نارسایی مزمن کلیه، برخی‌ اختلالات هورمونی، افسردگی، اختلالات اضطرابی و... احتمال ابتلا به اختلالات جنسی را بیشتر می‌کند که در صورت ابتلای به آن، درمان یا کنترل بیماری زمینه‌ای اهمیت فراوانی دارد

و نکته آخر شیوه زندگی است که بر سلامت جنسی افراد تاثیرگذار است زیرا امروزه معلوم شده کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، استرس‌های مختلف و چاقی سلامت جنسی افراد را به مخاطره می‌اندازند و باید اصلاح شوند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 دوشنبه 17 مهر 1391 نظرات (0)

مجموعه دی​وی​دی​های برخی سخنرانی​های دکتر فرهنگ، روانشناس و از اساتید محبوب حوزه موفقیت در موضوعات سه گانه​ای با محوریت «موفقیت» منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، سلسله نشست های «ازدواج موفق، خانواده موفق و  تکنیک های موفقیت»، گلچینی از سخنرانی های دکتر شاهین فرهنگ از سوی انتشارات مهر فر منتشر و روانه بازار شد. این مجموعه ها که هر یک از چندین دی وی دی تشکیل شده، گلچینی از سخنرانی های فرهنگ در سه حوزه مورد اشاره است. فرهنگ فارغ التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه ییل آمریکا و از روانشناسان شناخته شده و محبوب حال حاضر کشور محسوب می شود که سخنرانی های او طرفداران زیادی دارد.

 

دربخشی از سخنرانی دکتر فرهنگ در خصوص ازدواج موفق و گروه های انسانی و بهترین ازدواج ها میان این گروه ها می خوانیم:

«انسان ها از نظر درک دنیای اطرافشون و برقراری رابطه با آن به 4 گروه تقسیم می‌شوند.
بصری – سمعی – لمسی – جنبشی
2 راه برای شناخت این 4 گروه وجود دارد
1- توجه به نشانه های ظاهری
2- توجه به آنچه که در موردش توصیف می‌کنند

بصری ها:
1- تند تند و بریده بریده و هیجانی صحبت می‌کنند

2- دستشان را در هنگام صحبت کردن تکان می‌دهند
3- توی جزواتشان معمولآ نقاشی می‌کشند
4- همچنین از رنگ های زیادی استفاده می‌کنند
5- دست خطی تمیز دارند
6- چیز هایی که می‌بینند را می‌توانند یاد آوری کنند
7- عاشق رنگ هستند و رنگارنگ می‌پوشند
8- عاشق عکس و تصویر هستند
برای مثال: سنگ و کفش دوزک جمع می‌کنند!

سمعی ها:
1- شمرده و رسا صحبت می‌کنند

2- بهترین سخنرانان عالم سمعی هستند
3- وقتی به تنهایی مشغول به کاری هستند، زیر لب زمزمه می‌کنند و هرچه تند تر بخوانند تند تر کار می‌کنند و برعکس
4- صدای آدم ها را به خوبی به یاد می‌سپارند
5- اگر در طبیعت باشند، به دنبال منبع صدا می‌روند( مثل صدای بلبل)
6- علاقه به بازی های پر سرو صدا ولی کم تحرک دارند

لمسی ها:
1- پر احساس ترین و رمانتیک ترین افراد هستند(البته همه احساس دارند و این مسئله را نباید اشتباه کنیم)

2- بدنشان کمی شل و مقداری به جلو خم هستند
3- خیلی نزدیک به تلوزیون می نشینند
4- خیلی آرام و با احساس شعر می‌خوانند
5- توی کلاس جلو می نشینند
6- مسائل احساسی را عالی به خاطر می سپارند
7- در طبیعت خودشان را با حسشان درگیر طبیعت می‌کنند، مدام گلها را بو می‌کنند و ناز می‌کنند

جنبشی ها:
1- آرام و قرار ندارند

2- دنبال کشف هستند
3- عاشق بازی هایی با تحرک زیاد هستند
4- در طبیعت دنبال کشف کردن چیزی هستند
 

نکته مهم: لازم نیست 100% نشانه ها را در یک فرد ببینیم تا تشخیص دهیم. و دیگر اینکه در هر گروهی که هستیم، قابل تغیر نیستیم. همگی ما نشانه هایی از هر 4 گروه داریم ولی باید ببینیم که نشانه های کدام گروه در ما بیشتر است. بهترین ازدواج ها، ازدواج با هم گروهی ها است ولی اگر بخواهیم ترتیب بندی کنیم بدین گونه خواهد بود:
بصری ها: در مرتبه اول بهتر است که با بصری ها ازدواج کنند و در مرتبه بعد با جنبشی ها و در مرتبه آخر با سمعی ها ولی ازدواج با لمسی ها رو بهشون پیشنهاد نمیکنیم
سمعی ها: اول با سمعی ها - دوم با بصری ها

جنبشی ها: اول با جنبشی ها – دوم با بصری ها
لمسی ها: تنها گروهی هستندکه فقط و فقط باید با همگروهی های خودشان ازدواج کنند.»

 

 ساکنان تهران برای تهیه این لوح های فشرده آموزشی و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 128 دوشنبه 17 مهر 1391 نظرات (0)

وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمانش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.

با یک احساس گناه و عذاب وجدان عمیق، برگه طلاق را آماده کردم که در آن قید شده بود می‌تواند خانه، ماشین، و ۳۰% از سهم کارخانه‌ام را بردارد. نگاهی به برگه‌ها انداخت و آن را ریز ریز پاره کرد. زنی که ۱۰ سال زندگیش را با من گذرانده بود برایم به غریبه‌ای تبدیل شده بود. از اینکه وقت و انرژیش را برای من به هدر داده بود متاسف بودم اما واقعاً نمی‌توانستم به آن زندگی برگردم چون عاشق یک نفر دیگر شده بودم. آخر بلند بلند جلوی من گریه سر داد و این دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتم ببینم. برای من گریه او نوعی رهایی بود. فکر طلاق که هفته‌ها بود ذهن من را به خود مشغول کرده بود، الان محکم‌تر و واضح‌تر شده بود.

