loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 100 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

 

اسمارت فون ها در حقیقت نقش چاقوی سویسی (یا آچار فرانسه)‌ دنیای تکنولوژی را بازی می کنند. آنها تلفن همراه، پخش کننده موسیقی و ویدیو، مرورگر وب و یک برنامه ریز شخصی هستند. و البته این موارد، تعداد محدودی از قابلیت های فراوانی است که در آنها گنجانده شده.

جای تعجبی نیست که انجام این همه کارهای مختلف و متفاوت باتری بسیار زیادی مصرف می کند و از آنجایی که بسیاری از کارهای شما به تلفن هوشمندتان وابسته هستند، بدترین اتفاق می تواند اتمام شارژ باتری در زمان انجام حساس ترین کارها باشد. 

 

به طور معمول تلفن هوشمندتان در انجام کارهای روزمره به همراه مکالمه عادی شما را یک روز کامل همراهی می کند و تنها شبها هنگام خواب نیاز است که آن را به شارژ بزنید. اما همه گجت ها، یکسان و مشابه خلق نشده اند. برخی به سرعت نیروی خود را از دست می دهند، در حالی که برخی عمر و بقای بالایی دارند. در اینجا به معرفی شش اسمارت فون با عمر باتری بسیار بالا می پردازیم که توسط سایت سی نت منتخب شده اند. 

 

 

Motorola Droid Razr Maxx

این اسمارت فون به یک باتری فوق قدرتمند ۳۳۰۰ میلی آمپری مجهز شده است، یک نیروگاه اتمی تمام عیار. موتورولا ریزر مکس به شکل باورنکردنی تست پخش ویدیو را تا ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه تاب می آورد. و البته باید امکانات قابل توجهی همچون پردازنده، وزن و استحکام بدنه را به آن افزود. 

بررسی نارنجی: غول موتورولا RAZR

 

HTC Evo 4G LTE

شاید بتوان باتری این اسمارت فون را هم به یک نیروگاه تشبیه کرد. با امکان پخش ۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه ویدیو قبل از خاموش شدن!

 

Samsung Galaxy S III

می توانید به لیست مشخصات فنی خارق العاده گلکسی اس سوم سامسونگ، عمر طولانی باتری را هم اضافه کنید. این اسمارت فون قدرتمند ویدیوهای تست را به مدت ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه پخش کرد و آنگاه دم فرو بست. 

 

غول موتورولا RAZR

اوایل سال ۲۰۰۴ بود که موتورولا گوشی موبایل RAZR را وارد بازار کرد، گوشی تاشو باریکی، که به سرعت جای خود را در بازار مصرف باز کرد و تبدیل به یک اسطوره برای موتورولا شد. 

حالا پس از گذشت ۷ سال، این شرکت با استفاده از همان نام یک گوشی هوشمند پرقدرت را به بازار عرضه کرده است، تا شاید بتواند تاریخ را تکرار کند. وجه مشترک RAZR امروز، با همتای ۷ سال پیش خودش، باریکی بدنه آن است. این گوشی هوشمند که تنها ۷ میلیمتر قطر دارد، هم اکنون لقب باریک ترین گوشی های هوشمند دنیا را به همراه دارد. 

با اینکه کمتر از دو ماه از معرفی Motorola Droid RAZR گذشته است اما شاهد ورود مدل جی اس ام این گوشی به صورت محدود به بازار ایران هستیم و حالا می توانید بررسی اختصاصی آن را در نارنجی بخوانید. پس در ادامه مطلب با ما باشید.

قبل از هرچیز بهتر است نگاهی به مشخصات RAZR بیاندازیم: 

 

اندازه: ۱۳۰/۷ × ۶۸/۹ × ۷/۱ میلیمتر 

وزن: ۱۲۷ گرم 

صفحه نمایش: ۴/۳ اینچی با دقت ۵۴۰ × ۹۶۰ پیکسل و تراکم پیکسل 256ppi Super AMOLED، دارای صفحه چند لمسی و به همراه شیشه Gorilla 

پردازنده و گرافیک : 1.2 GHz dual-core Cortex-A9 CPU, PowerVR SGX540 GPU, TI OMAP 4430 chipset 

حافظه رم: ۱ گیگابایت 

حافظه ذخیره سازی: ۱۶ گیگابایت داخلی، به همراه درگاه microSD 

دوربین: ۸ مگاپیکسل به همراه فوکوس خودکار و تشخیص چهره، ضبط ویدیو با کیفیت 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، به همراه فلاش LED 

اتصالات: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 4.0, microUSB, microHDMI, A-GPS 

سنسورها: سنسور شتاب سنج و سنسور نزدیکی 

سیستم عامل: اندروید نان زنجفیلی 2.3.5 

شبکه: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 


ظاهر و طراحی بدنه

اولین باری که ریزر را در دست می گیرید، قطر کم آن، توجه شما را به خودش جلب می کند. بدنه این گوشی به گونه ای طراحی شده که هنگام کار کردن با آن احساس ضعیفی و شکنندگی را در آن حس نخواهید کرد. و مطمئن هستید که گوشی شما از سقوط هایی با ارتفاع کم، جان سالم به در خواهد برد. 

