loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 97 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)
تقویم سال 1392 ویژه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و گوشی های پشتیبانی کننده پلتفرم جاوا مانند بیشتر گوشی های نوکیا و سامسونگ و سونی اریکسون و ال جی و ...... و تصاویر والپیپر با تقویم 92 مخصوص کامپیوتر که هم اکنون می توانیداز دانلود رایگان آن لذت ببرید.

تقویم سال 1392 شمسی - نسخه اندروید و جاوا و والپیپر
نسخه جاوا

نسخه اندروید

نسخه والپیپر مخصوص کامپیوتر

-----

ندارد

-----

تقویم سال 1392

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 90 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)
در بازی Mighty Dungeons شما باید هیبولا ها را نابود کنید و آن ها را از شهر خود بیرون رانید. شیاطین به شهر شما حمله ور شده اند و وظیفه شما نابودی آن ها است. دقت داشته باشید که در این بازی بیش از 6 قهرمان وجود دارد که شما یکی از آن ها میباشد. از ویژگی های اصلی این بازی میتوان به سحر و جادو و حرکات گرافیکی و دارا بودن سلاح های پیشرفته اشاره داشت. اکنون میتوانید این بازی زیبا و گرافیکی را از سایت یک موبایل دریافت کنید.

بازی زیبای نابودی هیولا ها Mighty Dungeons برای اندروید
http://dl.yekmobile.com/2013/1/3/Mighty%20Dungeons2.jpg

http://dl.yekmobile.com/2013/1/3/Mighty%20Dungeons3.jpg

گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نسخه 2.2 و بالاتر

ندارد

1.1.1

Mighty Dungeons

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 109 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

زنان و شوهران شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است، احساسات مشابهی را گزارش كرده اند. احساس تنهایی احساسی كه تقریباً درهمه موارد مشترك است. این احساس كه او نمیتواند شخص راحتی باشد و در مورد خود واقعی اش صحبت كند نیز یكی از احساسات است. احساس ناامیدی از این مسئله كه شما نمی توانید كاری برای آنها انجام دهید.
● چه تفاوتی بین شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است با فردی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است وجود دارد.

▪ در طول سالها در هر برنامه تلویزیونی و یا رادیویی كه حضور داشتم این سئوال را شنیده ام. شخصی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است با داشتن رابطه جنسی راضی میشود. در واقع این رابطه برای او جایگزین چیز دیگری نیست. زمانی كه همسر او به او میگوید" نه " برای آنها به این مفهوم نیست كه كاملاً از طرف همسرشان رد شده اند. و باعث نمی شود كه آنها خانه را ترك گفته و دست به اعمال دیگری بزنند. اگر شما چنین رفتارهایی از خود نشان میدهید، ممكن است از لحاظ جنسی معتاد باشید.

● آیا ممكن است شخصی به خود ارضایی یا استمنا معتاد شود؟
▪ بله، این یكی از عمده ترین شكلهای اعتیاد جنسی است كه من با آن برخورد كرده ام. این اعتیاد تقریباً اولین رفتار جنسی ما بوده است كه به طور مرتب تكرار می شده. و از جایی شروع میشود، كه شخص به سن بلوغ رسیده از لحاظ جنسی در فشار قرار میگیرد و بر خلاف بقیه ویژگیهای اكتسابی تا مدت زیادی فعال میماند.

● هرزه نگاری ( پورنوگرافی) چه نقشی در اعتیاد جنسی بازی میكند؟
▪ برای اغلب معتادین جنسی تركیبی از پورنوگرافی و خود ارضایی اساس اعتیاد آنها را تشكیل میدهد. بسیاری از معتادین برای آزادی از این تركیب با مشكلات بزرگی مواجه میشوند. پورنوگرافی به همراه تخیلات دنیایی غیر واقعی برای شخص معتاد به وجود میآورد كه در سرتاسر دوران نوجوانی و بقیه مراحل رشد همراه او میماند. و برای آنها یك رابطه جنسی غیر واقعی بوجود میآورد كه باعث میشود تا از لحاظ جنسی و احساسی به استقلال برسند و قبل از اینكه به طور واقعی با یك شخص واقعی ارتباط جنسی داشته باشند، صدها بار این رابطه را به صورت غیر واقعی برقرار كرده اند.

● آیا ممكن است شخصی از لحاظ جنسی معتاد باشد ولی با زوج یا زوجه خود رابطه جنسی نداشته باشد؟
▪ بله این مرحله بعدی اعتیاد جنسی است و ما آن را آنوركسیای جنسی یا بی میلی جنسی مینامیم. در این مرحله شخص معتاد ترجیح میدهد به جای رابطه جنسی صحیح با همسرش، به دنیای تخیلات خود و ارتباط جنسی در تخیلات خود بپردازد. شخص معتاد/بی میل از داشتن رابطه جنسی با همسر خود امتناع میكند و در نتیجه این زوج به صورت نامرتب رابطه جنسی خواهند داشت و آن هم به اصرار زوج سالم و نه شخص معتاد.

● از دید یك زوج یا زوجه، زندگی با شخص معتاد چگونه است؟
▪ زنان و شوهران شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است، احساسات مشابهی را گزارش كرده اند. احساس تنهایی احساسی كه تقریباً درهمه موارد مشترك است. این احساس كه او نمیتواند شخص راحتی باشد و در مورد خود واقعی اش صحبت كند نیز یكی از احساسات است. احساس ناامیدی از این مسئله كه شما نمی توانید كاری برای آنها انجام دهید. و احساس خشم از برآورده نشدن بسیاری از احساسات . چیزی است كه در بسیاری از افراد مخصوصاً زنان اشخاص معتاد دیده شده است.

● آیا زوج یا زوجه شخص معتاد جنسی می تواند به او كمك كند؟ حتی اگر او این كمك را رد كند؟
▪ بله، حتی اگر شخص معتاد این مسئله را نپذیرد و یا آن را انكار نماید، همسر او میتواند برای خود كمك و حمایت دریافت كند. احساس خشم، باختن، تنهایی و بسیاری احساسات دیگر در طول سالها زندگی با اعتیاد بر روی زندگی شخص تاثیر میگذارد. این احساسات باید درمان شوند، چه همسر شخص معتاد با او بماند یا نه. این اعتیاد به شما به عنوان همسر هیچ ارتباطی ندارد. اعتیاد جنسی شخص معتاد بسیار قبل از اینكه او شما را ملاقات كند شروع شده بود. این اعتیاد جنسی رشد خواهد كرد و هر كسی را كه با شخص معتاد ارتباط دارد تحت تأثیر قرار خواهد داد.

● آیا درمانی برای اعتیاد جنسی وجود دارد؟
▪ بله ، برای اعتیاد جنسی نیز درمان وجود دارد. این درمان زمان و كار زیادی میبرد، مخصوصاً در سال اول درمان. اما با كمك هدفمندانه شخص معتاد جنسی میتواند آزادی را تجربه كرده، در احساسات، روابط، موضوعات جنسی، مسائل مالی و حتی اوضاع روحانی ترمیم و خوشی را تجربه كند. من ازدواجهایی را دیده ام كه پس از بهبودی شخص معتاد، ترمیم شده اند. اشخاص معتاد پس از درمان زندگی بسیار شادی را تجربه خواهند كرد، بیشتر از چیزی كه تصورش را بكنند. من در طول ۱۱ سال تجربه بسیاری درمانهای موفق را دیده ام. و من مطمئنم برای آنانی كه میخواهند روی این مسئله كار كنند و شفا یابند امكان معالجه وجود دارد.

● آیا در زمینه اعتیاد جنسی تحقیقاتی نیز در دسترس است؟
▪ بله تحقیقاتی در زمینه اعتیاد جنسی انجام می شود.
● آیا امكان دارد زنان نیز از لحاظ جنسی معتاد باشند؟
▪ بله، تعداد زنانی كه برای معالجه اعتیاد جنسی شان اقدام میكنند روز به روز در حال افزایش است. عملكردها همان است. و شامل خود ارضائی، پورنوگرافی، اینترنت، و روابط نامشروع می باشد. .
● آیا راهی وجود دارد تا به فرزندانمان در این زمنیه كمك كنیم؟
▪ بله با وجود اینكه، بسیاری از افرادی كه به من برای معالجه مراجعه كرده اند، اذعان نموده اند كه پدرانشان نیز با اعتیاد جنسی درگیر بوده اند. و درگیر مشكلاتی نظیر پورنوگرافی، عادتهای جنسی و هرزگی بوده اند. آنها همچنین از نداشتن اطلاعات كافی در رابطه با امور جنسی رنج می بردند.



دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 117 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

Fuel، این شارژر بند انگشتی که البته تولید آن نیازمند کسب سرمایه اولیه لازم است، با این هدف طراحی شده که در مواقع اضطراری 20-30 دقیقه زمان اضافه برای مکالمه یا چند ساعت زمان بیشتر برای آماده به کار بودن تلفن تان را فراهم کند.

برای استفاده از آن کافی است دکمه power را بفشارید و سپس به تلفن وصلش کنید. ابعاد آن 3.3 در 2.3 در 1.27 سانتیمتر است و به راحتی می شود آن را در جیب های کوچک (!) گذاشت یا به دسته کلید آویخت. البته که قرار نیست Fuel یک شارژر همه کاره باشد، بلکه نجات دهنده 220 میلی آمپری شما در مواقع ضروری خواهد بود.

این شارژر به خوبی می تواند شارژ صورت گرفته را تا 1 ماه بدون افت در خود نگه دارد، البته سازندگانش این زمان را تا 3 ماه محاسبه کرده اند ولی برای اطمینان، 1 ماه را همه جا ذکر می کنند. بنابراین نیازی نیست نگران از دست رفتن شارژ به مرور زمان باشید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 99 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کند‌تر از سرعت نور است.

حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.

نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 129 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

فراخوان کاریکاتور "طلای کثیف" برگزار به صورت زیر منتشر شد.