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم.
صبح روز بعد او شرایط طلاق خود را نوشته بود: هیچ چیزی از من نمی‌خواست و فقط یک ماه فرصت قبل از طلاق خواسته بود. او درخواست کرده بود که در آن یک ماه هر دوی ما تلاش کنیم یک زندگی نرمال داشته باشیم. دلایل او ساده بود: وقت امتحانات پسرمان بود و او نمی‌خواست که فکر او بخاطر مشکلات ما مغشوش شود.

برای من قابل قبول بود. اما یک چیز دیگر هم خواسته بود. او از من خواسته بود زمانی که او را در روز عروسی وارد اتاقمان کردم به یاد آورم. از من خواسته بود که در آن یک ماه هر روز او را بغل کرده و از اتاقمان به سمت در ورودی ببرم. فکر می‌کردم که دیوانه شده است. اما برای اینکه روزهای آخر با هم بودنمان قابل‌تحمل‌تر باشد، درخواست عجیبش را قبول کردم.

درمورد شرایط طلاق همسرم با معشوقه‌ام حرف زدم. بلند بلند خندید و گفت که خیلی عجیب است. و بعد با خنده و استهزا گفت که هر حقه‌ای هم که سوار کند باید بالاخره این طلاق را بپذیرد.

از زمانیکه طلاق را به طور علنی عنوان کرده بودم من و همسرم هیچ تماس جسمی با هم نداشتیم. وقتی روز اول او را بغل کردم تا از اتاق بیرون بیاورم هر دوی ما احساس خامی و تازه‌کاری داشتیم. پسرم به پشتم زد و گفت اوه بابا رو ببین مامان رو بغل کرده. اول او را از اتاق به نشیمن آورده و بعد از آنجا به سمت در ورودی بردم. حدود ۱۰ متر او را در آغوشم داشتم. کمی ناراحت بودم. او را بیرون در خانه گذاشتم و او رفت که منتظر اتوبوس شود که به سر کار برود. من هم به تنهایی سوار ماشین شده و به سمت شرکت حرکت کردم.

در روز دوم هر دوی ما برخورد راحت‌تری داشتیم. به سینه من تکیه داد. می‌توانستم بوی عطری که به پیراهنش زده بود را حس کنم. فهمیدم که خیلی وقت است خوب به همسرم نگاه نکرده‌ام. فهمیدم که دیگر مثل قبل جوان نیست. چروک‌های ریزی روی صورتش افتاده بود و موهایش کمی سفید شده بود. یک دقیقه با خودم فکر کردم که من برای این زن چه کار کرده‌ام.

در روز چهارم وقتی او را بغل کرده و بلند کردم، احساس کردم حس صمیمیت بینمان برگشته است. این آن زنی بود که ۱۰ سال زندگی خود را صرف من کرده بود. در روز پنجم و ششم فهمیدم که حس صمیمیت بینمان در حال رشد است. چیزی از این موضوع به معشوقه‌ام نگفتم. هر چه روزها جلوتر می‌رفتند، بغل کردن او برایم راحت‌تر می‌شد. این تمرین روزانه قوی‌ترم کرده بود!

یک روز داشت انتخاب می‌کرد چه لباسی تن کند. چند پیراهن را امتحان کرد اما لباس مناسبی پیدا نکرد. آه کشید و گفت که همه لباس‌هایم گشاد شده‌اند. یکدفعه فهمیدم که چقدر لاغر شده است، به همین خاطر بود که می‌توانستم اینقدر راحت‌تر بلندش کنم.

یکدفعه ضربه به من وارد شد. بخاطر همه این درد و غصه‌هاست که اینطور شده است. ناخودآگاه به سمتش رفته و سرش را لمس کردم.

همان لحظه پسرم وارد اتاق شد و گفت که بابا وقتش است که مامان را بغل کنی و بیرون بیاوری. برای او دیدن اینکه پدرش مادرش را بغل کرده و بیرون ببرد بخش مهمی از زندگیش شده بود. همسرم به پسرمان اشاره کرد که نزدیکتر شود و او را محکم در آغوش گرفت. صورتم را برگرداندم تا نگاه نکنم چون می‌ترسیدم در این لحظه آخر نظرم را تغییر دهم. بعد او را در آغوش گرفته و بلند کردم و از اتاق خواب بیرون آورده و به سمت در بردم. دستانش را خیلی طبیعی و نرم دور گردنم انداخته بود. من هم او را محکم در آغوش داشتم. درست مثل روز عروسیمان.

اما وزن سبک‌تر او باعث ناراحتیم شد. در روز آخر، وقتی او را در آغوشم گرفتم به سختی می‌توانستم یک قدم بردارم. پسرم به مدرسه رفته بود. محکم بغلش کردن و گفتم، واقعاً نفهمیده بودم که زندگیمان صمیمیت کم دارد. سریع سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم. وقتی رسیدم حتی در ماشین را هم قفل نکردم. می‌ترسیدم هر تاخیری نظرم را تغییر دهد. از پله‌ها بالا رفتم. معشوقه‌ام که منشی‌ام هم بود در را به رویم باز کرد و به او گفتم که متاسفم، دیگر نمی‌خواهم طلاق بگیرم.

او نگاهی به من انداخت، تعجب کرده بود، دستش را روی پیشانی‌ام گذاشت و گفت تب داری؟ دستش را از روی صورتم کشیدم. گفتم متاسفم. من نمی‌خواهم طلاق بگیرم. زندگی زناشویی من احتمالاً به این دلیل خسته‌کننده شده بود که من و زنم به جزئیات زندگیمان توجهی نداشتیم نه به این دلیل که من دیگر دوستش نداشتم. حالا می‌فهمم دیگر باید تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روی او را در آغوش گرفته و از اتاق خوابمان بیرون بیاورم. معشوقه‌ام احساس می‌کرد که تازه از خواب بیدار شده است. یک سیلی محکم به گوشم زد و بعد در را کوبید و زیر گریه زد. از پله‌ها پایین رفتم و سوار ماشین شدم. سر راه جلوی یک مغازه گل‌فروشی ایستادم و یک سبد گل برای همسرم سفارش دادم. فروشنده پرسید که دوست دارم روی کارت چه بنویسم. لبخند زدم و نوشتم، تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز صبح بغلت می‌کنم و از اتاق بیروم می‌آورمت.

