loading...
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یولو نخستین گوشی هوشمند اینتل برای قاره‌ی سیاه 0 358 poria
زوج های مقوی 0 210 poria
اگر عمر دوباره داشتم 0 227 poria
مفهوم سرعت شاتر در دوربین عکاسی چیست؟ 0 256 zemeston
شاتر و دیافراگم 0 324 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نیوزلند 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ماداگاسکار 0 290 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نروژ 0 318 poria
فقط دخترا 0 281 zemeston
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طبیعت دوست داشتنی 0 252 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه بنفش ارغوانی 0 304 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه طلایی 0 240 poria
دوربین، لنز و همه چیز درباره عکاسی دیجیتال 0 282 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه ترکیه 0 296 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کنیا 0 272 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه مصر 0 255 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه هند 0 246 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه کاستاریکا 0 273 poria
تصاویری منتخب از پوریا - مجموعه نمناک 0 250 poria
۱۰ نکته در مورد عکاسی با IPHONE 0 249 poria
دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 148 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

موسسه تحلیل بازار موبایل Flurry در تازه ترین گزارش خود درباره بازار موبایل دنیا، آمار میزان پذیرش اندروید و iOS در کشورهای مختلف را منتشر کرد. 

از نظر تعداد ابزارهای فعال مجهز به اندروید و آی او اس، هنوز آمریکا با ۱۶۵ میلیون دستگاه در رتبه اول قرار دارد و چین با ۱۲۸ میلیون دستگاه فعال، مقام دوم را از آن خود کرده است. و البته با اختلاف فراوان، و ۳۱ میلیون دستگاه اندرویدی و iOS فعال، انگلیس در مقام سوم قرار گرفته است. کره جنوبی و ژاپن هم با ۲۸ و ۲۲ میلیون ابزار اندرویدی و آی او اس جایگاه های چهارم و پنجم را تصاحب کرده اند. 

اما بخش جذاب داستان اینجا است که از نظر سرعت رشد بازار اندروید و آی او اس، چین رتبه اول را از آن خود کرده و بازار فروش این محصولات طی بازه زمانی یک ساله، رشد ۴۰۱ درصدی را در این کشور نشان می دهد. مقام دوم جدول رده بندی سرعت رشد بازار اسمارت فون اندروید و iOS هم با رقم ۲۷۹ درصد به شیلی می رسد. البته Flurry در گزارش خود به شیوه جمع آوری این اطلاعات و پلتفرم مورد استفاده اش اشاره نکرده است و همچنین میزان رشد این دو سیستم عامل را به صورت جداگانه قید نکرده. اما طبق جداول و نمودارها می دانیم که برزیل با رشد ۲۲۰ درصدی، آرژانتین با رشد ۲۱۷ درصدی و ایران با رشد ۱۹۶ درصدی در مقام های سوم تا پنجم ایستاده اند. 

به نظر می رسد که زمان تمرکز منطقه ای غول های بزرگ تکنولوژی به سر آمده و اکنون دیگر پرداختن به بازارهای اروپا و آمریکا پاسخگوی پیشرفت اقتصادی این شرکت ها نخواهد بود. بلکه آنها باید با یک نگاه بین المللی به عرضه مناسب تر محصولات شان در تمام دنیا بیاندیشند.

 

TopCountries_byActiveDevices-resized-600-520x398-001-narenji-ir.jpg

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 163 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

نمایشگاه IFA یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اختصاصی برای صنایع، لوازم خانگی و فناوری است که در شهر برلین آلمان برگزار می شود. نمایشگاه امسال نیز به زودی کار خودش را آغاز خواهد کرد و شرکت های کوچک و بزرگ از سراسر جهان به معرفی جدیدترین دستاوردها و محصولات می پردازند. 

این نمایشگاه که از سال ۱۹۲۴ شروع به کار کرده، محلی برای معرفی بسیاری از فناوری های جدید و پیشگام بوده و همیشه تازه های متفاوت و جالبی در آنجا می بینیم. 

کافی است مانند گذشته همراه با نارنجی باشید تا بدانید امسال چه اخبار و گجت های داغی در IFA 2012 معرفی می شود. طی روزهای آینده با پوشش ویژه این نمایشگاه با شما خواهیم بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 175 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

سخت افزار - توصیه می شود برای پاک کردن سطح دیسک سی دی یا دی وی دی از پاک کننده های استاندارد در بازار استفاده شود.