دبير بخش کاریکاتور جشنواره : قدير وقاري شورچه
این حوزه در 2 گروه زیر برگزار میگردد:
1- بزرگسالان(بالای 18 سال)
2- کودک و نوجوان( زیر 18 سال )

موضوعات و محورها:
1-كاهش توليد زباله 2- زباله و مشاركت شهروندي
3- تفكيك زباله 4- طبيعت و زباله
5- بازيافت زباله 6- جمع آوري زباله
7- پاكبان و زباله 8- زشتی و زيبائيهاي زباله
9- ديروز و امروز زباله 10-کودک و طلای کثیف

شرایط و مقررات:
1- آثار ارسالي بايد بدون قاب و باسپارتو باشند.
2- هر هنرمند مجاز به ارسال 5 اثر می باشد.
3- آثار پیش از این نباید در جشنواره ای مشابه حائز رتبه شده و در مجموعه ای چاپ گردیده باشد.
4- به آثاری خارج از موضوع جشنواره ترتیب اثر داده نمی شود.
5- اندازه آثار در 2 قطعه A3 و A4 پذيرفته مي شود.
6- كارها بايد اصل باشند و چنانچه هنرمند اثر را در كامپيوتر توليد كرده مي بايست امضا شده به دبيرخانه ارسال نمايد.
7- به همراه ارسال اصل آثار بايد تصوير ديجيتال يا اسكن شده هر اثر با رزوليشن 300 dpi و فرمت jpg و با عرض و طول حداكثر 70*50 در يك cd به دبيرخانه ارسال شوند.
8- دبيرخانه هيچكدام از آثار واصله را به صاحبان اثر عودت نخواهد داد.
9- دبيرخانه مسابقه حق استفاده از آثار را براي موارد تبليغاتي در سطح شهر و يا چاپ نشريه و كتاب و ... با ذكر نام صاحب اثر براي خود محفوظ خواهد داشت.

طریقه ارسال آثار:
شرکت کنندگان می توانند آثار خود از طریق پست پیشتاز به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
نکته1:می بایست هم اصل آثار و هم تصوير ديجيتال يا اسكن شده هر اثر با رزوليشن 300 dpi و فرمت .jpg و با عرض و
طول حداكثر 70*50 در يك cd به دبيرخانه ارسال شوند.
نکته2:هر اثر باید دارای شناسنامه اثر باشد.که به همراه اثر ارسال میگردد.
نکته3: شناسنامه اثر را می توانید از این قسمت دریافت نمایید.

نشانی دبیرخانه:
مشهد مقدس – بزرگراه شهید کلانتری حدفاصل پل حافظ و غدیر سازمان مپ (مدیریت پسماند شهرداری مشهد) – دبیرخانه اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری طلای کثیف
تلفن دبیرخانه: 6040420-0511
صندوق پستی:9164918513

تقویم جشنواره:روز شمار پایان وقت اداری
آخرين مهلت ارسال آثار 92.02.03
انتخاب آثار و داوری 92.02.07
اطلاع رساني 92.02.09
افتتاح نمايشگاه و اهدا جوائز 92.02.14
اختتامیه و اهدای جوایز 92.02.18


داوران:
1- مسعود شجاعي طباطبايي
2- محمود آزادنيا
3- محسن اسدي

جوایز:
جوايز بخش بزرگسالان :
نفر اول : ديپلم افتخار تنديس جشنواره و مبلغ 25,000,000 ريال
نفر دوم : ديپلم افتخار + مبلغ 15,000,000 ريال
نفر سوم: ديپلم افتخار + مبلغ 10,000,000 ريال

بخش كودك و نوجوان زیر 18 سال
نفر اول: ديپلم افتخار + تنديس جشنواره و مبلغ 8,000,000 ريال
نفر دوم: ديپلم افتخار + مبلغ 7,000,000 ريال
نفر سوم: ديپلم افتخار + مبلغ 6,000,000 ريال
ضمناً بابت پذيرش هر اثر در بخش حرفه اي مبلغ 1,000,000 ريال و غيرحرفه اي 500,000 ريال در نظر گرفته خواهد شد.
به كليه راه يافتگان درنمايشگاه گواهي شركت در مسابقه و كتاب نمايشگاه اهداء خواهد شد .

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 113 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

ویندوز 7 برای نگهداری و مصرف بهینه انرژی گزینه های فراوانی را در اختیار شما می گذارد که هنگام عدم استفاده از کامپیوتر به یاری تان می آیند. این گزینه ها شامل Sleep ، Hibernate و Hybrid Sleep هستند. این گزینه ها در صورت استفاده از لپ تاپ هم بسیار کاربردی تر خواهند بود.

اگر شما هم به این موضوع علاقه مند شده و می خواهید با آنها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته: این مقاله برای تازه کارها است. اگر شما یک کاربر حرفه ای ویندوز باشید، احتمالا تفاوت میان حالت های انرژی (Power) را می دانید. اما شاید نکات تازه ای را در این مقاله بیابید.

 

Sleep Mode

حالت اسلیپ یا خواب یک وضعیت ذخیره انرژی است که آن را می توان شبیه توقف یا pause فیلم دانست. تمام فعالیت های درون کامپیوتر متوقف خواهند شد و تمامی اسناد و اپلیکیشن های باز، درون حافظه قرار می گیرند. شما می توانید سریعا و طی چند ثانیه به حالت عادی و عملکرد کامل برگردید. حالت اسلیپ را می توان به طور کلی مانند همان حالت استند بای (Standby) دانست.

در صورتی که بخواهید کارتان را برای مدت کوتاهی متوقف کنید، حالت اسلیپ کاملا مفید و کاربردی است. کامپیوتر در حالت اسلیپ انرژی و منابع چندانی از باتری را مصرف نمی کند.

 

Hibernate

در حالت هایبرنت یا خواب زمستانی تمامی اسناد و اپلیکیشن های باز درون هارد دیسک ذخیره شده و کامپیوتر shut down (خاموش) می شود. یعنی اینکه هنگامی کامپیوتر را در حالت هایبرنت قرار می دهید، میزان مصرف انرژی آن به صفر می رسد. و هنگامی که کامپیوترتان دوباره روشن می شود، دوباره تمام کارهای تان را به حالت قبلی برگشته و محیط کارتان آماده می شود.

این حالت زمانی کاربردی است که برای مدت زمان نسبتا طولانی نمی خواهید از لپ تاپ استفاده کنید. و البته تصمیم هم ندارید که اپلیکیشن ها و اسناد بازتان را بسته و از آنها خارج شوید.

 

Hybrid Sleep

حالت هیبرید، ترکیبی از هایبرنت و اسلیپ است که بیشتر برای کامپیوترهای رومیزی یا دسک تاپ به کار می رود. در این حالت همه برنامه های باز و اسناد باز هم در حافظه (مموری) و هم در هارد دیسک قرار می گیرند و سپس کامپیوتر در وضعیت مصرف کم انرژی قرار می گیرد. در این حالت شما به سرعت می توانید به حالت عادی برگشته و کارتان را ادامه دهید. حالت هیبرید در کامپیوترهای دسک تاپ به صورت پیش فرض فعال است، اما در لپ تاپ ها غیرفعال است. وقتی آن را در لپ تاپ فعال می کنید، هنگام انتخاب گزینه Sleep، لپ تاپ به صورت خودکار در حالت Hybrid Sleep قرار می گیرد.

این حالت در کامپیوترهای دسک تاپ هنگام قطع برق بسیار مفید و کاربردی است. هنگامی که دوباره برق می آید، ویندوز می تواند کارهای شما را دوباره از روی هارد دیسک خوانده و همه چیز را دم دست تان آماده می کند.

 

این گزینه ها کجا هستند؟

گزینه های اسلیپ و هایبرنت معمولا از طریق دکمه جهت نمای جلوی عبارت Shut Down در استارت منوی ویندوز 7 در دسترس هستند.

 

01_sleep_and_hibernate_options-001-500px-narenji-ir.jpg

اگر هر یک از این دو گزینه را در اینجا نتوانستید پیدا کنید، ممکن است با یکی از مشکلات زیر روبرو باشید:

* کارت ویدیو (گرافیک) دستگاه شما از حالت اسلیپ پشتیبانی نمی کند. به دفتر راهنمای کارت گرافیک خود مراجعه کنید. شاید لازم باشد درایورهای آن را به روز کرده با آن را تعویض نمایید.

* اگر دسترسی شما روی ویندوز به صورت اکانت ادمین نباشد، شاید به این گزینه ها دسترسی نداشته باشید. در این صورت لازم است به اکانت Administrator دسترسی پیدا کنید تا آنها را فعال نمایید.

* حالت های ذخیره نیرو در BIOS کامپیوتر شما خاموش یا روشن شده باشند. ۲۱برای روشن کردن این حالت ها لازم است که کامپیوتر را ریستارت کرده و سپس وارد تنظیمات بایوس شوید. کلید ورود به این تنظیمات در کامپیوترهای مختلف با یکدیگر فرق می کند. البته این کلید معمولا در صفحه ابتدایی بالا آمدن کامپیوتر نمایش داده می شود و با فشردن آن می توانید وارد صفحه ست آپ بایوس شده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

* اگر نتوانستید گزینه هایبرنت را بیابید، شاید گزینه هیبرید فعال باشد. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه حالت هیبرید اسلیپ را فعال و غیرفعال کنید.

 

چگونه کامپیوتر را از خواب بیدار کنیم؟

بسیاری از کامپیوترها تنها با فشردن دکمه پاور از خواب بیدار می شوند. اگر چه این داستان در کامپیوترهای مختلف با هم فرق می کند. شاید لازم باشد که کلیدی را روی کیبرد بفشرید، یا دکمه موس را بزنید. یا اینکه درب لپ تاپ را باز کنید. بهتر است سری به راهنمای کامپیوتر یا سایت سازنده آن بزنید تا اطلاعات لازم را برای خروج دستگاه از حالت ذخیره نیرو را به دست آورید.

 

چگونه گزینه Hybrid Sleep را فعال و غیرفعال کنیم؟

برای انجام این کار ابتدا باید وارد کنترل پنل شوید.

 

02_clicking_control_panel-002-500px-narenji-ir.jpg

بر روی گزینه Power Options در پنجره کنترل پنل کلیک کنید.

نکته: اگر Power Options فعال نیست، ابتدا از بالای صفحه شیوه نمایش large icons یا Small icons را انتخاب کرده و سپس به دنبال این گزینه بگردید. یا اینکه در حالت Category view ابتدا روی System و Security کلیک کرده و آنگاه Power Options را انتخاب کنید.

 

03_clicking_power_options-003-500px-narenji-ir.jpg

در پنجره باز شده و بخش Select Power Plan بر روی لینک Change Plan Settings کلیک کنید تا شیوه کنترل مصرف انرژی را تعیین کنید.

نکته: شما می توانید گزینه هیبرید را برای هر دو حالت پاور پلن انتخاب کرده یا اینکه آن را تنها بر روی یکی از آنها تنظیم کنید.

 

04_clicking_change_plan_settings-004-500px-narenji-ir.jpg

در صفحه تغییر تنظیمات بر روی لینک Change advanced power settings کلیک کنید.