شب که به خانه رسیدم، با گلها دست‌هایم و لبخندی روی لبهایم پله‌ها را تند تند بالا رفتم و وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم روی تخت افتاده و مرده است! او ماه‌ها بود که با سرطان می‌جنگید و من اینقدر مشغول معشوقه‌ام بودم که این را نفهمیده بودم. او می‌دانست که خیلی زود خواهد مرد و می‌خواست من را از واکنش‌های منفی پسرمان بخاطر طلاق حفظ کند. حالا حداقل در نظر پسرمان من شوهری مهربان بودم.

جزئیات ریز زندگی مهمترین چیزها در روابط ما هستند. خانه، ماشین، دارایی‌ها و سرمایه مهم نیست. اینها فقط محیطی برای خوشبختی فراهم می‌آورد اما خودشان خوشبختی نمی‌آورند.

سعی کنید دوست همسرتان باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای تقویت صمیمیت بین خود انجام دهید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 76 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد...

درمان زودانزالی :
فرد باید توانایی کنترل انزال را پیدا کند تا بواسطه ی آن از انزال زودرس جلوگیری بعمل آورده و نهایتاً مدت زمان بیشتری به رابطه ی خود ادامه دهد!
انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد.اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند.

اگر بیماری اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری جنسی مردان بالای ۴۰ سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری جنسی مردان زیر ۴۰ سال است. حتی برخی از دانشمندان با در نظر گرفتن کل مبتلایان این بیماری نسبت به کل جمعیت مردان، انزال زودرس را شایع‌ترین بیماری جنسی در کل مردان می‌دانند.
در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که امکان آمارگیری در این زمینه وجود دارد، برآورد می شود۳۰ تا ۷۰ درصد مردان به نوعی در طول عمر خود دچار این بیماری می شوند. در ایران آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، چرا که اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از شر آن خوشحال می‌شوند.

مشکل مردها ، درد دل زن‌ها:
انزال زودرس عبارت است از انزالی که زودتر از زمان دلخواه زوجین رخ دهد و باعث نارضایتی یک یا هر دوی آنها شود. یعنی حتی اگر زوجه نیز در اغلب نزدیکی‌ها احساس کند که انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و این حالت باعث نارضایتی او شود، حتی اگر مرد چنین احساسی نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و باید بررسی شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از ۵۰ درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود، دچار انزال زودرس شود.

هیجان بی‌مورد :

انزال زودرس در اغلب موارد یک مشکل روانی محسوب می شود و در آن اندام‌های تناسلی فرد اصلا دچار اختلال نیستند. در واقع تصور می‌شود کسانی که دچار انزال زودرس هستند، در اولین تجربیات جنسی خود برای رسیدن به انزال زودتر به دلایل مختلف فرهنگی و گاهی مذهبی تحت استرس بوده اند و همین تصور و ذهنیت اولیه در طول زندگیشان باعث ایجاد انزال زودرس شده است.
البته آنچه مسلم است ، این است که زنان معمولا دیرتر از مردان ارضا می‌شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج، باعث نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می‌شود. در حالی که می‌توان با یک آموزش درست در این زمینه از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.
مشکلات روانی که به اشکال مختلف می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس شوند زیادند. مثلا اضطراب، هیجان و استرس‌های روانی که فرد در زندگی روزمره خود دچار آنها می شود در بروز بیماری انزال زودرس نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا این هیجانات و استرس‌ها باعث می‌شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی رابطه جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی باعث بروز انزال زودرس می‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود تا به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادری هم مصرف برخی داروها مثل بعضی از داروهای اعصاب باعث بروز انزال زودرس می‌شود.

تاخیر دلپذیر :
برای درمان انزال زودرس باید ابتدا حجب و حیای کاذب را کنار گذاشت و به روانپزشک مراجعه کرد. روانپزشک بر اساس نتایج بررسی‌های که می‌کند معمولا دو یا هر سه روش درمان اصلی انزال زودرس را تجویز می‌کند، یعنی: سکس درمانی، دارو درمانی و روان درمانی.

روش سکس درمانی چهار مرحله دارد. در مرحله اول، فعالیت جنسی شروع شده و به صورت معمول ادامه می‌یابد. در مرحله دوم، وقتی احساس انزال به فرد دست داد، فعالیت جنسی باید فورا متوقف شده و بیمار باید سر‌آلت تناسلی خود را محکم فشار دهد وبرای چند ثانیه نگه دارد تا احساس انزال از بین برود. در مرحله سوم ، باید برای حدود۲ تا ۳دقیقه صبر کرد و سپس دوباره به فعالیت جنسی ادامه داد. این مراحل باید تا زمانی که دلخواه زوجین باشد، تکرار شود. انجام این روش به تدریج باعث طولانی شدن زمان انزال در مرد می‌شود، البته می توان به جای فشار دردناک سر آلت برای ۲ تا ۳ دقیقه رابطه جنسی را قطع کرد و دو مرتبه شروع کرد.
از استمناء به عنوان عاملی برای کنترل فردی می توان بهره جست. خودتان را تا مرز انزال تحریک کنید، در همان لحظه همه چیز را متوقف کرده، از اراده خود استفاده کنید و اجازه ندهید که انزال صورت پذیرد! می بایست این کار را در نهایت توجه و با بگارگیری کل اراده و تمرکز شخصی خود انجام داد. پروسه ی مذکور را چندین مرتبه باید تکرار کرد. به کمک این تکنیک می توانید از "آستانه ی غیر قابل کنترل انزال" خود مطلع شوید. زمانیکه از لحظه ی دقیق این امر اطلاع پیدا می کنید، به راحتی در هنگام برقراری رابطه جنسی می توانید تشخیص دهید که چه وقت در حال رسیدن به این نقطه هستید؛ پیرو این مهم به راحتی می توانید در لحظه ی مورد نظر از تحریک بیشتر خود دست بکشید تا انزال صورت نگرفته و مدت زمان بیشتری به ارتباط ادامه دهید. برای به تعویق انداختن خروج مایع منی در این زمان، فرد باید برای چند لحظه بدون حرکت باقی بماند تا حس انزال به طور کلی برطرف گردد، پس از سپری شدن این زمان، وی مجاز می شود تا روند نرمال ارتباط را از سرگیرد. به منظور کسب آگاهی بیشتر پیرامون کلیه ی متدهای به تعویق انداختن انزال، به خواندن ادامه دهید.

