loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 354 poria
زوج های مقوی 0 208 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 225 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 254 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 322 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 287 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 316 poria
فقط دخترا 0 278 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 250 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 302 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 238 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 280 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 294 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 270 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 253 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 244 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 271 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 248 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 247 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 115 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

احتمالا مادربزرگ شما نیازی نداشته که تون و رنگ دقیق پوست خودش را بداند، زیرا انتخاب او محدود بودن و لوازم آرایشی متنوعی در دسترس نداشته است؛ ولی امروزه از آنجایی که گزینه‌های زیادی وجود دارد. تشخیص نوع و رنگ پوست از ضروریات انتخاب لوازم آرایشی مناسب است. هر روز تنوع محصولات آرایشی، بهداشتی بیشتری می‌شود و شرکتهای تولید کننده با تحقیق و مطالعات زیاد لوازمی را تولید می‌کنند که هماهنگ با انواع رنگ پوست مصرف کنندگان باشد. به این ترتیب می‌توان به راحتی نقاط ضعف چهره خود را پوشش داد و ویژگی‌های مثبت آن را برجسته کرد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 129 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

مواقعی پیش میاد که ما نسبت به همسرمان دچار شک و تردید می‌‌شویم اما هر چه فکر می‌‌کنیم هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای شک پیدا نمی‌‌کنیم شاید این حالت و طرز فکر را ساعتها، روزها، و یا هفته‌ها تجربه کنیم. زنجیره‌ای از افکاری که زاییده فکرمان است تشکیل می‌‌شود که هیچ مبنای منطقی در این تفکرات دیده نمی‌‌شود آیا تا به حال در مورد علت آن از خودتان سوال کرده‌اید؟ پرسیده‌اید که چرا اینگونه می‌‌شوید آیا آنقدر دقیق شده‌‌اید که بدانید در چه مواقعی..

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 83 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

ریزش مو سن وجنس نمیشناسد ،ریختن مو امری طبیعی است ، وهر موئی درموعد مقرر باید بریزد وموی مجدد جایگزین شود مشکل زمانی ایجاد می شود که موی جدید جایگزین موی ریخته شده نمی گردد . دراینجا ۲۰راهکار مفید جهت حفظ موی سر به شما ارائه می گردد ...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 81 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

کسانی که در ۲۰ سال اخیر با کامپیوتر کار کرده باشند، حتما موس را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کنترل و ورود اطلاعات تجربه کرده اند. ابزاری که به استاندارد اصلی همراه تمام کامپیوترها تبدیل شده و همچنان جایگاه خود را بعد از سال ها حفظ نموده است. به گونه ای که تصور کار با ویندوز، سرگرمی با گیم ها یا هرگونه تعاملی با کامپیوتر بدون استفاده از آن سخت و ترسناک است. 

به گزارش CNN، متاسفانه مخترع موس، داگلاس انگلبارت روز گذشته در خانه اش فوت کرد. 
شاید از جالب ترین نکات در خصوص این اختراع جهانی، بتوان به نامگذاری آن اشاره کرد. انگلبارت هنگام ثبت پتنت خود، این دستگاه را x-y position indicator یا «تعیین کننده موقعیت ایکس و وای» نامگذاری کرد. اما خوشبختانه مهندس دیگری آن را موس نامید و این نام تجاری شد. تصور کنید که امروزه برای این گجت کوچک قرار بود از نام xypi  استفاده می کردیم!
البته موس تنها دستاورد انگلبارت نبود و او در زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی مشغول فعالیت بوده است. وی در گذشته مدیر مرکز تحقیقات ARC بود که بعدها تبدیل به دومین نقطه متصل به آرپانت در جهان شد. او همچنین روی تکنولوژی های پیشرویی همچون کارکرد چند پنجره ای، ویرایشگر تصویری، برنامه های کمکی حساس به مفهوم و... کار می کرده است.
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 78 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

اگر تا کنون عضوی از بدن تان شکسته باشد، حتما درک می کنید که قالب های ترمیمی همچون آتل و مخصوصا گچ طبی تا چه حد ناخوشایند هستند. آنها سنگین اند، ناراحت کننده اند و البته یک بوم نقاشی خام و رایگان برای دوستان تان به حساب می آیند. اما انواع فایبر گلاس و پلاستری که اکنون به جای گچ استفاده می شوند، هم ارزان تمام می شوند و هم آنقدر خوبند که دیگر کسی به دنبال...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 108 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

با انتشار آمارهای رسمی از افزایش طلاق در شهرها و روستاها زنگ خطری برای موضوع فروپاشی بنیان خانواده و اصول اخلاقی به صدا درآمده است؛ کارشناسان و مسئولان، هر‌یک در راستای مقابله با این مسئله راهکارهایی ارائه می‌کنند.


طبق آمارهای منتشره از سوی نهادهای مرتبط با مسائل خانواده، در سال‌های اخیر شاهد افزایش پدیده نامبارک طلاق هستیم؛ در حالیکه تعالیم دینی و عرف معمول جامعه وقوع طلاق را نمی‌پسندد به دلایل گوناگونی این پدیده رشد پیدا کرده، تا جایی که موجبات نگرانی مردم و مسئولان را فراهم کرده است. در این افزایش رو به رشد، عوامل متعددی از جمله عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دخیل‌اند و لازم به ذکر است که کارشناسان معتقدند ریشه‌های این مسئله را باید در گذشته و نسل‌های قبل‌تر نیز جستجو کرد. باید تامل کرد چرا پدیده‌ای که در گذشته قبیح بوده و حتی افراد از آوردن نام آن نیز اکراه داشتند تا این حد قبح خود را از دست داده که به عنوان یکی از راحت‌ترین راه‌حل‌ها در صورت بروز مشکل...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 97 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)
اوایل سال جاری خورشیدی، خبری پیرامون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۲ منتشر شد که بیش از اینکه حالت خبری داشته باشد، مفهوم "طوفان در راه است" را برای گیمرها بار دیگر معنا می‌کرد. نسل جدید فقط با ۳ کنسول بازی جدید پیگیری نمی‌شود، مادامی که کنسول‌ها با معماری‌های خیره کننده جلو می‌روند، بازار موبایل و تبلت‌ها فاصله خود را به آن‌ها نزدیک‌تر می‌کنند...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 81 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 101 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)
 

 

پنجشنبه ۲۰ تیر منتظر رونمایی از تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا هستیم. تلفنی که دیروز دانستیم با نام لومیا ۱۰۲۰ ارایه خواهد شد.

حالا امروز خبرهای جدیدی از راه رسیده که می گوید لومیا ۱۰۲۰ با قیمت ۶۰۲ دلار ارایه خواهد شد و در رنگ های زرد، مشکی و سفید به بازار می آید. در کنار آن مشخص شده که Lumia 1020 در نیمه مرداد به بازار ارایه می شود. بنابراین با ورود آن به بازار هم فاصله زیادی نداریم.
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 85 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

انگار سامسونگ قصد دارد وارد رقابت جدی با شرکت های تولید دوربین هم بشود. هر چند هنوز شاهد ارایه دوربین های حرفه ای از این شرکت نبوده ایم، اما به نظر می رسد تا رسیدن به آنها هم فاصله چندانی نداریم.