 

نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.

تمیز کردن از داخل شعاع دیسک به سمت بیرون باید انجام گیرد در غیر این صورت به سی دی یا دی وی دی آسیب می رسد.

 

 

پاک کردن دیسک با آب کار نا صحیحی نیست و در منبعی ذکر نشده که پاک کردن با آب خطاست، منتها باید قبل از قرار دادن دیسک در درایو به طور کامل خشک شده باشد.

همچنین استافده از پارچه کتان نرم که خش ایجاد نمی کند نیز توصیه شده است. اما هر نوع دستمال زبر که ممکن است ایجاد خش روی دیسک کند، توصیه نمی شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 168 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)
The_Nightmare

بَختَک حالت اختناق و سنگینی است که گاهی در خواب به انسان دست می‌دهد، رؤیای وحشتناک توأم با احساس خفقان و سنگینی بدن که انسان را از خواب می‌پراند. خفتک، خفتو، برفنجک، درفنجک و فرنجک و فدرنجک و برغفج و برخفج و خفج و فرهانج و کرنجو ، سکاچه و تپتپو هم گفته شده به عربی ...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 149 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

بی‌ادب‌ترین و مؤدب‌ترین مردم جهان کدامند؟

 

نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد که فرانسوی‌ها بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها مؤدب‌ترین ملل جهان به شمار می‌آیند.

 

در این نظرسنجی فرانسوی‌ها با در اختیار داشتن ۱۹درصد آرا از سوی همسایگان اروپایی خود، گستاخ‌ترین شهروندان جهان به‌ویژه در هنگام برخورد با گردشگران خارجی شناخته شدند.

بر این اساس رده‌های دوم و سوم بی‌ادب‌ترین ملت‌های جهان را روس‌ها و انگلیسی‌ها در اختیار دارند؛ آلمانی‌ها نیز در رتبه چهارم قرار گرفتند.

یکی از نکات جالب در این نظرسنجی قرار گرفتن چینی‌ها در رده پنجم بی‌ادب‌ترین‌ها بود که کاملا با چهره شناخته شده این کشور در سطح بین‌المللی متفاوت است.

کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان و ترکیه رده‌های ششم تا دهم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند و در سوی دیگر شهروندان برزیلی و فیلیپینی نیز مودب‌ترین‌ها شناخته شدند.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 167 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

وب سایت فارسی زبان برای دانلود ها | www.4downloads.ir

 

این مقاله فقط جنبه طنز و سرگرمی دارد و قصد توهین به شخص خاصی ندارد.

 

 

 

 

۱٫ همیشه سر خود را با تیغ بتراشید. طبق قانون بقای ماده، اگر مویی درنیاید، چیزی هم برای ریختن نخواهد بود. با این تمهید دیگر کچل نمی‌شوید؛ فقط تمام عمر بی‌مو خواهید بود...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 233 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

نحوه مشاهده صورت‌حساب تلفن با پیامک و اینترنت

وب سایت فارسی زبان برای دانلود ها | www.4downloads.ir

چندی است که دریافت صورت‌حساب و قبوض تلفن همراه از طریق پیامک متداول شده است و مشترکان اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با ارسال پیامک به شماره های مشخص شده از مبلغ قبض خود مطلع شوند...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 153 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

سخنرانی ونه گات در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه MIT :لطفا كرم ضد آفتاب بماليد!  

اگر ميخواستم براي آينده ي شما فقط يك نصيحت بكنم، ماليدن كرم ضد آفتاب را توصيه ميكردم. آثار مفيد و دراز مدت كرم ضد آفتاب توسط دانشمندان ثابت شده است، در حالي كه ساير نصايح من هيچ پايه و اساس قابل اعتمادي جز تجربه هاي پر پيچ و خم شخص بنده ندارند. ... اينك اين نصايح را خدمتتان عرض ميكنم...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 138 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

آیا می دانید رمز رسیدن به موفقیت و پیشرفت چیست؟

 