 

05_09_change_settings_for_plan_screen1-006-500px-narenji-ir.jpg

در پنجره Power Options بر روی لینک Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

 

06_clicking_changing_settings_that_are_currently_unavailable-007-500px-narenji-ir.jpg

دکمه بعلاوه کنار عبارت Sleep را کلیک کنید تا گزینه های بیشتر زیر آن را ببینید. بر روی دکمه بعلاوه کنار عبارت Allow hybrid sleep کلیک کنید. برای فعال کردنش، آن را در حالت on و برای غیر فعال کردن، آن را در حالت off قرار دهید. این گزینه برای دو حالت استفاده از باتری یا استفاده از شارژر قابل استفاده است.

 

07_turning_off_hybrid_sleep-008-500px-narenji-ir.jpg

به صورت پیش فرض، ویندوز هنگام خروج از حالت اسلیپ یا هایبرنت از شما رمزعبور را درخواست می کند. شما می توانید با استفاده از صفحه تنظیمات Power Option این گزینه را هم خاموش کنید.

پس از انجام تمام تغییرات، بر روی دکمه OK کلیک کنید تا همه چیز ذخیره شود. سپس دکمه X بالای صفحه را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

چگونه جلوی اسلیپ یا هایبرنت شدن خودکار کامپیوتر را بگیرید

هنگامی که استفاده تان از لپ تاپ بیشتر به صورت باتری است، مراقب باشید که بهتر است حالت هایبرنت یا اسلیپ را خاموش نکنید. زیرا در صورتی که باتری دستگاه خالی شود، اطلاعات تان از دست نمی روند.

شما همچنین می توانید مدت زمانی را که لازم است کامپیوتر بدون استفاده باقی بماند تا وارد حالت اسلیپ یا هایبرنت شود، تعیین کنید.

از طریق کنترل پنل به پنجره Power Options بروید. سپس لینک Change plan settings را همانند آنچه گفته شد انتخاب کنید.

در پنجره جدید بر روی لینک Change advanced power settings کلیک کنید.

 

05_09_change_settings_for_plan_screen1-006-500px-narenji-ir.jpg

روی علامت بعلاوه کنار گزبنه Sleep کلیک کرده و سپس روی بعلاوه Sleep After کلیک کنید. آنگاه از باکس جلوی On battery یا Plugged in برای تعیین مدت زمان به دقیقه استفاده کنید.

نکته: اگر از کامپیوتر دسک تاپ استفاده می کنید، در لیست مدت زمان، گزینه Never را انتخاب کنید. همچنین اگر می خواهید که دستگاه هیچ گاه به صورت خودکار وارد اسلیپ یا هایبرنت نشود، گزینه never را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید این کار را در بخش تنظیمات Hibernate انجام دهید.

 

10_changing_sleep_after-009-500px-narenji-ir.jpg

اگر می خواهید نمایشگر هم در مدت کار روشن بماند، در همان صفحه بر روی گزینه Display دوبار کلیک کنید و آنگاه روی گزینه Turn off display after دوبار کلیک کنید تا تنظیمات را بر روی مقدار مورد نظر قرار دهید. یا اینکه با انتخاب Never، نمایشگر هیچ گاه خاموش نشود.

بر روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. حال تمامی صفحات را ببندید.

 

11_turn_off_display_after-010-500px-narenji-ir.jpg

اکنون شما در انتخاب شیوه های مدیریت ذخیره انرژی و نحوه استفاده بهینه از آن هوشمندانه تر عمل خواهید کرد. اگر از یک لپ تاپ استفاده می کنید، به نظر می رسد که هایبرنت بهترین گزینه است، زیرا می تواند در مقایسه با دو مورد دیگر بیشترین میزان صرفه جویی در مصرف انرژی را داشته باشد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 115 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

شاید به علت ثبات آب و هوایی که در فصول مختلف در ایران شاهد هستیم، برنامه های مربوط به آب و هوای از اهمیت کمتری برای کاربران ایرانی برخوردار باشند. فصل بهار اما یکی از غیر قابل پیش بینی ترین فصول سال است. باران های جدید، آفتاب، باد و ... همگی از مواردی هستند که در هر لحظه بهار باید انتظار آنان را بکشیم.

اپلیکیشن ها هواشناسی بسیاری وجود دارند، در میان آن ها اما یک اپلیکیشن فارسی، با راهی ساده، خود را به عنوان یک گزینه قابل قبول مطرح کرده است. برنامه « آگهداد آب و هوا فارسی»، اپلیکیشنی است که اطلاعات هواشناسی را، به همراه پیش بینی وضعیت آسمان در ۴ روز آینده، به Notification Center دستگاه شما می آورد، و از این طریق ضمن اینکه فضایی را از Home Screen اشغال نمی کند، راهی سریع را برای اطلاع رسانی، در اختیار کاربر قرار می دهد.

این برنامه با تشخیص خودکار محل اقامت شما، درجه هوا، زمان طلوع و غروب خورشید و سرعت وزش باد را اعلام می کند. به جز اطلاعاتی که در مرکز پیام های اندروید نمایش داده می شود، برنامه از محیطی اختصاصی برخوردار نیست و به همین خاطر در ارائه امکانات مختلف، ضعیف ظاهر می شود.

قیمت این اپلیکیشن ۵۰۰ تومان است و از طریق کافه بازار قابل خرید است؛ این درست است که کاربران باید توسعه دهندگان داخلی را حمایت نمایند، اما برنامه نویسان نیز باید سعی کنند تا با اضافه کردن قابلیت های مختلف به اپلیکیشن های خود، اعتمادی متقابل را بوجود آورند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 89 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)
 

محققان دانشگاه ایلینویز در حال توسعه نوعی بافت الکترونیک تاتو مانند هستند که به پوست متصل شده و می تواند به اندازه گیری آمار حیاتی و ارسال بیسیم گزارش ها بپردازد. این ابزار نازک شامل الکترودها، سنسورها، منبع تغذیه و سیستم ارتباطی بیسیم است که ظاهری شبیه یک نوار چسب زخم بندی دارد.

سنسورها می توانند میزان آب و دمای پوست زیر خود را اندازه گرفته و همچنین هرگونه فشار و تنش را ثبت نمایند. این بافت توسط یک ماده چسب مانند در جای خود محکم شده و می تواند با دقت کافی برای مانیتور و کنترل بیمار پس از عمل جراحی یا در دوران نقاهت مورد استفاده قرار گیرد.

محققان قبلا این ابزار را در ضخامت بیشتر آماده کرده بودند که نیازمند بخش چسبنده قوی تری در پشت خود بود. اما محصول فعلی ضخامتی یک سیزدهم نمونه های قبلی دارد. همچنین تا دو هفته می تواند به کار خود ادامه دهد و پس از آن به صورت طبیعی جدا شده و می افتد.

این محصول بر خلاف ظاهر سست و کم دوام خود، به خوبی در جای خود محکم شده و از دوام بالایی هم برخوردار است. نصب آن هم کاملا ساده است. تنها کافی است که روی پوست قرار گرفته و بر روی آن کمی اسپری مخصوص برای محافظت پاشیده شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 174 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)
دانلود بازی کشتن زامبی ها Earn to Die v1.0.4 در این بازی شما در یک بیابان پر از زامبی هستید که قصد خوردن شما را دارند و فقط یک ماشینی که با استفاده از آن می توانید این زامبی های ترسناک را از بین ببرید دارید این را هم به یاد داشته باشید که در هر مرحله پولی را بدست می آورید که می توانید بروی ماشین خود خرج کنید و این بازی از 8 نوع ماشین مختلف برخوردار است این بازی هیجان انگیز فابل نصب بروی سیستم عامل اندروید می باشد.

بازی کشتن زامبی ها Earn to Die  مخصوص اندروید
بازی کشتن زامبی ها Earn to Die  مخصوص اندروید
بازی کشتن زامبی ها Earn to Die  مخصوص اندروید
بازی کشتن زامبی ها Earn to Die  مخصوص اندروید

گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نسخه 2.1 و بالاتر

ندارد

1.0.4

Earn to Die

www.yekmobile.com (در صورت نیاز)

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 119 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

مهدیه ی مرودشت ششمین کنگره ی سراسری آیینه ی نبی را برگزار می کند.

با استعانت از ذات اقدس الهی و با توسل به خاندان نور علیهم السلام ، فراخوان ششمین دوره ی کنگره ی شعر آیینه ی نبی را با رویکردی تازه و با عنوان جایزه ادبی حضرت علی اکبر علیه السلام به حضور ارجمند شاعران آیینی ایران اسلامی اعلام می نماییم. ایمان داریم که شاعران سرزمین عشق و ارادت به خاندان آسمان همچون دوره های گذشته ، عشق و ادب خود را به اهل بیت پیامبر رحمت (ص) و آیینه دار روی و خوی ملکوتی حضرتش ، حضرت علی اکبر علیه السلام اثبات خواهند نمود.

جایزه ی ادبی حضرت علی اکبر علیه السلام در بخش های ذیل به شاعران جوان آیینی اعطا خواهد شد.

الف : کتاب سال شعرجوان آیینی ایران اسلامی

- در این بخش از بین کتاب های شعر آیینی منتشرشده در یکسال منتهی به برگزاری کنگره ، کتاب برتر آیینی در حوزه شعر جوان آیینی به انتخاب هیات علمی دبیرخانه ی آیینه ی نبی انتخاب ، معرفی و از مولف آن تقدیر و تجلیل شایسته بعمل خواهد آمد

- با عنایت به اینکه این بخش برای اولین بار به کنگره اضافه گردیده است ، در این دوره از کنگره استثنائا کتاب های منتشر شده در سال های 1389 ، 1390 و 1391مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت

- شاعران محترمی که در فاصله ی سنی 14 تا 35 سال به حیات پربرکت خود ادامه می دهند یا در همین فاصله ی سنی کتاب های ارجمند شعر آیینی خود را منتشر کرده اند با تکمیل فرم حضور در جشنواره و ارسال سه نسخه از آثار منتشر شده ی خود در سال های 1389 تا 1391 می توانند در این بخش کنگره شرکت نمایند

ب : بخش شعرجوان آیینی

در این بخش ، اشعار جدید (تک اثر) شاعران جوان ایران اسلامی با رویکرد آیینی و مذهبی که متضمن پرداخت به ارزشهای والای آیینی و مذهبی دین مبین اسلام و مذهب اصیل تشیع باشد و یا مزین به عرض ارادت به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص)، حضرات معصومین علیهم السلام و اهل بیت نور سلام الله علیهم باشند مورد داوری و بررسی قرار گرفته و شاعران برگزیده مورد دعوت ، تقدیر و تکریم قرارخواهند گرفت.

- سروده های ارسالی با رویکرد و محتوای مناجات و نیایش مورد تاکید و توجه ویژه ی هیات علمی کنگره خواهند بود.

- بدیهی است توجه ویژه به ارکان چهارگانه ی اعتقادی شعر شیعی (غدیر، فدک ، عاشورا و انتظار) مورد اهتمام جدی دبیرخانه ی کنگره بوده و خواهد بود.