باید بدانید که چه موقع می بایست از حرکات ریتمیک دست بکشید
وقتی متوجه شدید که در حال نزدیک شدن به آستانه انزال هستید و احساس کردید که اگر بیش از آن ادامه دهید این امکان وجود دارد که کنترل امور از دستتان خارج شود، باید انجام حرکات ریتمیک را متوقف سازید. اگر می بینید که تنها متوقف نمودن حرکات به شما کمک نمی کند، می توانید آلت را به طور کامل از واژن خارج نمایید.

فنون و ترفندهای تعویق انزال:
درست لحظه ای که حس انزال به شما دست می دهد، باید آلت خود را از واژن خارج نموده و برای چند لحظه فشار جنسی موجود بر روی خودتان را کاهش دهید. این امر سبب می شود تا برانگیختگی قدری افت پیدا کند و راحت تر بتوان به ادامه ارتباط جنسی پرداخت.
یکی دیگر از روش های حیرت انگیز، خارج کردن آلت از واژن و فشردن پرینه است. پرینه (یا میان دو راه) به حدفاصل میان بیضه و مقعد اطلاق می شود. در این قسمت یک نقطه ویژه وجود دارد که اگر با انگشت به آن فشار وارد شود، می تواند از انزال جلوگیری بعمل آورد. البته شاید قدری طول بکشد تا جای دقیق آنرا پیدا کنید، اما زمانیکه متوجه محل دقیق آن بشوید، می توان به طور شگفت انگیزی انزال را به تعویق انداخت.
شاید این شیوه تا حدی در به تعویق انداختن انزال به شما کمک کند، اما هیچ گاه به عنوان بهترین گزینه برای عدم خروج منی تلقی نمی شود.

از شدت برانگیختگی فردی در کل مدت رابطه جنسی آگاه باشید
البته منظور ما این نیست که آنقدر ذهن خودتان را درگیر این مسئله کنید که به طور کلی دچار وسواس فکری شوید. اگر بیش از اندازه به این موضوع اهمیت بدهید، مزیت لذت بردن از ارتباط جنسی را از دست خواهید داد؛ اما گاهگاه می توانید به میزان نعوذ و انگیختگی خود توجه کنید. با یک تمرین ساده می توایند کنترل بیشتری بر روی رفتارهای جنسی خود بدست آورید. به این منظور می توانید میزان تحریک فردی خود را به عنوان مثال در یک محدودۀ ۱ تا ۱۰ تعریف کنید. به این ترتیب که عدد ۱ نشانگر پایین ترین میزان برانگیختگی و عدد ۱۰ بیانگر مرحله ی انزال باشد. پیرو این شماره گذاری شما همیشه باید میزان تحریک فردی خود را روی عددی نگه دارید که پایین تر از مرحله ی غیر قابل کنترل باشد. با بکار بستن این تکنیک ساده هیچ گاه در حین رابطه دچار انزال اجباری نخواهید شد.
کنترل ماهیچه های کجل (ماهیچه های پوبوکسیک ،عضله ی عانه ای دنبالچه، ماهیچه های جنسی) هیچ اثری بر روی کنترل خروج منی ندارند. تقریباً غیر ممکن است که بتوانید به طور ارادی برروی ماهیچه های پوبوکسیک (عضله ی عانه ای دنبالچه) خود کنترل داشته و به هنگام انگیختگی اجازه ندهید که منی از آن خارج شود. حتی تلاش برای انجان دادن یک چنین کاری هم کل ارتباط جنسی را خراب میکند.
آلت را به سمت کلیتوریس بفشارید
برای تحریک کردن هر چه بیشتر همسر خود می توانید سر آلت تناسلی را به سمت کلیتوریس فشار دهید. این مورد خانم را به شدت تحریک می کند. از جمله مزایای دیگر آن این است که چون شما آلت خود را داخل واژن نمی کنید، بنابراین می توانید مدت زمان بیشتری دوام بیاورید. اجازه دهید که خانم ضربه های آرامی را با استفاده از قضیب بر روی آلت تناسلی خود وارد کند. بسیاری از خانم ها از این کار به عنوان یک پیش نوازی تحریک کننده استقبال خواهند کرد. زمانیکه دخول صورت گرفت به جای اینکه به سرعت آلت تناسلی خود را داخل و خارج نمایید، بهتر است اجازه دهید که چند لحظه به همان وضعیت باقی بماند.
- بهترین راه اینست که اول خانم ارگاسم (تحریک) شود ؛ آنوقت دیگر مهم نیست که شما چه مدت می توانید دوام بیاورید.
یکی از راههای جلوگیری از انزال زودرس این است که به خودتان بگویید که ابتدا باید همسرم را به ارگاسم برسانم. از آنجایی که خانم ها انرژی جنسی شان مانند آقایون پس از تجربه اولین ارگاسم به سرعت افت پیدا نمی کند، پس از اینکه برای مرتبه ی نخست به رضایت رسیدند، باز هم می توانند نسبت به ادامه ارتباط جنسی از خود تمایل نشان دهند. با به کار گرفتن این تکنیک علاوه بر بالا بردن مدت زمان ارتباط، یک مرد عاشق پیشه ی بهتر هم جلوه خواهید کرد!