صفحه درخشان Super AMOLED شما را از تماشای آن نامید نمی کند. نکته قابل توجه و قابل تحسین این گوشی دقت و کیفیت صفحه لمسی آن بود، که ما را به حیرت آورد، صفحه چند لمسی که بدون هیچگونه خطایی در طول مدت بررسی به خوبی کار کرد. جابجایی بین صفحات در اندروید به نرمی و آسانی صورت می پذیرفت و حتی در مرورگر هم ما شاهد هیچگونه کندی نبودیم. 

تنها ایرادی را که می توان به صفحه نمایش آن وارد دانست، اندازه بزرگ آن است که کار کردن را برای دست ها کوچک و یا یک دست اندکی سخت می کند، ولی اکثر شما به خاطر کیفیت بالای صفحه نمایش، آنقدر مجذوب آن می شوید که دیگر مشکل اندازه را از یاد می برید. 

این گوشی هم همچون اغلب اندرویدی ها دارای ۴ کلید جستجو، بازگشت، خانه و منو در قسمت پایین صفحه نمایش می باشد. یک دوربین ۱/۳ مگاپیکسلی به همراه حسگر نزدیکی و نور محیطی نیز در بالای صفحه نمایش قرار گرفته اند.

در بالای گوشی جک ۳/۵ میلیمتری هدفون، درگاه MicroUSB و MicroHDMI و در سمت راست بدنه کلید Power و کلید های تنظیم صدا قرار دارند.

۲ درگاه برای کارت حافظه و سیم کارت هم در سمت چپ گوشی تعبیه شده است که در زیر یک پوشش از جنس بدنه مخفی می شوند. به خاطر داشته باشید که نوع سیم کارت مورد پشتیبانی این گوشی microSIM می باشد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی گوشی به همراه فلش LED و بلندگو در ضخیم ترین قسمت بدنه قرار گرفته اند، همان طور که گفتیم، قطر این گوشی ۷/۱ میلیمتر است و تنها در قسمت قرارگیری دوربین و بلندگو این قطر به ۱۰/۶ میلیمتر می رسد.

بدنه زیبا و نازک و در عین حال محکم ریزر شما را از کار با آن خسته نمی کند. به لطف بدنه باریک آن، شما می توانید آن را در جیب تنگترین شلوارهای جین هم جای دهید و به آسانی آن را بیرون بیاورید.

 

سرعت و راندمان باتری

به لطف پرادزنده ۲ هسته ای و ۱ گیگابایت رم، موتورولا ریزر چیزی از عملیات پردازشی کم نمی آورد و تقریبا تمامی عملیات سیستمی به خوبی انجام می شدند. البته ما انتظار داریم که با قرار گرفتن اندروید بستنی حصیری بر روی این گوشی شاهد راندمان بهتر این غول موتورولا باشیم. مرورگر این گوشی نیز دارای سرعت مناسبی بود، ولی در حین باز کردن صفحاتی که دارای فلش زیادی بودند، به شدت کند و حتی در مقاطعی غیرقابل استفاده می شد. البته زیاد نباید نگران فلش باشید! 

از لحاظ قدرت پردازشی می توانید به نمودارهای مقایسه ای زیر از سایت GSMArena توجه نمایید.

باتری ۱۷۸۰ میلی آمپری این گوشی توانست برای ما ۲ روز دوام بیاورد. این ۲ روز شامل یک استفاده نسبتا سنگین به همراه Wi-Fi روشن بود. که این زمان در نوع خود، برای یک گوشی ۴ اینچی کاملا قابل قبول است.

 

پشتیبانی از زبان فارسی

اندروید نصب شده بر روی ریزر به راحتی می تواند تمام حروف فارسی را در قسمت های سیستم عامل به نمایش بگذارد. ولی شما اندکی با تایپ فارسی مشکل خواهید داشت، زیرا در این نسخه از سیستم عامل کیبورد فارسی وجود ندارد و شما مجبورید از ترکیبی از کیبرد عربی و اردو تایپ کنید. که مسلما تجربه دلچسبی نخواهد بود. اما فراموش نکنید که اینجا شما سیستم عامل اندروید را در اختیار دارید و همیشه امکان نصب رام های اختصاصی وجود دارد تا مشکل شما را حل کند.

 

دوربین

دوربین ۸ مگاپیکسلی موتورولا ریزر می تواند تصویر قابل قبولی را ثبت کند و عملکرد آن در نور کم به کمک فلش LED نسبتا خوب است. تنظیمات دوربین این گوشی هم می تواند تقریبا هر کاربر حرفه ای را راضی نگه دارد. یکی از قابلیت های خوب ریزر، لرزشگیر دست در حالت عکاسی و فیلمبرداری است، که از عملکرد خوبی برخوردار است.