امروز شاهد معرفی یک دوربین سوپر زوم جدید به نام WB110 بودیم که با زوم اپتیکال 26x امده تا بتوانید از سوژه تان از فاصله دور عکاسی و فیلم برداری کنید.
این دوربین دارای یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است و البته میزان زوم آن فاصله نسبتا زیادی با سوپر زوم هایی مانند نیکون P520 دارد که زوم 42x دارند اما لنز 22.3mm از نوع Ultra Wide Angle آن سبب می شود که مزیت های ویژه خودش را داشته باشد. ضمن اینکه امکان فیلم برداری به صورت 720p هم در اختیار شما قرار گرفته است.
نمایشگر دوربین WB110 از نوع ال سی دی و ۳ اینچی است و خود دوربین با ۴ عدد باطری قلمی کار می کند و وزن اش ۳۸۵ گرم است.
فعلا زمان ارایه به بازار و قیمت WB110 اعلام نشده است. اما می توانید تصاویر بیشتری از آن در ادامه مطلب ببینید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 104 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

1x1.trans پاکسازی کبد با روزه داری

روزه ‌داری (گرسنگی) اغلب به عنوان یک روش پاکسازی کبد به کار می‌رود. این روش یکی از سریع‌ ترین راه‌ها برای حذف سموم و مواد زائد از بدن می‌باشد و بنابراین باعث سلامت کبد و در نتیجه بدن...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 87 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

۱. خیلی کم از تنظیمات تجملی آن استفاده خواهید کرد. یکی از مزایای خرید DSLR انعطافی است که در کنترل تنظیمات به شما می دهد. می توانید به سرعت گشادگی دهانه دیافراگم٬ سرعت شاتر٬ ایزو٬ و فوکوس دستی را تنظیم کنید. اما جالب است بدانید که در یک نظرسنجی که ۹ ماه قبل سونی انجام داد٬ دو سوم کاربران گفتند که هرگز دوربین شان را از حالت خودکار خارج نمی کنند. این یعنی بیشتر افراد همانطوری از یک DSLR استفاده می کنند که از تلفن هوشمند و دوربین ببین-و-بگیر بهره می برند. پس ابتدا مطمئن شوید که شما از آن نیستید.

۲. ممکن است کیفیت عکسی بهتر از یک دوربین فشرده به دست نیاورید. در مقطعی ممکن بود یک DSLR را فقط برای بهترین کیفیت عکس بخرید٬ ولی با سطح کیفی دوربین های امروزی٬ کیفیتی قابل قبول را می توان با یک دوربین رده بالای ببین-و-بگیر هم به دست آورد. دوربین هایی مثل سونی ٬RX–100 پاناسونیک LUMIX DMC-LX7 و فوجی FinePix X20 همه دوربین های فشرده خوبی برای گرفتن تصاویری با کیفیت بالا هستند. حتی بخش بزرگی از انعطاف و کنترلی را که یک DSLR به شما می دهد هم در خود دارند.
۳. DSLR ها بزرگ و حجیم هستند. ابعاد ۱۳.۳ در ۷.۹ در ۱۰.۲ سانتی متر برای Rebel T5i ساخت کانن کجا و ابعاد ۱۰.۲ در ۵.۸ در ۳.۶ سانتی متر برای DSC-RX100 سونی که یک دوربین فشرده است کجا. اندازه و حجم این دو را با تلفن های هوشمند رده بالا که مقایسه کنیم٬ تصویر بهتری از قابل حمل بودن هر یک به دست می آورید. یک دوربین DSLR در جیب شما جا نمی شود٬ در خیلی از کیف ها هم جا نمی شود٬ و این مشکلی نیست که به مرور حل شود.
۴. به اشتراک گذاری عکس ها زجر آور است. چرا آیفون در سایت فلیکر پادشاهی می کند؟ ساده است: درست مثل فیسبوک٬ توییتر‌٬ اینستاگرام٬ و گوگل پلاس٬ این سرویس هم تمرکز خود را روی راحتی و سرعت به اشتراک گذاری لحظات زندگی قرار داده. هر چند دوربین های مجهز به وای-فای دارند بیشتر می شوند ولی هنوز باید نزدیک اینترنت بی سیم باشید. اما با یک تلفن هوشمند یا یک دوربین هوشمند نظیر آنچه سامسونگ رو کرده٬ ارسال عکس به شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر شده٬‌ چون چنین دستگاه هایی دائما به اینترنت وصل هستند و رابط کاربری شان هم ساده است.
۵. DSLR ها گران هستند. حتی مدل های رده پایین این خانواده هم پول زیادی از جیب شما بر می دارند. شاید بتوانید لنز و دوربین را زیر ۶۵۰ دلار بخرید ولی خیلی زود متوجه محدودیت های لنزتان خواهید شد. این یعنی باید لنز جدید بخرید که ارزان نیست. یک لنز زوم استاندارد حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ لنزهای تله فوتو یا واید که دیگر بیش از اینها می ارزند. بنابراین دست آخر چیزی بیش از ۱۰۰۰ دلار خرج کرده اید تا یک دوربین بخرید٬ و تازه از کجا معلوم جزو دو سوم افرادی که همیشه از وضعیت خودکار استفاده می کنند٬ نباشید؟
۶. می توانید دوربین های بدون آینه بخرید که بیشتر مزایای DSLR را دارند٬ و سبکتر هم هستند. بعد از ۵ مورد بالا اگر هنوز می خواهید دوربینی منعطف تر از دوربین تلفن هوشمند یا یک دوربین فشرده بگیرید٬ شاید دلتان بخواهد یک دوربین فشرده بدون آینه خریداری کنید. مثل alpha NEX–5R ساخت سونی. این نوع دوربین ها با اینکه خیلی کوچکتر از DSLR هستند ولی هنوز هم انعطافی را که در کار با لنزهای مختلف هست٬ ارائه می کنند.

با وجود موارد بالا٬ هنوز هم دلایل خوبی برای خریدن یک DSLR وجود دارد: اگر سریع ترین فوکوس و فرزترین عملکرد ثبت عکس را می خواهید٬‌ شکست این خانواده کار سختی است٬ ولی دقت داشته باشید که این مورد بیشتر به درد عکاسان حرفه ای و ورزشی و البته عکاسی از حیات وحش می خورد. یا مثلا عکاسی با DSLR های رده بالا در نور کم٬ نتایج بسیار خوبی دارد که برای عکس گرفتن در محیط داخلی و بدون فلش٬ عالی است. ولی هزینه آن هم عالی است!
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 456 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

شنبه شب٬ هواپیمای خورشیدی شرکت سولار ایمپالس (Solar Impulse) به سلامت در فرودگاه بین المللی جان اف. کندی نشست تا سفر خود از ساحل غربی تا ساحل شرقی ایالات متحده را تکمیل کرده باشد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 152 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

 

حسام‌الدین سراج خواننده، موسیقی ایرانی و نوازندهٔ سنتور و سه‌تار است.وی سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایرانی بیدل را نیز به عهده دارد. ایشان با اساتید ادب و هنر نظیر استاد جلال الدین همائی، استاد تاج اصفهانی، استاد حسن کسائی و..... ارتباط داشت.
در مجموعه حاضر بهترین و ماندگارترین آثار حسام الدین سراج گردآوری شده است.