- در این بخش شاعران می توانند حداکثر شش اثر ارسال نمایند.

ج: بخش اصلی و اختصاصی – حضرت علی اکبر علیه السلام

در این بخش ، اشعار جدید (تک اثر) شاعران جوان ایران اسلامی با موضوع تبیین ابعاد آسمانی شخصیت سترگ و ارجمند حضرت علی اکبرعلیه السلام مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و صاحبان آثار برتر مورد دعوت ، تکریم و تقدیراعضای دبیرخانه و عاشقان حضرت علی اکبرعلیه السلام قرار خواهند گرفت.

(دراین بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد)



- آثاری که پرداخت بهتر و دقیق تری به ابعاد وجودی و شخصیتی ایشان داشته باشند از اولویت بیشتری برای دعوت و برگزیده شدن برخوردارند.

- شاعران محترم می توانند برای کسب آگاهی بیشتر از ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر "علیه السلام" به یکی از دو کتاب ماندگار "پدر عشق پسر" نوشته ی سید مهدی شجاعی و "دوباره پیامبر" نوشته ی دکتر محمد رضا سنگری مراجعه نمایند.

ـ دبیر خانه کنگره در استفاده از كليه ي آثار دريافتي جهت چاپ كتاب و ساير موارد آييني وفرهنگي مجاز است و صِرف ارسال شعر به دبیر خانه به معنی قبول شرایط فوق الذکر است.


آخرین مهلت دریافت آثار :

پنجم خرداد ماه 1392 (ساعت 17 روز 5 خرداد آخرین مهلت دریافت آثار است)


بدیهی است که با توجه به گستردگی بخش های کنگره و نیاز به تامل دقیق بر داوری آثار و برگزاری اختتامیه در سالروز تولد حضرت علی اکبر علیه السلام ،این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و آثاری که پس از این تاریخ و زمان دریافت شوند، صرفا جهت چاپ در کتاب کنگره استفاده خواهند شد.



شرکت در همه ی بخش های جایزه ادبی حضرت علی اکبرعلیه السلام مجاز خواهد بود.

در هیچکدام از بخش ها محدودیتی در قالب اشعارارسالی وجود ندارد.


فرم شرکت در جایزه ادبی حضرت علی اکبرعلیه السلام :

نام :    نام خانوادگی:    نام پدر:

شماره شناسنامه:    محل تولد:     تاریخ تولد:     کدملی:

نشاني محل سکونت:     استان: شهر:     خیابان:

کوچه:     شماره:      واحد: کدپستی:

شماره تلفن ثابت:      شماره تلفن همراه:

نشانی پست الکترونیکی:      امضا :



شیوه ی ارسال آثار:

1- ارسال آثار به صورت پستی به نشانی مرودشت – خیابان سعدی – کوچه بازرگانی – مهدیه ی مرودشت

(بدیهی است که ارسال کتاب ها برای بخش کتاب سال سال شعرجوان آیینی ایران اسلامی تنها از این طریق امکان پذیر می باشد.)
2- ارسال اینتر نتی اشعار ، تحت برنامه word به صورت فایل ضمیمه (attachment) به نشانی الکترونیکی : aeini14@gmail.com

3- درج اشعار به صورت پیام خصوصی در وبلاگ کنگره (همین وبلاگ) به نشانی :

www.aeini14.blogfa.com

جهت برخورداری از اطلاعات بیشتر می توانید با دبیر اجرایی کنگره جناب آقای برزگر تماس بگیرید :

شماره تماس : 09376685727

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 105 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)
 

ناسا روز گذشته اعلام کرد کاوشگر کنجکاوی به شواهدی دست یافته که سیاره مریخ در زمان های باستان شرایط لازم برای پشتیبانی از حیات (به خصوص میکروارگانیسم ها) را داشته است. مدارک به دست آمده از نمونه حفاری سنگ های سیاره سرخ، این نظریه را مطرح کرده اند.

پودری که از این حفاری به دست آمده شامل نشانه هایی از وجود «سولفور، نیتروژن، هیدروژن، اکسیژن، فسفر و کربن» است که همگی ترکیبات شیمیایی کلیدی در زندگی میکروبی هستند.

دانشمندان ناسا در کنفرانس خبری اعلام این کشف، گفتند محیطی که نمونه های سنگ در آن پیدا شده، خلیج Yellowknife نامیده می شود و طبق یافته های فعلی حدس می زنند انتهای یک سیستم رودخانه ای یا بستر دریاچه بوده است که میلیونها سال پیش خشک شده. اما هنگامی که هنوز خیس بوده و در آن آب جریان داشته، برای موجودات میکروسکوپی محیطی امن و قابل زیست بوده است.

جان گروتزینگر مدیرعلمی پروژه کنجکاوی می گوید:‌ «ما دریافته ایم که این محیط کاملا قابل سکونت و بی خطر بوده. و آنچنان آماده زندگی بوده که اگر شما اینجا بودید احتمالا می توانستید از این آب بنوشید.»


متاسفانه، کاوشگر هنوز نتوانسته است هیچ نشانه ای از فسیل های این موجودات میکروبی یا اثرات متابولیسم شان پیدا کند. شاید هم دوربین های دقیق این ابزار برای تجزیه و تحلیل چنین جزئیاتی و تشخیص آنها طراحی نشده اند. اما دانشمندان ناسا می گوید کشفیات جدید، قوی ترین مدارک دال بر وجود زندگی در خارج از کره خاکی ما است.

تجهیزات آزمایشگاه شیمی و معدن شناسی کاوشگر مریخ که از اشعه ایکس هم برای بررسی فراوانی مواد معدنی خاص استفاده می کند، دریافته اند ۲۰ درصد سنگ هایی که تا کنون توسط کنجکاوی سوراخ شده، از خاک رسی هستند که با آب تازه شکل سنگ به خود گرفته اند.

واحد تجزیه نمونه های Curiosity همچنین دریافته که پودر سنگ ها حاوی مواد شیمیایی اکسید شده و اکسید نشده هستند. ترکیبی که در گذشته از زندگی میکروبی روی زمین پشتیبانی کرده است.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

کمتر از ده روز دیگر تا پایان سال باقی مانده و خانواده ها در کنار خرید سال نو و به پایان رساندن کارهای نیمه تمام، حسابی مشغول خانه تکانی و ستردن غبار کهنگی از چهره خانه ها هستند. شاید هم مادر گرامی تان از هم اکنون منتظر پنجشنبه و جمعه پیش رو (این آخرین پایان هفته سال ۹۱) نشسته تا تمامی اعضای خانواده را به کار گمارده و حسابی خانه را تمیز کند.

اما آیا می دانستید همراه با این گرد و غباری که از خانه بیرون می ریزید، یکی از میهمانان جهانی منازل انسانی را هم بیرون انداخته و حداقل برای مدتی خودتان را از شر آن رها می کنید؟ و شاید هم نمی دانستید که هنگام خانه تکانی باید حسابی مواظب باشید که از شر این موجود به ظاهر نحیف و بسیار کوچک، اما هیولایی بسیار مخوف در امان باشید.

پس تا فرصت باقی است، در ادامه مطلب با نارنجی همراه شده و کمی بیشتر با «مایت غبار خانگی» (House dust mite) آشنا شوید. مطمئنا پس از خواندن این مطلب با جدیت و تلاش بیشتری به خانه تکانی عید خواهید پرداخت و قالی های بیچاره را محکم تر چوب خواهید زد!

 

مایت غبار خانگی یا House dust mite چیست؟

Acariens-002-500px-narenji-ir.jpg

مایت های غبار خانگی مخلوقات میکروسکوپی ریزی هستند که معمولا از باقی مانده پوست بدن حیوانات و انسان ها تغذیه می کنند. آنها شما را گاز نمی گیرند یا زیر پوست تان نمی روند. اما همیشه روی سطح آن هستند. چه شما خواب باشید و چه بیدار.

هر یک از این موجودات ریز جثه در هفته بیش از ۴۲ گرم از پوست مرده ای که از بدن شما جدا می شود را می خورند. مایت های غبار خانگی معمولا 0.4 میلیمتر طول و 0.25 تا 0.32 میلیمتر عرضه دارند.

 

آنها کجا زندگی می کنند؟

dust-mite-500-time-004-500px-narenji-ir.jpg

از آنجایی که این موجودات از پوست مرده انسان و حیوانات تغذیه می کنند، محل زندگی آنها هم جایی است که بتوان توده ای از این مواد را پیدا کرد. برای مثال تخت خواب، تشک ها و روکش های مبلمان مکان های بسیار خوبی برای این موجودات هستند.

غبار موجود در خانه هم می تواند حاوی مقدار زیادی از فلس حیوانات و پوست بدن باشد. لذا هر محلی که کمی گرد و غبار انباشته شده باشد، لنگرگاه مایت ها خواهد بود، همان طور که از نام شان بر می آید.

مایت های غبار خانگی بیشتر به دنبال جاهای گرم با دمای ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد هستند. آنها به ویژه از رطوبت بالا بسیار لذت می برند. پارچه ها و پرده هایی که نمناک باقی مانده اند یا اینکه با جذب رطوبت هوا و عرق بدن نمدار شده اند (مانند حوله ها) بهترین مکان برای این موجودات هستند. پس بهترین جاهایی که می توانید این موجودات ریز را بیابید پرده ها، روپوش تخت خواب، بالش ها و دیگر بخش های مبلمان خانه است که حتی شاید فکرش را هم نمی کنید.

 

چه بخشی از مایت ها حساسیت زا است؟

Red-dust-mite-006-500px-narenji-ir.jpg

مایت ها خودشان مشکل اصلی نیستند. همان طور که گفتیم، این موجودات گاز نمی گیرند. همین طور ناقل بیماری ها هم نیستند. اما آنچه باعث بروز حساسیت می شود، پروتئین های موجود در بدن مایت ها و فضولات آنها است. در هر گرم از غبار خانه تقریبا ۱۸۸۷۵ مایت وجود دارد که روی هم رفته روزانه ۲۰ گلوله (پلیت) فضله ایجاد می کنند.

مایت های غبار خانگی کاملا نابینا هستند. اما آنها یک سیستم جالب را برای تشخیص غذاها از فضولات دفعی شان ابداع کرده اند. پس از این که یک مایت تکه ای از پوست را فرو داد و تمام مواد غذایی مورد نیاز خود از آن را جذب کرد. اطراف آن را با نوعی پروتئین خاص دستگاه گوارش خود می پوشاند. این پروتئین آنزیمی نه تنها به خروج تمام مواد غذایی از پوست خورده شده کمک می کند، بلکه نوعی علامت گذاری مواد دفعی هم هست.