مجدداً ارگاسم شوید
اگر دفعه اول انزال صورت بگیرد، مطمئناً مدت زمان رسیدن به انزال دوم طولانی تر خواهد شد. فقط به جای اینکه پس از اولین مرتبه، یکدفعه به خواب بروید باید خودتان را بیدار نگه داشته و مرحله دوم را پس از گذشت مدت کوتاهی شروع کنید. زمانی که برای بار اول ارگاسم می شوید به بوسیدن و نوازش کردن ادامه دهید تا هم شما و هم همسرتان دوباره به اندازه کافی تحریک شده و آمادگی انجام رابطه جنسی مجدد را پیدا کنید.
زمانیکه شما رو قرار میگیرید و لگن همسر به سمت بالا متمایل می گردد، فشار زیادی به آلت وارده شده و انزال تسریع می یابد.
در عوض زمانیکه خانم رو قرار می گیرد نه تنها بیشترین لذت را می برد و از هر زوایه که بخواهد حرکات ریتمیک را انجام می دهد بلکه آلت مرد هم فشار کمتری را متحمل می شود. این امر در مورد حالت پهلو به پهلو نیز صدق می کند. بدیهی است که این شیوه کمک بزرگی به دوام بیشتر شما در حین رابطه جنسی قلمداد می شود.
به طور کلی بر روی لذت بردن تمرکز کنید نه اینکه چقدر بیشتر می توانید ادامه دهید!

زمانیکه دائماً به ارگاسم فکر کنید، بی شک زمان فرارسیدن آن را جلو می اندازید. در عوض سعی کنید به احساسی که در کل بدنتان بوجود می آید فکر کنید. ذهن خود را به سمت لذت فیزیکی، بو و یا منظره ی همسر و یا هرچیز دیگری که حس خوبی به شما القا می کند، منحرف کنید. فقط به این امر که هر لحظه امکان دارد انزال شوید فکر نکنید.

حالت های مختلف را امتحان کنید
برخی از حالت ها هستند که می توانند به شما در تعویق انزال کمک کنند.
در همه حال باید توجه داشته باشید که صرف مدت زمان بیشتر تنها با اتکا به پیدا کردن راههای جدید لذت بردن و یا تغییر حالت های مختلف میسر نخواهد شد. بلکه همه چیز بر می گردد به نگرش و طرز تفکر شما در طول زمان رابطه جنسی. اگر به این مطلب که می توانید از انزال زودرس خود جلوگیری نمایید خوش بین باشید، آنوقت کنترل بیشتری بر روی آن پیدا خواهید کرد.
سعی کنید مدت زمان پیش نوازی را بالا ببرید. هر چقدر پیش نوازی بیشتر به طول انجامد و ارتباط جنسی روند آرام تری را از آغاز تا اوج در بر داشته باشد، لذت قسمت پایانی نیز دو چندان خواهد شد.
زمانیکه در تخت خواب با شور و اشتیاق برخورد میکنید و وقتی مدت زمان ارتباط جنسی را به وسیله پیش نوازی افزایش می دهید، می توانید از منفعت ایجاد صمیمیت بیشتر نیز بهرمند شوید. آرام و راحت باشید و توجه خود را بر روی کاری که با هم در حال انجام دادن آن هستید معطوف کنید و فقط به رابطه جنسی فکر نکنید. هر چقدر از نظر عصبی فشار بیشتری بر روی خود وارد کنید، استرس و هیجان بیشتری به شما دست می دهد و این امر سبب می شود که انزال سریع تر از زمان معین انجام پذیرد.

با تمرین و تکرار سعی کنید آستانه انزال را در خودتان معین کنید و سپس تلاش کنید تا بر روی کنترل آن اجحاف کامل پیدا کنید تا بواسطه ی آن قادر شوید مدت زمان رابطه جنسی را افزایش دهید. سعی کنید زمانیکه به آستانه انزال نزدیک می شوید کاری کنید تا برانگیختگی کمتر شود. همیشه خودتان را پایین تر از حدی نگه دارید که انزال اجباری صورت پذیرد. هرگاه که احساس کردید در حال نزدیک شدن به مرحله ی انزال هستید، حرکت دادن بدن را متوقف کنید، چند ثانیه به خود فرصت بدهید تا آرام شوید و زمانیکه تحریک اندکی کمتر شد، مجدداً به کار خود ادامه دهید.

تنفس خود را کنترل کنید – نفس عمیق بکشید
این امر میزان برانگیختگی شما را کاهش داده و هیجان را کنترل شده می کند و مجدداً کنترل امور را به دست شما می سپارد.

از کاندوم استفاده کنید
ممکن است با یک بار امتحان به این نتیجه برسید که می توانید با استفاده از آن مدت زمان رابطه جنسی را افزایش دهید. البته این امر در مورد همه ی مردها صدق نمی کند. ضمناً به طور حتم از کاندوم های معمولی استفاده کنید نه کاندوم هایی که آغشته به لوسیون های بی حس کننده هستند.

به تحریک کردن همسرتان فکر کنید نه خودتان
شما هر چقدر بیشتر به همسرتان لذت بدهید، خودتان هم بیشتر لذت خواهید برد و هر چقدر او را بیشتر تحریک کنید خودتان هم بیشتر تحریک می شوید. بنابراین زمانیکه احساس می کنید کنترل اوضاع قدری برایتان دشوار می شود، از داخل کردن آلت خودداری نموده، آن را بیرون بکشید و با استفاده از دست و یا دهان خود همسرتان را تحریک بیشتری کرده و او را به ارگاسم برسانید. پس از اینکار استرس فکری شما کاهش پیدا کرده و مجدداً می توانید ادامه دهید.

نحوه انجام حرکات ریتمیک را تغییر دهید
به جای انجام حرکات عقب - جلو از حرکات دوار [با کمک عضلات باسن] استفاده کنید. با این روش تحریک و فشار کمتری بر روی آلت وارد می گردد.
اگر همسر شما در بالا قرار داشته باشد، فشار وارد بر آلت کمتر شده، میزان برانگیختگی کاهش می یابد و شما کنترل بیشتری بر روی انزال خواهید داشت.

یک حقه مرموز
خیلی ساده نوک زبان خود را به سقف دهان (در نقطه ی پشتی دندان های ردیف بالا) بفشارید.

متمرکز و قابل کنترل باقی بمانید
ذهن خود را بر روی کنترل امور متمرکز نمایید. به خودتان اجازه ندهید کارهایی را که در آنها شک و تردید دارید، انجام دهد. نیمی از جدال برای کنترل انزال زودرس بکارگیری صحیح یک الگوی فکری سودمند است. باید به خودتان بقبولانید که درست زمانیکه همه چیز به سرعت به جلو پیش می رود، شما می توانید از انزال جلوگیری نمایید......