 

دانلود آهنگ آسمانی بود از حسام الدین سراج - 3.95 مگابایت
دانلود آهنگ باغ تماشا  از حسام الدین سراج - 6.01 مگابایت
دانلود آهنگ برباد  از حسام الدین سراج - 5.02 مگابایت
دانلود آهنگ بوی گل  از حسام الدین سراج - 5.41 مگابایت
دانلود آهنگ راه بی نهایت  از حسام الدین سراج  - 1.68 مگابایت
دانلود آهنگ بی من مرو  از حسام الدین سراج - 4.88 مگابایت
دانلود آهنگ ساز و آواز دشتی از حسام الدین سراج - 8.57 مگابایت
دانلود آهنگ خندا درا  از حسام الدین سراج - 4.35 مگابایت
دانلود آهنگ شوق  از حسام الدین سراج - 1.12 مگابایت

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 144 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبری از رئیس سامسونگ درباره یک دوربین بدون آینه اندرویدی داشتیم و بالاخره دیشب در کنفرانس این شرکت، گلکسی NX رونمایی شد . و بعد از گذشت دو نسل بالاخره دوربین های خانواده گلسی قابلیت تعویض لنز پیدا کرده و حسابی حرفه ای شدند...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 85 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)
 

هوش، باهوش بودن و رمز و راز آن، همیشه از موضوعات مورد توجه انسانها بوده است. حالا گروهی از محققین دانشگاه روچستر ادعا می کنند که حداقل یکی از کلیدهای اصلی باهوش بودن را پیدا کرده اند. آنها می گویند هوش، بیش از آنچه به توانایی ها و سرعت پردازش مغز مرتبط باشد به چیزهایی مربوط است که مغز انجام نمی دهد و آنها را نادید می گیرد. به عبارت دیگر هوش یعنی اینکه مغز انتخاب کند چیزهای بی اهمیت را اصلا به حساب نیاورد.

آنها نتایج پژوهشی را در نشریه Current Biology منتشر کرده اند که راههای جدیدی را برای سنجش هوش افراد معرفی می کند. در این پژوهش ۶۷ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند: همگی این افراد ابتدا یک تست هوش متداول را گذراندند و بعد در تست طراحی شده توسط دانشمندان مغز وعلوم شناختی شرکت کردند.

در این تست تصاویر اشیاء بزرگ و کوچک بسیاری به آرامی روی صفحه حرکت می کردند و شرکت کنندگان باید جهت حرکت آنها را تشخیص می دادند. تست نامربوطی به نظر می رسد، اما همین تست نتایج جالبی را نشان داد.

دانشمندان می دانستند که تشخیص حرکت اشیاء بزرگ سخت تر است، چرا که مغز روی حرکت چیزهای کوچکتر تمرکز بیشتری دارد و معمولا حرکات اجسام بزرگ را نادیده می گیرد. مثلا اگر شما در جنگلی قدم می زنید، حرکت درختان در اثر وزش باد اهمیتی ندارد اما حرکتی ناگهانی یک حیوان که ممکن است از لابلای شاخه ها به روی شما بپرد برای مغز مهم تلقی می شود.

مطالعه نشان داد افرادی که در تشخیص حرکت اجسام بزرگ ناتوان هستند و می توانند حرکت چیزهای کوچک را بهتر رصد کنند، در نتایج تست هوش قبل از مطالعه هم نتایج بهتری به دست آورده اند. پروفسور تادین سرپرست تحقیقات، تفاوت تشخیص اجسام کوچک به تشخیص اجسام بزرگ را "ضریب سرکوب" نامیده و می گوید هرچه تمرکز افراد روی تشخیص حرکات چیزهای کوچک بیشتر بوده و حرکت اشیاء بزرگ را نادیده بگیرند، از هوش بالاتری هم برخوردار هستند.

این نخستین پژوهشی است که نشان می دهد، توانایی نادیده گرفتن مسائل غیرضروری، نقش مهمی در افزایش کارآیی مغز دارد. این تحقیق همچنین می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد اوتیستی (مبتلایان به اوتیسم یا در خودماندگی) استعدادهای هوشی فوق العاده ای در بعضی زمینه ها از خود نشان می دهند.

طبیعی است که انتظار داشته باشیم ضریب سرکوب با قوی بودن جنبه های بصری و تجسم فضایی ارتباط مستقیمی داشته باشد. اما جالب است بدانید که ضریب سرکوب بهتر با هوش کلامی و مهارتهای سخنوری بالاتر هم ارتباط قوی دارد.

هنوز راه زیادی مانده تا بتوانیم تعیین ضریب سرکوب را جایگزین مطمئنی برای تستهای هوش رایج بدانیم. اما حداقل دیگر برای ما مسجل شده که تمرکز بیشتر روی موضوعات مهم و پرهیز از مشغله های فکری نابجا، باعث بالا بردن توان مغزی و استعدادهای هوشی می شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 126 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

چگونه از اَبَر ماه عکس بگیریم

یکشنبه دوم تیر تنها روز در سال ۲۰۱۳ است که می توانیم شاهد پدیده سوپر مون یا اَبَرماه باشیم. در این زمان فاصله ماه تا زمین تنها ۳۵۶۹۹۱ کیلومتر است که نزدیک ترین میزان ممکن در این سال است. در کنار تمام حرفها و خرافات در خصوص وابستگی زلزله ها، طوفان ها و دیگر بلایای طبیعی با پدیده ابرماه، این زمان فرصت خوبی برای بیرون رفتن و تمرین عکاسی شبانه است. 

در این شب ماه تقریبا ۱۳ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد نورانی تر از دیگر اوقات دیده می شود. اگرچه برای اغلب افراد با چشم غیر مسلح این تغییر اندازه قابل تشخیص نیست، اما برای عکاسی فرصتی مغتنم و عالی محسوب می گردد. 

 

حالت عکاسی خودکار را خاموش کرده و از ISO پایین استفاده کنید

 

احتمالا حالت اتوماتیک قادر نباشد نتایج دلخواه شما از عکاسی ماه را فراهم آورد. پس به جای آن به دنبال حالت عکاسی manual (دستی)‌ یا حالت تقدم شاتر و تنظیم نوردهی باشید. 

حساسیت ISO دوربین را هم در کمترین میزان ممکن قرار دهید. در اغلب دوربین ها این مقدار، عدد ۱۰۰ یا ۲۰۰ است. با این کار نویز تولید شده هنگام نوردهی طولانی به حداقل می رسد. سرعت شاتر انتخابی تان هم به نور محیط و نتیجه ای بستگی دارد که می خواهید به آن دست یابید.

برای مثال بسته به منطقه زمانی تان در ابتدای طلوع ماه، به دلیل نور کم خورشیدی که در محیط وجود دارد، لازم است از سرعت شاتر کوتاه تر بهره ببریم. در اینجا شاید استفاده از «قانون ۱۶ آفتابی» هم کارساز باشد: با انتخاب F/16، سرعت شاتر را باید برعکس عدد ISO انتخاب کنید. مثلا اگر ایزو ۱۰۰ باشد، سرعت شاتر باید 1/100 ثانیه یا 1/125 باشد.

هنگامی که نور آفتاب در افق پنهان شد، شاید لازم باشد که زمان نوردهی را به چندین ثانیه برسانید تا نور کافی به سنسور دوربین برسد. سرعت های شاتر مختلف را امتحان کنید و نتیجه را ببینید تا به آنچه که مد نظرتان است دست یابید. 

واضح ترین نتایج زمانی به دست می آیند که از تنگ ترین دهانه دیافراگم استفاده کرده و به سمت f/8 نزدیک شوید.

از فوکوس دستی بهره جویید

فوکوس خودکار و نور کم معمولا تناسخی با یکدیگر نداشته و چندان خوب با هم کنار نمی آیند. البته داستان دوربین های DSLR حرفه ای گرانقیمت و بدون آینه های با لنز قابل تعویض کمی فرق می کند! استفاده از فوکوس دستی به شما کمک می کند تا دقیقا همان وضوحی را که می خواهید، داشته باشید و دقیقا روی سوژه ای تمرکز کنید که برای عکاسی از آن رفته اید.