هنگامی که مایت های دیگر از کنار این گلوله های آنزیمی رد شوند. تشخیص می دهد که این علامت شیمیایی یک مایت دیگر بوده و به معنی به درد نخور بودن آن است و دوباره آن را نمی بلعند. اما متاسفانه برخی افراد به این پروتئین های آنزیمی حساسیت داشته و واکنش های آلرژیک نشان می دهند.

تشک های قدیمی به راحتی می توانند حامل یک میلیون مایت غبار خانگی زنده و سرحال باشند. با تامین غذای کافی، هر مایت می تواند روزانه ۴ گلوله مدفوع تولید کند. با چهار میلیون ذره مزاحم که فرد هنگام خواب روی آنها جابجا می شود؛ جای شگفتی نیست که اغلب شکایت ها از این هیولاهای زحمتکش، بیشتر مربوط به شب ها و هنگام خواب باشد.

 

علائم حساسیت به مایت غبار خانگی چه هستند؟

allergy_acarians-003-500px-narenji-ir.jpg

علائم این حساسیت معمولا همیشه یکسان و کاملا مشخص هستند:
- عطسه مکرر
- خارش بدن
- سوزش چشم
- آسم و تنگی نفس
- اگزما
- خارش و آب ریزش چشم
- خارش بینی

 

چگونگی مقابله با مایت غبار خانگی

house-dust-mite--dermatophagoides-pteronyssinus--80200696-l-005-500px-narenji-ir.jpg

همان طور می بینید این موجودات ریز اصلا سر سازگاری با سلامتی ما ندارند. پس باید به هر شکل ممکن آنها را از خانه و زندگی مان بیرون بیندازیم. اما چگونه؟ بسیار ساده است. تنها چیزی که برای قتل عام این هیولاها لازم دارید این است که میزان رطوبت را پایین آورده و به صورت دوره ای خانه تان را تمیز نگه دارید. اما بگذارید به نکاتی بپردازیم که می تواند تعداد این میهمانان ناخوانده را به حداقل برساند:

* تعداد وسایلی که باعث تجمع گرد و خاک می شود را به حداقل برسانید. به خصوص در اتاق هایی که بیش از همه وقت می گذرانید (مانند آشپزخانه، اتاق خواب یا اتاق پذیرایی) لازم است که وسایل اضافی گوشه و کنار را جمع کنید.

* اگر به مایت ها حساسیت دارید یا با خارش بینی از خواب بیدار می شوید، حتما بالش و تشک های تان را با روپوش های ضد حساسیت بپوشانید. همچنین حداقل سالی دو بار آنها را با آب داغ بشویید.

* از پادری های صنعتی با پرزهای بلند و توان جذب بالای خاک و آب استفاده کنید.

* در اتاق های پر استفاده از دستگاه های تصفیه هوا بهره ببرید. این دستگاه ها با مکیدن غبار و حذف مایت ها و فضولات آنها کمک بزرگی هستند. البته از پاک کننده های هوای ionic دوری کنید. زیرا آنها بیش از حد اُزُن آزاد می کنند. بیشتر به دنبال همان نمونه های دارای فن و مکنده باشید.

* همیشه میزان رطوبت خانه را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نگه دارید.

* همیشه اجازه دهید که هوا در خانه جریان داشته و نور خورشید به درون آن بتابد. این کار میزان رطوبت را کاهش می دهد.

* برنامه منظمی برای شتسشوی روپوش بالش، تشک و پتوها داشته باشید. آنها را با آب گرم و ترجیحا مواد ضد حساسیت شستشو دهید. آب ۵۵ درجه سانتی گراد باعث مرگ مایت های غبار خانه می شود. همچنین بهتر است به جای پارچه نخی و پنبه ای از پارچه های مصنوعی و سنتتیک استفاده کنید.

* قالی و قالیچه مایت ها را همانند آهنربا به خود جذب می کند. لذا تا حد امکان تمام قالی ها را از دیوار ها و کف خانه جمع کنید. اگر علاقه فراوانی به نگهداری آنها دارید، باید به صورت دوره ای آنها بخارشویی کرده یا به قالی شویی بفرستید. همچنین برنامه منظمی برای آویزان کردن آنها در هوای آزاد داشته باشید. بخش زیرین قالی بهترین محل برای رشد این هیولاهای کوچک است.

* کفپوش سخت و محکم بهترین گزینه برای مبارزه با مایت ها است. سرامیک، پی وی سی یا لمینیت گزینه های مناسبی هستند که نه تنها جایی برای سکونت مایت ها باقی نمی گذارند، بلکه در کنار آن کار نظافت را هم برای شما آسان می سازند.

* منابع غذایی مایت ها را به حداقل برسانید. شبها قبل از رفتن به اتاق خواب، دوش بگیرید. در تخت خواب و روی مبلمان چیزی نخورید. حیوانات خانگی را به اتاق خواب راه ندهید.

* تمامی اسباب بازی های پارچه ای قابل شستشو را هر سه ماه یک بار با آب ۵۵ تا ۶۰ درجه شسته و در آفتاب خشک کنید. اگر امکان شستن آنها در چنین دمایی وجود ندارد، اسباب بازی ها را در نایلون قرار داده و به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر بگذارید. سپس آن را طبق دستورالعمل شرکت سازنده شسته و خشک کنید. تشکیل کریستال های یخ تا حد زیادی باعث نابودی مایت های غبار خانگی می شود.

 

گجت هایی برای قتل عام این هیولای مخوف

30452288-001-500px-narenji-ir.jpg

جاروبرقی: این محصول یکی از موثرترین و قدیمی ترین سلاح های مبارزه روزانه با مایت غبار خانگی است. تنها کافی است که با برنامه ای منظم خانه را جارو کنید تا مقدار زیادی از این هیولای خطرناک را در کیسه ای تنگ و تاریک زندانی کرده و به بیرون بیندازید. اما مطمئنا نمونه های جدید و به روز جاروبرقی هم در این جنگ بسیار موثرتر خواهند بود.

برای مثال در صورتی که جاروی شما سیستم فیلتراسیون قدرتمندی داشته باشد، هوای خروجی آن به هیچ وجه آلوده به مایت یا ضایعات آن نخواهد بود. همچنین یک جاروی با قدرت موتور بالا، بهتر می تواند این هیولاها را از میان پرزهای قالی و مبلمان بیرون بکشد. اگر هم به امکان بخارشو مجهز باشد که دیگر نور علی نور است و می توانید بر روی مبلمان، پرده، تخت خواب، قالی و موکت به قتل عام هیولاهای خانگی بپردازید.

دستگاه های تهویه هوا و فیلترهای هوا: تنها مزیت دستگاه ها تهویه هوا این نیست که هوای خنک و دلچسبی را فراهم آورند یا اینکه در زمستان هوای گرم و مناسبی را تهیه ببینند. بلکه این دستگاه ها امروزه به فیلترهای ویژه ای برای تصفیه هوا هم مجهز گشته اند که علاوه بر حذف بوهای بد و دود از هوای درون خانه، می توانند مایت های غبار و فضولات آنها را هم حذف نمایند.

همچنین اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نیازی به یک دستگاه تهویه مطبوع هوا ندارید، تنها کافی است که یک دستگاه فیلتراسیون هوا تهیه نمایید. فقط توجه داشته باشید که دستگاه های فیلتر هوا از نوع یونیزه چندان مناسب نبوده و به دلیل آزاد کردن بیش از حد اُزُن حتی ممکن است مضر هم باشند. لذا به همان نمونه های فن دار، اما با سیستم های فیلتراسیون قوی و پیشرفته رضایت دهید.

ماشین لباسشویی: این ابزار یکی دیگر از گجت های قدیمی اما به روز شده مبارزه با مایت ها است. زیرا علاوه بر آسان ساختن شستشوی لباس ها و روپوش ها با دمای بالا، امکان شستشو با مواد ضد حساسیت را فراهم می آورد. همچنین در برخی از نمونه های جدید امکان شستشوی همراه با حذف باکتری ها، علاوه بر پاکیزگی بیشتر، ماشین لباسشویی را به یک ماشین قتاله علیه مایت غبار تبدیل نموده است.

لامپ های اشعه ماوراء بنفش: اگر چه اثر میکروب کشی و ضدعفونی کننده این لامپ ها بارها به اثبات رسیده است، اما تا کنون تحقیق چندانی درباره تاثیر آنها بر مایت ها انجام نشده است. البته برخی تحقیقات از تاثیرات مثبت ابزارهای ضدعفونی کننده UV بر این هیوهالا هم سخن گفته اند.

دستگاه های کنترل رطوبت: همان طور که گفتیم رطوبت یکی از بهترین شرایط زندگی مایت ها است و محیط های نمناک بهشت رشد و نمو آنها محسوب می شوند. لذا در صورتی که بتوانید رطوبت محیط خانه را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نگهدارید و همواره آن را کنترل کنید، یکی از شرط های اصلی زندگی مطلوب را از آنها گرفته اید. لذا گجت های کنترل رطوبت می توانند همپای جاروبرقی و بخارشوها بهترین سلاح های روزانه شما در این نبرد باشند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 92 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

این تحقیقات که درحال حاضر به طور کامل نتایج آن اعلام نشده و نیازمند بررسیهای بیشتر است نشان می دهد که پوشیده شدن صورت مردان با مو و در حقیقت داشتن ریش و سبیل برای آنها موثر است.

براساس تحقیقات اخیر دانشگاه کوئینزلند جنوبی که در مجله Radiation Protection Dosimetry منتشر شده، این محاسن می تواند آنها را در مقابل آفتاب حفظ کند و از پوست آنها در مقابل صدمات خوشید و سرطان پوست محافظت کند.

دانشمندان دریافتند که بخشی از صورت که با ریش و سبیل پوشیده می شود یک سوم کمتر در مقابل اشعه های ماورا بنفش قرار می گیرد.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

محققان با استفاده از تکنیکهای اندازه گیری میزان تشعشع در یک زمان مشخص نشان دادند که محاسن از ۹۰ تا ۹۵ درصد صورت مردان را در مقابل خورشید محافظت می کند که این امر بستگی به میزان بلندی مو دارد.

براساس اظهارات دکتر نیک لوو، متخصص پوست در لندن، به طور کلی، موها محافظی در مقابل اشعه خورشید هستند، البته این مسئله به میزان ضخامت موها نیز ارتباط دارد. این امر شبیه عامل SPF عمل می کند هرچه تراکم و ضخامت بیشتر باشد میزان حفاظت در مقابل آفتاب بیشتر است.

