loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 208 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 322 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 287 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 315 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 249 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 301 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 238 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 293 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 243 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 247 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 246 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

شاید شما هم شنیده اید که می گویند «از مچ تا آرنجش طلا بود، اما نگاه به دندوناش می‌کردی، حالت بد می‌شد.» دندان یکی از مهمترین اجزاء صورت است که اگرچه شاید در نگاه اول خیلی به چشم نیاید اما یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های صورت در زیبایی چهره شماست. علاوه بر زیبایی داشتن دندان‌های سالم و تمیز تاثیر زیادی بر حفظ سلامتی ارگان‌های مختلف بدن دارد.

در این مقاله دارچین می‌خواهیم بر اساس نتایج تازه‌ترین پژوهش‌های علمی جهان با شش ماده غذایی که بر سفیدی دندان‌ها تاثیر سوء دارند، آشنا شویم.

۱- چای

چای به عنوان یک نوشیدنی سالم در سراسر جهان شناخته شده است اما این شهرت چای را به بهترین انتخاب برای داشتن دندان هایی سفید و زیبا تبدیل نمی‌کند. دندان‌پزشکان بر این باورند که چای [به خصوص انواع سیاه آن که بسیار رایج است] نسبت به قهوه تاثیر شدیدتری در از بین بردن سفیدی و لک شدن مینای دندان دارد.

مطالعات تازه ثابت کرده است که چای‌های معطر گیاهی و حتی چای سفید هم دارای پتانسیل بالایی برای فرسایش مینای دندان و لک شدن آن دارند.

24 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۲- سس‌ها

این دسته از مواد غذایی بسیار رایج و پرطرفدار و البته بسیارخوش طعم هستند اما سس‌هایی که رنگ تندی دارند، مانند سس گوچه فرنگی، سس سویا و سس کاری اثر مخرب شدیدتری در از بین بردن سفیدی مینای دندان دارند.

به جای این نوع از سس‌ها می‌توانید از انواعی که دارای رنگ روشن‌تر و طعم ملایم‌تری هستند، استفاده کنید. همچنین به منظور به حداقل رساندن احتمال لک شدن دندان‌ها پس از مصرف انواع سس‌ها، دهان خود را با آب بشویید و در اولین فرصت آن‌ها را مسواک کنید.

81 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۳- نوشیدنی‌های انرژی‌زا

همه خوراکی‌های اسیدی می‌توانند باعث از بین رفتن شفافیت طبیعی رنگ‌ها شوند. تحقیقات به تازگی نشان داده است که نوشیدنی‌هایی که خاصیت اسیدی بالایی دارند [مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا]می‌توانند باعث تحلیل رفتن مینای دندان شوند.
بنابراین در هنگام ورزش کردن بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی‌های انرژی‌زا کنید چرا که آب انتخاب سالم‌تر و مناسب‌تری برای سلامت دندان‌ها است.

71 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۴- میوه‌ها

میوه‌هایی مانند انار، زغال‌اخته و انواع مختلف توت‌ها مانند شاه‌توت، توت‌فرنگی، تمشک، توت‌آبی و … از خانواده میوه‌های اسیدی هستند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد همه خوراکی‌های با خاصیت اسیدی بالا می‌توانند باعث از بین رفتن تدریجی سفیدی مینای دندان شوند.

وجود خاصیت اسیدی به انواع تازه این میوه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه آبمیوه‌ها و انواع مختلف شیرینی‌هایی که از این دسته از میوه‌ها تهیه می‌شوند هم باعث تحلیل رفتن سفیدی دندان می‌شوند. توجه کنید که میوه‌های اسیدی که شدت رنگ پایین‌تری دارند [مانند انگور سفید] اثر مخرب کمتری بر سلامت مینای دندان دارند.

ولی به خاطر داشته باشید که همه انواع خوراکی‌های اسیدی در صورت باقی ماندن روی دندان‌ها می‌توانند باعت از بین رفتن سفیدی طبیعی آن‌ها بشوند. پس بعد از مصرف این مواد خوراکی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید.

53 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۵- نوشیدنی‌های گازدار

وجود مقادیر بالای اسید (دلیل اصلی تند و تیز بودن نوشیدنی‌های گازدار) و همچنین انواع رنگ‌های مصنوعی به کار رفته در این نوشیدنی‌ها می‌تواند آسیب جدی به مینای دندان بزند. حتی انواع بی‌رنگ نوشیدنی‌های گازدار هم دارای مقادیر بالای اسید است که برای به جا گذاشتن اثر مخرب بر مینای دندان کافی است.

خاصیت اسیدی برخی از این نوشیدنی‌ها با اسید باتری برابری می‌کند و وجود انواع افزودنی‌ها هم باعث افزایش هرچه بیشتر خاصیت فرسایشی این نوشیدنی‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید تا مصرف نوشیدنی‌های گازدار را به حداقل برسانید.

32 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

۶- رنگ‌های مصنوعی

آبنبات، آدامس‌ها و بستنی‌های میوه‌ای از خوراکی‌های رایج و مورد علاقه همه هستند. توجه کنید در صورتی‌که رنگ‌های به کار رفته در این مواد بر روی زبان باقی بماند، احتمال مخرب بودن آن‌ها از انواع دیگر بیشتر است. خوشبختانه اثرگذاری این خوراکی‌ها تنها در صورت استفاده طولانی و در دراز مدت آشکار می‌شود. بنابراین اگر دائما از این خوراکی‌ها استفاده نمی‌کنید، نگران نشوید. در هر صورت مسواک زدن را فراموش نکنید.

10 غذاهایی که سفیدی دندان را از بین می‌برند

به خاطر داشته باشید:

- حذف همه این خوراکی‌ها از رژیم غذایی تنها به دلیل پتانسیل آن‌ها در تخریب مینای دندان، تنها راه حل موجود نیست. بسیاری از این خوراکی‌ها مانند میوه‌های اسیدی از منابع مهم آنتی اکسیدان برای بدن به شمار میروند. برای حفظ سلامت دندان‌ها فقط میزان مصرف این خوراکی‌ها را در حد متعادل نگه دارید و یا از جایگزین‌های آن‌ها مانند انگور، گریپ‌فروت، سیب یا هندوانه استفاده کنید.

- برای نوشیدن نوشینی‌هایی که می‌توانند باعث تخریب مینای دندان و از بین رفتن رنگ آن‌ها شوند، از نی استفاده کنید تا تماس آن‌ها با دندان‌های جلویی که نسبت به دیگر دندان‌ها آشکارتر هستند، به حداقل برسد. توجه داشته باشید خوراکی‌های اسیدی را به مدت طولانی در دهان‌تان نگه ندارید و از همه مهم‌تر مسواک کردن را فراموش نکنید !

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 112
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 377
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 18,370
  • بازدید کلی : 232,768