loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 110 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

از بین بردن موهای زائد با روش‌های موقتی و دائمی انجام می‌شود. در روش‌‌های موقت، قسمت زایای ریشه مو از بین نمی‌رود، به همین علت فولیکول آن دوباره به رشد خود ادامه می‌دهد در حالی که با روش‌های دائمی، قسمت زایای مو از بین می‌رود:روش‌های موقتی از بین بردن موی زائد انواع گوناگونی دارد و اپیلاسیون یکی از این روش‌هاست. با اپیلاسیون موها از ریشه بیرون کشیده می‌شوند. اپی‌لیدی‌ها دستگاه‌های مکانیکی برقی هستند که گیره‌های سر آن، موها را داخل سر اپی‌لیدی می‌کشند و آنها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون محسوب می‌شود.

به‌ طورکلی در روش‌های اپیلاسیون به علت اینکه موها از ریشه بیرون کشیده می‌شود، احتمال آزردگی بافت اطراف فولیکول مو وجود دارد و همین امر باعث حساسیت، قرمزی و التهاب فولیکول مو (فولیکولیت) می‌شود.

در پوست ما سلو‌ل‌های رنگدانه‌ای وجود دارد که باعث ایجاد رنگ پوست می‌شوند و هر التهاب در پوست می‌تواند باعث تحریک این سلول‌های رنگدانه‌ای برای ساخت رنگدانه و تجمع در محل التهاب شود که از آن به‌عنوان افزایش رنگ پس از التهاب (PIH) نام می‌بریم. در کسانی که پوست‌‌های تیره (گندمی یا سبزه) دارند احتمال بروز این پدیده افزایش می‌یابد.

استفاده از اپی‌لیدی بهتر است بعد از استحمام انجام شود تا هم پوست مرطوب‌تر باشد و هم دهانه روزنه‌های پوست برای خروج موها آمادگی بهتری داشته‌باشد. همچنین اپی‌لیدی باید استاندارد باشد و پوست در محل استفاده از آن کاملا کشیده شود. با این شرایط کمترین آسیب به پوست وارد می‌شود و احتمال ایجاد حساسیت، قرمزی و فولیکولیت کاهش می‌یابد.

پس میتوان گفت اپی‌لیدی خودبه‌خود نمی‌تواند باعث تیره‌تر شدن پوست شود ولی اگر این شرایط رعایت نشود، به‌خصوص در افراد با پوست گندمی و سبزه و در مناطق زیر بغل، کشاله ران و واژینال ( تناسلی ) که معمولا تیره‌ تر از بقیه قسمت‌ها هستند، تحریک ایجاد شده به وسیله اپی‌لیدی با مکانیسم ذکرشده در درازمدت می‌تواند عامل تیره‌تر شدن این قسمت‌ها شود.

در مورد تاثیر اپی‌لیدی در ایجاد موهای زیرپوستی هم باید گفت جهت رویش مو در هر فرد مانند دیگر صفات ژنتیکی‌اش تاحدی با دیگران تفاوت دارد. در بعضی افراد، خواب موها به نحوی است که در ابتدای رویش که از سطح پوست خارج می‌شوند، داخل پوست به صورت افقی یا نزدیک به افقی رشد می‌کنند و کراتین مو باعث واکنش پوست به آن و ایجاد التهاب می‌شود.

توصیه‌ می‌شود چنین افرادی از روش‌هایی برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند که موها از ته کنده نشوند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون باشد بنابراین استفاده از اپی‌لیدی به دلیل اینکه موها از ریشه خارج می‌کند، هنگام رشد مجدد در افراد مستعد می‌تواند باعث رویش مو به صورت زیرپوستی شود ولی این امر شامل همه افراد استفاده‌کننده از اپی‌لیدی نمی‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 311
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 746
  • بازدید ماه : 1,704
  • بازدید سال : 19,790
  • بازدید کلی : 234,188