همه ارتباط برقرار می‌کنند اما این‌که یاد بگیرید چطور خوب ارتباط برقرار کنید نیازمند داشتن مهارت است. برای این‌که در کار و تجارت موفق شوید (یا هر عرصه دیگر از زندگی)، باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی را خوب یاد بگیرید. برای بعضی‌ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی‌‌ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن‌ هستند و ...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 121 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

 ماسک محبوب تظاهرات جهانی

ماسک محبوبی که این روزها به نماد تظاهرات مختلف بدل شده و معترضان اروپایی از آن برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی استفاده می کنند و آمریکایی ها آن را برای شرکت در تظاهرات علیه قوانین موجود به کار می برند، ریشه در یک کتاب مصور دارد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از واشنگتن پست، این نقاب که در فیلم «وی فور وندتا» یا «الف مثل انتقام» به کار رفت، نقاب گای فاکس (۱۶۰۶-۱۵۷۰) انگلیسی است که یکی از طراحان نقشه ای است که قصد انفجار پارلمان انگلیس و کشتن شاه جیمز را در ۵ نوامبر ۱۶۰۵ ریخته بود.

«آلن مور» نویسنده مجموعه کتاب مصور «وی فور وندتا» این نقاب را تصویر کرده و شخصیت خود را با الهام از گای فاکس در شهر لندن در حالی تصویر می کند که تلاش دارد تا با استفاده از مفاهیم مذهب کاتولیک ، توجه مردم را به خود جلب کند و آن‌ها را علیه حکومت مستبد و فاسد برانگیزاند.

کتاب «وی فور وندتا» نخستین بار در سال ۱۹۸۲ منتشر شد و این ماسک وقتی به عنوان نماد تظاهرات شناخته شد، برای همه مردم جهان به عنوان اثری آشنا درآمد. گای فاکس با زدن این نقاب بر چهره اش عملیات خرابکارانه اش را اجرا می کرد. این نقاب در فیلمی که در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی برادران وارنر ساخته شد نیز استفاده شد. به نظر مور جنبه های رمانس و تئاتری نهفته در این ماسک موجب شده تا این روزها به عنوان نماد تظاهرات شناخته شود.

تصویرگری مجموعه ۱۰ جلدی مصور «آلن مور» را «دیوید لوید» انجام داده بود و داستان کتاب در آینده ای بین دهه ۸۰ و ۹۰ قرن بیستم در انگلستان می گذرد. در نبردی که در این کتاب درمی گیرد بیشتر دنیا درگیر و نابود می شود.

نخستین جلد از این مجموعه به صورت سیاه و سفید در سال ۱۹۸۲ در بریتانیا منتشر و به سرعت با استقبال مردم روبه رو شد. استقبال از این مجموعه به حدی بود که کمپانی های انتشاراتی متعدد برای انتشار قسمت های بعدی این داستان با هم وارد رقابت شدند و سرانجام در سال ۱۹۸۸ همه مجموعه از جمله قسمت نخست به صورت رنگی چاپ و منتشر شد. این مجموعه در آمریکا از سوی انتشارات ورتیگو به زیرچاپ رفت.

«وی» شخصیت اصلی این مجموعه آنارشیستی است که هر وقت ظاهر می شود، این ماسک را برچهره دارد.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 118 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

«پاورقی‌های غزه» اثر جو ساکو

دنی ویلنوف کارگردان صاحب نام کانادایی به زودی داستان پرخواننده «پاورقی‌های غزه» اثر جو ساکو را به صورت فیلم سینمایی انیمیشن به سینما می‌برد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مجله فیلم فرانسه، سال ۲۰۰۹ داستان مصور «پاورقی‌های غزه» نوشته جو ساکو در آمریکا به بازار آمد که یکسال پس از آن توسط سیدونی فان دن دریس با عنوان «غزه ۱۹۵۶: بر حاشیه تاریخ» به فرانسوی ترجمه و منتشر شد.

جو ساکو روزنامه‌نگار، نویسنده و تصویرساز آمریکایی اهل جزیره مالت در این اثر داستانی دو جنایت وحشیانه عوامل رژیم صهیونیستی در خان یونس و رفح در سال ۱۹۵۶ را با تصویر و کلام روایت کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی سازمان ملل متحد دو جنایت نیروهای متجاوز اسراییلی به کرانه غزه اولی روز ۳ نوامبر ۱۹۵۶ به کشته شدن ۲۷۵ فلسطینی در خان یونس و ده روز بعد روز ۱۲ نوامبر به قتل ۱۱۱ فلسطینی در گذرگاه رفح منجر شده بودند.

