loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 125 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

 

مراسم معرفی پرینتر های اپسون

Epson نامی آشناست که احتمالا تا به حال یکی از ویدیو پروژکتورها و یا پرینترهای آن را دیده‌اید. این کمپانی قدیمی همواره با نوآوری های خود، به عنوان یک شرکت پیشرو شناخته شده است. در روز شنبه 15 شهریور، مراسم معارفۀ پرینترهای جدید این شرکت در تهران برگزار شد. شرکت آواژنگ، به عنوان ارائه دهنده خدمات گارانتی محصولات اپسون در ایران، میزبان این مراسم در هتل لاله بود. آواژنگ طی این همایش ویژگی‌های پرینترهای جدید اپسون را در اختیار رسانه ها قرار داد.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آنچه که در این رویداد گذشت.


john-004-narenji-ir.jpg

مراسم با سخنرانی آقای جان ماری، قائم مقام شرکت اپسون آغاز شد. وی سخنان خود را با ارائه تاریخچه ای از اپسون آغاز کرد، و برخی از اهداف کلان این شرکت را تشریح نمود. وی با ارائه آماری اعلام کرد که شرکت اپسون هم اکنون بیش از 75 هزار کارمند دارد و درآمد فروش این شرکت بالغ بر 11 میلیارد دلار است. جالب است بدانید که 78 درصد از سهم فروش این شرکت مربوط به ویدیو پروژکتورها و پرینترها است که بدنه اصلی اپسون را تشکیل می‌دهند. حدود 19 درصد نیز مربوط به فعالیت های اپسون در زمینه ساعت سازی و ساخت تراشه‌های مختلف است. به گفته جان ماری، اپسون بیش از 7 درصد از درآمد خود را صرف واحدهای تحقیق و توسعه می‌کند تا همواره بتواند محصولات نوآورانه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

پس از صحبت های جان ماری، ادامه مراسم به کارشناسان محصولات اپسون سپرده شد و موضوع اصلی جلسه که همان معرفی پرینترها بود، به جریان افتاد. تصاویر و مطالب بیان شده در مورد سیستم های CISS بیانگر این موضوع بود که احتمالا پرینترهای جدید نیز قرار است در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند. اما CISS چیست ؟


CISS-001-narenji-ir.jpg

اگر از پرینتر بازهای حرفه‌ای باشید و مصرف زیادی از پرینتر خود داشته باشید، حتما با یکی از روش های معروف کاهش هزینه و افزایش جوهر آشنا هستید. کاربران برای این که از حجم محدود جوهر پرینترهای خود رهایی پیدا کنند و هربار مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت کارتریج جدید نباشند، تعدادی محفظه رنگ را به صورت جانبی در کنار پرینتر قرار می‌دهند و هربار آن ها را با رنگ فله‌ای پر می کنند. به این سیستم CISS گفته می‌شود.

CISS مخفف عبارت Continuous Ink Supply System یا سیستم پیوسته تامین جوهر است. این سیستم اگرچه به ظاهر باعث کاهش هزینه می‌شود، اما در واقع دردسرهای بسیاری را با خود به همراه دارد. اولین مشکل این محفظه‌های جانبی، هنگام نصب خود را نشان می‌دهد. شما باید لوله های انتقال رنگ را با سوراخ کردن قسمت هایی از پرینتر به نحوی به سیستم تامین جوهر متصل کنید. بعد از اینکه از پس فرآیند نصب برآمدید، باید لوله ها را با بست های مخصوص محکم کنید. این بست ها از اهمیت بسیاری برخوردارند، چرا که اگر باز شوند، ممکن است لوله ها در مسیر حرکت کاغذ قرار بگیرند و موجب Paper Jam یا گیر کردن کاغذ شوند.


پر کردن مخازن رنگ نیز هربار باعث رنگی شدن دست‌های شما می‌شود و خرابکاری بسیاری را به بار می‌آورد. یکی دیگر از مشکلاتی که سیستم‌های غیر استاندارد CISS با خود به همراه می‌آورند، رنگ‌های نامرغوب است. این رنگ‌ها که به صورت فله‌ای تهیه می‌شوند در محیط هایی کاملا باز تهیه شده و ضمن نامرغوب بودن، از گرد و غبار بسیاری نیز برخوردار هستند. کیفیت نامرغوب این رنگ ها باعث می‌شود که حفره‌های نازل پرینتر شما گرفته شود و در نتیجه تصاویر پرینت شده به صورت خط های شیاری چاپ شوند. در تصویر بعد می‌توانید جوهر نامرغوب را با جوهر استاندارد مقایسه کنید. این تصویر میکروسکوپی در واقع نشان دهنده نحوه پخش جوهر بر روی کاغذ است:


micro-008-narenji-ir.jpg

اما راه حل اپسون برای این موضوع ساده است. این شرکت سیستم CISS را به صورت یکپارچه در محصولات جدید خود جای داده است. این بدان معنی است که در پرینترهای جدید شما می‌توانید حجم بیشتری از جوهر را در اختیار داشته باشید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. مخزن های قرار گرفته در این پرینترها دارای حجم 70 میلی‌لیتر هستند. اپسون می گوید در پرینترهای خود از فناری هد چاپ Micro Piezo استفاده می‌کند و اکنون کاربران با این حجم رنگ می‌توانند تجربه ای راحت و بی دردسر را از پرینت گرفتن های زیاد بدست بیاورند.


epson CISS-003-narenji-ir.jpg

در ادامه می‌توانید مشخصات فنی سه پرینتر ارائه شده را مشاهده نمایید:


L100

L100-005-narenji-ir.jpg

-چاپگر جوهرافشان 4 رنگ (مشکی-آبی-زرشکی-زرد)
- وضوح چاپ: حداکثر تا 5760 در 1440
- سرعت چاپ متن سیاه با اندازه A4: بیست و هفت صفحه در دقیقه
- سرعت چاپ عکس 10×15: بالغ بر 92 ثانیه برای هر عکس


L200

L200-006-narenji-ir.jpg

-چاپگر جوهرافشان 4 رنگ (مشکی-آبی-زرشکی-زرد)
- دارای اسکنر و دستگاه کپی رنگی
- وضوح چاپ: حداکثر تا 5760 در 1440
- سرعت چاپ متن سیاه با اندازه A4: بیست و هفت صفحه در دقیقه
- سرعت چاپ عکس 10×15: بالغ بر 92 ثانیه برای هر عکس
- وضوح اسکنر: 1200×600 dpi
- سرعت اسکن سیاه 300 dpi: چهار میلی ثانیه
- سرعت اسکن رنگی 300 dpi: دوازده میلی‌ثانیه
- ظرفیت: 100 برگ کاغذ ساده – 10 برگ کاغذ گلاسه

L800

L800-007-narenji-ir.jpg

-چاپگر جوهرافشان 6 رنگ (مشکی-آبی-زرشکی-زرد-آبی روشن-زرشکی روشن)
- وضوح چاپ: حداکثر تا 5760 در 1440
- سرعت چاپ متن سیاه با اندازه A4: سی و هفت صفحه در هر دقیقه
- سرعت چاپ عکس 10×15: بالغ بر 12 ثانیه برای هر عکس
- ظرفیت: 120 برگ کاغذ ساده – 20 برگ کاغذ گلاسه
- قابلیت چاپ مستقیم بر روی CD/DVD


با نگاهی به مشخصات پرینتر های معرفی شده، می‌توان نتیجه گرفت که پرینتر های L100 و L200 برای کاربران عادی ایده آل هستند و برای چاپ فایل های متنی گزینۀ مناسبی محسوب می‌شوند. پرینتر L800 نیز شاید بیشتر مورد استفاده کسانی قرار گیرد که به چاپ عکس مشغول هستند و به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند. شایان ذکر است که به همراه هر یک از پرینتر های L100 و L200 دو قوطی اضافی جوهر مشکی ارائه می‌شود. به گفته کارشناسان محصول اپسون، هر یک از بطری های جوهر مشکی توانایی پرینت 4000 کاغذ را دارا هستند و سه بطری رنگی نیز می‌توانند 6500 کاغذ را برای شما پرینت بگیرند.

پس از اتمام مراسم، از حاضرین دعوت شد تا در سالنی دیگر به بازدید از پرینترها بپردازند و عملکرد آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنند. وقتی در مورد قیمت این محصولات از مسئولین برگزاری همایش سؤال کردیم، قیمتی به تومان ارائه ندادند و تنها به ذکر قیمت با واحد درهم، بسنده کردند. پرینتر های L200،L100 و L800 به ترتیب با قیمت های 500، 700 و 1000 درهم قرار است وارد بازار ایران شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 224
  • باردید دیروز : 1,031
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,690
  • بازدید ماه : 2,648
  • بازدید سال : 20,734
  • بازدید کلی : 235,132