روی بدنه دوربین یا لنزتان به دنبال دکمه حالت MF یا فوکوس دستی باشید. فعال کردن حالت  expanded focus روی نمایشگر دوربین به شما کمک می کند  تا بدون ور رفتن با نمایاب یا چشمی دوربین، به راحتی روی صفحه بزرگ نمایشگر نقطه هدف فوکوس تان را بیابید.

اگر محیط چنان تاریک است که نمی توانید چیزی در نمایشگر ببینید، موقتا ISO را روی حساسیت بالا (مانند ۳۲۰۰ یا ۶۴۰۰ و بیشتر) قرار دهید تا کمی محیط را بهتر دیده و فوکوس تان را به خوبی انجام دهید. هنگامی که به فوکوس مناسب دست یافته و عکس های تست را گرفتید، آنگاه ISO را به پایین ترین حالت برگردانید.

برای داشتن عکس های واضح، استفاده از تکنیک focus stacking هم می تواند کارایی بسیار خوبی داشته باشد و یک ماه کامل و واضح را به رخ بکشد.

از سنجش نور نقطه ای استفاده کنید

می خواهید عکسی از ماه داشته باشید که زمینه آسمان کاملا تیره گشته و همه ستارگان خاموش شده باشند؟ سنجش نور نقطه ای به شما در دستیابی به چنین منظره ای کمک خواهد کرد. زیرا در چنین روشی، اندازه گیری نور تنها با اتکا به قسمت اندکی از صحنه انجام می شود که معمولا در مرکز نمایاب قرار دارد. البته این مکان در دوربین های مختلف کمی متفاوت است.

سنجش نور نقطه ای هنگام استفاده از لنزهای بلند بهترین نتیجه را خواهد داشت. و مدت زمان نوردهی هم تحت تاثیر دیگر نقاط قاب عکس قرار نخواهد گرفت و دیگر نورهای آسمانی اطراف ماه چندان در عکس ثبت نخواهند شد.

اما اگر به دنبال یک تصویر ضدنور باشید، سنجش نور ماتریکسی و عددی بهترین نتیجه را خواهند داشت. اگر هم بخواهید که در همان عکس اول نتیجه عالی بگیرید، می توانید exposure را چند گام جابجا کنید.

البته باید گفت که هیچ قانون سریع و قطعی برای میزان نوردهی و exposure هنگام عکاسی از ماه وجود ندارد. زیرا جایگاه و میزان درخشش آن به سرعت تغییر می کند. اما نکات ذکر شده می تواند شروع خوبی برای تمرین و ممارست باشند.

با لنزهای تله فوتو، نزدیک تر بروید

لنزهای تله فوتو یا زوم بلند اپتیکال روی دوربین های ببین و بگیر از ابزارهای ضروری برای نزدیک شدن به ماه هستند. البته با چنین لنزهای بلندی شما همیشه به ابزارهای لرزش گیر، همچون سه پایه نیاز خواهید داشت. بهتر است که هیچ گاه سعی نکنید که با دوربین روی دست به چنین عکاسی هایی بپردازید، زیرا لرزش و تکان های دست مشکلی جدی خواهند بود.

اگر کمی اهل خرج کردن برای دوربین ببین و بگیر تان باشید، با مبدل تِلِه یا teleconverter هم می توانید به فواصل دورتری دست پیدا کنید. با مبدل تله فاصله کانونی دوربین تان به شکل موثری افزایش می یابد، اگر چه به دلیل برخی ایرادها، نتیجه نهایی چندان واضح و آن چنان دلچسب نخواهد بود.

عکاسان موبایلی هم که لازم نیست به خودشان زحمت بیرون رفتن بدهند. مگر اینکه بخواهند روی ابزارهایی چون آداپتور تلسکوپ SteadyPix for iPhone سرمایه گذاری کرده و البته تلسکوپ هم داشته باشند!

جلوی تمامی لرزش ها را بگیرید

اگر چه از سه پایه برای ثابت کردن دوربین بهره می برید، اما فشردن شاتر هنگام عکاسی هم می تواند باعث مقداری لرزش در عکس های تان شود. یک ریموت کنترل شاتر گزینه ای مناسب برای عکاسی در چنین مواقعی است و دیگر لازم نیست که دکمه شاتر را به صورت فیزیکی فشار دهید. 

به عنوان جایگزین، می توانید دوربین را روی سه پایه تنظیم کرده، تایمر عکاسی را فعال کنید. پس از تنظیم سرعت شاتر، فوکوس، زمان نور دهی و... دکمه شاتر را فشار دهید تا پس از رها کردن دوربین و گذشت زمان تنظیم شده که دوربین ثابت شد، عکس گرفته شود.

در دوربین های SLR همان حرکت ساده آینه و بالا و پایین رفتن آن برای باز شدن مسیر نور به طرف سنسور هم می تواند تولید لرزش کرده و عکس را خراب کند. راه حل، استفاده از یک ریموت کنترل شاتر و فشردن شاتر تا نیمه، قبل از عکاسی است. این گونه آینه بالا رفته و در حالت قفل (mirror lock-up) قرار می گیرد و تا حد زیادی از حرکات آن کاسته می شود. آنگاه با فشردن کامل شاتر عکس گرفته می شود و آینه آزاد می گردد. 

ترکیب بندی های مختلف را امتحان کنید

ماه عظیم و زیبا در برابر آسمان تیره به خودی خود جذاب و عالی خواهد بود. اما شاید بخواهید ترکیب بندی های خلاقانه تری را امتحان کنید. شاید بخواهید ماه را در اوایل فاز اَبَرماه در عکس تان ثبت کنید، یا اینکه آن را با ساختمان، افراد و درختان اطراف تان در قاب تصویر ترکیب کنید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 107 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

بسیاری از رفتارهای فرزندم را می‌پذیرم و گاه تحمل می‌کنم، اما بعضی از کارهایش مرا به مرز دیوانگی می‌کشاند. وقتی حرف‌های   وقیحانه‌ای به من می‌زند که قابل گفتن نیست یا حتی حاضر نیست به دیگران سلام کند و جواب سؤالات‌شان را سربالا می‌دهد، بیچاره می‌شوم. بارها با او برخورد جدی کرده‌ام، ولی هیچ فایده‌ای ندارد و بیشتر لج می‌کندو رفتارهای گستاخانه‌اش را تکرار می‌کند؛ چه باید بکنم؟

روابط اجتماعی صمیمانه و صحیح

امروزه کودکان بسیاری وجود دارند که چیزی از احترام گذاشتن نیاموخته‌اند. روابط اجتماعی صمیمانه و صحیح برای دلپذیرتر شدن مناسبات اجتماعی نشان‌دهنده اهمیتی است که برای خود و دیگران قائل می‌شویم. متأسفانه در جوامع صنعتی و زندگی شهرنشینی این آداب به شکل سرد و فانتزی درآمده که بیشتر احساس تصنعی بودن و پیام «نزدیک نشو» را به طرف مقابل القا می‌کند. با برخوردی گرم و الگو قرار دادن خود و اهمیت دادن به طرز سلوک و رفتار با افراد خانواده، فامیل و دوستان، به‌خصوص اشخاص بزرگ‌تر و والدین، به کودکان کمک کنیم تا آنان نیز مرزهای بین فردی را رعایت کنند. در عین حال این انتظارات باید واقع‌بینانه و متناسب با سن خردسالان باشد.