دنی ویلنوف کارگردان کانادایی که امسال با فیلم «پاره‌های آتش» در جمع نامزدهای بهترین فیلم خارجی جشنواره سینمایی سزار فرانسه قرار گرفته، ساخت این انیمیشن را در مؤسسه سینمایی «خواهی دید» در پاریس آغاز کرده که گزیده کوتاهی از آن را هم خلال برپایی جشنواره داستان مصور آنگولم امسال به نمایش گذاشت.

کتاب ۴۲۴ صفحه‌ای «غزه ۱۹۵۶» نوشته جو ساکو جوایز بهترین داستان مصور فرانس اینفوی ۲۰۱۱ و جایزه نگاهی به دنیا در جشنواره آنگولم ۲۰۱۱ را هم در کشور فرانسه از آن خود کرده بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 121 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

گنجینه ای از کتاب های کمیک که توسط یک فرد با ذوق آمریکایی در سنین کودکی خریداری شده بود در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۵/۳ میلیون دلار به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیندپرس، این مجموعه حیرت انگیز شامل ۳۴۵ نسخه از محبوب ترین نسخه های کتاب های مصور در جهان، از جمله شماره ۲۷ از کمیک های کارآگاه است که در آن بتمن برای نخستین بار ظاهر شد. این نسخه که در سال ۱۹۳۹ به قیمت ۱۰ سنت چاپ شده بود ، در مقام اول این حراجی به قیمت ۵۲۳ هزار دلار به فروش رسید.

این گنجینه زمانی به جمع کننده کتاب های کمیک یعنی بیلی رایت تعلق داشت و گنجینه مهم کودکی او بود ، بعد از مرگ او در سال ۱۹۹۴ این مجموعه دست نخورده تا به امروز در زیرزمین خانه او در ویرجینیا باقی ماند.

مایکل رورر که نوه خواهر رایت است و این مجموعه را در حین تمیز کردن خانه او بعد از مرگ عمه اش پیدا کرده می گوید: قیمتی که بر این کتاب ها گذاشتند بی نظیر است. رایت درباره این مجموعه با هیچ یک از اعضای خانواده اش صحبت نکرده بود . یکی دیگر از کتاب های ارزشمند این مجموعه نسخه اول کمیک های اکشن از سال ۱۹۳۸ است که برای نخستین بارسوپرمن در آن ظاهر می شود. این نسخه که یکی از ۱۰۰ کتابی است که آن زمان منتشر شد و از آن زمان تاکنون سالم مانده، در حراجی به قیمت ۱۹۰ هزار دلار به فروش رفت.

ارزش این مجموعه به این دلیل بالا بود که توسط پسر نوجوانی تهیه شده بود که می دانست در چه زمانی باید چه کتابی را بخرد. لون آلن که از مسوولان این حراج بود و بر آن نظارت داشت می گوید: این مجموعه واقعا جایی خاص در تاریخ مجموعه کتاب های مصوردارد . این یکی از آن مجموعه هایی است که مردم فکر می کنند دیگر وجود ندارند.

برای این مجموعه پیش از این که زیر چکش حراج برود، ۵/۲ میلیون دلار ارزش گذاشته شده بود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 162 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

تاسیس موزه‌ای برای نخستین مترجم آلمانی میکی ماوس و دانالد داک

دکتر اریکا فوکس نخستین مترجم داستان های میکی ماوس به زبان آلمانی صاحب موزه‌ای شخصی در شهر «شوارتسن باخ آن در زاله» واقع در ایالت بایرن می شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 123 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

کتاب مصور مکس پین

راک استار گیمز با همکاری کمپانی مارول، قصد دارند تا یک کتاب مصور دیجیتالی سه قسمتی را بر مبنای بازی «مکس پین ۳» که در دست تولید است، منتشر کنند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اینگیم، داستان این کتاب توسط دن هاوزر نوشته می شود که یکی از موسسان کمپانی راک استار است. در این راه «سام لیک» که داستان اصلی بازی مکس پین و دنباله آن را نوشته نیز با او همکاری می‌کند.