یک نظریه این است که موهای ضخیم و فردار نور خورشید را می شکند، نور در خطوط مستقیم حرکت می کند، اما وقتی به موهای فردار و مجعد می رسد امواج نور شکسته می شود بنابراین نور به سختی به پوست می رسد. آسیب ناشی از نور خورشید وقتی رخ می دهد که نور خورشید به سطح پوست روی صورت می تابد، بنابراین رشد موهای صورت مردان به حفظ چانه و گردن هم کمک می کند.

این درحالی است که دکتر لوو توصیه کرده است که مردانی که موهای صورتشان نازک است، از یک کرم ضد آفتاب که خیلی هم چرب نباشد استفاده کنند.

حفظ مردان در مقابل حملات آسم

مردانی که مبتلا به آسم هستند و بیماری آنها با آلودگی و گرد و خاک تحریک می شود، می توانند با داشتن محاسن صورت به ویژه یک سبیل پرپشت علائم آسم خود را کاهش دهد.

کارول واکر کارشناس پزشکی مو و رئیس مرکز موشناسی بیرمنگهام اظهار داشتک سبیل که به بینی می رسد می تواند آلرژیهایی که از طریق بینی ایجاد می شود و توسط ریه به داخل کشیده می شود را متوقف کند.

دکتر راب هیکز پزشک عمومی در لندن معتقد است، ذرات گردوخاک میکروسکوپی هستند و سبیل داشتن به ورود آن به داخل بینی جلوگیری می کند.

دکتر فلیک چوا پزشک بیماریهای نفسی در کلینیک هارلی استریت لندن گفت: از بعد نظری، سبیل می تواند از محرکهای آسم بکاهد.

کاهش سرعت پیری

طی زمان موهای صورت می تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگاه دارد. این موها همواره پوست را مرطوب نگاه می دارد، از پوست در مقابل باد حفاظت می کند و موجب می شود که پوست خشک نشود.

وجود پیاز مو و غده های چربی روی صورت نیز به این مسئله کمک می کند. داشتن موی ضخیم حتی بدون این که فرد ریش داشته باشد می تواند از آسیبهای پوستی جلوگیری کند.

مقابله با سرفه

داشتن ریش ضخیم زیر چانه و گردن دمای گردن را افزایش می دهد و می تواند عاملی برای عدم ابتلا به سرماخوردگی باشد.

براساس اظهارات دکتر کارول واکتر، مو می تواند عایقی برای گرم نگاه داشتن صورت و گردن باشد، موهای بلند و پرپشت از هوای سرد جلوگیری کرده و دامای گردن را در هوای سر افزایش می دهد. وقتی هم که گلودرد دارید، گرمای این بخش از بدن با ویروس مبارزه می کند. موهای صورت می تواند مانع فیزیکی در مقابل دمای سرد باشد.

حفظ صورت از عفونتهای میکروبی

براساس اظهارات دکتر مارتین وید، متخصص پوست در کلینیک پوست و موی لندن، عدم اصلاح با تیغ به معنای داشتن صورتی کم خراش تر است. اصلاح با تیع عامل اصلی عفونتهای میکروبی در قسمت ریش است. رشد داخلی موها و عفونت پیازچه مو که موجب آکنه می شود نیز در نتیجه اصلاح با تیغ ایجاد می شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 119 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

با سلام و خسته نباشيد سوالي داشتم که ممنون ميشم جوابشو بگيريم. چند ماهي است كه عقد كرده‌ايم. اجازه ارتباط جنسي كامل را نداريم. مي‌توانيم آميزش از عقب داشته باشيم؟آيا بعد از نزديکي ( مثلا همان روز) خانومم مشکلي در راه رفتن، درد شکم يا ... نخواهد داشت؟ لطفا کامل توضيح دهيد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 89 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

بیشتر مردم به فکر سلامت پاهایشان نیستند و آن را چندان مهم نمی‌دانند. در حقیقت آن‌ها تنها زمانی به یاد این عضو حیاتی می‌افتند که مشکلی برایش ایجاد شده باشد، در حالی که متخصصان، نظری بر خلاف این دارند. آن‌ها عقیده دارند پا یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و به دلیل حساسیت و نقش مهمی که ایفا می‌کند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، برای راه رفتن و تحرک داشتن نیز باید پاها را سالم نگه داریم و قدر آن را بدانیم. بسیاری از مشکلاتی که برای پاها ایجاد می‌شود، با کمی دقت و مراقبت بیشتر قابل پیشگیری است.بنابراین بهتر است...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 96 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

به نظر شما در نگاه کلی(بدون در نظر گرفتن تعریف های پزشکی) تفاوت میان ضد قارچ، ضد میکروب و ضد حساسیت که در این تبلیغ مربوط به جوراب نانو آمده است در چیست؟ آیا جز این است که تمامی این سه مورد در حالت کلی مفهوم یکسانی را می رساند!؟
یا تبلیغ دیگری مربوط به  یک شرکت، که خود را تولید کننده پارچه های نانو معرفی می نماید را در نظر بگیرید. در این تبلیغ از گستره ای از توانایی های محصولات این شرکت صحبت به میان آمده که به صورت موردی در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم نمود؛

  1. هیچ گونه باکتری قدرت نفوذ به این پارچه ها را ندارد .
  2. هیچ گونه اثر منفی بر روی پوست ندارد .
  3. هیچ گونه مایعی (سرم ، خون ، آب ، روغن ) به آن نفوذ نمی کند .
  4. هیچ گونه لکی به خود نمی گیرد .
  5. دیرتر کثیف شده و راحت تر تمیز میشوند .
  6. با شستشو و اتو کشی بصورت استاندارد، خاصیت نانو از بین نمی رود .

این شش مورد دقیقا نوشته های مربوط به تبلیغات این شرکت تولید کننده پارچه های نانو بوده که در آن به توانایی های پارچه های تولید شده، اشاره شده است. در اینجا نیز چند سوال پیش خواهد آمد که مطرح نمودن آن خالی از لطف نخواهد بود:

  • به نظر شما آیا این شرکت حاضر است، تست های آزمایشگاهی خود در زمینه نفوذ نداشتن “هیچگونه باکتری” و نیز “هیچگونه اثر منفی بر روی پوست” که در تبلیغ به آن اشاره نموده است را به صورت عمومی نمایش دهد؟
  • به نظر شما تفاوت معنایی موارد ۳، ۴و ۵ که در رابطه با ضد لک شدن پارچه ها مطرح شده در چیست؟
  • استاندارد اتو کشی که در مورد ۶ مطرح گردیده،‌ به چه صورت قابل دسترسی است، آیا شرکت تولید کننده، این استاندارد را در اختیار مصرف کننده های خود قرار خواهد داد؟

این ها سوالاتی است که در مقابل چشمان ما، همزمان با روبرو شدن با تبلیغ لباس های نانو شکل گرفته می شوند و در بسیاری موارد نیز بدون پاسخ خواهند ماند.

 nano_socks

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 593 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

از پارچه های با جنس های مختلفی در طراحی و تهیه پیراهن های مخصوص پاپیون استفاده می شود که عمدتا پنبه و پنبه – پلی استر می باشند. از آنجا که این پیراهن ها بیشتر کاربرد رسمی و مجلسی دارند از پارچه های ۱۰۰% پلی استری به جهت براقیت بالایشان نیز برای تهیه این پیراهن ها استفاده می شود.

انواع پارچه های طرح دار و تور دار نیز تنوع این پیراهن به جهت نوع بافت، طرح برش و دوخت می باشند. این در شرایطی است که مدل های ساده این پیراهن در بازه زمانی بیشتری کاربرد دارند و به نوعی از مد نمی روند این در حالی است که نمونه های طرح دار به نوعی در جریان دایره مد قرار می گیرند و ممکن است به عنوان مثال پیراهنی که امروز خریداری می نمایید برای ماه آینده کاربردی نباشند.

همانطورکه از عنوان این مطلب مشخص است این پیراهن ها مخصوص استفاده از پاپیون می باشند اما در موارد محدود دیده می شود که از کراوات نیز همزمان با این نوع خاص پیراهن استفاده می گردد که رسمیت ندارند. استفاده بدون پاپیون این مدل پیراهن با توجه به آنکه ساختار زیبایی در حالت بدون پاپیون در قسمت یقه ندارند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

این مدل پیراهن ها رنگ های مختلفی می توانند داشته باشند ولی آنچه به جهت رنگی به وفور دیده می شود رنگ سفید آن است. البته در برخی موارد از پارچه های با رنگ های دیگر و مخصوصا رنگ مشکی به عنوان خرج کار در کنار رنگ سفید زمینه استفاده می گردد. لازم به توضیح است پوشیدن یک کت شلوار مشکی به همراه یک نمونه سفید این پیراهن و استفاده از یک پاپیون مشکی رایج ترین و کلاسیک ترین انتخاب برای آقایانی است که قصد دارند بر اساس مد رایج و امروزی، لباس هایشان را انتخاب نمایند.

پاپیون هایی که برای پیراهن های یقه بال دار(پرک دار) کاربرد دارند به طور کل بر دو قسم است. یکی از انواع پرکاربرد پاپیون ها آن دسته است که توسط یک گیره در پشت پیراهن قفل شده و به وسیله یک پل کمربندی قابل تغییر به جهت اندازه دور گردن می باشند. نوع دیگر از پاپیون ها، مدل هایی است که می بایست فرایند گره نیز بر روی آن ها انجام گیرد(در نوشته های آینده در رابطه با انواع پاپیون ها و گره آن ها بیشتر توضیح داده خواهد شد).

پاپیون

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 94 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

picture

 

 

 

بیایید خانه تکانی عید نوروز را با خانه تکانی ذهنمان همراه و گرد و غباری راکه روی تفکرمان نشسته با دستمال مهارت‌ها پاک کنیم و عادت‌های همیشگی زندگی‌مان را به مهارت زندگی تبدیل نماییم. اگر به فکر خرید مبلمان جدید و مد روز هستیم، اشکالی ندارد؛ اما از این نکته مهم غافل نباشیم که برای روانمان، فکرمان، وجودمان و زندگیمان افکار نو، همزمان با پیشرفت علم به وجود آوریم. راهکارها و راه‌حل‌های جدید وارد ذهنمان کنیم و با فکری شاداب و پویا به استقبال عید نوروز برویم....

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 152 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

1x1.trans فوايد فراوان آب كرفس

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهیویتامین A ( بتاکاروتن ) است در حالی که ساقه آن منبع ویتامین های B6 ,B2 ، B1،ویتامین C و همچنین پتاسیم ، اسید فولیک ،کلسیم ، منیزیم ، آهن ، فسفر ، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

به منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‌های سرسیاه و سرسفید)، جوش‌ها و ضایعات عمیق‌تر (کیست‌ها یا ندول‌ها) که در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‌ها و حتی بازوها بروز می‌کنند، اصطلاحاً آکنه گفته می‌شود. کم و بیش اکثر نوجوانان به آکنه مبتلا می‌شوند. با این حال، این بیماری تنها به گروه سنی خاصی محدود نمی‌شود و بزرگسالان حتی تا ۴۰ سالگی....