گاهی اوقات تمرد و بی‌احترامی کودکان دو، سه‌ساله نشان‌دهنده تثبیت استقلال‌طلبی آنان است و اینکه می‌خواهند همه کارها را آن‌طور که دوست دارند انجام دهند، نه آن‌طور که ما به آنها می‌گوییم. در بیشتر موارد اطفال درک درستی از رعایت رفتارهای میان فردی ندارند، به روش تربیتی‌تان صادقانه توجه و شروع به ایجاد تغییراتی کنید که ارتباط کلی را با فرزندتان بهبود بخشد. این کار به زمان نیاز دارد. صبور باشید، زیرا نتیجه نهایی آن کودکی بامنش است. پس ارزش این صبوری را دارد. رفتار بد فرزندتان هر اندازه که ناراحت‌کننده است، از سرزنش او در برابر دیگران بپرهیزید. این کار تلاشی نادرست و بدترین برخورد برای آموزش رفتارهای مناسب است. بسیاری از بچه‌ها از رفتارهای بدِ خود آگاه نیستند و باید به آنها یاد داد که چه کاری را انجام دهند و چه کاری را انجام ندهند. صادقانه بیندیشید و به خودتان قول دهید آموزش روابط اجتماعی به دلیل ابراز تفاخر و خودنمایی کاذب نباشد. یعنی برای به رخ کشیدن کودک‌تان او را وادار به رفتارهای غیرطبیعی و اجباری و بیش از حد توانش نکنید.

راهکارهایی ساده برای کمک به کودکان جهت داشتن روابطی دلپذیر
برخاستن هنگام ورود والدین و افراد بزرگ‌تر، خشوع و احترام و ادب در مقابل آنان الگوی مناسبی برای کودکان خواهد بود (کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید)
۱- قبل از شرکت در مناسبت‌های اجتماعی (عروسی، مهمانی‌ها، مراسم سوگواری و…) رفتارهای مناسب را به صورت مختصر یا به شکل بازی به آنان بیاموزید.

۲- وقتی بعد از چند ساعت با کودک‌تان روبه‌رو می‌شوید، به گرمی با او دست بدهید و سلام و احوالپرسی و روبوسی کنید.

۳- همواره آنان را به احترام و حفظ حریم‌ها با خود و همسرتان تشویق کنید. نزد آنان با تواضع و امتنان از پدر یا مادرش یاد کنید (برخاستن و استقبال از پدر یا مادر هنگام آمدن او به خانه و بدرقه در زمان خارج شدن)

۴- در عین صمیمیت و مهربانی با اطفال اجازه بی‌ادبی و وارد شدن به حریم والدین را ندهید.

۵- هنگام بی‌نزاکتی در مقابل جمع هرگز به او تذکر ندهید و دعوا نکنید.

۶- با القاب زیبا و در عین حال جدی و بزرگوارانه نزد دیگران از او یاد کنید و به فرزندتان توجه و احترام بگذارید.

۷- هنگام دعوا و برخورد با او از نسبت دادن صفات بد به او جداً بپرهیزید و تنها کار بدش را به او یادآور شوید.
۸- هرگز و هرگز نزد او از دیگران بدگویی نکنید و کلمات رکیک به کار نبرید. این کار موجب بدبینی خردسالان نسبت به دیگران می‌شود (من خوبم، تو بدی)

۹- در مهمانی‌ها، در حد توان پذیرایی میوه و شیرینی را به عهده فرزندان بگذارید و از آنان نیز پذیرایی کنید.

۱۰- آموزش توصیه‌های مذهبی مانند: عاق والدین، غیبت، قهر بودن، اجر و ثواب احترام به والدین و بزرگ‌ترها در این زمینه بسیار یاریگر است.

۱۱- به فرزندان‌تان اجازه بی‌احترامی به یکدیگر را ندهید. روش برخورد آنها اغلب تمرینی برای روش برخوردشان با دیگران است.
۱۲- در طول روز به موارد رفتارهای محترمانه یا غیرمحترمانه اشاره کنید. درباره رفتار صندوق‌دار فروشگاه یا دوستان، صحنه‌های برخوردهای صحیح یا غیرصحیح فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بحث کنید.

۱۳- اگر کودکی رفتار محترمانه‌ای دارد و حرفی مغایر با شخصیت معمول خود زد، با آرامش و جدیت به او تذکر بدهید: «وقتی با احترام صحبت کردی به حرفت گوش می‌دهم» و یا خود را به نشنیدن بزنید.

۱۴- رفتارها و معاشرت‌های صحیح او را تشویق کنید. نزد دیگران طوری که کودک بشنود، از او ذکر خیر و تمجید کنید.
۱۵- بیشتر تشویق و کمتر انتقاد کنید.

۱۶- روابط آنان را با کودکان مؤدب و بااخلاق بیشتر کرده و زمینه‌های معاشرت‌شان را تقویت کنید.  ۱۷- آنان را گرامی بدارید، نوازش لمسی را بیشتر به کار برید، بگذارید احساس کنند دوست‌داشتنی، مهربان و مؤدب هستند.

۱۸-  تا آنجا که می‌توانید معاشرت‌های فامیلی و دوستانه خود و خانواده را تقویت کنید. خردسالان در چالش‌های اجتماعی راه خود را خواهند یافت و با رفتار بالغانه و صمیمانه شما را متعجب خواهند نمود.
و در آخر، تنها عمل ما و رفتارها و معاشرت‌های ماست که چهارچوب شخصیتی آنان را خواهد ساخت. برای داشتن فرزندانی خوشبخت، خوشبین، آرام و خلاق، ابتدا خود باید به این خصوصیات آراسته شویم. بیایید خودمان را بشناسیم و صادقانه دریابیم؛ وگرنه افتان و خیزان در بیراهه‌های زندگی کودکان‌مان را قربانی امر و نهی‌های بی‌حد و حصر کرده، سردرگمی، نارضایتی و فقدان اعتماد به نفس را برای‌شان به ارمغان می‌آوریم. زمان ما زمان سخن گفتن تشعشعاتی است، نه دهانی. خود را دوست بداریم به خود و دیگران احترام بگذاریم تا آنان نیز با خود، جامعه، هستی و خدا در صلح و آشتی باشند و با اطمینان در جاده کمال گام بردارند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 91 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

ما اغلب در مورد دانه‌های سرسیاه صحبت می‌کنیم و می‌دانیم که آنها روی زیبایی تأثیر می‌گذارند، ولی متأسفانه اطلاعاتمان در مورد چگونگی شکل‌گیری این دانه‌ها و راه‌های مقابله با آنها بسیار کم است و فقط تصور می‌کنیم که با فشاردادن آنها می‌‌توانیم از شر آنها خلاص شویم.

دانه‌های سرسیاه چه هستند؟
دانه‌های سرسیاه و یا  کومدون‌های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح  پوست می‌باشند. هنگامی که سلول‌های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو در نزدیک به سطح پوست تجمع می‌کنند، دانه‌های سرسیاه تشکیل و به تدریج  بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می‌شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:  تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست  ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها)  استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست  رطوبت و آلاینده‌های زیست‌محیطی  استرس  آلرژی

 درمان‌ خانگی
برای حذف این دانه‌ها از روی پوست، نوارهای دارویی در برخی داروخانه‌ها فروخته می‌شوند که با چسباندن و سپس کندن آنها از روی پوست تا حدی از شر این دانه‌ها خلاص می‌شوید، ولی در صورت تمایل به استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی شیوه‌های متفاوتی نیز وجود دارند. میزان اثربخشی این روش‌ها در افراد مختلف متفاوت بوده و برای افرادی‌که پوست حساس و آسیب‌پذیر دارند توصیه نمی‌گردد.

مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

 روش‌های پیشگیری
قبل از اشاره به روش‌های پیشگیری ، باید گفت که علت اصلی ایجاد این لکه‌ها تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست ،مسدود شدن روزنه‌ها، همراه بازیادی تولید چربی در پوست است. بنابراین تمیز کردن صحیح پوست در پیشگیری از ایجاد آنها موثر است. هیچ‌گاه شب با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد پوست (بیشتر از روزی دوبار) نیز موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید دانه‌های سرسیاه می‌شود.

استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم نیز بسیار مهم است؛ به خصوص در افراد مستعد آکنه، زیرا موجب حذف سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود. همیشه آب زیادی بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای چرب و استفاده از کرم‌ها با پایه چرب را به‌طور کلی فراموش کنید. دوش آب گرم و بخار موجب شل شدن چربی محل و باز شدن روزنه‌های مسدود پوست می‌شود.

لایه‌برداری نیز روش خوبی برای کاهش تشکیل سلول‌های مرده پوست است. فقط توجه داشته باشید که لایه‌برداری باید ملایم باشد و حتماً زیرنظر افراد حرفه‌ای انجام شود و پس از انجام آن نیز به مراقبت‌های خاص پوستی نیاز خواهید داشت. دانه‌های سرسیاه و همچنین سرسفید پایه اصلی تشکیل آکنه و جوش هستند؛ بنابراین با خلاص شدن از آنها می‌توان از ابتلا به آکنه و جوش پیشگیری کرد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 84 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان مردان همیشه از انتظاراتی که از زنان دارند سخن می‌گویند و برخی از زنان هم می‌گویند توقع و انتظار دو طرفه است و نباید فقط زن از شوهر یا شوهر از زن توقع داشته باشد.  برخی از  انتظارات که مردان از زنان دارند بجا و برخی کمی غیر واقع بینانه است. همچنین برخی از این توقعات تا حدودی وابسته به جنسیت مردانه و بعضی هم وابسته به فرهنگ است.  از بین همه‌ توقعاتی که تقریبا مردان همه‌ کشورها از زنان دارند برخی را که به نظر خودم و از دیدگاه دانش روانشناسی‌، موجه‌تر و منطقی‌ترند انتخاب کرده‌ام تا در این مقاله نظرتان را به آنها جلب کنم. ای کاش مجله‌ای هم برای مردان بود تا توقعات زنان از آنها را برایشان بنویسم.به هر صورت‌، به این انتظارات توجه کنید:

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!!
با آن که زنان گمان می‌کنند درگوش کردن به حرفها و احساس دیگران مهارت دارند اما یکی از بزرگترین شکایت‌های مردها این است که زنان شنونده خوبی برایشان نیستند. احتمالا زنان به دلیل شناخت بیشتری که روی همجنسان خود دارند گوش شنواتری نسبت به شکایات یا درد دل‌های زن‌ها دارند ولی در مورد مردان‌، هنوز لازم است نکاتی را در نظر بگیرند‌. باید به گوش‌هایشان بگویند مانند یک طلبکار که به در خانه‌ کسی می‌رود تا پولش را بگیرد ، با مردان در ارتباط باشند.

بنابراین در زمان گوش دادن به حرف‌های همسرتان به این نکات دقت کنید:
هنگامیکه مرد مشغول ابراز افکار و احساسات خود است صحبت‌هایش را قطع نکنید. البته نشستن و حرف نزدن برای زن‌ها در این مورد سخت است چون آن‌ها هم دوست دارند احساسات خود را نشان دهند ولی اینکار به دلایل زیر مردها را ناراحت می‌کند:
مردها باید هنگام صحبت تمرکز کنند. خصوصا زمانی که دارند از احساسشان حرف می‌زنند. چون اینکار برایشان خیلی هم سخت است. قطع کردن صحبت مرد باعث می‌شود تمرکزش از بین برود.  مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساسشان را نظم دهند. اگر در این میان زن صحبت طولانی کند، مرد تمرکزش را از دست می‌دهد.  مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زنها دایره وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مساله حرف بزنند. اما اینکار مردها را گیج می‌کند.  مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آن‌ها گفته اید: باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم.
راه حل این است که بدون آنکه صحبت مرد را قطع کنید، فقط گوش دهید و مطمئن باشید که حرف‌هایش را تمام کرده. مثلا می‌شود پرسید: آیا مورد دیگری هم هست که بخواهی بگویی؟ بدین ترتیب تا آخر مطلب گوش شما همچنان طلبکار باقی می‌ماند.

گوشتان را طلبکار کنید!
هر زنی لازم است هنگامی که همسرش  می‌خواهد با احساسات خود  ارتباط برقرار کند‌، صبور باشد، عجله نکند و به او زمان لازم را برای این کار بدهد. توجه داشته باشید که معمولا وقتی مساله‌ ناخوشایندی پیش  می‌آید، احساسات انسان شش مرحله زیر را (به ترتیب) در مقابل این مساله طی می‌کند:
۱٫ خشم، سرزنش و انزجار ۲٫ رنجش، غم و یاس ۳٫ ترس، نگرانی و ناامنی ۴٫ تاسف، درک و پذیرش مسئولیت ۵٫ هدف، راه حل ۶٫  عشق، تحسین و بخشش

وقتی انسان از چیزی ناراحت می‌شود

با اولین سطح یعنی خشم و رنجش روبرو می‌شود ولی به‌تدریج این مراحل را طی می‌کند تا به پایین‌ترین نقطه برسد. درست مانند این که سوار آسانسور شده است. نکته مهم در این جا این است که زنان باید حواسشان باشد که آسانسور مردان در این مورد از زنها کندتر حرکت می‌کند. مردان اغلب مدت زیادی در هر کدام از این لایه‌ها می‌مانند و ابتدایی‌ترین لایه هم برایشان، خشمگین و معذب بودن است. این توقف طولانی در هر کدام از این سطوح زن‌ها را ناراحت می‌کند.

اما اگر زنی شناخت کافی روی مرد‌ها داشته باشد این احساس ناراحتی را با صبوری تحمل می‌کند تا همسرش هم بتواند عبور موفقی از بحران یا ناراحتی پیش آمده، داشته باشد. بنابراین اگر همسرتان به سختی در مورد احساسش صحبت می‌کند به او بیشتر زمان بدهید. چون اینکار برای او مثل صحبت کردن به زبان دوم است! اما بالاخره موفق خواهد شد. همچنین الگوی پیمودن طبقاتی احساسات را برای همسرتان  توضیح دهید. زن می‌تواند با سوال‌هایی مثل: چه چیزی تو را ناراحت کرده؟ یا از چه نگران هستی؟ و… او را به لایه‌های بعدی احساس راهنمایی کند. اما این کار طبیعتا باید با صبر و استقامت کافی انجام شود.