کار تصویرپردازی این مجموعه را هم فرناندو بلانکو که کارهای متعددی برای مارول انجام داده، برعهده گرفته است. او بیش از هر چیز برای خلق تصاویر کتاب‌های مارول شناخته شده و قرار است تصویرپردازی کتاب مصور مکس پین ۳ را نیز انجام دهد.

این داستان ها بر ماجراهایی که منجر به بروز ماجراهای بازی یک و دو شد، تمرکز دارد. در زمان انتشار دو بازی قبلی مکس پین نیز کتاب های مصور آن‌ها همزمان به بازار آمده بودند.

کتاب مصور جدید با عنوان «پس از سقوط» ظرف چند هفته آینده منتشر می شود و به صورت رایگان از طریق وب سایت مکس پین ۳ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

مکس پین یک بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این بازی داستان زندگی یک پلیس نیویورکی است که بعد از ظهر یک روز بی فرجام، هنگام بازگشت به خانه‌اش متوجه می‌شود که همسر و فرزند نوزادش توسط افرادی معتاد به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند. مکس در جریان بازی، در پی شناسایی و انتقام از مسببان قتل خانواده اش به معتادان جنایتکاری بر می‌خورد که تحت تأثیر ماده‌ای به نام “V” به این اعمال وحشیانه دست می‌زنند. در پی جستجوهای بیشتر، او متوجه می‌شود که ماده “V” نتیجه یکی از پروژه‌های سری ارتش آمریکا است

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 154 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

مروری بر فیلم های اقتباسی از کتاب های کمیک هالک (  Hulk )

 

 

پوستر فیلم هالک

تهیه و ترجمه : خط و رنگ

عنوان فیلم : هالک ( Hulk )
سال تولید : ۲۰۰۳
کارگردان : Ang Lee
ژانر فیلم : درام ، اکشن...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 116 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

نامزدهای دریافت برترین آثار مصور

کتاب های مصور کمپانی مارول و دی سی با نامزد شدن در ۱۱ رشته، بیشترین شانس بردن جوایز صنعت کتاب مصور ویل آیزنر ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی، جایزه ویل آیزنرکه هر سال در مراسم جشن بین المللی کمیک – کان در ساندیگو اهدا می شود، برترین آثار حوزه کتاب مصور را معرفی می‌کند.
در این دوره خانه نشر مستقل دارک هورس با ۱۰ نامزدی و انتشارات فرست سکند و ان.بی.ام هر یک با ۶ نامزدی جایگاه بعدی را اشغال کرده اند.

یکی از کتاب‌هایی که بیش از دیگر کتاب‌های مصور نامزد دریافت جایزه شده است کتاب «آملیا رولز: معنی زندگی … و دیگر اقلام» نوشته جیمی گانلی است که نامزد دریافت بهترین کتاب مصور برای کودکان شده است.
«بعضی روزهای شاد» نوشته مایکل چاکت نامزد دریافت بهترین گلچین، «مارزی: یک خاطره» نوشته مارزنا سووا در بخش بهترین کتاب غیر داستانی و «پارک ریچارد استارک» نوشته داروین کوک در بخش بهترین آلبوم نامزد دریافت جایزه شده‌اند.
جوایز ویل آیزنر که برای گرامیداشت این هنرمند خلاق و آفریننده کمیک استریپ «روح» اهدا می شود، هر سال به بهترین کتاب‌های مصور و هنرمندان خالق آنها اهدا می‌شود.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 195 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

 


ویژگی های فنی کمیک استریپ - قسمت هشتم : شخصیت پردازی، نور و رنگ

مرتضی اسماعیلی سهی از تصویرگران خوب کتاب کودک و نوجوان است. کتاب « برگها »ی او جایزه اول نمایشگاه بولونیای ایتالیا – مهمترین و بزرگترین نمایشگاه کتاب کودک جهان – را از آن خود کرد. همچنین کتاب دیگر او ( ببین با برگ چه کردم! – Look what I did with leaf ) در امریکا، کانادا و مکزیک به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به طبع رسیده است. ایشان کارشناس ارشد رشته انیمیشن و مدرس دانشگاه است...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 201 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