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

بازآوری و روایت خاطره‌ها، به‌ویژه وقتی به‌شکل نوشتار درمی‌آیند؛ بازتاب این نکته‌اند که زمان کهنه نمی‌شود و اندرزهای جاری در اتفاقات زمانه نیز فراموش نمی‌شود.

بیان خاطره‌ها؛ یعنی: «دوست دارم تو هم بدانی!» و خوانندگان را در اندرزهای نهفته در هر خاطره شریک می‌کنیم. خاطرات، عکس‌های یادگاری ما از اتفاقاتی هستند که ارزش ماندگاری و بازآوری دارند.
در تعریف خاطره گفته‌اند: خاطره‌نویسی یکی از عام‌ترین و صمیمانه‌ترین راه‌ها برای انتقال حس به وسیله‌ی نوشتن است و هرکس می‌تواند با رعایت اصولی ساده و قواعدی محدود، به ساده‌ترین شکل، اتفاقات مهم زندگی خود را ثبت کند و خاطرات تلخ و شیرین زندگی همچون پیروزی‌ها و شکست‌ها، تجربیات تکرار ناشدنی، حوادث مهم و عواطف و احساسات را ماندگار کند.
انجمن اهل قلم سازمان سما دومین فراخوان ادبی خود را با موضوع «خاطره‌‌های سمایی» و با عنوان «یک آسمان خاطره» اعلام می‌کند. همه‌ی سماییان گرامی در گستره‌ی ایران‌زمین می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و خاطرات خود را از بیش از دو دهه همکاری و همراهی با آموزشکده‌ها، مدارس و شعبه‌های اداری سمای کشور ارسال نمایند. مسئولان، کارکنان، مدیران، معلمان، استادان، مدرسان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اولیای تحصیل‌کنندگان در مدارس و آموزشکده‌های سما مخاطبان این فراخوان هستند.

الف) اهداف:

1) تقویتِ «نثر ادبی»؛
2) شناسایی و پاس­داشت نثرنویسان سمایی کشور؛
3) تقویت و کمک به رونق بیش از پیش تلاش­های ادبی سما؛
4) بهره‌برداری سماییان کشور از خاطرات اثرگذار مرتبط با اهداف سما؛
5) گردآوری کتابی ماندگار از خاطراتی ماندگار در حوزه‌ی آموزش پیش‌رفته؛
6) ایجاد فرصتی برای بروز و عرضه­ی استعدادهای ادبی تمامی مخاطبان سما در کشور؛

ب) ویژگی­های اثر:

1) خطّ رایانه­ای نثرهای ارسالی، لوتوس 14 باشد؛
2) حداکثر روایت خاطره در یک‌صد‌ سطر تایپ شده باشد؛
2) برگزینی و بازآوری خاطره‌ها با رویکرد آموزشی ـ فرهنگی تنظیم گردد؛
3) خاطره‌ها در دوران همکاری با سما و با رعایت آیین خاطره‌نویسی نوشته شده باشند؛
4) ذکر دقیق زمان و مکان خاطره الزامی است و هدف نویسنده از بازتعریف خاطره آشکار و ملموس باشد؛
5) مشخّصات کامل نویسنده­ی اثر بر اساس نمون­برگ همین اطلاعیه تنظیم و به پیوست آثار، برای دبیرخانه ارسال گردد.

پ ) اجرا و انتخاب:

1) تمامی آثار رسیده، بدون نام نویسنده­ی اثر، توسط چند تن از نثرنویسان زبده­ی کشور بررسی و داوری خواهد شد؛
2) هر نفر می­تواند حداکثر دو خاطره را به دبیرخانه ارسال نماید؛
3) دبیرخانه تنها از طریق ایمیل انجمن اهل قلم سما، آثار را دریافت می­کند:
رایانامه (ایمیل):
ghalamsama90@yahoo.com

4) وبلاگ صبح سما، پایگاه رسمی انتشار اطلاعیه­های همایش خواهد بود:

http://ghalamsama.blogfa.com

5) این فراخوان، ویژه‌ی مخاطبان سما است و مسئولان، کارکنان، مدیران، معلمان، استادان، مدرسان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اولیای تحصیل‌کنندگان در مدارس و آموزشکده‌های سما مخاطبان این فراخوان هستند.
6) انجمن اهل قلم سما، خاطرات برگزیده را در قالب کتابی با نام «یک آسمان خاطره» منتشر خواهد کرد؛
7) آخرین مهلت دریافت آثار 1392/01/25 خواهد بود و به آثاری که بعد از این زمان دریافت شود ترتیب اثر داده نخواهد شد؛

8) از نفرات برتر و آثار قابل تقدیر، در چهارمین همایش اهل قلم سما تجلیل خواهد شد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 90 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

فراخوان اولین جشنواره سراسری فیلم و عکس همراه تهران منتشر شد.

 

 

الف ) بخش فیلم :

موضوع جشنواره:

خلق اثر عکس و فیلم بوسیله تلفن همراه

برگزارکننده:

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اهداف جشنواره:

- شناسایی و کشف استعدادهای جوان در حوزه ی فیلم و عکس

- تلاش در جهت شناخت ظرفیت های فرهنگی و دینی و تاریخی کشور با تکیه بر گستردگی تلفن همراه

- افزایش زمینه های مناسب برای بروز خلاقیت و توان های بالقوه ی فیلمسازان تلفن همراه

- افزایش زمینه های رقابت سالم میان عکاسان و فیلمسازان ایرانی با هدف ارتقای این رسانه

مخاطبان جشنواره:

کلیه ی ایرانیانی که از تلفن همراه استفاده می کنند، بویژه جوانان و نوجوانان

تقویم جشنواره:

مهلت ارسال آثار: 30 دی ماه

نمایش آثار: 1-4 اسفند ماه

اختتامیه و اهداء جوایز: 4 اسفند ماه

دبیر جشنواره: فرجاد خوشبین

دبیر بخش عکس: دکتر مهدى مقیم نژاد

دبیر بخش فیلم: مهرداد اسکویى

فراخوان بخش فیلم اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران

تعاریف كلی

- كلیه‌ی فیلم‌هایی كه با موضوع آزاد و صرفاً توسط تلفن همراه خلق شده باشند، مورد قبول بخش اصلی این جشنواره است.

- كلیه‌ی فیلم‌هایی كه با موضوع تلفن همراه و كاركرد‌های فرهنگی و اجتماعی آن (با هر دوربین حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای) ودر قالب مستند، داستانی، تجربی، پویانمایی و... ساخته شده باشند، می توانند در بخش ویژه‌ی جشنواره شركت نمایند.

داوران بخش فیلم جشنواره:

داریوش مهرجویى، خسرو سینایى، مهرداد اسکویى، رضامیرکریمى، مهدى هاشمى

بخش های جشنواره

بخش رقابتی:

1- از نگاه همراه: شامل کلیه فیلم هایی که با بهره گیری از ابزار تلفن همراه گرفته شده اند. موضوع این رقابت آزاد است.

2- درباره ی همراه: آثار ارسالی با موضوع « تلفن همراه و کارکردها و ویژگی های آن »، که می توانند با هر دوربین حرفه ای، نیمه حرفه ای، آماتوری و حتی تلفن همراه، فیلمبرداری شده باشند.

بخش جنبی:

1- کارگاه های آموزشی

2- میزگردهای تخصصی

شرایط عمومی

- ثبت نام در سایت جشنواره برای كلیه‌ی شركت‌كنندگان در جشنواره، الزامی است. - محدودیتی در تاریخ خلق آثار وجود ندارد.

- دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال كننده را صاحب اثر تلقی می‌كند. - برگزارکننده مجاز است (با حفظ حقوق مالکیت معنوی عکاس و فیلمساز) آثار منتخب را در سایت جشنواره به نمایش درآورد و در حد متعارف از آنها در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید.

شرایط اختصاصی بخش فیلم‌

- آثاری كه با استفاده از آرشیو فیلم‌هایی كه در فضای مجازی وجود دارند، ساخته شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

- فرمت فیلم‌های ارسالی برای بخش اصلی، باید یكی از فرمت‌های رایج تلفن همراه باشد.

- فرمت فیلم‌های ارسالی برای بخش ویژه، باید Avi باشد. - فیلم های ارسالی برای بخش اصلی، می توانند تدوین شده باشند.

- حداكثر زمان فیلم‌های متقاضی شركت در بخش اصلی 7 دقیقه است. - زمان فیلم‌های بخش ویژه حداقل 3 و حداكثر30 دقیقه است.

- هر نفر حداكثر می‌تواند 3 فیلم برای هر بخش ارسال كند.

- فیلم‌هایی كه دارای حجم بالاتر از 10 مگابایت هستند، لازم است هر فیلم بر روی یك CD یا DVD به دفتر جشنواره تحویل گردند.

دبیرخانه ی دائمی جشنواره:

تهران - خیابان استاد نجات الهی- کوچه ی سلمان پاك - شماره 20 - طبقه ی 2

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tfpf.mobi مراجعه و با شماره تلفن های 88894255 تماس بگیرند.

 

ب ) بخش عکس :

 

موضوع جشنواره: خلق اثر عکس و فیلم بوسیله تلفن همراه

برگزارکننده: مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اهداف جشنواره:

- شناسایی و کشف استعدادهاي جوان در حوزه ي فیلم و عکس

- تلاش در جهت شناخت ظرفیت هاي فرهنگی و دینی و تاریخی کشور با تکیه بر گستردگی تلفن همراه

- افزایش زمینه هاي مناسب براي بروز خلاقیت و توان هاي بالقوه ي فیلمسازان تلفن همراه

- افزایش زمینه هاي رقابت سالم میان عکاسان و فیلمسازان ایرانی با هدف ارتقاي این رسانه

مخاطبان جشنواره:

کلیه ي ایرانیانی که از تلفن همراه استفاده می کنند، بویژه جوانان و نوجوانان

تقویم جشنواره :

تمدید مهلت ارسال آثار تا :  29 اسفند 1391

نمایش آثار : 1-4 اسفند ماه

اختتامیه و اهداء جوایز : 4 اسفند ماه

دبیر جشنواره: فرجاد خوشبین

دبیر بخش عکس: دکتر مهدى مقیم نژاد

دبیر بخش فیلم: مهرداد اسکویى

فراخوان بخش عکس اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران

تعاريف كلي:

- كليه‌ي عكس‌هايي كه با موضوع آزاد و صرفاً توسط تلفن همراه گرفته شده باشند، مي‌توانند در بخش اصلي جشنواره شركت كنند.