یادتان باشد، مردها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند !!! 1x1.trans برای شناخت بیشتر مردان
مردها انتظار دارند زن‌ها بدانند که هر مردی از اشتباه کردن متنفر است! و بعید است اشتباه کند!
وقتی زنی با سادگی  و خیرخواهی به همسرش پیشنهادی می‌دهد یا اطلاعاتی به او می‌دهد، آن مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او می‌گوید «تو بدی، تواشتباه می‌کنی، تو بی‌کفایتی». مثلا اگر راه را گم کنند و زن بگوید
«از کسی آدرس را سوال کن» مرد اینطور برداشت می‌کند که زن به او گفته «تو نادانی  و نمی‌توانم به تو اعتماد کنم» یا مثلا اگر زن بگوید «عزیزم  کمی آرامتر عمل کن» مرد اینطور می‌شنود که «تو بلد نیستی چکار کنی» !
این برداشت‌ها باعث می‌شود که زنها از مردها بترسند و سعی کنند دائم مراقب گفتارشان باشند تا سوء‌تعبیر نشود.
روانشناسان می‌گویند در مورد اینکه چرا مردها فکر می‌کنند که باید همیشه حق با آنها باشد باید به کودکی آنها رجوع شود. اکثر مردها آموزش دیده‌اند که دنیای بیرون خود را کنترل کنند، چون متاسفانه  از کودکی به آنها گفته شده ارزش آنها معادل موفقیت‌هایی است که به دست می‌آورند. مثلا اغلب به پسر بچه‌ها گفته شده «چون باغچه را خوب بیل زدی و آشغال‌ها را جمع کرده‌ای این پول مال تو».
به همین دلیل، بسیاری از مردها اعتماد به نفس و موفقیت‌هایشان را با هم یکسان می‌گیرند. آنها فکر می‌کنند خودشان  باید بدانند که کار درست کدام است بنابراین در اغلب موارد ، نصیحت‌های یک زن را به عنوان نشانه‌ای از بی اعتمادی او نسبت به خود می‌بینند.

برای حل این موضوع به این توصیه‌ها توجه کنید:
از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در مرد می‌شود خودداری کنید. مثلا اگر راه را گم کرد نگویید تو همیشه حواس‌پرتی و… بلکه مثلاً بگوییم این خیابان‌ها گیج کننده هستند و اگه از کسی بپرسیم بهتر راه را پیدا می‌کنیم. در واقع در مورد شخصیت و توانایی‌های یک مرد  نظر ندهیم و تنها احساس خود را بیان کنیم. مثلا نگوییم تو به خاطر این کار مرد بدی هستی فقط بگوییم که این کار تو مرا ناراحت می‌کند یا می‌رنجم یا… ضمنا باید حتما به او بگویید که به او اعتماد دارید. البته منظور این نیست که هرگز به او بازخورد  منفی ندهید. اگر او با شما بدرفتاری کرده و شما را رنجانده، نباید نگران این باشید که بازخورد  شما را چگونه معنا می‌کند بلکه باید بطور سالمی ابراز وجود کنید و شرایط و وضعیت خود را برایش توضیح دهید.  اگر رفتاری حاکی از بی اعتمادی به او نشان دادید که باعث ناراحتی همسرتان شد، حتما با او  صحبت کنید و نظرش را بخواهید. برایش توضیح دهید که نمی‌خواهید تقصیرها را به گردنش بیاندازید بلکه می‌خواهید با او همکاری کنید. هر وقت امکانش را دارید همسرتان را تایید کنید و از قابلیت‌هایش تعریف کنید. حتی اگر برای کارهای ساده روزمره مثل خرید کردن یا رفتن سر کار باشد. اما دروغ نگویید و او را به خاطر قابلیت‌هایی که واقعا حائز آنهاست تایید کنید. برای موفقیت بیشتر در روابط همسرانه لازم است هر دو طرف همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسند و تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را که با همدیگر دارند کشف کنند. وگرنه زندگی برایشان شیرین نخواهد بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 83 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)
 

ناسا در حال کار بر روی یک سیستم پرینت 3 بعدی است که به کمک آن بتوان اقدام به تولید غذا کرد. این سازمان برای این پروژه 125 هزار دلار در اختیار یک مهندس مکانیک قرار داده، تا نمونه اولیه این دستگاه را تولید نماید.

ناسا امیدوار است که این اختراع بتواند مشکل تامین غذای فضانوردارن را در طی سفر های طولانی بر طرف نماید. البته مهندس پروژه دیدگاهی دیگر دارد و امیدوار است با این اختراع، علاوه بر خواسته های ناسا بتواند معضل کمبود غذا در کشور های بحران زده را نیز حل نماید.

ایده این قضیه بدین ترتیب است که بتوان با استفاده از کارتریج های پودری، بلوک های تشکیل دهنده غذا را ایجاد کرد. با ترکیب بلوک های مختلف، طعم های متفاوت و دامنه گسترده ای از غذاها را می توان ساخت. این کارتریج ها عمری 30 ساله دارند و برای یک سفر فضایی طولانی، کاملا مناسب هستند. نرم افزار این پرینتر اوپن سورس است، و سخت افزار آن نیز بر اساس پرینتر سه بعدی RepRap Mendel طراحی خواهد شد.

nasa-food-printer.jpg

ابداع کننده این پروژه، در ابتدا توانست نظر ناسا را با پرینت سه بعدی یک تکه شکلات جلب نماید، و هم اکنون پس از جذب بودجه لازم، می خواهد تولید پیتزا را در دستور کار خود قرار دهد. ظاهرا پرینتر ابتدا خمیر را پرینت می گیرد و تا زمانی که این لایه پخته شود، به تولید سس گوجه فرنگی می پردازد. جالب است بدانید که بر روی این پیتزا خبری از سوسیس و کالباس نخواهد بود و تنها لایه ای از پروتئین روی آن نقش می بندد. پس حداقل در فاز های اولیه این پروژه، فکر پیتزای پپرونی را بهتر است از ذهن خود بیرون کنید.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 117 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

مصطفی لعل شاطری: شاید شما هم در اطراف خود افراد زیادی را دیده اید که از صبح تا شب مشغول کار و کسب درآمد هستند (که اگر این درآمد حلال باشد احسنت بر آن ها ولی اگر چنانچه شبهه ناک و حرام باشد باید از آن پرهیز نمود!)، و با اینکه درآمدی چند میلیونی دارند اکثراً نیز از وضع خود نالان هستند، ولی دلیل این امر را خود آن ها نیز نمی دانند.

شاید باورتان نشود ولی چنانچه اندکی مال حرام وارد زندگی فردی گردد تأثیرات بسیار سویی بجا می گذارد به نحوی که مرحوم آیت الله بهجت همواره در سلسله جلسات درس خود بر این امر تاکید کرده می فرمودند: دلیل عقب ماندگی افراد در زندگی این است که اموال شبهه ناک مصرف می کنند، و مال شبهه ناک، ایجاد تردید و شبهه می کند، و به قدر ضرورت به نان خالی اکتفا نمی کنند. این هاست که در کسب ایمان و یقین و توفیق در بدست آوردن برکات اثر دارد، لذا بعضی از علما خودشان در خانه نان تهیه می کردند، تا از جهت طهارت و حلیت آن مطمئن باشند. این را بدانید تصرف در مالی که صاحب آن راضی نیست و مصرف کردن آن، در علمیات و عملیات ما اثر می گذارد!

ناصرالدین شاه به مرحوم کنی (عالم بزرگ، ملاعلی تهرانی کنی 1220- 1306) خیلی احترام می گذاشت، لذا او را از پرداخت مالیات معاف کرده بود. ولی مرحوم کنی به او گفت: خواهش می کنم دستور دهید از املاک ما هم مالیات بگیرند! و مقصودش این بود که از هر جا کم کنند، به دیگران می افزایند، و از ما که مالیات نمی گیرند، به جای آن از دیگران بیشتر می گیرند.

