loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 128 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

راجع به کاشت مو

ازدیرباز نداشتن موهای زیبا وپرپشت ازدید مردم نشانه عدم سلامت ویکی ازمعیارهای عدم زیبایی بوده است.ازاین رو اغلب افراد کم مودر آرزوی داشتن موهای زیبا میسوختند.بسیاری از شرکت های دارویی وکارخانه های مختلف با آگاهی ازاین نکته انواع واقسام کرم ها و…. می ساختند ومیلیون ها دلار به..

ازدیرباز نداشتن موهای زیبا وپرپشت ازدید مردم نشانه عدم سلامت ویکی ازمعیارهای عدم زیبایی بوده است.ازاین رو اغلب افراد کم مودر آرزوی داشتن موهای زیبا میسوختند.بسیاری از شرکت های دارویی وکارخانه های مختلف با آگاهی ازاین نکته انواع واقسام کرم ها و…. می ساختند ومیلیون ها دلار به جیب می زدند ولی متاسفانه اکثر آنها یا بی اثر بودند یاکم اثر.اما اکنون انسان با بهره گیری از علوم به بسیاری از آزروهای خود دست یافته است.در همین راستا دست آوری های اخیر علمی درزمینه طاسی روز به روز تکامل یافت تا زمان حال که با یک جراحی سرپایی وحتی بدون بیهوشی طاسی رادرمان کرد وبه ا فرد موهای قابل رشد و زنده هدیه کرد.

 

پایه اصلی روشهای کاشت مو برپایه روش مینی گرافت که از موهای ناحیه پشت سر( بانک مو) و انتقال آن به ناحیه کم پشتی یا طاس جلوی سر است استوار است .البته کار به این سادگی ها هم نیست.انتخاب بیمار، انتخاب مکان برداشت ، طول و ابعاد برداشت، روش برداشت، روش انتقال و نگهداری گرافتها،ابزار مورد استفاده، حجم و ضخامت مینی گرافتها در هنگام کاشت واز همه مهمتر تیم اجرای پیوند بسیار مهم است.

برخی از روشهای اصلی کاشت مو:
روش FUT
در این روش با برشی که تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، استریپی با ابعاد مورد نیاز برداشته می شود، مقداربرداشت بر اساس حجم گرافت مورد نیاز و موجودی با نک موی فرد و بر اساس سطح مورد نیاز پوشش انتخاب می شود. سپس استریپ برداشته شده با تکنیکهای خاصی زیر میکروسکوپ جداسازی می شود( این بخش یکی از بخشهای حساس کاشت است)این قطعات که حاوی فولیکولهای یک تا سه تایی هستند تقسیم بندی می شوند. پس از جداسازی این فولیکولهای که هر یک حاوی یک یا چند ریشه مو هستند در ظروف مخصوصی تقسیم بندی می شوند تا هر یک برای ناحیه مورد نظر خود مورد استفاده قرار گیرند .
سپس این فولیکولها به مکانهایی که از قبل در ناحیه گیرنده ایجاد و طراحی شده است، انتقال می یابد.

مزایای FUT : برداشتن و انتقال حجم زیادی از موها، ایجاد پرپشتی بیشتر و تراکم مطلوب تر، سریع بودن اجرا –از دست ندان گرافتها –روش اصلی رفع طاسی و..

معایبFUT: این روش با توجه به نتیجه کار و درمان کامل تری که این به دنبال دارد، معایب کوچکی نظیر ایجاد اسکار یا جوشگاه در محل برداشت، محدود بودن دفعات برداشتن از بانک(۲بار)، تورم سر و صورت نیز دارد ،که البته با توجه به مزایای این روش قابل توجه نیستند

روش FIT:
در این روش به کمک ابزاری به نام پانچ که قطری حدود یک میلیمتر دارد فولیکولهای مو از پوست خارج میشوند و نهایتا به روش قبلی به محل مورد نظر انتقال می یابد.

مزایای روش fit :امکان اجرا برای چندین جلسه – برجا نگذاشتن اسکار جوش گاهی خطی – عدم خونریزی و ادم مکان عمل – استفاده از این روش برای کسانی که بانک موی نا مناسب دارند- خونریزی بسیار کم

معایب روش fit : احتمال آسیب به ناحیه زایای گرافت – مدت زمان طولانی تر اجرا – محدودیت تعداد گرافتهای برداشتی

روش BHT :
در این روش موهای دیگری نواحی نظیر سینه – کمر – و … مورد استفاده قرارمیگیرد . با توجه به شکل و فرم موها در این مناطق و نتایج حاصل از این روش اغلب پزشکان تمایل چندانی به استفاده از این روش ندارند.

روش SAFER :
در این روش با بهرگری از یک دستگاه فولیکولهای مو از پوست استخراج میشوند. در وقع این روش همان fit به صورت مکانیزه است . شایان ذکر است انجمن پوست ایران این روش را بنا به دلایلی تایید نکرده است

روش فوق ترکیبی :
در این روش از تمامی روشهای فوق یعنی FIT-FUT- و PRP به صورت همزمان استفاده میگردد. این روش نتایج بسیار مناسبی در بر دارد ولی از نظر هزینه مقداری گرانتر از روشهای دیگر است .
با تمامی توضیحات فوق کاشت مو علاوه بر اینکه یک اقدام درمانی است ولی بارقه هایی از هنر در آن دخالت دارد و درواقع دید هنری پزشک و دقت عمل تیم همکار در نتایج عمل بسیار مناسب است . بر همین اساس به شما توصیه میکنم با مشاهده بیماران و بررسی دقیق پزشک خود را انتخاب کنید و تحت تاثیر برنامه های تبلیغاتی داخلی و خارجی قرار نگیرد چه بسا بسیاری از این تبلیغات داخلی بر اساس رانتهای داخلی و تبلیغات خارجی بر اساس توان مالی افراد برای جذب شما ایجاد شده است.

*هزینه پیوند موی طبیعی در ایران از تمام نقاط دنیا ارزان تر است . حتی هزینه این اقدام از کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان که حداقل ۲۵۰۰ دلار است هم کمتر است  و شاید باز هم تعجب کنید که تیم های پزشکی ایرانی با توجه به کیفیت مناسبی که دارند مورد توجه بسیاری از کلینیکهای خارجی هستند و اغلب تیم های درمانی در حال جذب توسط کشورهای دیگر میباشند .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 602
  • بازدید ماه : 1,560
  • بازدید سال : 19,646
  • بازدید کلی : 234,044