-  كليه‌ي عكس‌هايي كه با موضوع تلفن همراه و كاركرد‌هاي فرهنگي و اجتماعي آن ( با هر دوربين حرفه‌اي يا غير حرفه‌اي ) گرفته شده باشند، مي توانند در بخش ويژه‌ي جشنواره شركت نمايند.

داوران بخش عکس جشنواره:

محمود کلاری، سیف الله صمدیان، مهدی مقیم نژاد، حمید جبلی ، شهریار توکلی

بخش هاي جشنواره

بخش رقابتی:

1- از نگاه همراه: کلیه عکس هایی که با بهره گیري از ابزار تلفن همراه گرفته شده اند. موضوع این رقابت آزاد است

2- درباره ي همراه: آثار ارسالی با موضوع « تلفن همراه و کارکردها و ویژگی هاي آن » ، که می توانند با هر دوربین حرفه اي، نیمه حرفه اي، آماتوري و حتی تلفن همراه، فیلمبرداري شده باشند.

بخش جنبی:

1- کارگاه هاي آموزشی

2- میزگردهاي تخصصی

شرايط عمومي:

- ثبت نام در سايت جشنواره براي كليه‌ي شركت‌كنندگان در جشنواره، الزامي است.

- محدوديتي در تاريخ خلق آثار وجود ندارد.

- دبيرخانه‌ي جشنواره ارسال كننده را صاحب اثر تلقي مي‌كند.

- برگزارکننده مجاز است (با حفظ حقوق مالکیت معنوی عکاس و فیلمساز) آثار منتخب را در سایت جشنواره به نمایش درآورد و در حد متعارف از آنها در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید.

شرايط اختصاصي بخش عکس:
- عكس‌هاي دستكاري شده با سيستم‌هاي نرم‌افزاري پذيرفته نخواهند شد.

- شيوه‌هاي ارسال عكس براي بخش اصلي:

- ارسال توسط ام ام س (MMS)         - ارسال از طريق سايت جشنواره

- عكس‌هاي ارسالي براي بخش ويژه مي‌توانند رنگي يا سياه و سفيد بوده و با دوربين‌هاي آنالوگ يا ديجيتال گرفته شده باشند.

- عكس‌هاي برگزيده در يك يا چند نمايشگاه در محل برگزاري جشنواره به نمايش عمومي در مي‌آيند.

- كليه‌ي عكس‌هاي راه يافته به جشنواره به صورت يكجا در كتاب جشنواره منتشر خواهند شد.

- هر هنرمند مي‌تواند در هریک از  بخش های رقابتي جشنواره، 5 قطعه عكس (تك عكس يا مجموعه عكس) براي جشنواره ارسال كند.

- مشخصات عكس هاي بخش اصلي: هر عكس حداكثر 4 مگا بايت

- فرمت jpeg- مشخصات عكس هاي بخش ويژه: هر عكس حداكثر 4 مگا بايت

- فرمت jpeg  - ابعاد 30 در 40 سانتيمتر

دبیرخانه ي دائمی جشنواره: تهران - خیابان استاد نجات الهی- کوچه ي سلمان پاك - شماره 20 - طبقه ي 2

www.tfpf.mobi : سایت

تلفن: 88894255  دورنگار : 88894253

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 75 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

انجمن شعر و ادب استان کهگیلویه و بویراحمد ، پنجمین جشنواره ملی شعر زاگرس را در دو بخش سپید و غزل با موضوع آزاد برگزار می نماید.

 

در هر بخش ، 3 اثر برتر خود را به ایمیل جشنواره 1391zagros@gmail.com با فرمت word همراه با مشخصات کامل شاعر ارسال کنید.

مهلت ارسال:تمدید شد تا 25 اسفند 1391

جوایز:

اول:ده میلیون ریال

دوم :هشت میلیون ریال

سوم :شش میلیون ریال

جایزه ویژه زاگرس:پنج میلیون ریال

14 نفر برگزیده که متناسب با قوت و تعداد آثار از دو بخش انتخاب می شوند.

آثار توسط چند منتقد و شاعر مطرح کشور بررسی و داوری می شود و نتیجه به همراه نقد مکتوب و تحلیل فنی منتشر  می گردد. از نماینده گان و چهره های مطرح در جریان های مختلف ادبی و شعر امروز ایران استفاده می شود. در جریان برگزاری جشنواره آثار با حضور افراد شاخص و معتبر بررسی و نقد علمی می شود.

در جشنواره ملی شعر زاگرس مسایل تخصصی و فنی شعر ایران به صورت علمی بررسی می شود. منتقدان و شاعران برجسته ملی در این باره آخرین نگرش های خود را مطرح می نمایند و نقد آثار برتر در مجلات تخصصی توسط صاحبنظران این حوزه نقد و چاپ شده و برآیند کار به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

وبلاگ جشنواره : http://1391zagros.blogfa.com

 

تلفن تماس : ۰۹۱۳۰۵۷۷۲۷۷

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 107 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

تولید رادیکال‌های آزاد، مسئله‌ای طبیعی است و در طی عمل تنفس به وجود می‌آید. رادیکال‌های آزاد تعدادی اتم تک الکترونی هستند كه در حین واکنش اکسیژن با بعضی مولکول‌ها تولید می‌شوند. اگر بطور ناگهانی تعداد زیادی رادیکال آزاد در بدن تولید شود، باعث می‌شود یک سری واکنش‌هایی ناخواسته در بدن شروع شوند كه زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 118 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

نتایج تحقیق صورت گرفته در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نشان می دهد، رابطه جنسی "پیش از ازدواج " در ایران در حال افزایش است، در حالی که سیاست غالب نادیده گرفتن آن است. یافته های این پژوهش نشان می دهد، که مواردی چون احساس نیاز، حس کنجکاوی و کسب تجربه، شبکه روابط اجتماعی و گروه دوستی سوژه، بیکاری و شرایط اقتصادی، افزایش سن ازدواج از جمله مهم ترین عوامل پیدایش و گسترش این روابط هستند.
البته این روند تنها مربوط به ایران نمی شود و در کشور های دیگر به مراتب زودتر از کشور ایران صورت گرفته است. به طوریکه مطالعات جامعه شناسی خانواده حکایت از تغییرات گسترده ای در این حوزه در طی نیم قرن اخیر درسراسر جهان دارد. به طوریکه گسترش رابطه جنسی پیش از ازدواج محصول انقلاب جسنی در اواخر دهه 1960 میلادی در جوامع غربی است.

 

در جدول زیر وضعیت اشتغال افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

وضعیت اشتغال فراوانی درصد 
غیر شاغل 14 41
شغل پاره وقت 9 26
شاغل تمام وقت 11 33
جمع 34 100


در این پژوهش که از سوی اساتید علوم اجتماعی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران صورت گرفته است، از میان مردانی که مورد مصاحبه قرار گرفته اند، جوان ترین آنها 21 ساله و مسن ترین آنها 33 ساله بوده است. همچنین ماینگین سن افراد مصاحبه شونده در حدود 27 سال بوده است. در مورد وضعیت تحصیلی مصاحبه شوندگان 53 درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دیپلم و پایین تر و 47 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهای بودند که از این میان ، بیشترین میزان فراوانی مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم با 35 درصد و بعد از آن ، مردان با مدرک لیسانس با 23 درصد از کل پاسخگویان است.

 

در جدول زیر میزان تحصیلات افراد بررسی شده در این پژوهش را بخوانید؛

 تحصیلات فراوانی درصد فراوانی
زیر دیپلم 6 18
دیپلم 12 35
فوق دیپلم 3 9
لیسانس 8 23
فوق لیسانس و بالاتر 6 15
جمع 43 100

همچنین نزدیک به 70 درصد از پاسخگویان غیر شاغل و دارای مشاغل پاره بودند که در نتیجه آن، از درآمد بالایی برخوردار نبودند و تنها حدود 30 درصد پاسخگویان دارای شغل تمام وقت و درآمد مشخص فردی بودند. از سوی دیگر از بین پاسخگویان غیر شاغل 23 درصد آنها را دانشجویان تشکیل می دادند.

 

"تیپ شناسی" روابط جنسی قبل از ازدواج
همچنین در این پژوهش سوژه ها بر حسب نوع رابطه شان در سه دسته کلی روابط صیقه ای، روابط آزاد و روابط شبه هم بالینی می توان طبقه بندی شده است که به شرح زیر است: روابط صیغه ای: این گونه روابط در سوژه هایی مشاهده می شود که پایبندی مذهبی بالاتری داشته اند. این افراد معتقد بودند که ازنظر شرغی مجاز هستند و میتوانند تحت هر شرایط خاصی با زنان غیر شوهر دار رابطه بر قرار کنند. روابط آزاد : این سوژه ها برخلاف دسته اول اعتقادی به جنبه های دینی محدودیت های آن در برقراری رابطه هایشان نداشتنه اند.آنها غیر از پارک هاو خیابان و معرفی دوستان و شبکه های اجتماعی از امکاناتی همچون تلفن، چت و اینترنت برای پیدا کردن افراد مورد نظرشان بهره می گیرند. روابط شبه هم بالینی: این افراد مانند دسته دوم اعتقادی به جنبه های دینی و محدودیت های آن ندارند و ولی در عین حال برخلا دسته قبلی با هر دختر ویا زنی رابطه بر قرار نمی کنند. آنها بیشتر به دنبال دخترانی هم سن و سال خود یا روحیات مشابه بودند تا بتوانند علاوه بر رابطه جنسی رابطه عاطفی نیز برقرار می کنند.

 

در نمودار زیر علل پیدایش روابط جنسی پیش از ازدواج را ببینید؛

 

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 89 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارد لبخند بر لب دارد.


1-نوک پستانها سفت میشود نفس نفس زدن های تند ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان حتما ارضاء شده است.

2-احساساتی میشود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساست در او بوجود می آورد که شروع به گریه میکند.

3- به خواب میروند البته بیشتر مردم تصور میکنند این حالت درمردان بیشتر نمایان میشود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن میباشد.

4-نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ازگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس حوبی به آنها دست میدهد و به عنوان خاتمه کار مفید میباشد.

5-نمیتواند راه برود: بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمیباشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید.

6-نمیتواند در موردش حرف نزند : اگر خانمتان پس از اتمام کار نتوانست در مورد رابطه جنسی با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین رابطه جنسی را تکرار میکند این نشانه خوبیست.
7-لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.

تعداد صفحات : 35

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 1,031
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,579
  • بازدید ماه : 2,537
  • بازدید سال : 20,623
  • بازدید کلی : 235,021