آیت الله بهجت همچنین می فرمودند: علمای ما، در مصرف قناعت می کردند و به دیگران رسیدگی می کردند. اما ما راهی را می رفتیم و می رویم که نه به خودمان پرداختیم، و نه به دیگران رسیدگی کردیم؛ بلکه در اثر قناعت نکردن و غَور در مادیات و تجملات زندگی همیشه مقروض هستیم. قرض در حقیقت مغلول کردن (در زنجیر و بند کردن خود) است، خدا می داند که انسان چه قدر باید تلاش کند و از کجا بیاورد، تا قرضش را ادا نماید!

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

ما امروزه خانه های بزرگتر اما خانواده های کوچکتر داريم؛ راحتی بيشتر
اما زمان کمتر
مدارک تحصيلی بالاتر اما درک عمومی پايين تر ؛ آگاهی بيشتر اما قدرت
تشخيص کمتر داريم

متخصصان بيشتر اما مشکلات نيز بيشتر؛ داروهای بيشتر اما سلامتی کمتر

بدون ملاحظه ايام را می گذرانيم، خيلی کم می خنديم، خيلی تند رانندگی می
کنيم، خيلی زود

عصبانی می شويم، تا ديروقت بيدار می مانيم، خيلی خسته از خواب برمی خيزيم، خيلی کم

مطالعه می کنيم، اغلب اوقات تلويزيون نگاه می کنيم و خيلی بندرت دعا می کنيم

چندين برابر مايملک داريم اما ارزشهايمان کمتر شده است. خيلی زياد صحبت
مي کنيم، به اندازه

کافی دوست نمي داريم و خيلی زياد دروغ می گوييم
زندگی ساختن را ياد گرفته ايم اما نه زندگی کردن را ؛ تنها به زندگی
سالهای عمر را افزوده ايم

و نه زندگی را به سالهای عمرمان

ما ساختمانهای بلندتر داريم اما طبع کوتاه تر، بزرگراه های پهن تر اما
ديدگاه های باريکتر
بيشتر خرج می کنيم اما کمتر داريم، بيشتر می خريم اما کمتر لذت می بريم

ما تا ماه رفته و برگشته ايم اما قادر نيستيم برای ملاقات همسايه جديدمان
از يک سوی خيابان به

آن سو برويم
فضا بيرون را فتح کرده ايم اما نه فضا درون را، ما اتم را شکافته ايم اما
نه تعصب خود را
بيشتر مي نويسيم اما کمتر ياد مي گيريم، بيشتر برنامه مي ريزيم اما کمتر
به انجام مي رسانيم

عجله کردن را آموخته ايم و نه صبر کردن، درآمدهای بالاتری داريم اما اصول
اخلاقی پايين تر


کامپيوترهای بيشتری مي سازيم تا اطلاعات بيشتری نگهداری کنيم، تا رونوشت های بيشتری

توليد کنيم، اما ارتباطات کمتری داريم. ما کميت بيشتر اما کيفيت کمتری داريم

اکنون زمان غذاهای آماده اما دير هضم است، مردان بلند قامت اما شخصيت های
پست، سودهای

کلان اما روابط سطحی

فرصت بيشتر اما تفريح کمتر، تنوع غذای بيشتر اما تغذيه ناسالم تر؛ درآمد
بيشتر اما طلاق

بيشتر؛ منازل رويايی اما خانواده های از هم پاشيده

بدين دليل است که پيشنهاد مي کنم از امروز شما هيچ چيز را برای موقعيتهای
خاص نگذاريد،

زيرا هر روز زندگی يک موقعيت خاص است

در جستجو دانش باشيد، بيشتر بخوانيد، در ايوان بنشينيد و منظره را تحسين
کنيد بدون آنکه

توجهی به نيازهايتان داشته باشيد

زمان بيشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانيد، غذای مورد علاقه تان را
بخوريد و جاهايی را

که دوست داريد ببينيد

زندگی فقط حفظ بقاء نيست، بلکه زنجيره ای ازلحظه های لذتبخش است

از جام کريستال خود استفاده کنيد، بهترين عطرتان را برای روز مبادا نگه
نداريد و هر لحظه که

دوست داريد از آن استفاده کنيد

عباراتی مانند "يکی از اين روزها" و "روزی" را از فرهنگ لغت خود خارج
کنيد. بياييد نامه

ای را که قصد داشتيم "يکی از اين روزها" بنويسيم همين امروز بنويسيم

بياييد به خانواده و دوستانمان بگوييم که چقدر آنها را دوست داريم. هيچ
چيزی را که مي تواند

به خنده و شادی شما بيفزايد به تاُخير نيندازيد

هر روز، هر ساعت و هر دقيقه خاص است و شما نميدانيد که شايد آن مي تواند آخرين لحظه

باشد


اگر شما آنقدر گرفتاريد که وقت نداريد اين پيغام را برای کسانيکه دوست
داريد بفرستيد، و به

خودتان مي گوييد که "يکی از اين روزها" آنرا خواهم فرستاد، اگر تا ابد هم
زنده باشيد هرگز نخواهيد فرستاد!

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 98 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 


فرشته ها میتوانند مرد هم باشند
 
 
به سلامتی اون پدری که هنگام تراشیدن موی کودک مبتلا به سرطانیش گریه ی فرزندش رو دید
ماشین رو داد به دستش در حالی که چشمانش پر از گریه بود گفت : حالا تو موهای منو بتراش !

به سلامتی پدری که نمی توانم را در چشمانش زیاد دیدیم ولی از زبانش هرگز نشنیدم ...!!!
 به سلامتی پدری که طعم پدر داشتن رو نچشید ،اما واسه خیلی ها پدری کرد
به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش ،
اما بچه اش خجالت میکشه به دوستاش بگه این پدرمه !
سلامتی اون پدری که شادی شو با زن و بچش تقسیم میکنه اما غصه شو با سیگار و دود سیگارش . . .
به سلامتی پدری که کفِ تموم شهرو جارو میزنه که زن و بچش کف خونه کسی رو جارو نزنن..
همیشه مادر را به مداد تشبیه میکردم ، که با هر بار تراشیده شدن، کوچک و کوچک تر میشود…
ولی پدر ...
یک خودکار شکیل و زیباست که در ظاهر ابهتش را همیشه حفظ میکند
خم به ابرو نمیاورد و خیلی سخت تر از این حرفهاست
فقط هیچ کس نمیبیند و نمیداند که چقدر دیگر میتواند بنویسد …
پدرم هر وقت میگفت "درست میشود" ... تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت...!
وقتی پشت سر پدرت از پله ها میای پایین و میبینی چقدر آهسته میره ، میفهمی پیر شده !
وقتی داره صورتش رو اصلاح میکنه و دستش میلرزه ، میفهمی پیر شده !
وقتی بعد غذا یه مشت دارو میخوره ، میفهمی چقدر درد داره اما هیچ چی نمیگه...
و وقتی میفهمی نصف موهای سفیدش به خاطر غصه های تو هستش ، دلت میخواد بمیری
پدرم ،تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته هاهم میتوانند مرد باشند ! به سلامتی هرچی پدره
خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گرددبه سلامتی هرچی پدره
-----------------
بیاییم با هم عهد بندیم از این پس:
هر فرد زحمتکشی میبینیم
اون رو به عنوان فرشته ای
که
پشتوانه محکم فرزندانش است,
احترام کنیم: این فرشته شاید:
 یک کارگر ساده باشد
یک کارگر شهرداری باشد
یک دستفروش باشد
یک پرستار باشد
و هر چه که هست
یک فرشته هست



ارزش این متن به انتشار آن است



 

تعداد صفحات : 35

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 155
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 441
  • بازدید ماه : 348
  • بازدید سال : 18,434
  • بازدید کلی : 232,832