loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 110 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)

 

سازمان دامپزشکی کشور 18 توصیه بهداشتی جهت خرید و نگهداری ماهی قرمز در ایام نوروز را اعلام کرده است.

به گزارش مهر، 18توصیه بهداشتی سازمان دامپزشكی كشور به شرح زیر است :

 18 توصیه خرید و نگهداری ماهی قرمز

- ماهی قرمز را از مراکزمعتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه نمایید، از خرید ماهی از فروشندگانی که ماهیها را به صورت متراکم و درمحل و درشرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می نمایند خودداری کنید، همچنین ماهی قرمز دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل باشد.

 

- ازخرید ماهیانی که دارای علایمی همچون باله ها به صورت تاخورده و جمع شده درآمده باشد، دراطراف دهان یا سطح بدن، لکه های پنبه مانند مشاهده شود، روی سطح بدن، زخم یا لکه های سفید متمایل به خاکستری یا قرمزمشاهده شود و یا آنکه بدن رنگ پریده و لکه لکه شده باشد، لبه باله ها خورده و ساییده شده باشد، ماهی بی قرار بوده و بدون آنکه دریکجا قرارگیرد پیوسته بدن خود را به اطراف بمالد، چشم ها به صورت یکطرفه و یا دوطرفه بیرون زده باشد، پولکهای ماهی ریخته باشد، خودداری نمایید.

 

- درنگهداری طولانی مدت ماهیان قرمزبه طورمثال درخانه و کنارسفره های هفت سین مقدار آب مورد نیازهرقطعه ماهی انگشت قد، حداقل یک لیترمنظور شود، ضمن اینکه یک تا دوباردرهفته آب ماهیان را تعویض کنید و از شن و ماسه های رنگی و تیزجهت تزیین آکواریوم و تنگهای ماهیان استفاده ننمایید.

 

- شستشوی دوره ای آکواریوم ها و ضدعفونی وگندزدایی آنها با محلولهای نمک طعام(30 گرم در لیتربه مدت ده دقیقه)، ترکیبات آمونیوم 4 تایی به مقدار1-1/0 گرم درلیترآب به مدت 1تا 15 دقیقه و یا ترکیبات یددار به مقدار200 میلی گرم درلیتر آب به مدت 10 ثانیه، استفاده از دستکش به خصوص برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی ازدیگر توصیه های سازمان برای خرید و نگهداری ماهی قرمزدرایام نوروزاست.

 

- شستشوی کامل دستها با آب و صابون بعد ازهرباردست زدن به آب یا ماهیان زینتی، جلوگیری ازدست زدن کودکان به ماهیان وآموزش بهداشت فردی به آنها وعدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد ازکاربا آکواریوم، نگهداری مناسب غذاهای ماهیان آکواریومی درجاهای خنک و تاریک و خشک در ظروف کاملا بسته ورعایت تاریخ مصرف برای این مواد غذایی توصیه شده است.

 

- ماهی قرمزباید با غذاهای کم پروتئین و سرشارازکربوهیدرات تغذیه شوند و بهتراست که غذا درسطح آب شناور بماند، استفاده ازغذای آماده بهتراست و غذادهی باید یک یا دوبار درروز و به اندازه ای باشد که درمدت یک تا دو دقیقه مصرف شود.

 

- رعایت دوره ای حداقل 2هفته ای قرنطینه ای برای ماهیان جدیدالورود دریک آکواریوم جداگانه،جداسازی تمامی موارد اختلال و بیماری از سایرماهیان و طی دوره زمانی برای آنها، مراجعه به دامپزشک در صورت بروزهر نوع علایم و ناراحتی درماهیان آکواریومی، مراجعه به پزشک درصورت بروزهرنوع علایم و ناراحتی های پوستی از سوی سازمان دامپزشکی به مردم توصیه شده است.

 

- آب مورد استفاده برای این منظور باید بهداشتی بوده و درمورد آبهای شرب شبکه آبرسانی شهری باید یا کلرزدایی شود و یا برای تعادل گازها و خروج کلرقبل از مصرف حداقل به مدت 48 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری و ذخیره شود.

 

- درصورت عزیمت به مسافرت و یا ترک منزل ماهیان را دراماکن محصورمجازمشخص شده برای این منظور رهاسازی کرده و یا آن را به اقوام خود هدیه و یا به آکواریوم دارها تحویل دهید همچنین از قراردادن آکواریوم ها و تنگهای ماهی درجلوی نورمستقیم آفتاب، کنار شومینه ها و یا داخل آشپزخانه خودداری كنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 979
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,414
  • بازدید ماه : 2,372
  • بازدید سال : 20,458
  • بازدید کلی : 234,856