پرینه را بفشارید
یا از همسرتان تقاضا کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. زمانیکه احساس کردید در حال نزدیک شدن به مرحله ی انزال هستید، با انگشت محل مورد نظر در پرینه (میان دو راه) را بفشارید. اگر محل دقیق آنرا پیدا کنید به راحتی می توانید از انزال زودرس جلوگیری بعمل آورید.

دارو درمانی:
برای درمان انزال زودرس به روش دارو درمانی، از داروهای زیادی می‌توان استفاده کرد که رایجترین آنها انواعی از ضدافسردگی‌ها به نام مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین هستند. البته این داروها از طرف اداره نظارت غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس تایید نشده اند. معمولا یک قرص با دوز کم چند ساعت قبل از نزدیکی به خوبی می‌تواند زمان انزال را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد.
البته باید در نظر داشته باشید که هر یک از این داروها می‌توانند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشند. عوارضی مثل اختلالات خواب، مشکلات قلبی و غیره که هر یک به تنهایی ایجاب می‌کند تا این داروها را تحت نظر پزشک مصرف شود. یکی دیگر از روش‌های دارودرمانی که می تواند در درمان انزال زودرس مفید باشد، مالیدن ژل یا کرم لیدوکائین روی آلت تناسلی مذکر است که از طریق کاهش احساس آلت تناسلی، باعث طولانی شدن زمان انزال می‌شود. این روش با قطع مصرف لیدوکائین، تاثیر خود را از دست می‌دهد. در روان درمانی، خصوصا در کسانی که به سکس درمانی و دارودرمانی پاسخ مناسبی نمی‌دهند، مشکل زمینه‌ای روانی فرد از طریق صحبت کردن و مشاوره بر طرف می‌شود. این روش هم باید توسط یک متخصص انجام شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 138 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

www.toppatogh.com | دانلود کتاب جامع زناشویی
توضیحات:

آنچه در این کتاب کامل و جامع ۱۵۶۱ صفحه ای میخوانید:
• زندگی بدون پشیمانی و حسرت
• عشق و میل به زندگی
• گذشت یک هنر فراموش شده
• ما به جای من، فرمول استحکام زندگی زناشویی
• هوو روزنامه‌ای!
• پیام کوتاه و نقش آن در زندگی
• ۱۰ خطای مسلم آقایان در روابط
• ۱۰ راز درباره مردان
• ۱۰ ژست آسان برای خوشحال نمودن همسر
• ۱۰ قانون طلایی ازدواج موفق
• ۱۰ نشانه بر هم خوردن زندگی مشترک
• ۱۰ نکته‌ برای‌ دوست‌ داشتن‌ همسر
• ۱۰تدبیربرای رفع یک نقطه ضعف
• ۱۰تدبیربرای رفع یک نقطه ضعف
• ۱۱ حقایقی تلخ در مورد مردان
• ۱۱ عامل که باعث از هم پاشیدن زندگی زناشویی میشود
• ۱۳ اشتباه زندگی
• ۱۴مهارت‌همسرانه
• ۲۰ توصیه برای ساده کردن زندگی
• ۲۰ راه برای این‌که شادتر زندگی کنید
• ۲۰ راه تضمینی برای فروپاشی رابطه
• ۲۰ قانون طلایی
• ۲۰ قانون طلایی
• ۲۰روش برای اینکه همسرتان احساس بهتری داشته باشد
• ۳ اشتباه در برقراری رابطه
• ۳ راز در رابطه با مردان
• ۳ قانون ساده و اساسی در زندگی مشترک
• ۳ مشکل اصلی روابط
• ۳ نکته ای که هیچ گاه نباید به روی مردان آورد
• ۳۰ قانون زندگی
• ۳۰ نکته برای پیروزی در قرارهای ملاقات عاشقانه
• ۴۰ نکته برای جلب توجه همسر و کاهش تنش در خانواده
• ۴۰ نکته بهترین همسران دنیا
• ۵ دروغ‌ عمده‌ مردان‌ به‌ زنان‌
• ۵ راه ساده برای خاتمه دادن به اختلافات و مرافعات
• ۵ سئوال خانمان برانداز
• ۵ نکته برای رسیدن به تفاهم
• ۵ نکته بسیار مهم
• ۵۰ پیشنهاد برای برخورد مناسب همسران با هم
• ۶‌ اشتباه‌ رایج بین زنان
• و …

حجم کتاب: ۲۶٫۴ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۵۶۱
نویسنده: مجله ویستا

دانلود کتاب

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 89 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

 

علاوه بر استرس، فشارهای روحی و درگیری های ذهنی ،نوع تغذیه نیز بر انرژی جنسی تأثیرمی گذارد.

سه مادۀ خوراکی محرک قوۀ جنسی از این قرار است :


1- شکلات تلخ، زنانی که حداقل یک بار در روز از شکلات های تلخ با حداقل 70% کاکائو  استفاده می کنند،انرژی جنسی بالاتری نسبت به بقیۀ زنان دارند.

2- انار، میدانیم که انار حاوی مقدار بسیار بالای آنتی اکسیدان است.این ماده به گردش جریان خون کمک می کند و به این ترتیب خون رسانی را به اندام های تناسلی آسانتر می کند .در حقیقت اگر شما نصف یک انار را قبل از رفتن به رختخواب میل کنید انگار نوعی ویاگرای طبیعی مصرف کرده اید.

3- جوز کاج، که حاوی زینک است .این ماده به تولید تستوسترون که هورمون جنسی است، کمک می کند و خوردن مشتی از این جوز روزانه به بالا رفتن انرژی جنسی کمک می کند.