مروری بر فیلم های اقتباسی از کتاب های کمیک
چهار شگفت انگیز: رستاخیز موج سوار نقره ای Fantastic Four Rise of the Silver Surfer

 

فیلم چهار شگفت انگیز - سوار بر موج سوار نقره ای

 

تهیه و ترجمه : خط و رنگ

عنوان فیلم : چهار شگفت انگیز: رستاخیز موج سوار نقره ای
( Fantastic Four Rise of the Silver Surfer )
سال تولید : ۲۰۰۷
کارگردان : Tim Story
نویسنده : Don Payne و Mark Frost...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 178 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

کتاب جنگل فیلم می شود

یک بار دیگر داستان مشهور «کتاب جنگل» بر پرده سینما به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، این بار قرار است «استیو کلاوز» به تهیه کنندگی کمپانی وارنر برادرز، کار ساخت یک فیلم سینمایی با اقتباس از «کتاب جنگل» رودیارد کیپلینگ را انجام دهد.

کلاوز پیش از این کار نوشتن و ساختن مجموعه «هری پاتر» را انجام داده و سودی ۲ میلیارد دلاری برای این کمپانی ایجاد کرده است. این در حالی است که «کتاب جنگل» را پیش از این کمپانی دیسنی در قالب انیمیشن به روی صفحه بزرگ سینماها برده بود.

موگلی، شیرخان و بالو چهره های شناخته شده و محبوب کتاب جنگل هستند. این قصه که در قرن نوزدهم می‌گذرد در سال ۱۹۶۷ به فیلمی انیمیشنی تبدیل شد که بهترین فیلم اقتباسی از این اثر کیپلینگ بود. انتظار می رود فیلم کلاوز وجه تاریک‌تر داستان کتاب جنگل را عیان کند.

این استودیو قرار است فیلمی نیز با اقتباس از کتاب قبرستان نیل گیمن بسازد که یادآور دوباره داستان «کتاب جنگل» است.

کلاوز که بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس شناخته می‌شود، نویسنده و کارگردان آخرین پروژه وارنر برادرز خواهد بود. قرار است در این فیلم یک بازیگر نقش موگلی را بازی کند و حیوانات این فیلم به وسیله کامپیوتر ساخته شوند.

«کتاب جنگل» مجموعه داستان هایی است که با الهام از جنگل های هندوستان، توسط «رودیارد کیپلینگ» برنده جایزه نوبل ادبی بریتانیا نوشته شده است. این داستان ها ابتدا در سال های ۱۸۹۳ و ۱۸۹۴ به شکل مصور در یک مجله منتشر شد و کار تصویرگری بخشی از آن را پدر این نویسنده بر عهده داشت. سپس این داستان ها به صورت کتاب مصور به بازار آمد.

رودیارد کیپلینگ شاعر و نویسنده انگلیسی در سال ۱۸۶۵ در بمبئی هند به دنیا آمد. او که در سال ۱۹۳۶ درگذشت، در کتاب جنگل داستان پسری به نام موگلی را روایت می‌کند که به وسیله گرگ‌ها بزرگ می‌شود. این کتاب الهام بخش آثار متعددی شده و اقتباس‌های متعددی از آن صورت گرفته است.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 193 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

نشست بررسی کمیک استریپ

به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، نشست بررسی کمیک استریپ در ادبیات، عصر دیروز ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور سعید رزاقی طراح و مدرس کمیک استریپ و مهرداد شاهوردی طراح کمیک استریپ، در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب برگزار شد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 135 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

بیست هزار فرسنگ زیر دریا

داستان « بیست هزار فرسنگ  زیر دریا » ، نوشته ژول ورن ، نویسنده فرانسوی است که برخی او را پدر ادبیات علمی – تخیلی می نامند. ژول ورن که در سال ۱۸۲۸ در فرانسه متولد شده بود ، در دهه سی و چهل زندگی اش ، داستان هایی را به نگارش درآورد که در آن تخیلات خود را بیان نموده بود. تخیلاتی که امروزه به واقعیت تبدیل شده اند.