ریزر می تواند توسط دوربینی که در اختیار دارد، با کیفیت ۱۰۸۰ از مناظر مورد نظر برای شما فیلمبرداری کند. شاید بتوان گفت که کیفیت فیلمبرداری ریزر در حالت ۷۲۰ قابل قبول تر از حالت ۱۰۸۰ بود. زیرا در این حالت ما شاهد شکستگی بر روی اجسام متحرک در تصاویر ضبط شده بودیم. تنظیمات فیلمبرداری به شما اجازه می دهد تا نوع محیطی را که در آن در حال ثبت تصاویر هستید، مشخص کنید، تا به تناسب صدای محیط به بهترین وجه ممکن بر روی تصاویر ضبط گردند.

 

نرم افزار

ریزر هم همانند دیگر اندرویدی ها، قابلیت های اصلی اندروید را در اختیار دارد و نیازی به بررسی آنها نیست. ولی رابط گرافیکی این گوشی هم همچون دیگر گوشی های اندرویدی، دستخوش تغییرات سازنده گوشی شده است. ولی در همان لحظات اول شما تشخیص خواهید داد که سیستم عامل ریزر اندروید است و بعد از چند دقیقه کار کردن، متوجه خواهید شد که از نسخه نان زنجفیلی اندروید بهره می برد.

یکی از نرم افزارهایی که توسط خود موتورولا بر روی این گوشی نصب شده بود Smart Actions نام داشت. این نرم افزار که شباهت بسیاری به نرم افزار Tasker دارد، به شما اجازه می دهد تا در مقابل رخداد بعضی از وقایع بر روی گوشی، عملیاتی خاص صورت پذیرد. به عنوان مثال می توانید برای ریزر تعریف کنید تا زمانی که در منزل هستید، گوشی شما به حالت بی صدا در بیاید. 

همچنین شما می توانید با کمی هوشمندی، میزان مصرف باتری خود را نیز به حداقل برسانید. مرورگر موتورولا ریزر از تکنولوژی فلش پشتیبانی می کند و همانطور که گفتیم به راحتی متون فارسی را به نمایش در می آورد. 

گالری نمایش عکس ها و ویدیو ها از جلوه های ۳ بعدی استفاده می کند و موتورولا سعی کرده تا جذابیت جدیدی به این بخش از سیستم عامل ببخشد. اما متاسفانه هنگام زوم کردن بر روی عکس ها کندی قابل ملاحظه ای موجب آزرده خاطر شدن کاربر می شود، که امیدواریم این مشکل در به روزرسانی های بعدی رفع گردد.

جمع بندی

تلفیقی از طراحی زیبا و سخت افزار قدرتمند را می توان در موتورولا ریزر شاهد بود، تلفنی که موتورولا با نامگذاری اش می خواهد تاریخ یک اسطوره را تکرار کند. جد بزرگ این گوشی در سال ۲۰۰۴ به خاطر اسمش به ناگهان محبوب شد و ما تصور نمیکنیم با وجود تنوع بسیار بالا در بازار اندرویدی ها، موتورولا ریزر بتواند به یک پرفروش خارق العاده تبدیل شود. 

سامسونگ گلکسی اس ۲ ، گالاکسی نکسوس و HTC Sensation XL از رقبای موتورولا ریزر محسوب می شوند. اما وزن سبک و بدنه باریک را می توان جزو مزایای اصلی این گوشی برشمرد و در عین حال قیمت بالا و استفاده از نان زنجفیلی به جای بستنی حصیری را می توان از معایب فعلی این گوشی برشمرد. 

با این وجود اگر قصد خرید یک اندرویدی پرقدرت و خوش دست را دارید و جیبتان هم پر پول است، موتورلا ریزر انتخاب شایسته ای خواهد بود. 

موتورولا ریزر در حال حاضر با قیمت ۹۵۰ هزار تومان برای مدل ۱۶ گیگابایتی به فروش می رسد.

 

 

Motorola Droid 4

در کنار صفحه کلید فیزیکی زیبا و امکان ارتباطی 4G LTE تحت قرارداد ورایزن، موتورولا دروید 4 با پخش ویدیو به مدت ۹ ساعت و ۵ دقیقه به حق یک اندرویدی خلاق و قدرتمند است.

 

Motorola Photon Q 4G LTE

همان طور که می بیند، موتورولا داستان قدرت باتری در اسمارت فون ها را قبضه کرده است. این اسمارت فون نمونه ای نازک تر، با صفحه نمایش روشن تر از Motorola Droid 4 است. Motorola Photon Q 4G LTE در تست پخش ویدیو رکورد ۸ ساعت و ۶ دقیقه ای را ثبت کرده است.

 

Sony Xperia Ion

سونی هم توانسته در انتهای این لیست شش تایی، جایگاهی را برای خود دست و پا کند. اکسپریا یون سونی شاید سریع ترین اسمارت فون دنیا نباشد، اما عمر باتری قابل ستایشی دارد. این تلفن هوشمند توانست قبل از خاموشی، ۷ ساعت و ۵۷ دقیقه به پخش ویدیو بپردازد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 548
  • بازدید ماه : 1,506
  • بازدید سال : 19,592
  • بازدید کلی : 233,990