یکی دیگر از دلایلی که کاهش میل جنسی را در زنان موجب می شود این است که آنها هنگام معاشقه درد احساس می کنند و راحت نیستند. یک نزدیکی دردناک به هیچ عنوان لذت بخش نیست. اگر شما نیز چنین تجربه ای دارید ، دو راه به شما پیشنهاد می کنیم :
یک اینکه حاضر شوید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید و مشکلتان را برای وی شرح دهید تا او برایتان آنچه لازم می داند، تجویز کند.
راه دوم این است که اگر حاضر به مشاوره با پزشکتان نیستید از محصولاتی چون کرم استروژن،حلقۀ استروژن که در واژن جاسازی می شود ، یا از صفحه های استروژن که به دیوارۀ رحم می چسبند کمک بگیرید.

بد نیست در آخر دو راز را با شما در میان بگذاریم:
1- تقریباً همه چیز به وضعیت انتخابی برای مقاربت بستگی دارد. برای معاشقه ای لذت بخش باید وضعیتی را  که شریکتان انتخاب کرده است بپسندید.
2- بهترین زمان برای رسیدن به اوج لذت جنسی صبح هاست.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 113 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

 

چه کارهایی را نباید در طول رابطه جنسی انجام دهیم؟

کارهایی هستند که در طول رابطه ی جنسی بهتر است انجام نگیرند در حالیکه بسیار افراد آگاهی کامل را نداشته و دست به انجام این کارها در طول رابطه می زنند. 

کارهایی مانند نبوسیدن همسر در طول رابطه یا مهمتر از آن عدم توجه به ارضاء شدن یا نشدن او صدمات جبران ناپذیری به رابطه ی همسران وارد می کند. 

در این مقاله سعی شده تا شما را با کارهایی که به رابطه جنسی شما صدمه وارد میکند آشنا کنیم تا با پرهیز از انجام این کارها رابطه زناشویی خود را محکم تر و با صمیمت بیشتری ادامه دهید.

 

ساکت بودن

آیا دوست دارید که بدانید همسرتان در چه حالتی است و به اندازه ی کافی لذت می برد یا نه؟ پس خودتان نیز نباید ساکت باشید و زمانی که لذت می برید بیان کنید. گفتن جمله ی ساده ای مانند" احساس بسیار خوبی دارم" کافی است.

خیلی زود یا خیلی دیر رسیدن به اوج لذت

این به ویژه برای مردان خیلی مهم است. مردان باید توجه کنند که به محض رسیدن به اوج لذت همسر خود را رها نکنند چرا که او ممکن است ارضا نشده باشد. خیلی کم یا زیاد انجام دادن این کار موجبات نارضایتی همسر را فراهم می آورد و آن ها باید توجه کنند که همسرشان نیز در رابطه ارضاء شود.

انداختن تمام وزن بدن روی همسر

از این کار به شدت بپرهیزید زیرا موجب آزار و ناراحتی همسرتان میشود.چشم پوشی از بقیه ی بخش های بدن

لازم است بدانید که باید به بخش های دیگر بدن همسرتان نیز توجه کافی داشته باشید. زانوها، شکم، پشت، کمر مردان نیز مانند این قسمت های بدن زنان بسیار تحریک کننده ی احساسات جنسی آنان می باشند.

 

 

لمس بخش هایی از بدن قبل از آمادگی همسر

در حالی که بسیاری از افراد از این کار لذت می برند اما گفتنی است که قبل از آمادگی همسرتان نباید این کار را انجام دهید زیرا ممکن است موجب ناراحتی و درد در او شود یا به سادگی موجب ترسیدن او شود. بنابراین قبل از انجام این کار و لیسیدن گوش، گردن، شانه یا هر قسمت دیگر بدن اطمینان حاصل کنید که او به اندازه ی کافی هیجان زده است و تحریک شده است.

نبوسیدن

بسیاری از افراد به ویژه زنان زمان برقراری رابطه همسرشان را نمی بوسند. شاید موقعیت این اجازه را به آن ها نمی دهد. با این وجود، بوسیدن همسرتان در طول رابطه بسیار توصیه می شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 538 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

 

بسیاری از مسائل جنسی مانند فقدان میل جنسی، ناتوانی جنسی، ارضای زودرس، خستگی جنسی، ناباروری و دیگر مسایل، ریشه در عدم تعادل مواد شیمیایی و هورمون ها در بدن دارد.

تحقیقات نشان داده است که 20 درصد از جمعیت جهان دچار اختلالات جنسی است.سروتونین یک ماده شیمیایی است که توسط مغز تولید می شود و نقش مهمی در اعمال جنسی ایفا می کند.
 استرس از جمله عواملی است که باعث کاهش سروتونین می شود که خود منتج به انزال زودرس و کاهش مقدار اسپرم در مردان می شود.

مواد غذایی که دارای اسید آمینه تریپتوفان می باشند، در کاهش استرس و افزایش سروتونین موثرند. غذاهای غنی از تریپتوفان شامل ماهی،شیر، عسل،گوشت بوقلمون، گردو،موز،تخم مرغ و گوشت گوساله کم چرب است.
 
برخی از عواملی که بر تمایلات جنسی اثر می گذارند عبارتند از:


دیابت
مردان مبتلا به دیابت،سه برابر افراد سالم،مبتلا به اختلال در نعوظ (erection) هستند و 35 درصد زنان مبتلا به دیابت،دچار کاهش پاسخ جنسی یا فقدان آن هستند.بنابراین کنترل میزان قند خون نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند.
 
چاقی
30 درصد افراد چاق،دچار مشکل در میل جنسی یا انجام عمل جنسی می باشند.از طرفی مطالعات نشان داده است که یک سوم افراد چاقی که دچار اختلال در نعوظ بوده اند،پس از دو سال ورزش و تلاش برای کاهش وزن،فعالیت جنسی طبیعی را به دست آورده اند.
 
خستگی
در شخصی که خسته است،لذت جنسی کاهش می یابد و اگر فرد انرژی بیشتری داشته باشد،لذت جنسی بیشتری را تجربه می کند.در واقع مغز باید احساس لذت را ایجاد کند و به اعتقاد گروهی،مغز مهم ترین اندام جنسی است.
 
رژیم غذایی نامناسب
رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث کاهش میل جنسی شود و هر چه فرد تغذیه ی بهتری داشته باشد،توانایی جنسی او بیشتر می شود.یک رژیم مدیترانه ای که شامل غلات،میوه ها، سبزیجات،گردو و روغن زیتون است و همچنین مصرف مقادیر کم شکر،غلات بدون سبوس و غذاهای آماده می تواند نعوظ را بهبود بخشد.
 