داستان این کتاب از جایی آغاز می شود که کشتی ها خبر از موجود عظیم الجثه ای در اقیانوس می دهند که هر از چند گاهی برق میزند. این موجود بسیار سریع تر از وال است. پرفسور آروناکس و گروهش برای یافتن پاسخی به به این معما ،  با یک کشتی تحقیقاتی به جستجوی این هیولای دریا میروند. اما اتفاقات و ماجراهایی در انتظار آنهاست…

کتاب « بیست هزار فرسنگ زیر دریا » از مجموعه داستان های ماندگار جهان است که توسط انتشارات آریانگار به صورت کمیک استریپ به چاپ رسیده است. این کتاب توسط گروه ترجمه این انتشارات ، به فارسی برگردانده شده است. قیمت این کتاب ۴۰۰۰ تومان می باشد و به صورت تمام رنگی با کاغذ مرغوب به چاپ رسیده است.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 196 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

کمیک استریپ جزیره اسرارآمیز

رمان « جزیره اسرارآمیز » ، از رمان های ژول ورن، نویسنده معروف فرانسوی است که در سال ۱۸۷۴ منتشر شد. اثری که برخی ان را  نمایشگر طرز تفکر نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی می دانند و معتقدند این رمان از رابینسون کروزوئه اثر دنیل دفو الهام گرفته شده است.
داستان این رمان که در زمان جنگ جهانی دوم رخ می دهد، درباره شش مردی است که پس از اسارت، توسط بالنی که به دست می اورند، می گریزند . اما گرفتار طوفان می شوند و در جزیره ای اسرار آمیز سقوط می کنند. اتفاقات و ماجراهای رخ داده برای این مردان شجاع، خواننده اثر را درگیر خود می کند.
حال انتشارات آریانگار در ادامه مجموعه داستان های مانگار جهان، این رمان را به صورت کمیک استریپ به چاپ رسانده است. این کتاب توسط گروه ترجمه این انتشارات ، به فارسی برگردانده شده است. قیمت این کتاب ۴۰۰۰ تومان می باشد که به صورت تمام رنگی با کاغذ مرغوب به چاپ رسیده است.

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 146 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

جلد سی و پنجم داستان‌های آستریکس در راه است

 

آلبرت اودرزو طراح کتاب مصور «آستریکس» در بازدید از نمایشگاه «آستریکس و سلت ها» از انتشار جلد سی و پنجم از داستان‌های آستریکس در سال ۲۰۱۳ خبر داد...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 140 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

نامزدهای جایزه مجله داستان مصور دی لیر معرفی شدند

کودکان فرانسوی به عنوان داوران اصلی جایزه کتاب مصور «دی لیر» باید تا پاییز نامزدهای معرفی‌شده را بخوانند و در رأی‌گیری برای انتخاب اثر برتر شرکت کنند...

دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک بازدید : 105 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

سورکمپ انتشار کتاب مصور را ادامه می‌دهد

انتشارات مشهور آلمانی سورکمپ در نظردارد برای سال آینده میلادی باز هم به انتشار رمان‌های مصور جدید بپردازد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، وینفرید هورنینگ مدیر بخش کتاب های جیبی انتشارات سورکمپ در گفتگو با نشریه ولت اعلام کرد: در اوایل سال ۲۰۱۳ یا در تابستان آن سال رمان «موجود پرنده» اثر «مارسل بیر» را با تصویرگری «اولی لوشت» منتشر می‌کند...

تعداد صفحات : 35

درباره ما
به دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک خوش آمدید گروه مدیران و اعضای سایت در نظر دارد بابهره گیری از تمام امکانات علمی و تفریحی و سرگرمی اوقات پرنشاط وخوبی را در سایت دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک سپری کنید .امیدواریم رضایت شما بخصوص نظراتتان در هرچه بهترشدن کیفیت سایت خودتان مارا در این راه حمایت کنید.باتشکر مدیر ارشد دانشگاه مجازی بچه ها گرافیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا برای فراغت پیشنهادی داری ، کدوم از موارد زیر بنظرت نزدیکتره؟
    تبليغات عمودی


    کسب در آمد از سایت یا وبلاگ | Rozmc.Com
    چمدون سایت



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 916
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,351
  • بازدید ماه : 2,309
  • بازدید سال : 20,395
  • بازدید کلی : 234,793