ضعف در عملکرد برخی غدد
عملکرد جنسی توسط غدد درون ریز(آندوکرین) کنترل می شود.این غدد هورمون های خاصی را ترشح می کنند.برای این که این غدد بتوانند درست عمل کنند نیاز به مواد مغذی خاصی دارند.

* یکی از مهم ترین غددی که در تولید مثل نقش دارد،غده هیپوفیز است.نقصان در ترشح این غده میتواند منجر به نقص در اندام های تناسلی،یائسگی زوردرس در زنان و ناتوانی جنسی در مردان شود.غده هیپوفیز برای عملکرد خود به ویتامین های گروه B مانند اسید پانتوتنیک، و ویتامین E و روی نیازدارد.
 
* از غدد دیگر،غده آدرنال (فوق کلیه) است.این غده مقدار کم،اما مهمی از هورمون های جنسی را تولید می کند و فرسودگی آن می تواند منجر به ناتوانی جنسی یا عدم میل جنسی گردد. غده فوق کلیه نیز به ویتامین های A، B،E ، C و اسیدهای چرب غیر اشباع نیاز دارد.
 
سایر موارد
* فشار خون کنترل نشده، کلسترول بالا و مقاومت به انسولین اثرات منفی بر میل جنسی دارند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 112 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)

 پزشکان 12 فایده طبی را برای این رابطه برشمرده‌اند:

1. کاهش استرس


محققان اسکاتلندی 24 زن و 22 مرد را در شرایط پراسترس- مثل سخنرانی در جمع یا حل مسایل ریاضی در حضور دیگران- قرار دادند و فشارخون آنها را اندازه‌گیری کردند. نتیجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که به تازگی با همسرشان روابط زناشویی داشتند، در موقعیت استرس‌زا برخورد سالم‌تری نشان ‌دادند. مطالعه دیگری نشان داد فشارخون دیاستولی (عدد دومی که دستگاه فشارسنج به ما نشان می‌دهد) افراد متاهلی که با همسر خود زندگی می‌‌کنند و روابط زناشویی منظمی دارند، از فشارخون افرادی که با همسرشان رابطه زناشویی ندارند، پایین‌تر است. نتایج یک تحقیق جالب دیگر هم ثابت کرده زنانی که همسرانشان مرتب آنها را در آغوش می?گیرند، فشارخون سالم‌تری دارند.


2. افزایش ایمنی


محققان دانشگاه ویلکس با ثبت چگونگی رابطه زناشویی 112 همسر و بررسی میزان تولید بزاق در آنها دریافتند رابطه با همسر (2 بار یا بیشتر در طول هفته)، باعث افزایش سطوح آنتی‌بادی ایمونوگلوبین A در بدن می‌شود. این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت‌ها نقش مهمی دارد.


3. کاهش وزن

هر 30 دقیقه روابط زناشویی با همسر، باعث مصرف 85 کیلوکالری انرژی در بدن می‌شود و لابد می‌دانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.

4. سلامت قلب

تحقیق 20 ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در طول هفته 2 بار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از 1 بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می‌كنند، کمتر گرفتار حمله‌های مرگبار قلبی می‌شوند. این محققان باور عمومی تاثیر سوء رابطه زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد می‌کنند.


5. افزایش اعتماد به‌نفس

محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند رابطه زناشویی تاثیر بسزایی بر اعتماد به‌نفس و احساس رضایت از خویشتن دارد. البته این یافته به معنی لزوم داشتن روابط زناشویی برای افزایش اعتماد به‌نفس نیست اما اگر فردی از نظر اعتماد به‌نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت رابطه زناشویی او با همسرش تاثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به‌نفسش خواهد داشت.

6.افزایش صمیمیت

برقراری روابط زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی‌توسین – که به هورمون محبت مشهور است- را افزایش می‌دهد. به این ترتیب همسران بعد از رابطه زناشویی احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری به‌هم خواهند داشت. تحقیقات انجام شده روی 59 زن نشان داده که سطح هورمون اکسی‌توسین آنها بعد از در آغوش گرفته‌شدن به وسیله همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی‌توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی او هم رابطه مستقیمی دارد.


7. کاهش درد


هورمون محبت یا اکسی‌توسین سطح اندورفین‌های (مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش می‌دهد. پس اگر گرفتار سردرد، آرتریت روماتویید یا «نشانگان پیش قاعدگی» (PMS) هستید، می‌توانید تاثیر روابط زناشویی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. محققان برای اثبات ادعای خود از 48 نفر خواستند اکسی‌توسین را استنشاق کنند، سپس انگشت دست آنها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی‌توسین حس درد را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.


8. کاهش خطر سرطان پروستات

محققان ثابت کرده‌اند مردان جوانی که بیش از 21 بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که 7-4 بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می‌شوند.


9. تقویت عضلات قاعده لگن

انقباض عضلات قاعده لگن زنان هنگام برقراری روابط زناشویی احساس رضایت بیشتری به آنها می‌دهد و این انقباض‌ها برای تقویت عضلات این ناحیه و پیشگیری از بی‌اختیاری ادرار موثر است.


10. کاهش خطر سرطان پستان

تحقیقات نشان داده‌اند، روابط زناشویی در زنانی که تابه‌حال تجربه زایمان نداشته‌اند، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد.


11. خواب عمیق‌تر

اکسی‌توسین ترشح‌شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می‌شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.


12. سلامت پوست

رابطه زناشویی ضمن افزایش گردش خون در بدن باعث بهبود اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست می‌شود و درنتیجه به پوست ظاهری درخشان می‌بخشد. حتما خودتان متوجه این تغییر بعد از رابطه با همسرتان شده‌اید. در ضمن رابطه زناشویی با اثر افزایشی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه‌ بر پوست و افتادگی آن را کاهش می‌دهد.


تعداد صفحات : 2

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 18,307
  • بازدید کلی : 232,705